نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
اسکوچیچ بازیکنان را به خودش بی‌اعتماد کرد/ عامل نوشته جنجالی بازیکنان اسکوچیچ بود/ لبنان به تعصب ما باخت نه تاکتیک!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی ایران گفت: دلیل انتشار پست اینستاگرامی از سوی بازیکنان این بود که احساس می‌کنند کادر فنی برای حفظ بقای خودش از فدراسیون انتقاد نمی‌کند و برای همین خودشان مستقلاً اطلاعیه دادند.

برد ۲ بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان تحت تاثیر مصاحبه غیرمنتظره دراگان اسکوچیچ علیه بازیکنان تیم ملی و اشاره مستقیم به تاکتیک پذیر نبودن آنها و همچنین دعوت نشدن مهدی طارمی به اردوی آخر تیم ملی قرار گرفت. دیداری که به نظر می‌رسید برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان در آن و در طول ۹۰ دقیقه تمرکز لازم را نداشتند. در همین خصوص با سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین صحبت کردیم تا نقطه نظرات این کارشناس خبره فوتبال کشورمان را درباره اتفاقات اخیر، قبل و بعد از بازی منعکس کنیم.

حشمت مهاجرانی در گفت‌وگو با خبر ورزشی درباره برد ایران مقابل لبنان، حواشی مربوط به دعوت نشدن مهدی طارمی، پست مشترک اینستاگرامی‌بازیکنان تیم ملی، جایگاه اسکوچیچ و تاثیر رفتارش کنار نیمکت روی تیم ملی، همچنین بازی مقابل سوریه و بخت ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهاراتی را مطرح کرد:

قبول دارید با اینکه اسکوچیچ نتایج قابل توجهی با تیم ملی بدست آورده ولی همچنان خیلی‌ها او را یک مربی مقتدر نمی‌دانند؟ دلیل این موضوع چیست؟

اصولا همیشه مردم درباره شکل زندگی مربی، در هر پوزیشنی که باشد قضاوت می‌کنند. برای همین است که می‌گویند تیم ملی متعلق به شخص خاصی نیست و متعلق به جامعه ای است که در آن زندگی می‌کند. بنابراین همه حق دارند درباره تیم ملی صحبت کنند.

رفتارهای اسکوچیچ در لب خط را دیدید؟ متوجه شدید برخی حرکات اسکوچیچ منجر به اخراجش شد؟

نظم و انضباط از نیمکت و از اتاق رییس فدراسیون به چمن منتقل می‌شود. نظم و انضباط از چمن به بالا منتقل نمی‌شود. حرکات مربی در کنار زمین می‌تواند اثرگذار باشد. کی روش با تمام مدیریتی که داشت در جام ملت‌ها به داور حمله می‌کرد و همین حرکت او باعث شد در یک صحنه همه بازیکنان به طرف داور حمله ور شوند و هیچکس دنبال توپ نرود تا بازیکن ژاپنی دروازه کشورمان را باز کند. ببینید حرکات مربی تا چه حد روی بازیکنان اثرگذار است. یکی از وظایف مربی دفاع کردن از حق و حقوق بازیکنانش می‌تواند باشد. چیزی که کی روش خیلی خوب آن را انجام می‌داد.

چه اتفاقی رخ داد که ما لبنان را در دقایق آخر شکست دادیم؟

در جریان بازی با لبنان ما مشغول این بودیم که نتیجه را عوض کنیم. مربی هم مشغول معرکه جدیدی با تیم لبنان بود. موقعی که تیم ما از حالت بازی که به آن دیکته شده بود یعنی از یک فوروارد به دو فوروارد تغییر روش داد، در حالت حمله ای قرار گرفتیم و به گل رسیدیم. اصولا خصوصیات تیم حریف و خصوصیات خودمان به مربی ما نشان می‌دهد که چه روشی را برای خود انتخاب کند. البته در درجه اول ما سعی داشتیم گل نخوریم. راه و روش بازی یک وسیله کمک کننده است ولی تضمین کننده موفقیت شما نیست. شما نمی‌توانید بگویید که ۱-۳-۲-۴ بازی کردم و برنده شدم. این فقط یک فاکتور کمک کننده است با توجه به نظر مربی و خصوصیات تیم حریف.

بعد از بازی یک پست مشترک از سوی بازیکنان تیم منتشر شد و به وضعیت لباس و عدم دریافت پاداشها اعتراض کرده بودند. این انتقاد در این برهه حساس برای تیم ملی خطرناک نیست؟

من فکر می‌کنم دلیل انتشار پست اینستاگرامی‌از سوی بازیکنان این بود که احساس می‌کنند کادر فنی برای حفظ بقای خودش از فدراسیون انتقاد نمی‌کند و برای همین خودشان مستقلا اطلاعیه دادند که این هم برای آینده فوتبال خوب نیست. بازیکن باید حدود وظایفش را بداند. از طرفی حدود وظایف مربی و کاپیتان تیم مشخص است. البته یکی از وظایف سرمربی این است که از حق و حقوق بازیکنان مقابل فدراسیون دفاع کند. چه از نقطه نظر لباس و چه پاداش. مربی باید از هر نظر رابط قوی بین تیمش و فدراسیون باشد. کادر فنی در این مورد می‌توانند خیلی کمک کننده باشند.

در ارتباط با اظهار نظر سرمربی تیم ملی که باعث نارحتی طارمی شد صحبتی ندارید؟

اسکوچیچ حرفی زد و گفت بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر نیستند و یکی از بازیکنان هم که طارمی باشد جوابش را داد. من تعجب می‌کنم وقتی که شما به بازیکن ایران می‌گویید تاکتیک پذیر نیست چرا این را در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کردید؟ آن هم قبل از بازی‌های مهم پیش رو! معمولا مربی نزدیک مسابقات راجع به راه و روش بازی حرف می‌زند. شما چرا در این موقعیت درباره تاکتیک پذیری بازیکنانت حرف زدی؟ این اظهار نظر اسکوچیچ به اندازه خیلی زیادی باعث بوجود آمدن عدم اعتماد بین بازیکن و مربی شد که می‌تواند روی شرایط روحی بازیکن و روی نتایج تیم تأثیرگذار باشد. اصولا عدم اعتماد بین مربی و بازیکنان می‌تواند عوارض خیلی بدی را برای تیم ملی داشته باشد. در درجه اول این موضوع به تیم لطمه می‌زند.

درباره دقیق پایانی بازی و اینکه تغییر روش تیم تا چه حد روی برد تأثیر داشت صحبت می‌کنید؟

من اصولا اعتقاد دارم که بازیکنان ایرانی دارای شرایط خاصی هستند و اگر آنها را در یک قفس یا در یک چارچوب تاکتیکی محدود کنید، نمی‌تواند تمام خصوصیات خودش را نشان بدهد. خیلی خیلی سخت است که شما در ۵ دقیقه در خانه حریف دو گل بزنید. ولی وقتی که تیم ما به شکل ناخودآگاه از حالت تک فوروارد خارج شد و سردار آزمون دیگر تنها فورواردمان به شمار نمی‌رفت و هافبک‌ها در نقش گوش راست و چپ خیلی خوب ظاهر شدند، تیم حالت حمله گرفت و به گل رسیدیم. البته ما قبل از آن هم بازیکنانی با همین خصوصیات داشتیم و می‌توانستیم با همان نفرات، راحت تر و بدون استرس لبنان را در زمین خودش شکست بدهیم.

تا قبل از دو گل دقایق آخر، انتظار این نتیجه را داشتید؟

این نتیجه ای که بدست آمد واقعا غیرقابل تصور بود. ویژگی دیگری که فوتبالیست ایرانی دارد و ما همیشه به آن اشاره داشتیم همان فاکتور غیرت، تعصب و شرف بازیکن است. او می‌دانست که این تیم متعلق به ۸۵ میلیون ایرانی است و ۸۵ میلیون ایرانی قلبش برای این تیم می‌تپد و این شد که حرکت کردند و همان فاکتور غیرت و تعصب نتیجه را تغییر داد. ما همیشه این فاکتور را در همه زمینه‌ها داشتیم. بازیکن تیم ملی با تمام وجود برای سربلندی و عظمت تیمش، خودش و سربلندی مملکتش می‌جنگد. این فاکتوری است که کمتر تیمی در دنیا داد.

اسکوچیچ بازیکنان را به خودش بی‌اعتماد کرد/ عامل نوشته جنجالی بازیکنان اسکوچیچ بود/ لبنان به تعصب ما باخت نه تاکتیک!

تا چه اندازه به صعود تیم ملی مان به جام جهانی امید دارید؟

من معتقدم که تیم ایران راحت بین ۵ یا ۶ تیمی قرار می‌گیرد که خیلی راحت به جام جهانی می‌رود. نتایجی که این تیم تا اینجا بدست آورده غیرقابل تصور است و تا اینجا خیلی خوب بوده و امیدواریم که راهمان را ادامه بدهیم.

پیش بینی تان از دیدار با سوریه چیست؟

بازی با سوریه هم مثل باقی مسابقات برای ما باید مثل یک فینال باشد. هرکس این را بگوید کاملا درست گفته است. رقبایی مانند عراق، امارات، سوریه و لبنان همه در یک حد هستند و قدرت برتری نسبت به هم ندارند. نتایج بازیهای این گروه جدا از تیم ما که برای برد به میدان می‌رویم، می‌تواند کمک کند که ایران را در صدر جدول قرار بدهد. من به بازی با سوریه هم خیلی امید دارم. چون شناخت خیلی کاملی از آن تیم داریم. در همین سال دو بار با این تیم بازی کرده ایم. هم مربیان ما و هم بازیکنانمان خوب این حریف را می‌شناسند و البته با نتیجه ای که در لبنان بدست آوردیم ما از نقطه نظر روحی و شرایط تیمی هم درحد خیلی خوبی هستیم. کادر فنی و مربی مان باید از این موقعیت استفاده کنند و کار را در قطر تمام کنیم.

هنوز هم بازیهای تیم ملی را با شور و شوق دنبال می‌کنید؟

من هم مثل شما که دوست دارید تیم ایران برنده باشد وقتی به تلویزیون نگاه می‌کنم چشمم به ساق پای این بچه‌هاست و هر حرکتی که می‌کنند یک قوت قلبی برای من، مردم و شماست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    بخدا من تعجب میکنم تعجب از این حرفا،کافیه فقط بریم یکبار دیگه خلاصه ی بازی تیم ملی برابر لبنان رو ببینیم، تیم ملی از شروع بازی صاحب توپ و میدان بود و حملات خیلی خطرناکی داشت، یه گل خورد که شاید در صد سال یک بار همچین گلی وارد دروازه ی تیم ملی بشه، از طرفی ما خیلی فراموشکار هستیم، چقد زود یادمون رفت با ویلموتس کابوس بحرین و عراق رو میدیدیم، حالا که بهترین نتایج تاریخ رو گرفتیم در مرحله انتخابی جام جهانی، از هر نظر عالی بودیم مثه گل زده و گل خورده، تا حالا هیچوقت انقد زود و بی دردسر به جام جهانی نزدیک نشده بودیم اونم با یه سرمربی که یک پنجاهم کی روش هزینه رو دست مون نزاشته و به هیچکس بی احترامی نکرده سرش توکار خودشه اما آقایون راضی نیستن، آخه خدایا مثلا تیمی که تاکتیک نداشته باشه آیا در صدر جدول دور نهایی انتخابی جام جهانی قرار میگیره؟؟؟ مگه میشه بی تاکتیک از پنج بازی چهار برد و یک مساوی گرفت؟؟؟ حتی اگه بی تاکتیک هم باشه سزاوار احترامِ
    • عطایی ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      این عزیزان کارشناس فکر میکنن فوتبال الان هم مثل چهل سال پیشه که کله پاچه بخوری و بری با تعصب ببری. الان همه جای دنیای دارن فوتبال رو با علم دنبال می‌کند. دور قبل با تاکتیک کی‌روش حریف لبنان نشدیم و اساسا تاکتیک کی‌روش جوری بود که اگه گل می‌خوردیم بسختی جبران میشد این بار هم نزدیک بود حریف لبنان نشیم چون کلا بسته بازی می‌کنه اما با تعویض هایی که انجام شد و اومدن یه خط جلوتر امیری یعنی تغییر تاکتیک به برد منجر شد، محال بود بدون این تعویض ها و آزاد شدن امیری فقط با اتکا به تعصب بازی رو برد ، فوتبال روز دنیا فوتبال تاکتیکی و شطرنجی هس و امیری وزیر این شطرنج بود که پایه گذار برد شد
    • وسپیناتور ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      حق با تو دوست عزیز ولی در فوتبال اماتور ما حرفای پوسیده حشمت مهاجرانی و نظرات غیر حرفه ای بسیاری از پیشکسوتان ما بر دیدگاه کارشناسی متکی به امار و ارقام ارجعیت داره و خواهیم دید بعد از تمام شدن عمر فوتبالی ستاره های کنونی باز سقوط شدیدی خواهیم داشت
    • الیاس ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      سلام به همگی. متاسفانه توی کشور ما هرکس که داره کارش رو درست انجام میده مورد انتقاد وهجمه قرار میگیره!!! برای ما جماعت همون کی‌روش خوبه که کلی پول به جیب بزنه وهیچ کس حق انتقاد ازش نداشته باشه ویک بازی تدافعی بدون لذت رو تماشا کنیم.
    • Amir perspolisi ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      ❤❤❤
    • حمید علوی ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      اگر به پرسشهایی که در این مصاحبه از جناب مهاجرانی پرسیده شده دقت کنیم خیلی خوب معلومه که خراب کردن اسکوچیچ در “ساختار پرسشها” وجود داره و سوالات بگونه ای هستن که انتقاد از اسکوچیچ رو‌به پاسخ دهنده و خواننده تحمیل میکنه. مثلا سوالات زیر: ۱) رفتارهای اسکوچیچ در لب خط را دیدید؟ متوجه شدید برخی حرکات اسکوچیچ منجر به اخراجش شد؟. ۲) در ارتباط با اظهار نظر سرمربی تیم ملی که باعث نارحتی طارمی شد صحبتی ندارید؟ —- البته خوشبختانه اکثر عزیزانی که اینجا مطالب رو دنبال میکنن انقدر سطحشون بالا هست که کاملأ متوجه این روش‌های قدیمی و خز و نخ نما بشن و تحت تاثیرقزار نگیرن. آخر عرضم؛ سلامتی کسایی که حسادت چشم دلشون رو کو ر نکرده.
    • محمد ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت ... ما مردمان ناسپاسی هستیم هنوز دو سال از ویلموتس 600میلیارد تومانی نگذشته چقدر زود فراموش می‌کنیم.
    • ایرانی IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      تا کی اسکوچیچ را می‌کوبید گواردیولا هم از اول این نبود این بنده خدا قراره تیم را ببرد جام جهانی و بهترین نتایج تاریخ فوتبال را کسب کند دست از انتقاد سیاه بردارید و مفید نظر بدهید ما داخل تیم برنده ایم
  • علی رضا sss ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    درود بر حشمت خان مهاجرانی..حق "علی دایی " است که سرمربی تیم ملی شود
    • ارش ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      ازموده را ازمودن خطاست
  • صابر ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    با احترام به اقای مهاجرانی بفرض عدم داشتن تاکتیک. . ولی اگه تعویض های اسکوچیچ و تغییرات دقایق پایانی نبود هرگز نمی بردیم. همه چی تعصب نیست و اینکه تعصبون در ابتدای بازی کجا بود و چرا در دقایق پایانی نمایان شد. . عامل برد ما. ابتدا امدن میلاد محمدی تا امیری به پست اصلیش بره و عامل گل دوم بود. . نقش بسزایی کریم انصاریفرد و مشغول کردن مدافعین حریف جا برای آزادی بیشتر ازمون داد تا از مدافعین حریف فرار کنه . این امر روی دو گل مشهوده. صیادمنش هم عملکرد خوبی داشت.
    • ناشناس ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      اقای مهاجرانی درست میگه. البته تااینجا بادومهاجم خوبمان نتیجه گرفتیم. الان که طارمی نیست ببین تمام بازیهایمان مثل بازی بالبنان میشه یا نه. واقعأمگرسردار آزمون به تنهایی میتونه گلزنی کنه. دلخوش شدین به اینکه عمرخربین به بازی نمیرسه.
  • محجوب ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    درود بر‌مهاجرانی عزیز.
  • محسن ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    هرکس به طریق میخواداین مربی روتخریب کنه.چراخدامیدونه.مثلازمان کی‌روش تاکتیک.داشتیم درمقابل تمام تیم هابصورت اتوبوسی بازی میکردیم یک نفره دم نمیزدیعنی جرات نداش ولی این مربی هم نتیجه گرفته هم تیمش خوب بازی کرده موردهجمه هم هست بخاطرهمین میگم این موضع گیری های مشکوکه بدلیل صندلی مربی هست
    • مهدی ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      چراشو نمیدونی؟ چونکه یه مربی خارجی به قول خودشون بی کارنامه اومده موتورگازی های باکارنامه توی لیگ برتره پر ازفساده خودمونو با نتایج خوبش بی آبرو کرده،این همه دراگان عزیز و با اخلاقو تخریب میکنن ولی این مرد با اخلاق فقط داره کار خودشو میکنه،آفرین به دراگانه خوشتیپو باسواد و با اخلاق،ممنونتیم بابت این تیم ملی،ما دوران سیاهه ویلموتس رو با همین بازیکنای با تکنیک یادمون نرفته.
    • !smksmsis ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      فکر کنم زمان کیروش هنوز به دنیا نیومده بودی
  • احکامی ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    بس کن بابا.همین بازیکنانشان ولموس هم بودن.اون موقع تعصب وغیره نداشتن.حداقل خدارودرنظربگیر
  • عادل ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    آقايون !! ايشون ديگه حشمت مهاجراني هستند كه در مورد فوتبال ايران صحبت مي كنند !! مهاجراني يعني عصاره خالص فوتبال ايران كه اولين بار تيم ايران را به جام جهاني برد و قهرمان جام ملت ها و بازيهاي آسيائي كرد! خواهشأ ديگه دانش فوتبال و عشق به فوتبالتان را از ايشان بالاتر ندانيد و كاسه داغ تر از آش نشويد !! ايشان نه وابستگي به دولت و فدراسيون دارد و نه روياي مربي گري! يه جاهائي هم جوانان بايد ياد بگيرند و بگويند چشم … ! دليل نداره زير مصاحبه ائي سريع پست مخالفت بگذاريد .
    • پیام ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      ایشون هر کی باشه حرف اش به روز نیست نظر و تفکرات دوره ۳۰ الی ۴۰ سال پیش فوتبالی علی اصغری داشت این نظرات و تفکرات برای فوتبال امروز جواب نمیده ضمن مقایسه زمان مربیگری ویلموتس با همین بازیکنان با اسکوچیچ مشخص می کنه این پیرمرد توهم زده اسکوچیچ تیم ملی از ویلموتس زمانی تحویل گرفت تیم ملی بدترین شرایط،داشت هیچ کس باور نمی کرد از مرحله مقدماتی بالا بیاد ولی اسکوچیچ این کار کرد اسکوچیچ کاری کرد کیروش نتونست اون انجام بده یعنی گربه سیاه زمان کیروش مثل عراق و سوریه لبنان می باخت تمام این تیم ها برد مقایسه نتایج کیروش از ۱۲ بار مربیگری تیم ملی ۱۱ برد و یه مساوی و لدون باخت و صدرنشینی بهترین گواه مربیگری عالی اسکوچیچ هست
  • اسکوچیچ عالی ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    مرتیکه حسود اسکوچیچ عالی عالی باید با سوریه گلر عابدزاده باشه
  • کامران زارعی ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    درود ب همه هموطنان عزیز ام متاسفانه زلزله وحشتناکی در بندرعباس اومد،که خدا رو صد هزار مرتبه شکر،به خیر گذشت از همه عزیزان،اسطوره ها،مربیان،رسانه حقیقی و مجازی عاجزانه خواهش میکنم،یا بهتره جمع ببندام،و بگم خواهش میکنیم،اجازه بدین بازی با سوریه ،رو با همت و تلاش ببریم، بعد از اون دنبال علت ها،بگردیم
    • ناشناس ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      همت تلاش به تنهایی کافی نیست در کنارش مهاجم گلزن هم لازمه. البته چون سوریه چیزی برای باختن ندارن پس حسابی تو در دسر میندازد تیم ملی رو وشایدهم.....که دورازانتظارنیست
  • ب ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    استاد مهاجرانی متعصب و دوست داشتنی ، سایه تان مستدام
  • کوهمره_جروق ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    حسادت تا کجا. از مهاجرانی بعید بود
  • حمید ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    آقای مهاجرانی شما درست میفرمایید باید ۵۰ برابر بیشتر هزینه میکردیم برای مربی و مثل کی روش از اول تا آخر دفاع میکردیم و ضد حمله میزدیم درضمن کی روش به لبنان باخت اگه اسکوچیچ تاکتیک ندارد پس کی روش? ایکوچیچ بهترین مربی,هستش به جای این حرفا ازش حمایت کنید.
  • رضا ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    ضمن احترام به آقای مهاجرانی، گفتید که بازیکنان ایرانی در قالب تاکتیک تیمی خیلی نمیتوانند خوب عمل کنند، این خود درستی حرف آقای اسکوچیچ رو تایید میکنه، پس چرا علیه این مربی خوب و کم هزینه جبهه میگیرید...
  • محمد ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    طرف نوشته پاداش ندادنمون اوضاع تدارکات تیم خوب نیست میگن مقصر مربیه کلا تو ایران مرسوم شده اشکال رو گردن هم بندازن همین لبنان با کیروش مگه بهش نباختیم تو دور رفت
  • دوست دار فوتبال ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    تیم ملی ایران عزیز با تفکرات اسکوچیچ و کادر فنیش پیروز شد..نباید زحمات اسکوچیچ و کادر فنیش را نادیده گرفت...اگر مربیان داخلی بودند که این همه ادعا دارند کارها و زحمات اسکوچیچ و کادر فنیش ایراد دارند و ایراد میگریند، اگر جای اسکوچیچ بودند نمیتوانستند همین لبنان را ببرند...با آرزوی موفقیت برای تیم ملی ایران عزیز ..
  • محمود احمدی ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    دشمنان به اقتدار تیم ملی ایران هم حسادت می کنند .و به دنبال تفرقه افکنی بین بازیکنان ومربی هستند ،هوشیار باشی
  • حیدر ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    جناب مهاجرانی تعصب بدون مهارت و تمرین فایده ای نداره همیشه نمیشه باتعصب بازی رو برد حتی ممکنه باعث احساساتی شدن وباختم بشه چیزی که حرف اول را در تمام تیمهای ورزشی میزنه علم و مهارتهای روز و تمرین و حرفه ای بودن بازیکنان هس نه اینکه بازیکنان دنبال حاشیه باشند مثل اعتراض جمعی به فدراسیون یا مورد آقای طارمی
  • تاجی اصیل ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    اوه اوه، لنگی های عزیز بهشون برخورده. بابا تیم میلی هم واسه شما. آخه شماها چه مرگتونه که به بزرگ فوتبال ایران هم رحم نمیکنید. آره شما راست میگید یه بله قربان مو مثل اسکولچیچ خوبه که فقط تیم لنگی ببنده و تو کل ۹۰ دقیقه کدوم حرکت موثر رو از تیم ملی دیدیم. آقا این یارو هیچی حالیش نیست. با امثال سردار و طارمی و نبوغشون تا اینجا هم اومدیم. الان چون جلو شما دولا س آقای اسکولچیچ خوبه دیگه. آخه کدوم عاقلی این روانی رو با کی روش میتونه مقایسه کنه جز یه عده لنگی عزیز
    • نوید ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      کیسه کش متوهم اگه ایران تاکتیک نداره با نبوغ بازیکنانی مثل سردار و طارمی تا این مرحله اومده خوب همین بازیکنان زمان ویلموتس چرا تعصب و نبوغ نداشتند تیم ملی در مرحله حذف مقدماتی جام جهانی رفت یا زمان کیروش با همین بازیکنان در جام ملتها حذف شد با همین بازیکنان مقابل لبنان و سوریه عراق و ازبکستان همیشه مغلوب بود کیروش مربی درست و حسابی بود حداقل یه قهرمانی تو کارنانه اش داشت از کلمبیا با اون اکودور ضعیف شش تایی نمی کرد با حقارت اخراجس نمی کردند
  • ای ـ ع ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    پیرمرد حرفای ضد ونقض داری یکجا میگه مربی کنار زمین حق بازیکنانش رابا اعتراضات میگیره بعدش.میگی کیروش خوب بلد بود بعدش میگی کیروش کنارزمین حواس بازیکنان را پرت کرد تا مقابل ژاپن گل بخوریم. چطوری تیم بدون تاکتیک ۱۲تا بازی نباخته است
  • شهاب ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    اخه این مهاجرانی کی هست؟ اگه تعصب داره چرا سالهاس که از ایران رفته؟ انصافا تا الان این قدر راحت رفته بودیم جام جهانی؟ بابا انصاف هم خوب چیزیه
  • منصور ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    احسن بر اسکوچیچ و کادر مربیان ایرانی هزار آفرین، با همان بازیکنان که به لبنان باخته بودند و با ویلموتس نتایج بسیار ضعیف کسب کرده بودند حال با مربیگری اسکوچیچ و انتخاب او چه بازیکنان چه مربیان با دانش ایرانی هاشمیان باقری مهدوی کیا با دانش عالی این نتایج کسب شده است . بازی با لبنان زمین نامناسب بود و نشد وگرنه در طول بازی با چند گل برنده بودیم . نهایتا با تعویض محمدی خروج قدوس و سای تغییرات تاکتیکی و بازی طلایی امیری و بقیه بردیم . باد و برانکارد و .....بماند . با درود به مهاجرانی بزرگوار همه قدر این کادر مربی و همکارانش را ارج نهیم و به همه بخصوص بازیکنان گوشزد کنیم که برای ایران بازی کنن نه مادیات و نفسانیت اشخاص در سایه که نیت آنها ایران نیست ، فریب نخورید افتخار آفرینان
  • ایرانی ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    استادمهاجرانی هرجای کره خاکی هستی تنت سلامت فعلا توان مربیان داخلی در کری خوانی وانتقاد است وتوان مدیران فوتبالی درجذب مربیان خارجی پرادعا وپرداخت خسارت حالا یک مربی پیداشده تو12بازی نباخته11تاراهم برده اصلابا امدادغیبی باکمک مستقیم شانس بدون تاکتیک بدون دانش فوتبال اصلا نابلد بمن و به توچه برای ما پیروزی مهمه بیخیال اسکوچیچ شویدبگذارید پیروزیهایش ادامه بابد
  • کوروش ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    اگر فقط تعصب کارسازه باخت بعراق وبحرین زمان ویلموتس کجا بود؟شما شاید یادتان نیاید ،امادر بازی جام جهانی ای که حشمت خان مربی بود هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم،وقتی هم ایشان یک بازیکن تعویضی وارد زمین کرد گزارشگر تلویزیون گفت حشمت خان صفر آورد بجای صفر!! فیلمش باید تو آرشیو موجود باشه
  • کاظم ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    اگر بازیکنان به مربی بی اعتماد شده اند پس چرا تا ثانیه آخر آنطور بازی کردند؟البته دشمنان اسکوچیچ با هیچ استدلال و نتیجه ای قانع نمی شوند.زیرا آنها به دنبال اهداف خودشان هستند.اسکوچیچ هم باید بداند که سابقه مربیگری در تیمهای درجه اول را نداشته است و ناگهان سرمربی یک تیم درجه اول در آسیا شده است.پس بدیهی است مربیان داخلی مدعی نیمکت تیم ملی و حامیانشان او را راحت نخواهند گذاشت و با انحاء روشها سعی در کوچک نشان دادن او و نتایج تیمش خواهند کرد و این بهایی است که اسکوچیچ بابت این جهش ناگهانی و بلند باید بپردازد.این اشخاص کی روش را هم اذیت می کردند.الان دلیل رفتارهای خشن کی روش را می فهمم.کیروش وقتی می دید این افراد درصدد ایجاد تنش برای تیم ملی هستند با همه درگیر شد.الان هم این افراد توانسته اند با تاثیر غیرمستقیم کاری کنند طارمی از تیم کنار بماند و اسکوچیچ از یک بازی محروم و تیم تضعیف شود.اسکوچیچ با حفظ آرامش نباید اجازه بدهد این افراد در کارشان موفق شوند.
  • رضا ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    سلام. آقای اسکوچیچ نه ادا داره نه اعتراض داره نه سرو صدا داره. یه مربی بی حاشیه هست. چرا حرف ایشون که زیاد هم بیراه نگفته بعضی ها را ناراحت کرده. ایشون گفتند بازیکنای ایران توی تاکتیک پذیری مشکل دارن که اون هم به مرور زمان حل میشه. حرف بی ربطی نزده ـ ما نه در فوتبال که در همه بازی های گروهی مشکل داریم ـآقای اسکوچیچ و تیم ملی را با زوم کردن به یک صحبت به حاشیه نبریم. ایشون یک مربی بی حاشیه و قابل احترام هستش.
  • ناشناس ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    بابا این اسکوویچ بدبخت با تمام کمبود امکانات فرصت کم تمرینات با حداقل دستمزد بهترین نتیجه ممکن گرفته دیگه چی میخوایید ازش،یه عده ای چون خواب سرمربیگری ایران در جام جهانی میبینن مدام این مربی کوچک نشون میدن تا بعد از صعود به جام جهانی فدارسیون بذارتش کنار و آقایون مفت خور حاظری خور با تیم برن جام جهانی ۳ تا باخت بیارن برگدند
  • طرفدار تیم ملی ایران ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    آقای مهاجرانی فرمودند: «ولی وقتی که تیم ما به شکل ناخودآگاه از حالت تک فوروارد خارج شد» این وسط تعویض های اسکو هم کشک بود دیگه!!!!
  • علی ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    کلا رسانه ها دوست دارن لج مردمو دربیارن دوستان لطفا نظر ندین اگه به مصاحبه ها نگاه کنین همشون برعلیه سرمربی حرف میزنن تا عکس العمل مارو ببینن
  • ساعی ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    چرا کسی جرات نمی‌کرد زمان کی‌روش از تیم‌ملی انتقاد کنه؟ اگر کسی کوچکترین اظهارنظر مخالفی می‌کرد، کی‌روش به روز سیه می‌نشوندش. انصافا دارند در حق اسکوچیچ نامردی می‌کنند. چه کار کند که این آقایان راضی شوند؟ می‌ترسم اگربر برزیل و آرژانتین و فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و ... هم غلبه کنیم، باز حضرات ایراد بگیرند و حرف‌های صدتا یک غاز بزنند. من الان چهل و چند سال است که به شکل حرفه‌ای تمام بازی‌های تیم‌ملی را می‌بینم. الحق و انصاف طی این مدت کارنامه‌ی هیچ‌کدام مثل کارنامه‌ی مربی فعلی‌مان روشن و افتخارآمیز نیست. اگر هست بفرمایید چه کسی؟
  • مصطفی ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    جناب حشمت خان مهاجرانی فرمودن بخاطر بقای خودشون کادر مربی گیری بر علیه فدراسیون حرف نمیزنن جهت اطلاعشون نتایج درخشان سر مربی و مربیان اظهر من الشمس هستش که نیازی به محافظه کاری و چاپلوسی ندارن بودن مربیانی که با کارنامه ی خیلی ضعیف تر از همه طلبکار بودن اینکه سرمربی سر شاخ نمیشه و رعایت میکنه دلیل بر احترام گذاشتنه نه ضعف چرا همیشه به نیمه خالی لیوان قضاوت میکنیم ی مربی با شخصیت و کاربلد با این کارنامه ی عالی که هر تیمی رو شکست داده و هیچ حاشیه و ادعایی نداشته ممنون دار نیستیم اگه سکوت کنیم بهتره اون زمان غیرت و تعصب و شرف کجا رفته لود که به عراق و بحرین باختیم !!!!!!!!
  • احمد رضا ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    جناب مهاجرانی یک سری نظرات مثبت و منفی راجع به تیم ملی داشتن ، که نظرات مثبت چربش داشت ولی تعجب من از شمای رسانه ، علی الخصوص نگارنده مصاحبه هست که دقیقا نکات منفی تیم ملی رو تیتر کردین و غیر مستقیم قصد خراب شدن وجهه سرمربی رو دارین
  • عادل ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    آقايون ! طوري از اسكوچيچ حمايت كنيد كه اگر خدا نكرده يك بازي را به عراق يا قطر يا سوريه باخت بتونيد از عقيده خودتان دفاع كنيد ! يادمون نمي ره كه خيلي از شماهائي كه عليه كيروش اينجا كامنت مي گذاريد يك موقعي عاشق سينه چاكش بوديد !!!!!!! الان ديگه از اينور بوم افتاديد و اگر با همين وضع پيش برويد تاسال ديگه اسكوچيچ را از پپ و كلوپ وزيدان هم بهتر مي دونيد ! خوشبختانه چون اولين تجربه مربي گريش هست ديگه مشكل مربي دوم بودن و رئال به خاك سياه نشاندن و از كلمبيا اخراج شدن را هم نداره كه توي سرش بزنيد.از قديم گفتند كسي كه ديكته ننوشته باشه طبيعتأ غلط املائي هم نداره .
  • تاج.... ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    بابا جمع کنیدا،،تعصب کجا بوده،دوره ویلموتس چرا همین باریکنان با تعصب نمیبردن،حیف اسم کارشناس
  • محمدطاها ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    خب واقعا تیم‌ملی از لحاظ تاکتیکی و برنامه حرفی برای گفتن نداشت و فقط تعویض های خوبی که داشت باعث شد دقایق پایانی بازی به داد تیم برسد و بازی باخته رو ببرد..اصرار بی مورد بر روی ارسال‌های بلند و بی ثمر روی دروازه حریف به قدری آزاردهنده و خسته کننده بود که هر تازه تماشاچی فوتبال هم می‌توانست تشخیص دهد کادر فنی راه دیگری برای فتح قلعه نه چندان مستحکم لبنان ندارد..ببینید دوستان شاید در آسیا بشود با اتکا به بازیکنان راهی جام جهانی شد اما! در جام جهانی و در برابر تیمهای سطح اول دنیا تاکتیک سرمربی حرف اول رو میزند! چیزی که تیم اسکو ندارد تاکتیک است اینو باید بپذیرید..
    • مهدی ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      آفرین به توکه تاکتیک داری،بلند شوبروتاکتیک تیم ملی رو توی جام جهانی تشریح کن برای بازیکنا،نیاز به مربیه نامدار و طراز اول روی نیمکت نداریم مهم بازیکن باغیرت و تکنیکیه که هیچ تیمی نداره فقط تیم ایران داره،شما هم که هستی،بسم الله.
  • تشنه حق و حقیقت ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    من نزدیک ۵۰ سال سن دارم بچه که بودیم میگفتن یه مربی ایران و برده جام جهانی الان آمریکاست ..خلاصه گذشت و گذشت چشمون به جمال آقای مهاجرانی سالها پیش روشن شد ..بنظر حشمت خان (اسمی دوستانتون صداتون میکنن)برو استراحت کن عشق کن ..چیه حرص و جوش میخوری ..اسکوچیچ جای بچه شماست ۵۰ سال دیگه جا داره تا این حرفهارو جبران کنه ..اگر از رو دلسوزی میگی ..که همه مربی ها گفتن و میگن ..من میگم دعوتنامه بدین همه مربی ها ایرانی جمع شن دور هم تو یکروز ایرادهاشون برعلیه اسکوچیچ بگن و تمون شه ..چیه هر روز یکی جدید پیدا میشه ..حالا خوبه طرف یازده تا بازی برده و رکورد زده ..وگرنه سرش و میبریدین ..اینه فرهنگ ایرانی ایرانی تونه هی میگین ..شما که ۷۰ سال مربی هستی تا حالا ندیدی دقیقه آخر بردو باخت شه ..هلند مگر ۲ برصفرو با ۲بر ۲ عوض نکرد ..مگر کشتی گیر آمریکایی ثانیه آخر طلای المپیک نگرفت ..یه مقدار منصف باشین ..تا کی حرف الکی و پریدن به این و اون
  • بوسجين ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    اقاي مهاجراني از شما بعيد است كه بدون در نظر گرفتن مسايل مختلف قضاوت مي كنيد و همه ان را سر سر مربي بنده خدا مي شكنيد حالا درست و يا غلط بنا به شرايطي مسئولين مربي انتخاب كردند مي دانيد از اول انتخاب ايشان چه بلايي سر ان بنده خدا اوردند از اول گروهي چوب لاي چرخ او كذاشتند كه اين مربي تجملي و گران قيمت ولوكس متناسب دك و پوز فرهنگ اشرافيت ومتناسب ريخت و پاش هاي عادت شده كه گروهي هم در كنار ان از ان بهره مي برند نيست وانها بر اعصاب گروهي از بي خبران و احساساتي ها سوار شدند و زمينه هاي مقاومت منفي در در برخي از جمله در ذهن برخي از بازيكنان جوان و احساسي كاشتند مانند همان زمان انتخاب اوليه برانكو با اين حساب اين مربي با اين شرايط و امكانات به مراتب كمتر با توجه به وضعيت ايران تا اينجا كار موفق بوده است كاش ان موقع كه كيروش به حتي بالاترين مقام توهين مي كرد و يا باخت مربي ويلموتس كه اينها مربي تجملي و ميناتوري اقايون بودند و شكست هاي حتي در مقابل همين لبنان هم حرف مي زديد و يا ان احساساتي هاي تحريك شده در سكوت گورستاني خود فرو نمي رفتند و انجا هم انتقاد مي كردند
  • فرزاد ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    اقای مهاجرانی شما گفتید با تاکتیک برنده نشدیم ایا این حرف شما تایید صحبتهای اسکوچیچ نیست که گفته بازیکنای ایران ضعف تاکتیک دارند؟
  • بوسجين ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    مسئول اين گفته هاي تخريبي شما انهم در اين موقعيت چيست حتما اسكوچيچ با جمع كنيد بساطتان
  • K ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    به نظرم اینکه یک سرمربی باید در مصاحبه هایش توجه کند و با بیان دیدگاهی که ممکنه به بازیکنانش بر بخورد که یکی از اون بازیکن در دفاع از خودش و بازیکنان ایرانی بخواهد حرفی بزند اینجا سر مربی مقصر بوده ، البته که بازیکن باید احترام کادر فنی را نگه دارد ولی ایا مسئولین فدراسیون. تذکری به اقای سرمربی در این زمینه دادند، ایا سر مربی برا تحریک بیشتر طارمی میبایست شماره پراهنش را به یک بازیکن کم تجربه میداد ، ای نشانه بیخیالی مسئولین امر هست ، که باید در این کارها دخالت و به دفاع از حقوق بازیکن تیم ملی بپردازند. که سرمربی متوجه کارهاش باشه و توجه به تیم داشته باشه نه هواشی تیم.
  • حبیب ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    درود بر استاد مهاجرانی...تیتر خیلی بده چرا ؟
  • کرمانشاهی ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    بازیکنان تیم ملی متعلق به ایران هستند مربیان زیادی آمده و رفته‌اند آنچه میماند بازیکنان تیم هستند اسکوچیچ هم مثل دیگران نتیجه‌ای درخور تیم ایران نمی‌تواند بگیرد و کاملاً خود را به اتفاقات و توانایی بچه‌های تیم ملی سپرده اگر تعویضی که انجام داد دلیل بر توانایی او میدانید یادتان باشد ارنج تیم را از اول بازی خود او چیده و اگر اشتباه بوده اشتباه از خود او بوده . من قصد انتقاد از مربی را ندارم ، ولی حرمت بازیکنان تیم را باید نگه داشت این آقای مربی هم خواهد رفت و مطمئن هستم با اشتباهات فاحشی که حتی طرفدارانش حاضر نخواهند بود پیام‌های امروزشان را گردن بگیرند البته تیم ایران با تکنیک و غیرت ایران تا آنجا که برایش مقدور باشد رشد خواهد کرد به امید روزی که با یک مربی ایرانی ، تاثیر یک مربی خوب را بر پیشرفت نهایی تیم ببینیم
  • طرفدار ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    شما که طرفداری از سرمربی تیم ملی میکنید دز همین بازی با لبنان تاکتیک تیم چی بود خدا وکیلی این چه فوتبالی بود در ضمن اگه مدافع تیم حریف ت پرا به اشتباه جلوی پای سردار نمی انداخت تکلیف چه بود مربی که از امیری به عنوان مدافع بازی میگیره کجا مربی با دانشی هسته همین طارمی بوده که تیم آقای اسکوچیچ را از تساوی نجات داده حالا چی شده که طاری نباید جواب سرمربی بده وقتی که سرمربی به بازیکنانش توهین می‌کند. باید یادآور بشم در زمان کی‌روش در این چندین سال سرمربی تیم ملی بود چندتا باخت داد مگر قرار زود فراموش می‌کنیم درست درخاطرم نیست 2 یا 3باخت داد آقای کی‌روش
  • معلم ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    خبر ورزشی عزیز حالا که همه قضیه طارمی رو دارند فراموش میکنند و سعی بر آرام کردن فضا دارند شما چرا ازین دست مصاحبه ها رو جو عمومی رو بهم میزنه قرار میدی.و اما صحبتی با حشمت خان.استاد گرامی من کوچینگ شما رو در جام‌جهانی ۷ه۸ دیدم بسیار عالی بود ولی صحبتهایی که کردید بدون پشتوانه علمی بود.جایی گفتید تیم ناخود آگاه رفت دو فوروارده شد.پس تعویضها و یک خط جلوتر اومدن امیری چی.ورود صیاد منش رو چطور توجیه میکنید.اینها هم الکی بود؟از شما که پیر فوتبال هستید بعیده علیه یک مربی ملی چنین گاردی بگیرید.همین لبنان رو ما با کیروش نتونستیم ببریم.دوهزار و اندی روز بود که لبنان در خانه اش نباخته بود.یعنی اسکوچیچ هیچ کار برای تیم ملی نکرد؟اگه ایشون نجیبه قرار نیست ما بهش هر طور دلمون خواست حمله کنیم.اینکه بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر نیستند را در همین مصاحبه خود خودتان بصورت دیگه بیان کردید حالا اگر اسکوچیچ طور دیگری اون هم با یک رسانه خارجی گفت بده؟کیروش بگه شنا بگید و فلانی بگه خوبه؟یادتان باشد اگر شماهم مربی تیم ملی بودید و علی پروین یا ناصر حجازی یا حسن روشن اگر با شما چنین برخوردی داشته باشند مطمئن باشی
  • سعید ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    کاملا واضح و مشخص حسودان و دشمنان تیم ملی دست به قلم شدند ، این قلم فروشان و آن پیرمرد دنبال سهم خود هستند اما این مربی باج نمیدهد ، یک ایران پشتبان مربی تیم ملی است ، خبرورزشی ماهیت پلیدش سالهاست مشخص شده
  • پرسپولیسوعشق است ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    سلام دوستان کلاملتی هستیم ک راجع به همه چیزاظهارفضل ودانایی داریم وهمه چیزوهمه کسوقضاوت وپیشداوری میکنیم وعادت کردیم خدمتگزاران خودرازیرپا له کزده وناسپاس باشیم اخرین موردطارمی ازاقای اشکوچیچ همونقدربایدسپاسگزابودک ازطارمی ومهاجرانی بایدتشکرکرد درادامه بازیهای جام جهانی بایدبکمک اسکوچیچ رفت نه اینکه دراین راه برواشهای مختلف برمشکلات تیم ملی افزوداگه ی نفرمثل آقای پین ب این کادزاضافه شود وتعدادی ازبازیکنان آماده درلیگ رابابعضی ازنفرات موجوددرتیم فعلی جایگزین کردبکمک تیم موجودقویترومقتدرترخواهیم شدضمن اینکه جناب مهاجرانی کارنامه درخشان وشخصیت قوی وقابل دفاعی هست وزمان ایشون ک ازجیب شخصی ب بازیکنان کمک میکرد ومشکلات عمدتاشخصی حل میشده الان دیگه همچین جوانمردی زمونه اش گذشته کمترین کاراینه ک تنگ نظری وحسادت وبخل وکینه راهمگی کنارگذاشته ویکبارهم ک شده ادای فرهنگ چندهزارساله وتمدن رادرعمل بخود نه دیگران ثابت کنیم اخه استقلال وپرسپولیس واقعادراین چاردهه چه گلی ب سرمازده اندکه مادرترکیب تیم ملی بخواهیم یاهم جدل وتوهین کنیم امیدوارم باحفظ کادرفعلی وافزودن مسترپین وجابجایی یکی دونفرمشکلات مرکز
  • پرسپولیسوعشق است ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    مشکل اصلی تیم ملی واغلب باشگاههای مامرکززمین( playmayker)هستش وضعف تاکتیکی هم باحتمال قریب بیقین بکمک آقای پین حل میشه عداوت وخصومت رنگی وحاشیه سازی بیخودی هیچ کمکی ب تیم ملی نخواهدکرد التماس کمی محبت برای یکدیگردوستان
  • عادل ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    چرا اینقدر بی انصاف هستید؟ چرا اینقدر حسود هستید؟ این تعصب چرا با ویلموتس نبود؟ چرا دور رفت مقدماتی همین عراق و بحرین کابوسمون بودند؟ یک سرمربی ارزون با قیمت خیلی کم با اخلاق و ادب بهترین نتایج تاریخ ملی ایران رو گرفته چرا باهاش دشمنی می کنید؟ کل بازی با لبنان رو ایران بازی کرد به جای دوتا تیم. یه توپ عجیب اومد رفت توی دروازمون. تیم لبنان ۱۱ نفره دفاع می کرد. آیا بازی لبنان با کره جنوبی رو دیدید که از ایران انتقاد می کنید؟ خجالت داره واقعا. کسی نمیگه سرمربی بهتر از اسکوچیچ حق ایران نیست اما در شرایط فعلی هیچ گزینه ای بهتر از اون نداریم. مربی خارجی ارزون خوبی که چندسال توی فوتبال ایران باشه و کل بازیکن ها رو بشناسه از کجا بیاریم؟ اصلا کسی که در شرایط تحریم فعلی که یک سنت نمی تونیم جابجا کنیم از کجا بیاریم. دوست دارید علی دایی و قلعه نویی و مایلی کهن سرمربی ایران باشند؟ امثال مهاجرانی از سوزششون اینا رو میگن. یادشون نیست مرحله مقدماتی داشتیم حذف میشدیم و چقدر علیه این سرمربی گفتند که نمیتونه ببرمون مرحله بعد. همه رو بردیم صدرنشین صعود کردیم.الان هم صدر جدولیم و تقریبا صعودمون قطعیه.
  • فرزاد ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    من نمیدونم چرا کارشناسان اینقدر در مورد آقای اسکوچیچ بد صحبت میکنند چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است آقای اسکوچیچ تنها مربی هستند که بدون اینکه وارد هاشیه شوند به کار خودشون ادامه دادند و این باید درس بزرگی برای مربیان فهیم ما باشد ما در صدر جدول و بهترین نتایج بدست آرده در دوران فوتبال ملی هستیم بنده بعنوان یک ایرانی از آقای اسکوچیچ بابت صبوری و عملکرد خوبشان سپاسگزارم و امیدوارم که ایشان در دام بدخواهان نیفتند و همینگونه هوشمندانه به راه موفق خودشان ادامه دهند ، آقای اسکوچیچ خوب میداند که با میدریت صحیح تیم و بازیکنان خوب ما میتواند در دنیا اعتبار کسب کند به همین خاطر نباید در دام دشمنان آگاه تیم ملی بیفتد ، مطمئنم با ایشان در جام جهانی نتایج خوبی خواهیم گرفت .
  • رضا ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    حشمت خان ازشما بعیده! بزرگوار مربی حرفه ائی و کلاهر شخص در هر کاری اگر حرفه ائی باشه سیاست و قانون به او اجازه میدهد در حیطه اختیاراتش عمل؛ حرف و اقدام کند؛ شما بفرمائید: پیگیری این موارد جانبی کار مربی است ؛ یا سرپرست و مدیر تیم ملی؟ پس سرپرست؛ مدیر تیم ملی ؛ چسبیده ها؛ رئیس فدراسیونووووو! چکاره هستند و چه غلطی میکنند؟ همه مسائل به دوش یکنفر نباید باشد! اگر به فوتبال حرفه ائی اشراف داری که قطعا همینطور است؛ تقسیم وظائف آنرا بخوبی میدانی! مگر اینکه حشمت خان ما هم بخواهد از این آب گل آلوده با این حرفها نمدی برای خود بدست آورد!!!؟
  • خلیل مهاجر ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    ]به نظر میرسد که اتهام زنی بدون سند و مدرک از سوی برخی صاحبنظران به یک فرهنگ تبدیل شده است. آقای مهاجرانی هم هیچ سندی درباره اتهامی که به تیتر این مقاله تبدیل شده ارائه نداده است.
    • خلیل مهاجر ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      "لبنان به تعصب بازیکنان باخت و نه به اسکوچیچ". فراموش کردم که اضافه کنم که سئوال کنم که با تصمیم چه کسی تعویض های نیمه دوم و تغییر پست وحید امیری انجام گرفت. تعصب و غیرت و همت و پشتکار و حرفه ای بودن و استعداد فردی بازیکنان در تمامی بازی ها مشهود است اما کجای اظهار نظر فوق کارشناسانه است؟
  • عاشق ایران موفق ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    پیرمرد،حرص نخور،استراحت کن،پوستت خراب میشه
  • کاپیتان ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    اگر حرف اسکوچیچ درست باشه یعنی بازیکنان ایران تاکتیک پذیر نیستند.پس اینجا نقش مربی بی معنی است. چون بازیکنان با تاکتیک و نظر مربی بازی نمی‌کنند. بنابراین تمامی بردها ربطی به مربی ندارد و اسکوچیچ کاره ای نیست.
  • مجید ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    من کاری ندارم اما تمام مدبی های ایرانی با هر تیم عربی کردیم یا باختیم یا انداختیم تقصیر داوری ام مربیان کروات همیشه بهتر نتیجه گرفتند
  • دوست دار فوتبال ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    فوتبال علمی شده و از روی علم و دانش و تخصص دررشته فوتبال که اسکوچیچ توانسته با آن تیم ملی را پیشرفت دهد ..اگر همین بازیکنان را در اختیار همین کارشناسان و مربیان داخلی که دارند از کار اسکوچیچ ایراد میگیرند بدهند ، توانایی بردن تیم عراق با ۱ گل را هم ندارند چه برسد به ۳ گل..بازیکنان گذشته از روی تعصب بازی میکردندکه به زور میتدانسند تیمی مثل اندونزی را ببرند..تیم ملی جای تاکتیک و خلاقیت و فکر و هوش بازیکن است ..هر تیمی که بازیکنانش از هوش بالا برخوردار باشد برنده است...اگر بازیهای گذشته تیم ملی و کره را نگاه کنید قبل از امدن کیروش به تیم ملی، با اشتباهات خط دفاعی همین افراد که از اسکوچیچ ایراد میگیرند باعث باخت تیم ملی شد...به بازیهای سال۹۸فرانسه به بعد تیم ملی قبل از کیروش و امروز را نگاه کنید و بعدا قضاوت کنید..تیم ملی جای بازیکن هوشیار و زیرک و فرصت طلب در جریان بازی که با هوش و خلاقیت همراه با تاکتیک و تمرکز تیمی دارد ، هست..با ارزوی موفقیت برای تیم ملی ایران عزیز..
  • تاجی ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    سلام اسکوچیچ بهترین مربی اما از نظر مربی گری و نتیجه گیری اسکو چیچ کلا با استقلالی ها مشکل داره قایدی اسکوچیچ بهترین بازیکن و گران قیمت ترین بازیکن ایران لژیونر ایران رو بازی نمیده وتوی نو دقیقه میاره، تو بازی این الان یک توهین بنظر من چون اسکوچیچ یجوری با قائد رفتار میکنه میگه یعنی تو ارزش دو دقیقه رو داری بازی بکنی الان اسکوچیچ کلا با استقلالی ها مشکل داره چرا چون در دوران کی روش سال ۲۰۱۴ بازیکنان استقلال درترکیب ۸ تا استقلالی است اون سیا وش یزدانی بهترین دفاع میانی ایران یا وریا غفوری بهترین دفاع راست که شال روحانی رو نمی بنده و حرف حق رو زد و گفت به ایران درباره فقر اعتراض کرد و دیگه به تیم ملی دعوت نشود بجای وریا محرمی آورده الان قضاوت با شماست ولی انقدر حق استقلال رو خوردن خیلی زیاد میشه بنویسم فرهاد مجیدی اسطوره فوتبال ایران رو دعوت نکردن و بجاش بیک جوان دادند ولی فکر نمیکنم نظر م را تا آخر بخوانید و اگر هم خواندید ممنون ما لا قضاوت با شماست
  • علی ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    هیچ کس امید نداشت که تیم ملی ایران بعد از رفتن اون نامرد ویلموتس به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برسه که با همت آقای اسکوچیچ و بازیکنانی که با هم هم دل شدنند این امر شدنی شده و تیم داره خودشو برای حضور در جام جهانی ٱماده میکنه، ولی آقای اسکوچیچ باید کمی کنار زمین حرفه ای تر عمل کنه البته که کیروش هم از این دست کارها میزد مخصوصا بازی با کره جنوبی، امیدوارم که تیم ملی در همه مراحل موفق باشه و پیشکسوتهای تیم ملی نگاه فرا ملی داشته باشند و از دادن نظرهای شخصی در مورد تیم ملی ایران پرهیز کنند (البته نظر هر شخصی محترمه ولی اینجا بحث ملی هست)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی