نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
آنچه که از زندگی خصوصی بیرانوند نمی‌دانید/ ارتباط با شرکت نفتی و ثبت برند «بیرو»/ از زیربرنجی تا مک دونالد/ فوتبالیست نمی‌شدم الان نگهبان بودم!
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

علیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی دوست دارد بعد از اتمام دوران فوتبالش بازیگر شود .

امید یوسفیان؛ تقریبا اکثر روزهای هفته شما در رسانه‌های مختلف مصاحبه‌ای از ستاره‌های فوتبال ایران می‌خوانید و می‌بینید. موضوعی عادی که در همه جای دنیا مرسوم است و اهالی فوتبال از طریق رسانه‌ها با مردم و هوادارانشان ارتباط دارند.

علیرضا بیرانوند یکی از خوش مصاحبه‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر ایران است و همواره یک سوژه خوب برای مصاحبه است. بیان شیرین و دلچسب و همچنین دادن تیترهای جذاب، پارامترهایی است که علیرضا را تقریبا با بقیه بازیکنان در مصاحبه کردن متفاوت می‌کند.

حتما تا حالا بارها مصاحبه‌های مختلفی از علیرضا خواندید و در جریان همه اتفاقات فوتبالی پیرامون گلر شماره یک تیم ملی قرار دارید اما شاید کمتر در خصوص زندگی شخصی، کارهای مورد علاقه، غذا و نوشیدنی مورد علاقه، تفریحات خارج از فوتبال، بیزنس‌ها و حتی کارهای خیری که او انجام می‌دهد قرار داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم نکاتی از زندگی گلر اول فوتبال ایران را برایتان بگوییم که تا به حال نشنیده اید. لطفا این گزارش را تا انتها بخوانید.

دل کندن از گاو و گوسفند برای خرید خانه

علیرضا از دوران بچگی که در خرم آباد حضور داشت، دامداری می‌کرد و علاقه زیادی به گاو و گوسفند داشت. تا همین چند وقت قبل هم علی در زادگاهش چندین راس گاو و گوسفند داشت ولی مجبور شد از آنها دل بکند. ماجرا از این قرار بود که بیرانوند قصد داشت خانه ای در تهران بخرد و برای خرید این واحد آپارتمان تصمیم گرفت همه گاوها و گوسفندهای خود را به فروش برساند تا بخشی از پول خانه جور شود.

زیربرنجی فقط با دست پخت همسر

علیرضا عاشق غذایی به اسم زیربرنجی است. این غذا که مخصوص استان لرستان است شامل گوشت گوسفند و برنج است که البته به شیوه ای خاص درست می‌شود. علیرضا در این مورد به ما می‌گوید من عاشق زیر برنجی هستم ولی درصورتیکه همسرم آن را درست کند. او می‌داند که بعد از هر بازی من فقط دوست دارم زیر برنجی بخورم و به همین خاطر معمولا برایم درست می‌کند. زیر برنجی را در داخل یک سینی بزرگ می‌ریزند. این غذا را نباید با قاشق و چنگال بخورید. زیربرنجی را فقط با دست می‌خورند و بدون شک یکی از لذیذترین غذاهایی است که من تا به حال خوردم.

چای را ترجیح می‌دهد

از بین نوشیدنی‌های موجود، علیرضا چای را به بقیه ترجیح می‌دهد و معمولا در خانه و بعد از تمرینات و مسابقات چای می‌نوشد. علیرضا معتقد است این نوشیدنی باعث آرامش می‌شود و طعم بهتری نسبت به قهوه و نسکافه دارد.

آدیداس؛ برند محبوب بیرو

علیرضا آدمی‌نیست که لباس‌های گرانقیمت بخرد و مثلا برای خرید یک کفش از برند گوچی یا زارا چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه کند. بیرو معمولا دوست دارد لباس‌ها و کفش‌هایی بخرد که به دلش می‌نشیند و طبیعتا قیمت‌های گزافی هم ندارند. انتخاب علیرضا در بین برندها آدیداس است و این برند معروف آلمانی را به سایر برندهایی مثل نایک و پوما ترجیح می‌دهد. البته این بدان معنی نیست که بیرانوند اصلا از برندهای دیگر خرید نکند.

آنچه که از زندگی خصوصی بیرانوند نمی‌دانید/ ارتباط با شرکت نفتی و ثبت برند «بیرو»/ از زیربرنجی تا مک دونالد/ فوتبالیست نمی‌شدم الان نگهبان بودم!

عاشق فوتبال دیدن

بسیاری از فوتبالیست‌های مطرح داخلی و خارجی علاقه ای به فوتبال دیدن ندارند و معمولا خارج از تایم تمرین و مسابقه خودشان را با کارهای دیگر سرگرم می‌کنند. مثلا علی کریمی‌اسطوره فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس اینطور بود و یا ویرجیل فن دایک ستاره لیورپول بارها اعلام کرد هیچ علاقه ای به دیدن بازی‌های تیم‌های دیگر ندارد. با این حال بیرانوند عاشق فوتبال دیدن است و معمولا همه بازی‌های داخلی و خارجی را دنبال می‌کند؛ البته به شرطی که در آن زمان تمرین یا مسابقه نداشته باشد.

علیرضا پیگیر نویر

یکی از کارهای جالبی که علیرضا می‌کند این است که فیلم تمرینات و بازی‌های گلرهای مطرح دنیا را دنبال می‌کند. در این بین بیرانوند بیشتر از همه پیگیر مانوئل نویر گلر تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ است که در ۱۰ سال اخیر جزو برترین گلرهای دنیا بوده است.

اینستاگرم و  پلی استیشن تفریحات مورد علاقه بیرانوند

علیرضا معمولا در طول روز بارها به اینستاگرام سر می‌زند و کلا به فضای مجازی علاقه مند است. بیرانوند معمولا پیام‌هایی که برایش می‌آید را می‌خواند و البته اخبار و حواشی را هم دنبال می‌کند. دیگر تفریح علیرضا پلی استیشن است که معمولا با پسرش بازی می‌کند. شنیده‌های غیر رسمی‌از دوستان نزدیک علیرضا حاکی از آن است که او معولا توانایی بردن پسرش را ندارد؛ هرچند خودش به احتمال فراوان ادعایی غیر از این خواهد داشت.

آنچه که از زندگی خصوصی بیرانوند نمی‌دانید/ ارتباط با شرکت نفتی و ثبت برند «بیرو»/ از زیربرنجی تا مک دونالد/ فوتبالیست نمی‌شدم الان نگهبان بودم!

وابستگی شدید به بارانا و رفاقت با طاها

علیرضا خیلی زود ازدواج کرد و هم اکنون صاحب ۲ فرزند است. طاها فرزند اول علیرضا و بارانا فرزند دوم گلر تیم ملی هستند. یک روز به شوخی خطاب به علیرضا گفتم به نظرم تو بارانا را بیشتر از طاها دوست داری، یا شاید به او بیشتر توجه می‌کنی. او اینگونه پاسخ من  را داد: واقعیت این است که من عاشق خانواده و فرزندانم هستم و اینطور نیست که بارانا را بیشتر از طاها دوست داشته باشم. ولی نکته ای که وجود دارد این است که طاها دیگر برای خودش مردی شده و همه چیز را به خوبی متوجه می‌شود. ولی بارانا خب خیلی کوچکتر است و شاید به همین دلیل است که نیاز به توجه بیشتری دارد. همیشه سعی کردم بین فرزندانم فرق نگذارم و فکر می‌کنم موفق بودم. طاها بهترین رفیق من است و خیلی وقت‌ها و به خصوص زمانی که از هم دوریم با هم حرف می‌زنیم. البته منکر وابستگی زیاد به بارانا نمی‌شوم چون واقعا جانم به جان او بسته است. اگر خدایی نکرده بارانا حتی دچار یک سرما خوردگی ساده شود؛ من دق می‌کنم و تا مرز سکته می‌روم.

رفاقت با باجناق

خیلی‌ها می‌گویند باجناق که فامیل نمی‌شود و این عده اصلا ارتباط خوبی با باجناق‌های خود ندارند. با این حال اوضاع علیرضا متفاوت است و او با همه باجناق‌های خود ارتباط خوبی دارد. بیرانوند قبل از رفتن به اروپا و زمانیکه هنوز در ایران زندگی می‌کرد خیلی از مواقع میزبان باجناق‌های خود بود و با آنها رفت و آمد می‌کرد.

پاریس و خرم آباد؛ شهرهای مورد علاقه علیرضا

علیرضا هم مثل خیلی از افراد دیگر تعصب خاصی روی زادگاهش دارد و به خرم آباد عشق می‌ورزد. با این حال می‌گوید در این ۲ سالی که در اروپا زندگی می‌کند توانسته به غیر از بلژیک و پرتغال به چند کشور دیگر از جمله فرانسه هم برود. از آنجاییکه در سفر چند روزه علیرضا به همراه خانواده به پاریس خیلی به آنها خوش گذشت بیرانوند علاقه خاصی به این شهر پیدا کرده و بدش نمی‌آید در یک فرصت مناسب دوباره به پایتخت فرانسه سفر کند.

 اعتقاد ویژه به کار خیر

علیرضا آدم دست به خیری است و تا به حال به خیلی‌ها کمک کرده است. در این زمینه حتی شنیدیم خیلی از مواقع علیرضا پولی که از راه تبلیغات در صفحه شخصی خودش در می‌آورد را به صورت تمام و کمال به کار خیر اختصاص می‌دهد. بیرانوند اعتقاد ویژه ای به کمک کردن دارد چرا که معتقد است این کار به زندگی اش برکت می‌دهد.

عاشق آهنگ‌های لری

علیرضا عاشق آهنگ‌های لری است و خودش هم هر وقت فرصتی بدست بیاورد سعی می‌کند بخواند. البته که علیرضا اصلا خودش را خواننده نمی‌داند و صرفا از روی علاقه آهنگ‌های لری  را می‌خواند. در این رابطه شنیدیم نزدیکان علیرضا هر وقت او را در جمعی می‌بینند از او تقاضا می‌کنند تا برایشان لری بخواند و او هم معمولا این کار را برایشان انجام می‌دهد.

بیرانوند: اگر فوتبالیست نمی‌شدم شاید نگهبانی می‌کردم

علیرضا با اینکه به صورت حرفه ای فوتبال بازی می‌کند ولی به درس هم علاقه دارد و همین حالا دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی است. بیرانوند در مورد اینکه اگر فوتبالیست نمی‌شد دنبال چه کاری می‌رفت هم گفت: نمی‌دانم چون واقعیت این است که من تا قبل از اینکه وارد فوتبال شوم قدرت بیان خوبی نداشتم و درس هم نخوانده بودم؛ به همین دلیل احتمالا کارگر یا نگهبان می‌شدم.

بیرانوند: دوست دارم بعد از پایان فوتبالم بازیگر طنز شوم

از علیرضا پرسیدم دوست دارد بعد از اتمام فوتبالش چه کاره شود؛ او گفت: به بازیگری علاقه دارم ولی نمی‌دانم از پسش برمی‌آیم یا نه. خیلی‌ها به من گفتند که توانایی بازیگر شدن دارم و به همین خاطر دوست دارم بعد از پایان فوتبالم و بازنشستگی، بازیگر طنز و کمدی شوم. البته که باید قبلش دوره‌های لازم را بگذرانم و آموزش ببینم.

علیرضا نباشد؛ رختکن سوت و کور است

علیرضا بمب انرژی و روحیه است و به همین دلیل همه همبازیانش در تیم ملی و تیم‌های باشگاهی، علاقه زیادی به او دارند. شاید باورتان نشود با اینکه ۲ سال از جدایی علیرضا از پرسپولیس می‌گذرد اما بعضی از دوستانش در پرسپولیس به او زنگ می‌زنند و می‌گویند از وقتی رفته رختکن تیم سوت و کور شده است. در اردوهای تیم ملی هم بیرانوند یک پای همه شوخی‌ها است و تقریبا با همه اعضای تیم شوخی می‌کند.

آنچه که از زندگی خصوصی بیرانوند نمی‌دانید/ ارتباط با شرکت نفتی و ثبت برند «بیرو»/ از زیربرنجی تا مک دونالد/ فوتبالیست نمی‌شدم الان نگهبان بودم!

عاشق کری خواندن

علیرضا عاشق کری خواندن است و معمولا در همه مسائل برای دوستان، همبازیان و حتی مربیانش کری می‌خواند. بیرانوند وقتی در پرسپولیس بود مثلا در تمرینات برای همبازیانش کری می‌خواند که کسی نمی‌تواند به او گل بزند. وقتی هم چند توپ خوب مهار می‌کرد خطاب به مربیانش مثل برانکو و یحیی گل محمدی می‌گفت: این چه تیمی است که داری؟ خودت لخت شو و اگر می‌توانی به من گل بزن. چند باری هم پیش آمد که برانکو و یحیی تمرین را متوقف و شروع به رقابت با علیرضا می‌کردند. علیرضا موقع پلی استیشن بازی کردن هم بدون توجه به قدرت حریفش، زیاد کری می‌خواند.

بیزنس‌های خارج از فوتبال

علیرضا با توجه به اینکه یک چهره شناخته شده در داخل و خارج از کشور است؛ درآمدهای خوبی هم خارج از فوتبال دارد. او سفیر یک شرکت نفتی است و ۳ سال است با این مجموعه همکاری دارد. در کنار آن مدرسه فوتبالی با نام خودش دارد که دو تیم نونهالان و نوجوانان آن در لیگ تهران شرکت می‌کنند. البته رویای بیرانوند این است که یک مجموعه ورزشی بسیار بزرگ و مجهز داشته باشد و کارش را گسترش دهد. همچنین چند وقت قبل علیرضا توانست برند «بیرو» را ثبت کند و در آینده ای نزدیک محصولاتی با این نام به بازار عرضه خواهد شد.

عاشق تیپ اسپورت، رولکس و آمواج

علیرضا عاشق ساعت و عطر است و اگر بخواهد برای کسی کادو بگیرد یکی از این دو را انتخاب می‌کند. اگر کسی هم بخواهد به علیرضا کادو بدهد ترجیح او این است که یک عطر یا یک ساعت لوکس با برند معتبر هدیه بگیرد. بیرانوند تیپ اسپورت را دوست دارد و عطر مورد علاقه علیرضا هم آمواج است که در دنیا برند معروفی محسوب می‌شود. همچنین بیرانوند خودش از ساعت رولکس استفاده می‌کند که چیزی بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ میلیون قیمت دارد.

بیرانوند: اصلا خسیس نیستم

بعضی از دوستان و همبازیان علیرضا می‌گویند او آدم حسابگر و خسیسی است. اما خود علیرضا ماجرا را طور دیگری تعریف می‌کند. اصلا آدم خسیسی نیستم ولی حساب شده و برای چیزهای که از آن لذت می‌برم خرج می‌کنم. مثلا چون عاشق مک دونالد هستم اگر  ۱۰۰ نفر  هم همراهم باشند حاضرم آنها را  مهمان کنم تا خودم غذایی که دوست دارم را بخورم. ولی بعضی وقت‌ها غذاهایی هستند که فقط قیمت بالایی دارند و خوشمزه نیستند. به همین دلیل چون می‌دانم اگر این غذاها را سفارش دهم حجم زیای از آن خورده نمی‌شود دوست ندارم برایش پول بدهم. می‌دانم چرا بعضی از بچه‌ها می‌گویند بیرانوند خسیس است. آن‌ها در اردوهای تیم ملی و یا زمانی که در پرسپولیس بودم با هم دست به یکی می‌کردند تا در یک مسئله ای من به آنها ببازم و یک چیزی را برایشان بخرم. من هم نقشه شان را متوجه می‌شدم و این کار را نمی‌کردم. به همین دلیل به من می‌گویند خسیس است.

هرجای دنیا باشم ؛ به ایران برمی‌گردم

هیچوقت در زندگی به فکر مهاجرت نیفتادم. خودم را می‌شناسم و می‌دانم که اهلش نیستم و هرجای دنیا که باشم روزی به ایران برمی‌گردم. البته تا جاییکه بتوانم به فعالیتم در فوتبال اروپا ادامه می‌دهم چون دوست دارم در فوتبال پیشرفت کنم و البته فرهنگ‌های جدیدی هم یاد بگیرم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • خایدالو IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    پرچم خرم آباد 100درصد پرسپولیسی بالاست.
    • خایدالو IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      بیرانوند خیلی خالی بنده بر عکس وحید امیری که خدای ادب و معرفت هست
    • خایدالو اصلی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      اگه خالی نمی بندی یکی از خالی بندی هاشو بگو ،اسم خايدالو روهم خراب کردي....
  • گچساران ،بام نفت ایران IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    لر با غیرت و با اصالت
  • کوهیار IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    درود بر زاگرس نشینان با صداقت...صفا وزلالی چشمه سارهای زاگرس در جسم و جان فرزندانش از جمله بیرو و وحید نمایان است...
  • محسن IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    جالب بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی