نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
عجیب‌ترین نقل‌وانتقالات فوتبال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در نقل‌وانتقالات فوتبال همیشه می‌شود غافلگیر شد، چرا که انتقال‌های عجیب با شرایط عجیب به وفور در اروپا رخ داده است؛ از بازیکنی که قرارداد ۲ ماهه بسته تا پرافتخارترین بازیکن جهان که فقط یک یورو حقوق می‌گیرد!

هرگز قدرت غافلگیری فوتبال را دستکم نگیرید. برخی اوقات فوتبالیست‌ها بازی کردن در دسته چندم را به حضور روی نیمکت تیمی در بالاترین سطح ترجیح می‌دهند و برخی اوقات هم با بندی عجیب و غریب راهی تیمی بزرگ می‌شوند.

در چند روز قبل دو خبر عجیب از نقل‌وانتقالات اروپا شنیده‌ایم؛ یکی این که دنی آلوس با حقوق یک یورو در هفته در ۳۸ سالگی به بارسلونا برگشته و دیگری این که اندی کارول تصمیم گرفته با قراردادی ۲ ماه راهی ردینگ شود!

برخی از عجیب‌ترین نقل‌وانتقالات فوتبال اروپا که نشریه «سان» لیست کرده را مرور خواهیم کرد.

کارلوس توس و خاویر ماسچرانو

احتمالاً این یکی از جسورانه‌ترین خریدهای لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود. جای تعجبی نیست که خرید کارلوس توس و خاویر ماسچرانو در سال ۲۰۰۶ باعث شد آلن پاردو لبخندی به پهنای صورت بزند. این دو بازیکن آینده‌دار آرژانتینی از کورینتیانس جدا شدند و به لیگ برتر آمدند، ولی نه تیمی از بیگ‌سیکس. بعد از حضور در وستهام، توس راهی منچستریونایتد شد و ماسچرانو به لیورپول پیوست تا مشخص شود از ابتدا می‌توانست انتخاب‌شان این تیم‌های بزرگ‌تر باشد. بعدها پاردو فاش کرد درخواست خرید جیمز میلنر را داده بود، اما کریسمس برایش فرار رسید وقتی ۲ ستاره بزرگ به خدمت گرفته است.

کارلوس توس و خاویر ماسچرانو

نیکلاس بنتنر

در آخرین روز نقل‌وانتقالات تابستان ۲۰۱۲، یوونتوس که فرصتی برای جذب یک مهاجک نوک نداشت بازیکنی را به صورت غیرمنتظره به خدمت گرفت. نیکلاس بنتنر که هواداران آرسنال را خسته کرده بود به جمع غول‌های ایتالیایی پیوست. فصل قبل از آن به صورت قرضی در ساندرلند حضور داشت و عملکردش ضعیف بود. با این حال مانع از قمار یوونتوس روی مهاجم دانمارکی نشد، مهاجمی که بیشتر بازی‌ها را به‌دلیل مصدومیت از دست داد و تنها در ۱۱ بازی به میدان رفت. عجیب نبود که گزینه خرید دائمی بنتنر فعال نشد.

نیکلاس بنتنر

بویان کرکیچ

زمانی قرار بود جانشین لیونل مسی در بارسلونا شود، اما سر از استوک‌سیتی درآورد! مارک هیوز در سال ۲۰۱۴ بازیکن افت کرده بارسلونا را با ۱٫۸ میلیون پوند به خدمت گرفت. هیوز آن زمان گفت که بویان کرکیچ آینده خودش را در استوک‌سیتی ترسیم کرده است! ۱۶ گل در ۸۵ بازی برای کرکیچ عملکرد بدی در تیمی که به دسته پایین‌تر رفت، نبود. کرکیچ بعد از استوک به ماینتس، آلاوس و مونترال ایمپکت پیوست و همین امسال راهی ژاپن شد تا پیراهن ویسل‌کوبه را بپوشد.

بویان کرکیچ

استیون کالکر

اگرچه این انتقال قرضی بود، اما جذب مدافع از کوئینزپارک‌رنجرز توسط یورگن کلوپ عجیب به نظر می‌رسد. استیون کالکر ژانویه ۲۰۱۶ در انتقالی عجیب راهی لیورپول شد. مدافع میانی سابق تیم ملی انگلیس فقط در ۴ بازی برای لیورپول به میدان رفت. چیزی که عجیب بود در برخی دیدارها کالکر به خط حمله هم فرستاده شد. بعد از پایان قرارداد با لیورپول، کالکر به دلیل اعتیاد به الکل مدتی تحت درمان هم قرار گرفت. حالا ۲ سالی می‌شود که به ترکیه رفته و آنجا فوتبالش را ادامه می‌دهد.

استیون کالکر

ادگار داویدز

یکی از برترین هافبک‌های نسل خودش فوتبالش را به طرزی عجیب به پایان رساند. ادگار داویدز هافبک هلندی سابق آژاکس، میلان، اینتر، یوونتوس و بارسلونا بعد از جدایی از کریستال‌پالاس در سال ۲۰۱۰ بدون تیم مانده بود. او سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت راهی بارنت شود تا مربی – بازیکن این تیم در لیگ دو (دسته چهارم) انگلیس شود. عجیب بود که داویدز در ۸ بازی ابتدایی‌اش همراه بارنت ۳ مرتبه اخراج شد! عجیب‌تر این که او در دوران بازی‌اش در بارنت پیراهن شماره یک را انتخاب کرد که معمولاً هافبک برتن نمی‌کند.

ادگار داویدز

فرناندو هیرو، یوری ژورکائف و جی‌جی اوکوچا

بدون شک زمانی سم الردایس برنامه‌های بزرگی برای بولتون داشت. اگرچه آن‌ها در سال‌های بحرانی بودند، اما از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ فرناندو هیرو اسطوره رئال‌مادرید، یوری ژورکائف قهرمان جام‌جهانی ۱۹۹۸ و جی‌جی اوکوچا بازیکن تکنیکی را به خدمت گرفتند. اوکوچا که از پاریس به بولتون آمد، خیلی زود محبوب هواداران شد. ژورکائف ۲۱ گل در ۸۷ بازی زد و سپس منچستریونایتد و لیورپول به او علاقه‌مند شدند. در حالی هیرو فوتبالش را در ۳۷ سالگی در همین تیم بولتون به پایان رساند و همه غافلگیر شدند.

فرناندو هیرو

یوری ژورکائف و جی‌جی اوکوچا

روبرتو مانچینی

سرمربی فعلی تیم ملی ایتالیا دوران درخشانی در سامپدوریا داشت و به این تیم کمک کرد یک قهرمانی سری A ایتالیا، ۴ قهرمانی کوپا ایتالیا و جام‌درجام اروپا را به افتخارات‌شان اضافه کنند. سپس به لاتزیو رفت و ۳ سال را هم آنجا سپری کرد، اما هیچ‌کس نمی‌توانست حدس بزند بعد از آن چه اتفاقی رخ خواهد داد. او در انتقالی عجیب و غیرمنتظره راهی لسترسیتی تحت هدایت پیتر تیلور پیوست. سال ۲۰۰۱ در این تیم به صورت قرضی ۴ بازی در لیگ برتر انجام داد و هیچ‌وقت بازی‌هایش در ۳۶ سالگی ۹۰ دقیقه‌ای نشدند. قراردادش فوریه تمام شد و پس از آویختن کفش‌هایش تصمیم گرفت برای سرمربیگری راهی فیورنتینا شود.

روبرتو مانچینی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی