بهترین لژیونرهای فوتبال انگلیس
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سابقه روشن چندین بازیکن انگلیسی در کشورهای آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه باعث شده ستاره‌ای مثل رحیم استرلینگ برای حضور در بارسلونا وسوسه شود.

گزارش‌ها خبر از بیشتر شدن علاقه بارسلونا برای جذب رحیم استرلینگ ستاره منچسترسیتی که این روزها بیشتر در تیمش نیمکت‌نشین شده، می‌دهند. گفته می‌شود پیشنهادی قرضی برای انتقال استرلینگ به نوکمپ در ماه ژانویه با بند خرید دائمی در تابستان ۲۰۲۲ آماده شده و به زودی ارائه خواهد شد.

ژاوی چند ستاره را برای تقویت تیمش زیر نظر گرفته و استرلینگ یکی از مهم‌ترین گزینه‌های اوست. حالا استرلینگ هم روزهای خوب در لیگ برتر را پشت سر گذاشته و در پی این است که با لژیونر شدن، مسیر بزرگان انگلیسی را برود که در لیگ‌های دیگری به غیر از لیگ برتر موفق بوده‌اند.

۱۰ ستاره انگلیسی که در لیگ‌های خارج از این کشور روزهای خوبی را پشت سر گذاشته را معرفی خواهیم کرد.

دیوید بکام

شاید بزرگ‌ترین فوتبالیستی که انگلیس صادر کرد، همین دیوید بکام باشد. او سال ۲۰۰۳ پس از موفقیت‌های فراوان و درخشش در منچستریونایتد به تیم کهکشانی رئال‌مادرید پیوست. در طول ۴ سال حضور در مادرید، بکام قهرمانی لالیگا را جشن گرفت. اگرچه او همراه مادریدی‌ها به قهرمانی اروپا نرسید، اما عملکرد بکام در اسپانیا قابل ستایش است. در ۱۵۰ بازی برای رئال موفق شد ۲۰ گل بزند و پس از آن فوتبال اروپا را به مقصد آمریکا ترک کرد. بعدها بازگشت تا در میلان و پاری‌سن‌ژرمن هم به میدان برود.

دیوید بکام

استیو مک‌منمن

یکی از بهترین وینگرهای لیگ برتر انگلیس در دهه ۱۹۹۰ که همراه با چند هم‌تیمی‌اش به «اسپایس بویز» هم مشهور شده بودند، در حسرت قهرمانی بود و به همین دلیل بعد از کسب یک قهرمانی جام‌حذفی و یک قهرمانی جام‌اتحادیه قراردادش با لیورپول را فسخ کرد تا تابستان ۱۹۹۹ راهی رئال‌مادرید شود. این تصمیم برای استیو مک‌منمن عاقلانه بود، چرا که او ۲ مرتبه همراه کهکشانی‌ها قهرمان لالیگا شد و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را هم به افتخاراتش افزود. او به افتخاراتی که می‌خواست رسید و برگشت تا در انگلیس و تیم منچسترسیتی بازنشسته شود.

استیو مک‌منمن

کوین کیگان

مهاجمی که می‌توان گفت بهترین بازیکن فوتبال انگلیس در دهه ۱۹۷۰ بود که همراه لیورپول به ۳ قهرمانی لیگ، ۲ جام یوفا، جام حذفی و جام باشگاه‌های اروپا رسید. اگرچه کوین کیگان در بهترین تیم آن زمان اروپا بازی می‌کرد، اما سال ۱۹۷۷ به هامبورگ که در آن زمان بین غول‌های اروپا بود ملحق شد. درخواست انتقال به آلمان از سوی کیگان شجاعانه بود، چرا که علاوه بر قهرمانی بوندس‌لیگا همراه این تیم، جایزه توپ‌طلا را در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۷۹ به‌دست آورد. او همراه هامبورگ در آستانه قهرمانی اروپا هم بود که با تیمش به ناتینگام‌فارست باخت.

کوین کیگان

گری لینکر

ستاره سابق لسترسیتی و بهترین گلزن تیم ملی انگلیس در آن زمان تابستان ۱۹۸۶ اورتون را به مقصد بارسلونا ترک کرد. او که در آن سال بهترین بازیکن انگلیس هم شده بود، کفش‌طلای جام‌جهانی ۱۹۸۶ مکزیک را هم برد. او ثابت کرد یکی از بهترین‌هاست و در اسپانیا ۵۲ گل در تمامی رقابت‌ها زد. بارسلونا همراه لینکر به قهرمانی کوپادل‌ری و جام‌درجام اروپا رسید. لینکر که بعد از آن به تاتنهام و ژاپن رفت، همیشه با درخشش در دیدار ال‌کلاسیکو شناخته می‌شود. او موفق شد مقابل رئال‌مادرید هت‌تریک کند.

گری لینکر

پل گاسکوئین

برخلاف سایر ستاره‌های این لیست، پل گاسکوئین در دورانی که خارج از انگلیس بازی کرد جامی به‌دست نیاورد، اما به لطف سبک بازی خیره‌کننده‌اش محبوب هواداران لاتزیو شد. گازا به لطف عملکرد عالی در جام‌جهانی ۱۹۹۰ در انگلیس یک ستاره شده بود و تابستان ۱۹۹۲ تاتنهام را ترک کرد تا به ایتالیا برود و پیراهن لاتزیو را بپوشد. البته این انتقال قرار بود یک سال قبل انجام شود، ولی مصدومیت گاسکوئین آن را به تأخیر انداخت. بعد از حضور در ایتالیا هم گازا در ۴۳ بازی در سری A برای بیانکوچلستی به میدان رفت، ولی همان بازی‌ها خاطره‌انگیز شد.

پل گاسکوئین

گلن هادل

این هافبک ملی‌پوش انگلیسی در دهه ۱۹۸۰ یکی از بزرگ‌ترین استعدادهای فوتبال کشورش بود که قهرمانی جام‌حذفی و جام یوفا را همراه تاتنهام به‌دست آورد. اما سال ۱۹۸۷ تصمیم گرفت لندن را ترک کند و به تیم تحت هدایت مربی‌ای برود که بعد از آن در لیگ برتر هم شناخته شد. آرسن ونگر در موناکو این بازیکن را به خدمت گرفت و فصل ۱۹۸۸-۱۹۸۷ قهرمان لیگ فرانسه شدند. با وجود روزهای خوب، آسیب‌دیدگی زانو درخشش گلن هادل در فرانسه را متوقف کرد و او به انگلیس برگشت تا در سوئیندون و سپس چلسی دوران فوتبالش را تمام کند.

گلن هادل

لوری کانینگام

ستاره سابق وست‌برومویچ پس از درخشش در فوتبال انگلیس سال ۱۹۷۹ به تیم رئال‌مادرید پیوست تا تبدیل به اولین بازیکن انگلیسی تاریخ شود که قهرمان لالیگا و کوپادل‌ری شده است. در دوران خیره‌کننده لوری کانینگام در اسپانیا یک بازی بیش از همه برجسته شده و آن‌هم دیدار ال‌کلاسیکوی فوریه ۱۹۸۰ بود که به خاطر درخشش در آن ایستاده تشویق شد. کامنینگام که در فرانسه و بلژیک هم بازی کرد، سال ۱۹۸۹ وقتی که عضو رایووایکانو بود در تصادف رانندگی در شهر مادرید جانش را در ۳۳ سالگی از دست داد.

لوری کانینگام

کریس وادل

این بازیکن به لطف اعتمادبه‌نفسش تبدیل به یکی از بهترین وینگرهای فوتبال انگلیس در دهه ۱۹۸۰ با پیراهن نیوکاسل و تاتنهام شد. او بعد از درخشش در لیگ انگلیس راهی فرانسه شد تا پیراهن غول فرانسوی در آن دوران یعنی مارسی را برتن کند. در هر ۳ فصل حضور وادل در لیگ فرانسه، مارسی قهرمان این لیگ شد. او همراه تیمش به قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا هم خیلی نزدیک شد، اما سال ۱۹۹۱ در فینال در ضربات‌پنالتی به ستاره‌سرخ باختند. بعد از آن بود که به انگلیس برگشت تا پیراهن شفیلدونزدی را بپوشد.

کریس وادل

جیدن سانچو

تماشای تلاش جیدن سانچو در منچستریونایتد برای اثبات کردن خودش را می‌توان نادیده گرفت، چرا که او زمانی در دورتموند یک ستاره درخشان بود. در ۱۷ سالگی منچسترسیتی را به‌عنوان یک محصول آکادمی ترک کرد و برای این که بتواند جایگاهش را پیدا کند به آلمان رفت. او در ۱۰۴ بازی بوندس‌لیگایی برای دورتموند موفق شد ۳۸ گل بزند و ۵۱ پاس‌گل ارسال کند. او پس از درخشش در فینال جام‌حذفی و قهرمانی در ازای ۷۳ میلیون پوند به منچستریونایتد پیوست تا تجربه‌اش را برای موفقیت در لیگ برتر به کار بگیرد.

جیدن سانچو

جود بلینگام

گل سرسبد انگلیسی‌های خارج از کشور فعلاً جود بلینگام است که با ۱۸ سال سن تبدیل به بازیکنی تمام عیار در خط میانی دورتموند شده. مثل جیدن سانچو، او هم وقتی نوجوانی ۱۷ ساله بود تصمیم گرفت جولای ۲۰۲۰ راهی آلمان شود. بلینگام کیفیت بازی‌اش را همان فصل اول به‌خصوص در لیگ قهرمانان نشان داد و به تیم ملی انگلیس دعوا شود. بسیاری بر این باور هستند که جود می‌تواند در آینده نزدیک تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های آسمان فوتبال انگلیس شود و این پیش‌بینی به واقعیت خیلی نزدیک خواهد بود.

جود بلینگام

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی