نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
وحید هاشمیان
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید در اولین فرصت برای دیدن بازی‌ تیم پیشین خود راهی آلمان خواهد شد.

وحید هاشمیان که در سال ۱۹۹۹ دوران حرفه‌ای‌اش در اروپا را با تیم هامبورگ آغاز کرد و دو سال پس از آن به بوخوم پیوست، روزهای خوبی را در این تیم آلمانی سپری کرد و در سه فصلی که در این تیم عضویت داشت رکورد ۳۴ گل زده را در ۸۷ بازی از خود برجای گذاشت و همین سبب شد تا بایرن مونیخ نسبت به جذب او اقدام کند.

اوضاع اما در بایرن مونیخ به خوبی برای او پیش نرفت و این مهاجم ایرانی پیش از یک فصل حضور در جمع باواریایی‌ها در سال ۲۰۰۵ به هانوفر پیوست و پس از سه فصل بازی برای این تیم و ثبت ۹ گل زده در ۸۰ بازی، در سال ۲۰۰۸ به بوخوم بازگشت و پس از دو فصل حضور در این تیم و ثبت سه گل زده در ۴۱ بازی به دوران حرفه‌ای‌اش در فوتبال اروپا پایان داد و در سال ۲۰۱۰ به پرسپولیس بازگشت و دو سال بعد هم اعلام بازنشستگی کرد.

هاشیمان که در فوتبال آلمان به خاطر پرش‌های بلندش به او لقب هلی‌کوپتر داده بودند، حالا در تیم ملی فوتبال ایران به عنوان دستیار دراگان اسکوچیچ مشغول به کار است. او گفت‌وگویی با نشریه آلمانی «بیلد» انجام داده است که در زیر می‌خوانید:

 چه خاطراتی از فصل ۰۴-۲۰۰۳ دارید؟

پیروزی ۳ بر صفر ما مقابل بوروسیا دورتموند در هفته دهم بوندس‌لیگا. در آن بازی من دو گل برای بوخوم به ثمر رساندم و ساندی اولسه هم زننده گل دیگر ما بود. در طول فصل کسی فکرش را هم نمی‌کرد که ما با چنین ترکیب جوانی فصل را در جایگاه پنجم به پایان ببریم و به جام یوفا راه پیدا کنیم. تک تک ما در آن فصل بهترین بازی‌های‌ خود را به نمایش گذاشتیم.

 بوخوم در حال حاضر در رده دوازدهم جدول بوندس‌لیگا جای دارد. آیا باز هم چنین حسی (به پایان بردن فصل در جایگاه خوب) وجود دارد؟

برای تیمی که تازه به بوندس‌لیگا بازگشته است، ماندن در این لیگ باید هدف اصلی باشد. سپس بوخوم می‌تواند جایگاه خودش را تثبت کند و برای فصل بعد اهداف بزرگی داشته باشد. پیشرفت بوخوم در چند سال اخیر فوق‌العاده بوده است، اما آنها باید گام به گام پیش بروند.  

 آیا باشگاهی همچون بوخوم هنوز می‌تواند رؤیای حضور در بازی‌های اروپایی را داشته باشد؟

امروزه پول (سرمایه‌گذاری مالی) نقش مهمتری نسبت به گذشته دارد. با این حال اگر بوخوم با همین روند و به آرامی به پیشرفتش ادامه دهد، به مانند ماینتس و فرایبورگ می‌تواند گام بعدی را بردارد و می‌تواند در لیگ‌های یوفا هم بازی کند.

 درست مثل یونیون برلین که در دومین فصل حضورش در بازگشت به بوندس‌لیگا جواز حضور در لیگ کنفرانس اروپا را کسب کرد...

درست مثل سابق! ما به‌عنوان تیمی که تازه به بوندس‌لیگا بازگشته بودیم، فصل ۰۳-۲۰۰۲ را در جایگاه نهم به پایان بردیم و سال بعد رتبه پنحم بوندس‌لیگا را از آن خود کردیم، اما ابتدا باید به فصل دیگرمان در بوخوم فکر کنیم.

بازگشت هلی‌کوپتر ایرانی به بوندسلیگا/ روایت هاشمیان از روزهای درخشانش در بوخوم

 کدام فصل؟

فصل ۱۰-۲۰۰۹! ما در نیمه اول فصل جایی در رده‌های پایین جدول نداشتیم، اما در نهایت ما همان فصل دوباره به دسته پایین‌تر سقوط کردیم. این باید هشداری برای بازیکنان بوخوم باشد.

 آیا هنوز با هم‌تیمی‌های سابق خود در ارتباط هستید؟

با فیلیپ بونیگ، مارسل مالتریتس و داریوژ ووژ هنوز هم ارتباط دارم. من مربیگری در فوتبال را با توماس ریس آغاز کردم، ما همچنین در یک گروه واتس‌اپی هستیم و در آنجا با هم در ارتباط هستیم، اما اغلب یکدیگر را نمی‌بینیم. پس از قطعی شدن صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، واقعاً می‌خواهم برای دیدن بازی‌ بوخوم به ورزشگاه بروم. من عاشق شهر بوخوم هستم و این شهر در قلبم جای دارد.

 نشسته یا ایستاده بازی را تماشا خواهید کرد؟

بستگی دارد که چطور بتوانم بازی را بهتر ببینم. شاید هم بازی را بین هواداران متعصب بوخوم دیدم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فوتبال بی حاشیه DE ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    بازیکن و مربی بی حاشیه. آقاست این آقا. درست مثل آقا کریم و چند تای دیگر.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی