نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
فغانی و یک مربی ایرانی در لیگ بیت کوینی دنیا!
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیگ استرالیا در حالی آغاز می‌شود که با تغییرات ساختاری در لیگ این کشور، بسیاری آن را یک رویداد جذاب در آینده فوتبال دنیا می‌دانند.

 کمتر از ۲۴ ساعت دیگر، فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ A مردان استرالیا آغاز می شود؛ جایی که پوریا نبی به عنوان مربی تیم بریزبین رور و علیرضا فغانی به عنوان داور، نمایندگان ایران خواهند بود. یک نویسنده استرالیایی، در همین خصوص با ارائه یادداشتی نسبتا کوتاه، تلاش کرده که جذابیتی نهفته از A-League را در اختیار مخاطبانش قرار دهد.

او به ماجرای تغییرات در فوتبال استرالیا اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه باشگاه‌ها با کاهش مداخله و نقش اتحادیه فوتبال استرالیا در «کنترل مسابقات» خود به بازیگران اصلی در برگزاری لیگ برتر تبدیل شدند و با ساخت استادیوم ها و ابداع‌ راه‌های جالب درآمدزایی، فوتبال استرالیا را تغییر دادند.

وی همچنین در یک پیش بینی جسورانه نوشته که فوتبال استرالیا به زودی به رویدادی جذاب در فوتبال دنیا تبدیل خواهد شد؛ چرا؟ خودش به این پرسش پاسخ می‌دهد.

«در ساعت ۷:۴۵ بعد از ظهر به وقت محلی (حدود ۲۷ ساعت دیگر)، شانزدهمین فصل لیگ A استرالیا آغاز می شود، و من به عنوان یک هوادار و عضو باشگاه، هیچ گاه به این اندازه از شروع مسابقات هیجان زده نبوده‌ام.

لیگ در ۱۲ ماه گذشته دستخوش بازسازی گسترده ای شده است. طی فصول گذشته شاهد اتفاقاتی مثل مشارکت ضعیف رسانه ای و اختلاف نظر عمومی بین بدنه فوتبال استرالیا و مالکان باشگاه های حاضر در لیگ بوده ایم. با این حال اکنون در لیگ استرالیا که از سال ۱۹۹۲ پایه آن گذاشته شد، شاهد این هستیم که باشگاه‌ها از اتحادیه فوتبال به‌طور کامل جدا شده اند و کنترل مسابقات را در اختیار گرفته اند.

از زمان این جداسازی شاهد تغییرات بزرگی در لیگ بوده ایم که یکی از آنها به پخش تلویزیونی و قراردادی که برای آن بسته شده برمی‌گردد. قراردادی که به لحاظ مالی نیز قابل قبول خواهد بود و از طرف دیگر باعث می‌شود که بازی‌های بیشتری در لیگ استرالیا پخش تلویزیونی داشته باشند.

علاوه بر این استادیوم هایی برای چندین باشگاه ساخته شده و یا اینکه در حال ساخت هستند که این نیز یکی دیگر از تغییرات قابل توجه لیگ استرالیا محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه حالا بازیکنان آکادمی باشگاه های بزرگ در حال حضور در سطح اول فوتبال استرالیا هستند که این هم اتفاق خوبی به حساب می آید.

من اینجا نیستم تا ادعا کنم که لیگ استرالیا اکنون در جهان بهترین است اما تغییرات گسترده ای که ایجاد شده باعث می شود که ما در آینده یکی از جذاب ترین مسابقات دنیا را داشته باشیم.

فصل گذشته، میانگین گل زده در بازی‌های لیگ A تقریباً ۲.۹۳ گل در هر بازی بوده  که بالاتر از سری‌آ(۲.۸۱ گل در هر بازی)، لالیگا (۲.۷۸ گل در هر بازی) و لیگ برتر انگلیس (۲.۷۶ گل در هر بازی) است.

این فصل با مالکیت جدید، سرمایه گذاری جدید و قرارداد تلویزیونی جدید، هیاهوی واقعی در سراسر لیگ وجود دارد. حالا مشارکت در این لیگ  مانند خرید بیت کوین با قیمت ۱۰۰۰ دلار است. مطمئناً، برخی افراد زودتر وارد داستان شدند، اما با این حال بیت کوین شما یک سال بعد ۲۵۰۰۰ دلار ارزش خواهد داشت.  در تمام این مدت، مطمئناً سرگرم خواهید شد و از این لیگ جذاب لذت ببرید.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی