نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
محبوب هواداران استون ویلا در راه استقلال/ جزئیاتی از زندگی شخصی «رودی»؛ او یک بنیاد خیریه دارد/ دومین خارجی هم ستاره می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

درخشش کوین یامگا باعث شده توجه بیشتری به خرید جدید استقلال که یک مهاجم باتجربه است جلب شود.

استقلال در بازی مقابل ذوب آهن از اولین خرید خارجی خود کوین یامگا رونمایی کرد، بازیکنی که در حد یک ستاره نشان داد. این شرایط باعث شد نگاه‌ها به سمت خرید دوم استقلال رودی ژستد هم جلب شود، بازیکنی که استقلالی‌ها قرار است به زودی از او رونمایی کنند. 

ژستد متولد ۱۹۸۸ در فرانسه است. بازیکنی که حالا ۳۳ ساله است و در پست مهاجم نوک بازی می‌کند و استقلالی‌ها به گلزنی او بسیار امیدوار هستند هرچند که کوین یامگا که به عنوان هافبک به جمع آبی پوشان پیوستته در همین ابتدای کار بار گلزنی تیم را یک تنه به دوش کشیده است. 

رودی در تیم ملی جوانان فرانسه بازی کرد اما زمانی که متوجه شد در رده بزرگسالان شانسی برای حضور در تیم ملی فرانسه ندارد ترجیح داد برای تیم ملی بنین بازی کند، کشوری که مادربزرگ او اهل آنجا بود. این بازیکن فوتبال خود را در تیمهای پایه متز آغاز کرد و سپس بعد از کسب تجربه در تیم کن، در سال ۲۰۱۰ به متز برگشت. 

مهمترین اتفاق فوتبالی برای او زمانی رخ داد که راهی فوتبال انگلیس شد. سال ۲۰۱۱ با رفتن به تیم کاردیف، به این باشگاه کمک کرد که به لیگ برتر صعود کرد. با این وجود در تیم اصلی کاردیف به ویژه بعد از صعود این تیم به لیگ برتر شانس زیادی برای بازی کردن پیدا نمی‌کرد و به همین دلیل به طور قرضی به تیم بلکبرن پیوست. 

عملکرد خوب رودی در بلکبرن که در ۶ بازی دو گل زد و تاثیرگذار نشان داد باعث شد قرارداد او با این تیم دائمی شود و طی دو فصل حضور در این تیم ۳۲ گل به ثمر برساند که البته هر دو فصل در چمپیونشیپ انگلیس حضور داشت. 

سال ۲۰۱۵ این بازیکن به استون ویلا پیوست و با قراردادی پنج ساله عضو این تیم لیگ برتری انگلیس شد. قراردادی که گفته می‌شود ۶ میلیون پوند ارزش داشت. هرچند که به طور رسمی مبلغ قرارداد او اعلام نشد. در بازی خارج از خانه مقابل بورنموث برای اولین بار آن هم به عنوان بازیکن جانشین به میدان رفت و تنها گل تیم را به ثمر رساند و استون ویلا با همان تک گل برنده شد.

گلی که در جام اتحادیه مقابل رقیب قدیمی بلکبرن یعنی بیرمنگام به ثمر رساند و موجب پیروزی تیمش شد و همچنین دو گلی که در شکست ۳-۲ استون ویلا مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد زد باعث شد به  بازیکنی محبوب نزد هواداران استون ویلا تبدیل شود.

اما زدن ۹ گل در ۵۰ بازی برای این تیم باعث شد مقامات استون ویلا با دریافت پیشنهادی خوب که گفته می‌شود حدود همان ۶ میلیون پوند بود او را به تیم میدلزبورو بفروشند، ابتدا به صورت قرضی و سپس به صورت قطعی.

میدلزبورو سال ۲۰۱۷ پیشنهاد لیدز یونایتد برای خرید ژستد را رد کرد. اما چند مصدومیت متوالی باعث شد روند کاری او در میدلزبورو هم به مشکل بخورد و در نهایت سال ۲۰۲۰ باشگاه انگلیسی حاضر به تمدید قرارداد او نشد تا ژستد به باشگاه استرالیایی ملبورن ویکتوری برود که آنجا هم با مصدومیت همسترینگ مواجه شد. بعد از آن هم به پاناتینایکوس یونان رفت و البته فقط سه بازی برای این تیم انجام داد که در آن موفق به زدن یک گل هم شد. 

حالا استقلال مقصد جدید این بازیکن مسلمان است. بازیکنی که یک فرزند پسر دارد و در کشور بنین یک بنیاد خیریه برای کمک به کودکان بی سرپرست تاسیس کرده و آنها را در زمینه زندگی و تحصیل حمایت می‌کند.

فرهاد مجیدی در اولین خرید خود برای استقلال موفق نشان داد و حالا هواداران این تیم امیدوار به درخشش دومین بازیکن خارجی تیم محبوبشان در فصل جدید هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمدطاها IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    بیا بیا ژستد زودتر بیا:)جووونم چه شود زوج‌ ژستد و یامگا تو خط حمله میتونه از زوج‌ گومیس و‌مارگا واسه لنگیا ترسناک‌تر باشه خخخخ..یعنی این زوج خط حمله + یک هافبک بازیساز با کیفیت خارجی میتونه کابوسی باشه واسه لنگیا خخخخ..
    • کیسقلال گوه ستاره IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      ببین مایکل اونوگا و العین یادته کیسه میترسن از پاکدل و آل کثیر و عبدی
    • هادی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      از زندگی شخصیش گفتی از گاز گرفتن های معروفش هم بگو...
    • لنگپولیس حقیر بی ستاره IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      آقایی که میگی عبدی و عیساگونا اولونگا رو میترسونن ، گومیس هم می‌ترسه ازشون چرا سالم الدوساری ازشون نمیترسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شادوماد IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    وقتی با نظر پین بازیکنی جذب میشه شک نکنید بازیکن به درد بخوریه.
  • طغرل IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    اعتراض پرسپولیسیا به وزیر،چرا رادوشویچ مرکز خیریه نداره!،
    • ... US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      نکشیمون بانمک ‌. حالا که بریزید و بپاشید داداش حمید نگهدارتون باشه ببینیم دیگه چی دارید بگید.
  • Retired IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    خوبه ديگه مسى، رونالدو و محمد صلاح رو هم بگيريد تا شايد يه جام هم شما بدست بياريد ، پرسپوليس هم كه پنجره بسته داره و نميتونه بازيكن بگيره درصورتيكه بدهى استقلال دو برابر پرسپوليسه ولى بدونيد كه امسال هم ارتش سرخ قهرمانه و اگه هم نشد سپاهان قهرمان ميشه ، باز هم با برد مقابل تيمهاى اخر جدولى سوداى قهرمانى تو سرتون هست ولى خواهيم ديد . شما سعى كنيد سهميه اسيا رو بگيريد كه تو چند سال اخير به خواطر موفقيت پرسپوليس پلى اف گرفتيد و بعدشم هيچ ، موفق باشيد
    • ۰۹۰۹ IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      وای شما چقدر درخشیدید مقابل الهلال خخخخ باشه اونارو هم خواهین گرفت خخخ
    • تاجی طبرستانی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      وقتی قیمت بازیکنای معمولی غیر ملی پوش ایرانی ک به حدود 7-8 میلیارد رسیده چرا نباید با 250-300 هزار دلار که میشه همون 7-8 میلیارد تومن ، بازیکن باکیفیت تر خارجی گرفت ؟؟؟؟؟؟ اینجوری از رشد قیمت کاذب بازیکنای داخلی هم جلوگیری میشه الیته به شرط اینکه نری 400 هزار دلار پول بدی واسه دروازه بان بی کیفیت نیمکت نشین خارجی اونم ن برای یک سال بلکه برای پنج شش سال یعنی حروم کردن 2.500 هزار دلار واسه یه دروازه بان خارجی فیکس نیمکت نشین خخخخخخ
  • مهسا IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    تازه پرسپولیس حکومتیه اینهمه پول از کجا میاد
  • کینگ علی IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    اونایی که میگین وزیر استقلالیه پنج سال بابا مسعود پشتتون بود که تونستین جام بگیرین پس خفه شین با رفتن وزیر به جای اصلی خودتون ینی زیر استقلال برمیگردین
    • کیسه سوز ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      ببخشید تیمی که کیلویی بازیکن خارجی میگرفت پرسپولیس بود و تیمی که با نیمکت خالی رفت فینالacl,کیسه بود....کدوم حمایت؟اون موقع که هر فصل سه تا سه تا بازیکن خارجی میگرفتین چرا وزیر پرسپولیسی نبود؟؟؟؟؟اخر فصل میبینمتون دم وزارت جمع میشید وزیر وزیر میکنید
  • مجتبی. JP ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    استقلال سرور پرسپولیسه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی