نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۳
شهاب زاهدی
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

مهاجم تیم زوریا اوکراین گفت: با توجه به بازی‌هایی که در این هفته‌ها برای زوریا انجام دادم انتظار داشتم اسکوچیچ دعوتم کند ولی لابد صلاح نبوده تا من بیشتر تلاش کنم.

محمدرضا مدنی؛ درخشش همزمان دو بازیکن ایرانی تیم فوتبال زوریا لوهانسک در لیگ برتر اوکراین به ویژه در هفته‌های اخیر بسیاری از کارشناسان و منتقدان فوتبالی را متوجه زوج سرخابی حاضر در خط حمله این تیم اوکراینی کرده است. شهاب زاهدی و اللهیار صیادمنش که سابقه حضور در تیم‌های پرسپولیس و استقلال را دارند در فصل جدید لیگ حرفه‌ای اوکراین هر یک با ۶ گل زده و ارسال پاس گل‌های زیاد جزو نفرات برتر این تیم شناخته می‌شوند. زاهدی در گفتگو با خبرورزشی، پیرامون شرایط این فصل خود در تیم زوریا لوهانسک، ارتباطاتش با هم‌تیمی ایرانی‌اش صیادمنش، کری خوانی‌های متداول بین استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها، بازی تیم ملی مقابل لبنان و دیگر مسائل مرتبط با اقامت در کشور اوکراین و البته آینده فوتبالی‌اش حرف زد.

چه خبر از تعطیلات فیفادی؟

ما در اکراین فقط دو روز تعطیل بودیم و دوباره تمریناتمان را از سر گرفتیم. فکر می‌کنم خیلی از تیم‌ها همین شرایط را داشته باشند.

از اوضاع و احوال زوریا در لیگ برتر اوکراین چه خبر؟

شرایط تیم ما خوب است و به آنچه که در ابتدای فصل برایش برنامه ریزی کرده بودیم دست پیدا کردیم. در حال حاضر در رده سوم هستیم و امیدواریم تا در ادامه فصل نتایج بهتری بگیریم و جایگاهمان را از این هم بهتر کنیم.

در بازی قبلی زوریا زننده هر سه گل تیمت بودی. چه شد که چنین موفقیتی کسب کردی و توانستی ۶ گله شوی؟

با توجه به سیستمی‌که در حال حاضر تیم زوریا با آن بازی می‌کند و پستی که من در آن هستم این شرایط برایم ایجاد شده که بیشتر به دروازه حریف نزدیک شوم. فصل قبل یک خط عقب‌تر بازی می‌کردم ولی حالا در پست وینگر بازی می‌کنم. جاافتادن در پست وینگر یک مقدار زمان می‌برد چون باید برای کار در فاز دفاعی هم کمی‌به روز می‌شدم تا بتوان هم در حمله موفق باشم و هم در دفاع. خدا را شکر در این فصل از همان بازی اول در پست وینگر بازی کردم و توانستم مثمرثمر باشم. در بازی آخر هم هت تریک کردم که البته بیشتر از این موضوع از موفقیت تیمم خوشحالم. چون ما همه تلاش می‌کنیم تا زوریا نتیجه بهتری بگیرد. هر چه زوریا در لیگ شرایط بهتری داشته باشد قطعاً برای بازیکنانش هم اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

درباره سیستم جدید تیمتان صحبت کردی. در حال حاضر زوریا اغلب با چه سیستمی‌بازی می‌کند؟

سیستم تیم ما بستگی به بازی حریفمان دارد. گاهی با سیستم ۲-۴-۴ به میدان می‌رویم. گاهی ۳-۳-۴ و در برخی بازی‌ها با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کنیم. سیستم مشخصی نداریم.

کادر فنی و مربی تیم از شرایط تو رضایت دارند که البته باید هم داشته باشند؟

بله. کادرفنی در این فصل با توجه به پستی که مرا در آن بازی می‌دهد شرایط بهتری برایم ایجاد کرده. من در نیم فصل پیش به زوریا اضافه شدم و چون در آن برهه تیم زوریا نتایج خوبی می‌گرفت و وضعیت خوبی داشت و من خیلی نتوانستم در ترکیب اصلی به میدان بروم. به همین خاطر نیم فصل گذشته را تقریباً ضعیف پشت سر گذاشتم و فقط دو گل زدم، البته در لیگ برتر. ولی امسال از ابتدا در جمع نفرات اصلی تیم بودم و با اعتماد کادر فنی تا اینجا توانسته‌ام در لیگ شش گل بزنم و سه پاس گل بدهم. یک گل هم در لیگ اروپا زدم و یک پاس گل هم آنجا داده ام.

در این بازی آخرتان اللهیار یکی از گل‌های تو را ساخت و در بازی ماقبل آن تو پاس گل او را داده بودی. شرایط حضور تو و اللهیار در کنار هم چه کمکی به هردو شما کرده است؟

از وقتی سیستم تیم تغییر کرد من و اللهیار در پست وینگر چپ و راست جابجا می‌شویم. گاهی من در وینر راست هستم و الهیار در چپ و گاهی او به راست می‌رود و من چپ هستم.

هیچ کدامتان مهاجم نوک بازی نمی‌کنید؟

من در چند بازی مهاجم نوک بازی کرده‌ام ولی اللهیار فقط وینگر بازی کرده است. این بستگی به خواست کادر فنی دارد. مثلاً مقابل زسکا صوفیا من نوک بودم و اللهیار وینگر بود. ولی در کل مهاجم نوک تیممان یک اوکراینی است.

حضور زوج سرخابی چه کمکی به موفقیت زوریا کرده است؟

به هر حال ما هر دو همزبان هستیم و به هم کمک میکنیم. از وقتی هر دو هم تیمی شده‌ایم در ذهنمان بود که این موضوع بالاخره محقق می‌شود. چون ما زبان یکدیگر را می‌دانیم، در خلال بازی هم بهتر به هم کمک می‌کنیم چون راحت تر ارتباط میگیریم. شناخت خوب امروزمان از بازی یکدیگر هم به خاطر یک نیم‌فصل بازی کردن کنار یکدیگر است. امیدوارم شرایط در نیم فصل دوم از این هم بهتر شود.

با توجه به درخشش اخیرت در اوکراین تعجب نکردی که چرا به تیم ملی دعوت نشده ای! آن هم در غیاب مهدی طارمی؟

اول باید بگویم من در این مدت شرایط رو به رشدی را طی کرده ام. زدن ۶ گل در ۱۲ بازی یعنی هر یک بازی در میان گلزنی. البته من خودم آدمی‌هستم که همواره تلاش می‌کنم تا شرایط بهتری را برای خودم رقم بزنم. در واقع خودم را تحت فشار قرار می‌دهم که شرایطم بهتر شود. اینکه چرا دعوت نشدم دیگر دست من نیست ولی باید بگویم که بله خودم هم انتظار داشتم اسمم را بین نفرات دعوت شده ببینم ولی صلاحدید کادر فنی تیم ملی طوری بود که مرا مجاب کند تا باز هم تلاش کنم.

قبول داری ماندن پشت خط تیم ملی با این همه مهاجم سرشناس از بد شانسی‌ات است؟

این را پای بدشانسی نمی‌گذارم. شاید ترافیک خط حمله تیم ملی، تعبیر بهتری برای این موضوع باشد. ولی همه چیز به دید انسان بستگی دارد. اتفاقاً همین تحت فشار بودن باعث می‌شود که من بیشتر تلاش کنم. ضمن اینکه من تازه ۲۶ ساله هستم و سال‌های زیادی فرصت دارم که خودم را بالا ببرم. من همین حالا امیدوار هستم که در سال‌های آینده در یکی از پنج لیگ برتر اروپا توپ بزنم. من برای موفقیت دست از تلاش نمیکشم. مثل زمانی که در ایسلند حضور داشتم ولی تلاش کردم تا به لیگ اوکراین رسیدم. حالا هم دنبال رسیدن به جایگاه بهتر هستم و قطعاً به تیم ملی هم فکر می‌کنم.

سبک زندگی ات را برای من تعریف کن. چه لایف استایلی داری که چنین شرایط خوبی را در یک کشور خارجی و در غربت برای خودت رقم زده ای؟

لایف استایل من اصلا پیچیده نیست. شما برای موفقیت باید فداکاری و از خودگذشتگی کنید و این فداکاری برای یک زندگی سالم ابزار خاصی نمی‌خواهد. من خوب می‌خوابم، غذای سالم می‌خورم و به شکل منظم و مرتب تمرین می‌کنم. همین باعث می‌شود یک لایف استایل موفق داشته باشم که به ورزش حرفه‌ای ام کمک می‌کند.

اخبار فوتبال ایران را هم دنبال می‌کنی؟

طبیعی است که لیگ ایران را دنبال می‌کنم. اگر فرصت شود بازی‌ها را هم می‌بینم و اگر مسابقات همزمان با تمرین یا رقابت‌های اینجا باشد، هایلایت‌های آن را نگاه می‌کنم. برخی اخبار که در رابطه با حرفه خودمان باشد را پیگیری می‌کنم تا اگر نکته‌ای در آن به درد بخورد از آن استفاده کنم.

با این حساب اخبار استقلال و پرسپولیس را هم دنبال می‌کنی. تو پرسپولیسی هستی و صیادمنش استقلالی. پس از شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک و توقف استقلال در شیراز برای هم کری هم خواندید؟

راستش را بخواهید نه به آن شکل که می‌گویید. چون ما دیگر غرق در فوتبال حرفه‌ای در اوکراین هستیم و هرکدام علایق و سلایق خودمان را داریم که به آن احترام می‌گذاریم.

روز دربی با صیادمنش کار دارم/ منتظر بودم اسکوچیچ دعوتم کند/ امیدوارم غیبت طارمی به تیم ملی لطمه نزد

حتی در روز دربی هم کری برای هم نمی‌خوانید؟

شاید روز دربی! چون با سایر مسابقات فرق می‌کند. حتما اگر بتوانیم بازی را با هم خواهیم دید.

مصاف تیم ملی مقابل لبنان را چطور پیش بینی می‌کنی؟

امیدوارم ایران در این بازی برنده شود چون هرچه در دور رفت بیشتر امتیاز کسب کنیم در دور برگشت که حساسیت و فشردگی مسابقات بیشتر می‌شود تیم‌ها متمرکزتر به میدان می‌آیند و الان خیلی راحت تر می‌توان صعودمان به جام جهانی را قطعی کرد.

غیبت طارمی‌در این دو دیدار پیش رو تاثیر منفی روی تیم ملی خواهد داشت؟

قطعاً تاثیر می‌گذارد. چون عملکرد مهدی در بازی‌های تیم ملی کاملاً مشخص است. او در همه دیدارهای قبلی تاثیر مستقیمی‌روی موفقیت تیم داشته و نبودش تاثیر گذار خواهد بود. امیدوارم با توجه به کیفیت بازی سایر فورواردهای تیم ملی، مقابل لبنان و سوریه از این بابت لطمه ای متوجه تیم ملی نشود.

قراردادت با زوریا چه سالی به پایان میرسد و صحبتی که درباره حضور در پنج لیگ برتر اروپا کردی تا چه اندازه جدی است؟

من سه فصل دیگر با زوریا قرارداد دارم و با توجه به اینکه این باشگاه در اوکراین یک باشگاه بازیکن ساز است که درآمدزایی اش بیشتر روی این محور تعریف شده، قطعاً دوست دارم بتوانم با درخشش در این تیم اوکراینی شرایط حضور در یکی از پنج لیگ معتبر اروپا را برای خودم فراهم کنم. من به این موضوع امیدوارم و به خاطرش شبانه روز تلاش می‌کنم.

احتمال دارد که به لیگ برتر ایران برگردی؟ می‌دانی که در ایران هم باشگاه‌ها خوب پول برای بازیکن خرج می‌کنند؟

همه چیز که پول نیست. ضمن اینکه من فعلاً هدفم رو به جلو رفتن است. باید ببینم که خدا برایم چه چیزی را میخواهد و سرنوشت من چیست. من تا جایی که در اختیار خودم باشد سعی می‌کنم سرنوشت خوبی را برای خودم رقم بزنم. برای همین هم تمرکزم را روی تمرینات و مسابقات تیمم گذاشته ام.

ظاهراً زبان روسی هم یاد گرفته‌ای؟

بله. کم و بیش ظرف سه سالی که در این کشور اقامت دارم با زبان روسی آشنایی پیدا کرده‌ام و کنار زبان انگلیسی که آن را کامل بلد هستم در اوکراین اغلب اوقات با همه روسی صحبت می‌کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Jimmy ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    شهاب همینجوری ادامه بده، دیگه تو اردوی بعدی تیم ملی‌ باید دعوت بشه.
  • اورست ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    همین که نمی خواد لیگ سطح پایین ایران برگرده یعنی پیشرفت و کاملآ مشخصه اون مافیایی که لیست تیم ملی رو بستن چشم پیشرفت زاهدی رو ندارن
  • دا ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    زاهدی حق مسلمش تیم ملی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی