ببینید| درگیری فیزیکی کی‌روش با بازیکن آنگولا/ صعود مصر به پلی‌آف با جنجال و دعوا/ کی‌روش: قبل از اینکه توپ را بشناسی من مربی بودم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مصر با تساوی در زمین آنگولا از گروه خود به عنوان صدرنشین صعود کرد اما این بازی با جنجال‌هایی در کنار زمین همراه بود.

تیم ملی مصر با هدایت کارلوس کی‌روش، در رقابتهای انتخابی جام جهانی به تساوی ۲-۲ مقابل آنگولا دست یافت. این بازی در گروه F انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آفریقا انجام شد و با این تساوی، تیم کارلوس کیروش در فاصله یک بازی مانده تا پایان دور گروهی صعود خود به مرحله پلی‌آف را قطعی کرد.

آنگولای میزبان شروع بسیار خوبی در این بازی داشت و در آستانه برنده شدن هم قرار گرفت چرا که با گل‌های دقایق ۲۵ هلدر کاستا و ۳۵ انزولا که دومی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید با نتیجه ۲-۰ از تیم مصر با ستاره‌هایی مثل محمد صلاح و محمد الننی جلو افتاد. اما شاگردان کارلوس کی‌روش بازگشت خوبی داشتند چرا که در دقیقه ۱+۴۵ با گل الننی هافبک تیم آرسنال بازی را به تساوی کشاندند و دقیقه ۵۹ نیز اکرم توفیق گل تساوی را زد تا بازی به تساوی ۲-۲ کشیده شود. پاس هر دو گل را محمد صلاح فوق ستاره لیورپول و تیم ملی مصر داد.

ببینید/ صعود مصر به پلی آف با جنجال و دعوا / درگیری فیزیکی کی‌روش با بازیکن آنگولا / کی‌روش: قبل از اینکه توپ را بشناسی من مربی بودم!

این تساوی برای صعود مصری‌ها به مرحله پلی‌آف کافی بود و به این ترتیب مصر به جمع تیمهای مراکش، سنگال و مالی در پلی‌آف پیوست. در مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا، صدرنشینان ۱۰ گروه مرحله اول طبق قرعه‌کشی رو در روی هم قرار می‌گیرند و برندگان پنج نبردی که به صورت رفت و برگشت خواهد بود، راهی جام جهانی خواهند شد.

ببینید/ صعود مصر به پلی آف با جنجال و دعوا / درگیری فیزیکی کی‌روش با بازیکن آنگولا / کی‌روش: قبل از اینکه توپ را بشناسی من مربی بودم!

در واقع تیم کارلوس کیروش به غیر از بازی آخر مرحله گروهی که جنبه تشریفاتی دارد فقط دو بازی سرنوشت ساز تا جام جهانی قطر فاصله دارد. حریف بعد از اتمام مرحله گروهی و به قید قرعه مشخص خواهد شد.

جنجال و درگیری

اما در جریان بازی با آنگولا یک اتفاق جنجالی هم رخ داد. به غیر از دو مرتبه‌ای که جیمی جامپ‌ها به وسط زمین آمدند تا با محمد صلاح عکس بگیرند جنجال بزرگ مربوط به کارلوس کی‌روش بود.

در صحنه‌ای از بازی کی‌روش با یکی از بازیکنان آنگولا در کنار زمین درگیری لفظی پیدا کرد که این کار باعث مداخله سایر بازیکنان و کادر فنی دو تیم شد.

ببینید/ صعود مصر به پلی آف با جنجال و دعوا / درگیری فیزیکی کی‌روش با بازیکن آنگولا / کی‌روش: قبل از اینکه توپ را بشناسی من مربی بودم!

ببینید/ صعود مصر به پلی آف با جنجال و دعوا / درگیری فیزیکی کی‌روش با بازیکن آنگولا / کی‌روش: قبل از اینکه توپ را بشناسی من مربی بودم!

در جریان تجمع بازیکنان، یکی دیگر از بازیکنان آنگول، کی‌روش را به عقب هُل داد و کیروش نیز به سمت او رفت که با وساطت دیگر بازیکنان و مربیان جلوی او گرفته شد. در این درگیری محمد صلاح و چند بازیکن مصر با بازیکنان آنگولا درگیر شدند و چند دقیقه بازی متوقف شد تا در نهایت کمی اوضاع آرام شد.

ببینید/ صعود مصر به پلی آف با جنجال و دعوا / درگیری فیزیکی کی‌روش با بازیکن آنگولا / کی‌روش: قبل از اینکه توپ را بشناسی من مربی بودم!

یکی از سایت‌های مصری در مورد این اتفاق گفت کی‌روش چیزی به زبان پرتغالی در کنار خط به بازیکن حریف گفت و چون زبان مردم آنگولا نیز پرتغالی است، حرف کیروش باعث عصبانیت بازیکن آنگولا و شروع درگیری شد.

خود کی‌روش بعد از بازی در مورد این صحنه گفت که او با داور حرف می‌زده و بازیکن حریف دخالت کرده و به او توهین کرده است. کی‌روش گفت: «قبل از اینکه این بازیکن با توپ آشنا شود من مربیگری می‌کرده‌ام. مربیان باید به این بازیکنان آموزش دهند که چطور با بزرگ‌ترهای خود برخورد کنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر ۰۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    دلیل نمیشه چون بازیکن انگولا به کیروش توهین کرده پس درگیری اسکوچیچ با نیمکت لبنان رو ندیده بگیریم
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      این تیمی که امروز دست اسکوچیچ و مافیای لنگه و بهش می نازن حاصل 8 سال زحمت و خون دل خوردن کارلوس کیروشه. ما هنوزم در غیاب کیروش داریم از نسلی که اون تربیت کرد استفاده می کنیم و حداقل تا 6 سال دیگه هم باز از این نسل استفاده می کنیم.
    • مجهول الهویه ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      نمیدونم چه اصراریه که انتقاد از کی روش رو به حساب حمایت از اسکوچیچ بدارید یله میدونیم. فکر میکنید خودتون نابغه اید ما خنگیم نمیفهمیم اسکوچیچ در سطح تیم ملی نیست. ولی یادتون رفته جه وضعی داشتیم در اون مقطع چاره ای نبود و دیگه این که اسکوچیچ هر ضعفی داشت که دلیل نمیشه به کیروش بچسبسد کسی که به ایرانیان تفهیم کرد ببازند و تو خیابون شادی کنند. کسی که با این همه تعریف و تمجید با بهترین تیم تاریخ ایران یه سومی اسیا نیاورد. کسی که زمانی که دید محبوبتش به خاطر نوع بازی بسته و دقاع غیرمنطقی حداقل رسیده دست رو پرسپولیس گذاشت تا دستکم هوادارای رقیب رو راضی کنه. این مربی سطح یکه که سنگش رو به سینه میزنید.
    • کیسه حکومتی ریس مافیای فوتبال ایران ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      نادیدیده گرفتن امثال شما وطن فروش ها مهم نیست حالا کی حرف شماها را به حساب میاره اسکوچیچ هر کاری کرده برای تیم ملی کرد نتیجه اش دید برد شما کیروش پورها حق ندارید راجع به مربی ایران اظهار نظر کنید
    • در جواب مافیای‌ ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      خوب این تیم کیروش به قول تو ۸ سال خون دل خوردن کیروش بود ۶ سال دیگه می تونیم استفاده کنیم چرا این تیم کیروش زمان مربیگری ویلموتس نتایج ضعیف گرفت داشت حذف می شد؟؟ کیروش با تیم ملی ۸ سال وقت داشت چرا تیم ملی نتونست یه قهرمانی جام ملتها آسیا بیاره اگه به یه مربی درجه ۲ تیم ملی بهش ۸ سال زمان می دادند حداقل یه قهرمانی جام ملتها میاورد ولی کیروش نتونست بیاره به جای به تیم ملی رنگی نگاه کنی از تیم ملی حمایت کنید نه که اسکوچیچ بکوبید
    • رامين ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      به قول رحمتى كيروش هيچ جا بعنوان نفر اول موفق نبوده و هميشه اخراج شده بدون كسب جام! از پرتغال و آفريقا بگير تا حتي كلمبيا و امارات
    • متخصص های شیش تایی ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      بد شما کیسه کشارو سوزونده اسکوچیچ ها کامبکم از اون بدتر :))))))
    • علی ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      مافیا ههههه شما بابا حمید دارید 3تا وزیر دارید ببخشید احمد گل زد وحید پاس گل داد کیسه ناراحت نبا ش امثال هر طور شده قههههرمان میشد ولی یه مقدار از توهم بیا بیرون هیئت مدیر دارید وزیر دارید سرداردارید بابا حمید دارید دیگه چی میخواهی ولی تیم ملی را با رنگ بازی عوض نکن لاخره شما هم جام میگیرید
    • پرسپولیسی ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      میگن برای چی بازیکن پرسپولیسی تو تیم ملیه چون استقلال بازی بلد نیست همین طارمی که میگین افتخار ایرانه پرسپولیسی بوده
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      اولا ویلموتس برای تیغ زدن ایران اومده بود نه مربیگری و با اهداف قبلی اومده بود. دوم کیروش چندین سال صرف ساختن تیم ملی کرده و نتایجی که در جام جهانی مقابل بزرگان فوتبال جهان آورد از قهرمانی آسیا خیلی مهمتره و وجهه ای که کیروش در جهان به تیم ملی ایران داد بالاتر از قهرمانی اسیا بود. البته باید بدونیم توی مسابقات قهرمانی آسیا، وقتی بازیکنان ایران به جای ادامه بازی یکدفعه به سرشون می زنه برن به داور اعتراض کنن و از ژاپن گل می خورن کیروش چه تقصیری داره. کیروش کاری که باید می کرد انجام داد و حتی گفته شده که ایران و ژاپن با قطر بیانی کردن که قطر قهرمان آسیا بشه که کیروش به این مورد اعتراض کرد.
    • Azi15 ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      با آنگولا مساوی کرده، این تیمیه ک کی‌روش سرمربیشه، حتی با وجود بهترین مهرها، دوتا بازی دیگه اینجوری نتیجه بگیره اخراجش میکنن ایران نیست ک یسری امثال کسایی ک کامنت گذاشتن کی‌روش تیم ساخته فلان دست بوسش باشن واقعا این آدما جای تاسف دارن
    • نادی الدوجرخه ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      یعنی تنها نقطه اشتراک این کیسه کشا با کی‌روش اینه که هشت نه ساله هیچ کدوم هیچ جامی نیاوردن، چطوره اسکوچیچ بره شافرنازو مربی تیم ملی کنیم تابعد هربازی که میبازیم تو کنفرانس خبری با گریه بگه وی ای ار می خواست تیم ما ببازه
  • دلال منفور ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    این بشر هرجا میره درگیری و جنجال بوجود میاره ...اصلا بدون جنجال نمیتونه مربیگری کنه ...
  • arash061 ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    خیلی زشت بود حرکت بازیکن آنگولا، کارلوس به درستی حرف زد
  • مهدی ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    فقط فیزیک بدنی عالی و رو فرم کیروش رو با اسکوچیچ و شکمش مقایسه کنید تا بدونید چرا بازیکنها برای کیروش احترام قائل بودند ولی برای اسکوچیچ نه
    • !!! ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      و مقایسه کنید با فرزاد مجیدی علیرضا منصوریان ستار همدانی و البته امیرقلعه نوعی.
    • ایلیا ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      مگه اسکوچیچ میخواد با بازیکن حریف کورس بزاره/:
  • شاهین ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    بازی‌کن آنگولا واقعا کار زشتی کرد که به کیروش بی‌احترامی کرده و باید تنبیه و مجازات شود. این فقط طارمی -نوچه‌کیروش- است که این حق و اجازه را دارد که به‌مربی و بزرگان تیم اهانت کند و تشویق هم بشود
  • حسینی ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    ادب از که آموختی از کیروش
  • !!! ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    یکی باید به خودت چیز یاد بده. مشکل اینه که کامبک تو رزومه ات نیست. جنبه کامبک نداشتی.
  • شمسعلی. ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    آخه تو خودت بزرگتر و کوچکتری سرت میشه مجسمه ی بی ادبی و بی نزاکتی ؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا خاک بر سر طارمی و باندی که به خاطر این بی تربیت جو تیم ملی را به هم زدن
  • میلاد ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    دیگه هیج وقت کسی مثل کی‌روش به ایران نخواهد آمد این تیمی هم که تشکیل شده با این کیفیت زحمت های کی‌روش بوده ما عراق رو خوب شکست دادیم ولی عراق ضعیف شده رو بیایید واقع بین باشیم مثل والیبال که ولاسکو رفت والیبال هم رفت فوتبال هم با کی‌روش دولت مردای ما چشم دیدن پیشرفت مردم خوشحالی ملت رو ندارن وگرنه کی‌روش می‌گفت حتما باید ورزشگاه چمن و صندلی داشته باشه تا من بتونم برنده شم به نظرتون اینا رو میخواست با خودش ببره خونه یا برای آرامش روان و تاکتیک تیمش میخواست بله آقایون فوتبال ایران با رفتن کی‌روش تموم شد
    • دلال موزابیکی ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      کیروش گرون قیمت مربی که از لبنان سوریه عراق ازبکستان شکست خورده و هشت پول مفت ایران بالا کشید هیچ دستاوردی نداشت قهرمانی جام ملتها حسرت به دل ایران موند اگه یه مربی درجه ۲ هشت سال بهش فرصت می دادند ایران قهرمان جام ملتها می کرد مربی که در کلمبیا با حقارت اخراج میشه بابت مساوی با آنگولای ضعیف با بازیکن مثل محمدصلاح مساوی می کنه مربی درپیتی هست حالا این مربی به دو تا و سه تا تیم گردن کلفت آفریقایی بخور حذف میشه تو مصر مثل کلمبیا اخراج میشه
  • شمسعلی ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    این تیپش عین لات سر کوچه ی ماست کیسه کشا مجبور نیستید به خاطر عقده های تلنبار شده از برانکو و به زور مدافع این مردک لات باشید
  • تاج آسیا ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    اتکا کی‌روش به صلاح مزیت براش هست اتکا اسکوچیچ به ستاره های تیم دلیل بر بیسوادی! همه مربیان به بازیکنان بزرگ اتکا می‌کنن گواردیولا هر سال دنبال بهترین بازیکنان دنیا می‌ره ولی عیبی نداره فقط برای اسکوچیچ درست نیس که در تیمش فقط طارمی و آزمون گل میزنن، باید بیرانوند گل بزنه !
    • متخصص های شیش تایی ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      باز خوبه جلو فرودگاه یا ورزشگاه بیرانوند دعوا مرافه راه نمینداخت :))))))
  • تاجی ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    لنگی های بی تربیت چه دل پری از این جنتلمن دارن
    • شمسعلی ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      لیاقت سخنان جنتلمنانشو دارییییین خخخخخخخ
    • متخصص های شیش تایی ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      جنلمتنی ک ب لبنان باخت هوم؟ :))
  • آسمان آبی و آفتابی که لنگ و دو سوت خشک میکنه ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    درود برکیروش ضد لنگ و گردن کلفت
  • قلی ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    من موندم چه اصراری دارن بعضیا دست از سر کیروش برنمیدارن، ۸ سال وایساد دفاع مقدس کرد ،تیم رو ۲۰ سال به عقب برد، تازه شدیم ۲۰ سال پیش تیمهای حوزه خلیج فارس،بازی همراه با اتلاف وقت،دفاع مطلق،چشم به ضدحمله دوختن حتی دربرابر تیمی مثل ترکمنستان،جنجال داخل زمین،زیر توپ زدن، چیکار کرده تا حالا که اینقدر سنگشو به سینه میزنید؟ غیر از یه قهرمانی با زیر ۲۳ سال پرتقال که اونم با ۳ گل زده خودشو رسونده بود فینال ،چه کارنامه درخشانی داره؟ رئال و کلمبیا رو منهدم کرد کلا، با اینهمه ستاره که ایران داشت باید آسیایی هارو تارومار میکرد، جو دادنهای فردوسی پور و احمدی و یوسفی بزرگش کرد،همچین میگین تیم الان ساخته اونه که انگار بازیکنانمون تو هیچ باشگاهی پرورش نیافتن و این آقا مستقیم رفته از تو خیابون کشف کرده آورده،بابا ول کنین این آدم بی ادب و پول پرست و درجه ۳ رو،نمیگیم اسکوچیچ تراز اوله،اینم محتاط وترسو هست ولی حداقلش ادعا نداره
  • آریا ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    دم کارلوس گرم، ایشالا همیشه موفق باشه
  • مهدی ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    درسته که خوش تیپ و باب میل بعضیا بود و رسانه ای قوی بود و به همه از بالا نگاه میکرد اما هرگز تیمی نبوده که با مربی تدافعی در بلندمدت تاثیر مثبت در طولانیمدت و بعد از خودش براشون داشته باشه. یونان با اتوره هاگل قهرمان اروپا شد اما بعدش چی شد؟ تونست یه بار دیگه به فینال یا حتی نیمه نهایی برسه؟ بعد هم بهترین مربی اگه قرار باشه به بزرگان فوتبال ما توهین کنه هیچ هوادار باشرفی رایگان هم قبول نمیکنه پاشو تو تیمش بذاره. بخاطر هر نتیجه ای نباید حقیر و پست شد! طرفداری از یه مربی اون هم فقط بخاطر اینکه حسادت میکرد به موفقیت های مربی تیم باشگاهی، بخاطر اینه که تو زمین حریفش نمیشدن!
    • آبدارچی ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      در مورد مدل فوتبال کیروش درست میگی و حق با شماست اما کیروش تاثیر گذار بود و فقط یه مربی نبود یه معلم برای بازیکنان بود یه مدیر برای مدیران فدراسیون و حتی وزارت ورزش بود یه جامعه شناس و روانشناس برای کل جامعه فوتبال ما بود چون نگاه درستی به جامعه ما داشت و از اون نگاه به جامعه و همینطور نگاه به فوتبالیستهای ما اون مدل فوتبال رو طراحی کرده بود دقیقا همین حرفی که اسکوچیچ گفت ما تاکتیک پذیر نیستیم پس باید پله پله توی مغزمون کنن کیروش دقیقا داشت اینکار رو میکرد ضمن اینکه با همین روش محصول نهایی خودش که رفتن به جام جهانی بود رو انجام میداد و پولش رو میگرفت پای همه بازیکنان لژیونر رو به تیم ملی باز کرد جوانهای خوبی رو دعوت کرد و نسل خوبی ساخت در واقع کیروش یک مهندس بی بدیل و کنترات کار ماهری بود که آنچه که میخواستی رو در زمان تعیین شده به تو تحویل میداد به لبنان میباخت اما از پرتقال امتیاز میگرفت و مقابل آرژانتین حماسه می آفرید بلد بود کارش رو ............
  • عادل ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    توی عصر ارتباطات تاريخ را نمی شود جعل کرد !! هر چه قدر مخالفين کيروش بالا و پائين بپرند ؛ حداقل 50% مردم و 90% بازيکنان حال حاضر تيم ملی نسبت به کيروش نظر مثبت دارند وبه تاثير او درفوتبال ايران طی 8 سال حضورش اعتراف می کنند .
  • شمسعلی ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    هیچ آدم با وجدان و فهمیده ای از کیروش حمایت نمی کند جز یک مشت عقده ای حسود که حسادت به برانکو کور و کرشان کرده و حتی چشم بسته با اسکوچیچ هم دشمنی می کنند ولی خوب دست بازیکن آنگولا درد نکنه که با آن هل دادن، کیروش را حقیر و کوچک کرد
  • مهدی ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    کیروش کتک خورده شما چرا حالتون بده
  • علی ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    دیگه مربی موزامبیکی رفته تو قاره خودش مربیگری کنه، چکارش داری؟ بذارید هرجور که فرهنگشه رفتار کنه...
  • 67 ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    هرجا میره اینجوریه، با جون کندن مساوی گرف، چند سال ک سرمربی ایرانم بود اینجوری با دق کردن ی نتیجه میگرف
    • سینا ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      دقیقا.هیچ خدمتی به فوتبال ایران نکرد.این بازیکنایی که دراختیار داشت رو هرکسی سرمربی میشد به تیم ملی دعوت می‌کرد.تو جام جهانی بجز دفاع محض مگه تاکتیکی داشت
  • اشکان ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    چه خبر از عمان لنگی خخخخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی