نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
همه حرف‌هایی که ژاوی در مورد بازیکنان فعلی بارسلونا زده/ از حرف تا عمل
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ژاوی با تعدادی از بازیکنان فعلی همبازی بوده و در همه این سال‌ها نیز بارسلونا را به دقت زیر نظر داشته است.

ژاوی ارناندس هدایت تیمی را بر عهد گرفته که به خوبی آن را می‌شناسد چون با اینکه در قطر بود اما تک تک بازی‌های بارسلونا را زیر نظر داشته است.

در ترکیب فعلی بارسلونا، بازیکنانی هستند که ژاوی با آن‌ها همبازی بوده و حالا تحت فرمان  او هستند. پیکه، بوسکتس، آلبا، سرژی روبرتو و تراشتگن بازیکنانی هستند که ژاوی به خوبی آن‌ها را می‌شناسد. آنچه در ادامه می‌خوانید بعضی از اظهارنظرهایی هستند ژاوی طی سال‌های اخیر در مورد بازیکنانی گفته که حالا قرار است مربی آن‌ها باشد.

سرخیو بوسکتس

ژاوی سال ۲۰۱۹: «برای یک تیم حضور او غیر قابل انکار است. اینکه گاهی خوب کار نمی‌کند باید آنالیز شود. در بازی از بالا و تحت فشار قرارددن نقش او حیاتی است چون او به شکل کاملاً تاکتیکی می‌تواند بازی را بخواند، توپ را از دست نمی‌دهد و توپ را به سرعت می‌گیرد چون می‌داند حمله حریف از کجا شکل می‌گیرد. اما از طرف دیگر در زمین‌های بزرگ، او یک بازیکن کند به حساب می‌آید. بوسی اما بازیکن تیم است و حضور او برای تیم حیاتی است. از نظر من او بهترین هافبک دفاعی تاریخ است.»

آنسو فاتی

ژاوی سال ۲۰۲۰: «یک سورپرایز باورنکردنی. در ۱۶ سالگی اینکه اینطور بتونی تاثیرگذار باشی و با اعتمادبه‌نفس بازی کنی، فوق العاده است. او با آرامش بهترین تصمیم‌ها را در زمین می‌گیرد. اینها توصیف‌های بزرگی در مورد او هستند.»

پدری

ژاوی سال ۲۰۲۰: «این واقعیت دارد که او در ۱۸ سالگی دارد در بارسلونا و تیم ملی تفاوت ایجاد می‌کند. او بلوغ فوتبال را در حرکات و تصمیم‌گیری‌های خود که همیشه خوب هستند نشان می‌دهد. تصمیم‌گیری سخت‌ترین کار در فوتبال است. او باهوش است و در این سن شگفت‌انگیز است. برای او آینده‌ای بسیار روشن پیش‌بینی می‌کنم. یک استعداد ذاتی است که باید از آن به درستی استفاده کرد و لذت آن را برد. اما باید به او گفت که شجاعت داشته باشد.»

فرنگی دی یونگ

ژاوی سال ۲۰۱۹: «دی‌یونگ یک هافبک عالی است. او بخش زیادی از زمین را پوشش می‌دهد چون قدرت بدنی خوبی دارد. توپ را به خوبی می‌گیرد و حالا هم متوجه شده که می‌تواند خوب گل بزند. یک فوتبالیست کامل برای فوتبال مدرن است.»

گاوی

ژاوی سال ۲۰۲۱: «گاوی خیلی بااستعداد است. آنچه باعث شگفتی من است این  است که در ۱۷ سالگی طوری می‌جنگد که انگار ۳۰ سال دارد. این ویژگی اوست، اینکه می‌داند چطور بجنگد و رقابت کند و اینکه چطور بازی را شکل دهد. او بازیکنی متعلق به حال و آینده است که ثابت کرده که حتی در ۱۷ سالگی هم می‌توان به خوبی رقابت کرد و با دیگران جنگید. آینده‌ای فوق العاده را برای او پیش‌بینی می‌کنم، او کیفیت بسیار بالایی دارد.»

ریکی پوچ

ژاوی سال ۲۰۱۸: «واقعیت این است که او پسر بچه‌ای است که با فوتبال نفس می‌کشد و خیلی راحت و باتکنیک بالا بازی می‌کند. او اعتمادبه‌نفس و شخصیت قوی دارد، خودش را در زمین پنهان نمی‌کند و همواره از دیگران توپ می‌خواهد. خیلی خوشحالم چون وقتی او را می‌بینم یک بازیکن کامل ااز مکتب بارسلونا را می‌بینم و این چیزی است که همه ما دوست داریم. حرکات او در زمین ما را یاد فوتبالی می‌اندازد ما سال‌ها قبل در بارسلونا بازی می‌کردیم. این ژن فوتبالی برای ما بسیار اهمیت دارد و خیلی سخت است که در بازیکنی شکل بگیرد.»

حرف تا عمل

حالا ژاوی بالای سر بازیکنانی است که در این سال‌ها از آن‌ها تعریف و تمجیدهای زیادی کرده است. انتظار هواداران بارسلونا این است که او بتواند از این بازیکنان یک ستاره واقعی بسازد و عیار مربیگری خود را با نجات تیم محبوب خود از بحران، نشان دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی