نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۸
۳ |
۵
وحید هاشمیان
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی تیم ملی معتقد است که تیم ملی فقط شامل اعضای داخلی تیم نیست و متعلق به همه مردم است.

وحید هاشمیان، مربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شرایط تیم در آستانه دو بازی پیش رو مقابل لبنان و سوریه گفت: با توجه به شرایط مسابقات و تیم ها نمی توانیم بگوییم که یک حریف از قبل بازنده است. شاید خیلی از اتفاقات را روی کاغذ پیش بینی کنی و نتیجه بگیری که می توانی یک تیم را ببری. باید بازی به بازی فکر کنیم. این گونه نیست که فکر کنیم ما از الان این دو بازی را بردیم و  ۸۰ درصد کار را انجام داده ایم. 

وی افزود: باید روی بازی با لبنان تمرکز کنیم. نمی توانیم بگوییم که بازی ساده ای داریم. دیدید که در خانه کره جنوبی یک بر صفر باختند ولی در دقیقه ۹۴ شانس این را داشتند که بازی را مساوی کنند. همچنین بازی هایشان با عراق و سوریه، بازی های خوبی بوده و تیم دست و پا بسته ای نیستند. بازی بعدی مان با سوریه است که در تهران یک بر صفر این تیم را شکست دادیم. انشالله بتوانیم با بازی های خوبمان مردم ایران را شاد کنیم. کادر فنی هم روی نقاط ضعف و قوت تیم های حریف کار می کند.

مربی تیم ملی در خصوص سختی های آماده سازی تیم های ملی تاکید کرد: ما دو سبک مختلف داریم؛ یکی باشگاه و یکی تیم ملی؛ یک باشگاه زمان زیادی دارد و حداقل یک هفته، ۴-۵ روز زمان دارد تا خود را برای بازی بعدی آماده کند. در تیم ملی اما مخصوصا برای ما که لژیونرهای زیادی داریم و بازی ها در زمان های مختلف است، بعضی وقت ها بازیکنان دو روز به بازی به ما می رسند. یک بازیکن وقتی بازی می کند ۴۸ ساعت بعدش تازه اوج خستگی روی اوست و نمی توان فشار صد در صد رویش بگذاری. بعضی وقت ها شاید یک روز قبل از بازی ما تمام مجموعه بازیکنان را در اختیار داریم. معمولا یک تا دو سه جلسه کار کردن، تاکتیک دادن و هماهنگی کار سختی است. البته این برای همه تیم های ملی هست. اگر دقت کنید هر چقدر بازیکنان کنار هم بیشتر هستند در بازی های بعدی شان هماهنگ تر هستند.

هاشمیان با تاکید بر اینکه تیم ملی مال همه است گفت: وقتی در مورد یک تیم صحبت می کنی، این تیم علاوه بر عوامل داخلی شامل بازیکنان، کادر فنی، فدراسیون و... شامل رسانه ها و مردم هم می شود. چون وقتی تیم ملی نتیجه می گیرد  همه سرافراز و خوشحال می شوند. بنابراین تیم ملی همیشه به دنبال برد برای خوشحالی مردم است. در شرایط سختی که در بحرین داشتیم، اتحاد ملی و اراده قلبی مان خیلی به ما کمک کرد.

وی در رابطه با حمایت های فدراسیون از تیم ملی و کاستی های موجود گفت: این مشکل در باشگاهها و فدراسیون است؛ آنها فعلا درآمدزا نیستند و فقط باید خرج کنند. با این تفاوت های ارزی که به وجود آمده برای سفر و آماده کردن یک تیم نیاز به کمک دارند. به تنهایی، یک شخص و یک فدراسیون نمی تواند همه مشکلات را حل کند. ارگان هایی که می توانند باید به تیم ملی کمک کنند تا شرایط خوبی داشته باشیم. اگر تیم ملی کشورمان در جام جهانی بدرخشد فقط موفقیت ورزشی نیست و به دنبال آن موفقیت اجتماعی و پیروزی فکری و سیاسی و تبلیغی برای کشورمان خواهد داشت. می توانیم با اخلاق و فوتبال خوبی که داریم، اسم ایران را در دنیا بپیچانیم.

مربی تیم ملی در مورد نقش خود در کادر فنی این تیم گفت: وقتی شما یک سرمربی دارید؛ او کسی است که مسئول تمام نتایج است. ما به عنوان کمک های سرمربی موظف هستیم که کمک کنیم و بهترین مشاوره را بدهیم. مشاوره فقط این نیست که من بروم لب خط یک چیزی در گوش سرمربی بگویم و دوربین هم بگیرد و فلان کارشناس مرا ببیند. این ها مهم نیست. ما در تمرین، انتخاب بازیکن، دیدن بازی ها و حین بازی طبق صحبت هایی که کردیم به آقای اسکوچیچ کمک می کنیم. شما می توانید در مورد نقش من از آقای اسکوچیچ سوال کنید ایشان می توانند بهتر جواب دهند. مهمترین چیزی که در فوتبال من و کار من همیشه وجود داشته "کار خوب" است. حالا آنهایی که باید ببینند و می توانند ببینند، می بینند و کسانی هستند که به حواشی و اینکه چه کسی لب خط می آید و وایت برد دستش است توجه دارند. هر کس می تواند کاری که می خواهد را بکند و من هم وجدانم راحت است که تا این لحظه هر چه در توان داشتم کم کاری نکردم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    اگر متعلق به همه هست پس چرا شهاب زاهدی با اینهمه گل زنی دعوت نمیشه و حتی ممکنه تیم ملی اوکراین اونو ببره، ولی میرید کاوه رضایی که زمانی بازیکنی خوبی بود رو میارید، کاوه که اصلا بازی نکرده و مصدومه. اقا حرفاتون تناقض اندر تناقضه. مساله بعدی در خصوص نقش مشاور بودن شماست. ببینید مشاوره دادن سه فاز داره، قبل بازی ها، که در انلالیزها و دعوت بازیکنان نقش داره، دوم حین بازی است. و سوم بعد از بازی. مهمترین ان حین بازی است. شما میگین من قبل بازی مشاوره میدم حین بازی فقط باید ساکت بشینم. نه اینجوری نیست. قطعا حین بازی اتفاقاتی میافته که سرمربی تیم ملی باید بهشون با کمک لحظه ای مشاوراش تصمیماتی بگیره. اینجا اوج کار مشاور است. متاسفانه اینو نمیبینیم از اقای هاشمیان. مثال واضحش تیم پورتو هست که در تمام دقایق بازی کنسسائو داره از مشاورش ویتور بایا مشاوره میگیره. میره کنارش میشینه و میشنوه. در تیم ملی چنین چیزی نیست.
  • گلات بیرانوند & گلات الغرافه ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    کاملا درست گفتی مال همه است بخصوص شایسته ها فکر میکنی خودت شایسته این مقامی(مربی تیم ملی) قطعا نه ؟
  • حمیدعلوی ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    حرف زیادی میزنی 95% تیم وخودت لنگی هستند پس شایسته بازی در نیار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی