محمد خاکپور
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

محمد خاکپور به خبرورزشی گفت: مشغول زندگی خودم هستم و از کسی هم آزرده نیستم. یک مدتی بازی کردیم و بعد هم فرصتی به وجود آمد مربیگری کنم. حالا هم که همه چیز تمام شده و درگیر زندگی خودم شده ام.

مهدی یکتا؛ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که سوار قطار یا اتوبوس بین راهی شده اید تا به سفری نسبتا طولانی بروید. در کوپه قطار یا کنار شما در اتوبوس فردی نشسته باشد که در طول مسیر گپ و گفت کوتاهی با او بزنید و بعد هر کدام چشمان خود را بسته و به خواب بروید یا اینکه برای کوتاه کردن مکالمه خودتان را به خواب بزنید اما... گاهی اوقات همسفر شما آن قدر خوش صحبت یا فردی مطلع و خوش بیان نشان می‌دهد که دلتان نمی‌خواهد بخوابید و دوست دارید تا انتهای مسیر با او هم کلام شوید! بی تعارف گفت و گوی نگارنده با محمد خاکپور هم با همین پیش زمینه ذهنی آغاز شد. اینکه درباره تیم ملی، پیروزی‌های ایران، اسکوچیچ، ماجرای مهدی طارمی‌یا نتایج پرسپولیس در فصل جاری سئوالاتی می‌پرسم و بعد از صحبتی کوتاه مصاحبه ای تنظیم می‌کنم و... اما از همان شروع مصاحبه به گوشه دیگری پرت شدم! با فوتبالیست و پیشکسوتی طرف شدم که دیگر فوتبال نگاه نمی‌کند، حتی نمی‌داند دروازه بان فیکس تیم ملی مقابل سوریه چه کسی بوده و به جای آن ترجیح می‌دهد خودش را با اشعار " مولانا" سرگرم کند و درگیر دیوان شمس و مثنوی معنوی باشد! باورکنید خودم هم سورپرایز شدم و باور نمی‌کردم که ... به جای توضیح بیشتر از شما دعوت می‌کنم با من و محمد خاکپور کاپیتان سابق تیم ملی ایران و مدافع سال‌های نه چندان دور پرسپولیس و پاس تهران باشید تا انتهای یک مصاحبه نیمروزی:

محمد خاکپور این روزها کجاست و چه می‌کند؟

مشغول کارهای خودمان هستیم. درحال حاضر در منزل هستم اما بیزینس کاری خودم را دارم.

منظور ما فوتبال است. چرا شما را در محافل فوتبالی نمی‌بینیم؟

من اصلا فوتبال نگاه نمی‌کنم چه رسد به محافل فوتبالی!

مگر می‌شود؟! کاپیتان تیم ملی باشید و فوتبال تماشا نکنید؟

دنبال نمی‌کنم دیگر! نه وقت اضافه ای دارم و نه علاقه ای!

(با بهت و ناباوری) بازی‌های تیم ملی را که نگاه می‌کنید؟!

نه! اصلا ندیدم و اتفاقا یکی دو روز پیش یکی از دوستان شما زنگ زد و درباره بازی با لبنان پرسید. وقتی جواب دادم کی قرار است برگزار شود برگشت گفت ۳ روز است برگزار شده و...!

واقعا نمی‌دانستید یا این گفتار و کردار یک جور طعنه زدن به مدیران و فوتبالی‌ها به دلیل تألم و ناراحتی شماست؟

مشغول زندگی خودم هستم و از کسی هم آزرده نیستم. یک مدتی بازی کردیم و بعد هم فرصتی به وجود آمد مربیگری کنم. حالا هم که همه چیز تمام شده و درگیر زندگی خودم شده ام.

اولین بار است با مربی یا بازیکن و حتی پیشکسوتی مواجه می‌شوم که حتی بازی‌های تیم ملی را هم نمی‌بیند و مسابقات فوتبال را تعقیب نمی‌کند؟

شاید این هم از اخلاق بد ما باشد!

نه، منظورم این بود که پدیده نادری است؟

بازی‌های داخلی که بی تعارف دیدن ندارد و خارجی‌های درست و حسابی هم اغلب زمانی پخش می‌شود که من خواب هستم.

می‌دانیم آدم منظمی‌هستید اما خودتان بگویید مگر شب‌ها ساعت چند می‌خوابید؟

من ساعت ۹ و نیم شب یا نهایتا ۱۰ شب دیگر خواب هستم. ازآن طرف هم ۵ و نیم صبح بیدار می‌شوم.

شنیده بودم سالهاست زندگی حرفه ای دارید و این عادت از گذشته مانده است. می‌دانم صبح‌ها هر روز می‌دوید و می‌خواهم بپرسم الگوی شما در دوره بازی که هنوز هم مانده و زود می‌خوابید چه کسی بوده است؟

الگوی خاصی نداشتم و همیشه این شکلی زندگی کردم. زمان بازی هم بیشتر ترجیح می‌دادم کتاب بخوانم و اوقات فراغت خودم را این جوری پُر کنم.

پس الان هم ترجیح می‌دهید به جای فوتبال مطالعه کنید؟

بله، کتاب‌های رمان، شعر، ادبیات و فلسفه را به فوتبال ترجیح می‌دهم.

می‌توانیم علاقمندی شما در زمینه کتابخوانی را بدانیم؟

مولانا، مثنوی معنوی و دیوان شمس را ترجیح می‌دهم. البته از دیگر بزرگان ادبی غافل نیستم ولی مولانا...

الحق و الانصاف هم انتخاب درستی است. در بین فوتبالیست‌ها فقط مجتبی جباری را می‌شناسم که عاشق مولاناست و حالا شما هم ...

جباری فوتبالیست خوب تیم ملی و استقلال بود و امیدوارم موفق باشد. من به جای اینکه ۹۰ دقیقه فوتبال تماشا کنم لذت بیشتری می‌برم یک ساعت دیوان شمس و اشعار مولانا را بخوانم!

در سال‌های نه چندان دور با حمید استیلی خیلی صمیمی بودید و حتی از شما دو نفر به عنوان دوقلوهای فوتبالی یاد می‌کردند. هنوز با هم در ارتباط هستید؟

خیلی وقت است از حمید خبری ندارم. حوزه کاری ما متفاوت است و از هم دور افتادیم اما یک دوست خوب و قدیمی‌است.

با کدام بازیکن فوتبال هنوز در ارتباط هستید؟

محمدرضا مهدوی که هنوز همدیگر را می‌بینیم. گفتم که خیلی با فوتبالی‌ها در ارتباط نیستم.

سایر رشته‌های ورزشی چه طور؟

با غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان کشتی گیران سابق تیم ملی در ارتباطم.

از فدراسیون فعلی خبری دارید؟ معذرت می‌خواهم دیگر که اشتباهی برای لوله کشی ساختمان به شما زنگ نزدند؟

نه! آن که یک ماجرای قدیمی‌بود. زمانی که آقای عزیزی خادم رئیس فدراسیون شد یک تماسی با بنده گرفته و دعوت به همکاری شدم اما قبول نکردم!

چرا؟

به خودشان هم گفتم دیگر علاقه ای به فعالیت در زمینه فوتبال ندارم!

یعنی اگر پیشنهادی برای مربیگری در تیم‌های باشگاهی به دست شما برسد قبول نمی‌کنید؟

وقتی علاقه ای ندارم و هیچ مسابقه ای را دنبال نمی‌کنم چرا باید قبول کنم!

من فقط علی کریمی‌را سراغ دارم که زمان بازی دوست نداشت فوتبال نگاه کند اما بعدها هم فوتبال تماشا کرد و هم مربی شد اما شما ...؟

من را با اسطوره‌ها مقایسه نکنید لطفا! علی کریمی‌یک بازیکن استثنایی بود و ما هم فوتبالی بازی کردیم و تمام شد رفت. شاید این هم قسمت من بود و ممکن هم بود اصلا فوتبالیست نشوم.

در دوران کودکی فوتبال بازی نمی‌کردید؟

چرا، ما بچه‌های جنوب شهر همگی فوتبال بازی کردیم.

شما بچه کدام محل تهران هستید؟

نازی آباد و بچه محل حمید استیلی و امیر قلعه نویی که با ایشان هم در شاهین همبازی بودم.

خوب به خاطر دارم شما و حمید استیلی خیلی رابطه خوب و صمیمانه ای با علی پروین داشتید و حتی ۲ سالی هم به خاطر او بازی نکردید. الان رابطه شما با این چهره بزرگ و پیشکسوت فوتبال ایران چطور است؟

خیلی سال است علی آقا را ندیدم ولی احترامش واجب است و هر جایی یا در مراسمی‌ایشان را دیدم برای عرض ارادت و ادب نزد آقای پروین رفتم.

و محمد مایلی کهن؟

تلفنی با حاج آقا در ارتباط هستیم و برای ایشان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم چون شنیدم به تازگی عمل جراحی قلب داشته است.

شما کاپیتان تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۱۹۹۶ آسیا و مدافع فیکس تیم کشورمان در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بودید. خاطره انگیزترین تورنمنتی که درآن شرکت کردید کدام بوده است؟

بدون شک جام جهانی فرانسه! مهم ترین رویدادی که با هیچ تورنمنتی قابل مقایسه نیست.

به جای ۹۰ دقیقه تماشای فوتبال اشعار مولانا می خوانم!/دیگر به این ورزش علاقه ندارم/ لطفا من را با اسطوره ای مثل علی کریمی مقایسه نکنید

سال‌ها از جام جهانی فرانسه گذشته اما هنوز نسل طلایی ۹۸ ورد زبان‌هاست. به نظر شما اگر ما ایویچ فقید را حفظ می‌کردیم از گروه خود بالا می‌رفتیم؟

خداوند ایشان را رحمت کند. آقای ایویچ وقتی وارد مجمعی می‌شد همه جلوی پای ایشان بلند می‌شدند. تجربه زیادی داشت در حالی که نه ما بازیکنان و نه فدراسیون تجربه کافی نداشتیم. پروفسور فوتبال بود و تمرینات علمی، درست و اصولی برای ما در نظر گرفته بود که قبل از آن ندیده بودیم. بنده خدا تازه آنالیز یوگسلاوی را به پایان برده و این تیم را برای ما موشکافی کرده بود که برکنار شد. شما دیدید بهترین بازی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برابر یوگسلاوی بود چون خیلی خوب این تیم از سوی مرحوم ایویچ آنالیز شده و حتی گفته بود اگر گلی هم بخوریم روی ضربه ایستگاهی توسط سینیشیا میهایلوویچ خواهد بود. همواره تأکید داشت نباید به یوگسلاوی ایستگاهی بدهیم و دیدید که در جام جهانی هم همین شکلی گل خوردیم.

می‌خواهید بگویید در جام جهانی فرانسه با مربیگری جلال طالبی براساس آنالیز تومیسلاو ایویچ بازی کردید؟!

بله، به هر حال آقا جلال که انسان جنتلمنی است کنار ما بود و همه چیز را می‌دید.

مرحوم ایویچ به شما گفته بود که ایران می‌تواند آلمان را ببرد؟

دقیقا همین طور است. آن مرحوم یقین داشت آلمان را می‌توانیم شکست بدهیم چون اگر اشتباه نکنم پیرترین تیم جام جهانی بود. ما زیر نظر آقای ایویچ تمرینات بدنسازی فوق العاده ای را پشت سرگذاشته بودیم و می‌توانستیم با دوندگی زیاد، جلوگیری از ارسال از کناره‌ها و ضربات سر اولیور بیرهوف و یورگن کلینزمن اجازه ندهیم آلمان‌ها گل بزنند و خودمان هم صاحب موقعیت شویم اما ...

چرا آن تیم خوب ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به دور بعدی صعود نکرد؟

واقعیت این است که ما تصور کردیم با شکست آمریکا دیگر فاتح جام جهانی شده ایم. همه چیز را فراموش کردیم و دیگر کار را تمام شده فرض کردیم!

انصافا هم بردی معمولی نبود. شما بازی قرن را بردید؟

همه جوره بردیم! همه چیز و اتفاقات آن بازی مثل یک فیلم سینمایی بود. از دست دادن و کنار هم ایستادن پیش از مسابقه بگیرید تا تأثیری که روی سیاسیون دو کشور گذاشته بود. شما می‌دانید آن بازی پربیننده ترین مسابقه جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود؟ واقعا همه استرس داشتیم. من بعدها که در متروزاستارز و لیگ فوتبال آمریکا با توماس دولی یا تب راموس همبازی شدم و پرسیدم آنها هم همین شرایط را داشتند و تحت فشار زیادی بودند. برایان مک براید فوروارد تیم ملی آمریکا برایم تعریف می‌کرد که از شدت استرس اصلا نفهمیده است کی بازی شروع شده و کی تمام شده است!

احمدرضا عابدزاده هم چه سوپرواکنشی در آن دیدار جلوی فرانکی هیدوک داشت؟

احمدرضا بی نظیر بود. با زانوی مصدوم اما اعتماد به نفسی خارق العاده درون دروازه می‌ایستاد و خیال همه ما را راحت می‌کرد.

پسرش هم بالاخره در تیم ملی ایران فیکس شد و در بازی با سوریه درون دروازه کشورمان ایستاد؟

امیر؟ جدا؟!

شما یعنی نمی‌دانستید؟!

نه، به سلامتی و خوشحالم امیر مثل پدرش رشد کرده و بتواند به تیم ملی کمک کند. او زمانی که ما در تیم امید بودیم هم کنارمان بود . گلر خوبی است که بازی با پای او عالی است. علیرضا بیرانوند چرا بازی نکرد؟

واقعا مثل اینکه مسابقات تیم ملی را هم دنبال نمی‌کنید! به خاطر گل عجیبی که برابر لبنان خورد، اسکوچیچ ترجیح داد در دیدار مقابل سوریه به امیر عابدزاده بازی دهد. فرزندان شما فوتبال بازی نمی‌کنند؟

من دو پسر ۲۱ و ۱۷ ساله دارم. آن اوایل که من خودم در آمریکا درگیر فوتبال بودم آنها هم بازی می‌کردند اما هیچ وقت جدی دنبال این رشته نرفتند. البته به شکل غیر حرفه ای در چند رشته ورزشی کار می‌کنند و مهارت نسبی دارند.

البته در کشور آمریکا هم فوتبال در اولویت نیست؟

فوتبال ورزش اول آمریکا تا زیر ۱۸ سال است. شما می‌بینید تیم ملی آمریکا راحت به المپیک و جام جهانی صعود می‌کند اما از آن به بعد دیگر فوتبال اولویت نیست. با توجه به اینکه آمریکا کشور سرمایه داری است و درآمدزایی و مسائل اقتصادی در هر عرصه ای اهمیت دارد ورزش‌هایی مثل بوکس، بسکتبال و بیسبال در اولویت است چون کوارتر دارد و می‌توانند بیشتر آگهی تبلیغاتی پخش کنند.

به جای ۹۰ دقیقه تماشای فوتبال اشعار مولانا می خوانم!/دیگر به این ورزش علاقه ندارم/ لطفا من را با اسطوره ای مثل علی کریمی مقایسه نکنید

از شما سپاسگزاریم و فقط چند سئوال تلگرافی داریم که لطف می‌کنید اگر جواب کوتاه بدهید؟

در خدمتم!

پاس تهران؟

ریشه

پرسپولیس؟

مردمی

تیم ملی؟

غرور

حمید استیلی؟

رفیق

علی پروین؟

استاد

محمد مایلی کهن؟

انسان سلامت

تومیسلاو ایویچ؟

پروفسور شگفت انگیز!

جلال طالبی؟

با شخصیت

احمدرضا عابدزاده؟

(با صدایی کشیده) عقااااااااااااااااب

نادرمحمدخانی؟

- استوار

مهدی پاشازاده؟

پسر خوب

سیروس قایقران؟

- فراموش نشدنی اما یک توضیح دارم!

بفرمایید؟

من همیشه می‌گویم انسان باید جوری زندگی کند که اسمش با جسمش خاک نشود. مرحوم سیروس قایقران چنین انسانی بود.

مهدی مهدوی کیا؟

هم اتاقی دوست داشتنی و برای او در تیم امید آرزوی موفقیت می‌کنم.

علیرضا منصوریان؟

پسر عمو! البته این هم توضیح دارد. پدر و مادر من و پدر و مادر علیرضا همزمان به سفر حج رفته و آنجا با یکدیگر صمیمی می‌شوند. بعد در مکه عهد اخوت می‌بندند و ازهمان زمان ما به هم پسر عمو می‌گوییم.

کریم باقری؟

تداوم

علی دایی؟

سمبل

خداداد عزیزی؟

تکرار نشدنی

علی کریمی؟

اسطوره و بزرگ تر از چیزی که الان هست

و بالاخره محمد خاکپور؟

بنویسید هیچ!

نمی‌شود! لطفا یک جمله یا کلمه ای بگویید؟

امیدوارم از من اگر به نیکی یاد نشود به بدی هم یادی نشود

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Amir perspolisi IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    جنتلمن و دوس داشتنی مثه محمد خاکپور ❤
    • نایب IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      عابدزاده بازی سوریه گل کاشت. عالی بودی پسر.
    • پرسپولیسی شریف IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      واقعا جنتلمن و خاکیه و البته و در نهایت تاسف که چقدر جاش خالیه.
  • ایمان IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    احسنت ... چقدر خاکی و با مرام
    • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      عابدزاده بهترین انتخاب اسکوچیچ عزیز در بازی سوریه. آفرین به تیم ملی ایران و همه بچه ها و سرمربی هوشمند.
    • امین IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      سلام فقط از این صحبت دلم بر ایویچ سوخت چقدر نامرد بودن بعضی ها آن موقع یا بگیم حرفه ای الکی ایویچ رو نبردند جام جهانی
  • امید IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    دمش گرم نه اعصاب خودشاخوردمیکنه نه وقت خودشابرافوتبال ضعیف دنبال میکنه کاش منم اینجوربودم ولی متاسفانه لاکتابم بازنکردم فوتبالم زیادمیبینم
  • ش فولادی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    جناب خاکپورشماازنظرفوتبالی وهوش تکرارنشدنی هستی ولی ازنظرشخصیت ‌منش جوانمردی یک چیزدیگه هستی هرچقدرهم که متواضع باشید وبگید که هیچ هستی اینو بدون که شما همه چیز هستید یک اسطوره به تمام معنی
  • افشین دست کج IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    درود بر محمد خاکپور پیشکسوت سالم و نون حلال خوری که برای بودن در فوتبال ناپاک ما نه فرش دزدی کرد و نه کارت هدیه بازیکنارو بالا کشید و نه تن به هر کاری داد و نه الان سرپرست تیم لنگ هستش
    • Amir perspolisi IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      شما دقیقا نمونه اون آدمایی هستین که یه موضوع رو انقد تکرار میکنن که باورشون میشه، آخه من نمیفهمم آدما چه جوری میتونن انقد راحت خودشونو پیش خدا گناهکار کنن و به شخصی که حتی از کنارش رد نشدن بیان خیلی راحت یه گوشی دستشون بگیرن و تهمت بزنن؟؟؟ مثلا فک میکنی به دیگران تهمت زدن خیلی سخته و بقیه نمیتونن؟؟؟ بعدشم شما اصن میدونی داری به چه کسی تهمت میزنی؟؟؟ به کسی که کاپیتان تیم ملی ایران بوده،جام جهانی ۹۸ بازیکن تیم ملی بوده، کاپیتان پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران بوده، یکی از پرافتخارترین بازیکنان فوتبال ایرانه با پنج قهرمانی لیگ ازادگان و لیگ برتر و یک قهرمانی حذفی بعنوان بازیکن،با خانواده ای فوتبالی و متمول در شیراز...حالا تهمت های جنابعالی که من دیدم در روز ده بار تکرار میکنی به همچین ادمی میخوره؟؟؟؟ چون افشین پیروانی از تیمش دفاع کرده وحقیقت گفته که تیمش با اصالت و پرافتخاره شما باید ناراحت بشی؟؟؟ آخه من موندم خدا به انسان عقل داده که از دروغگویی،تهمت زدن،چشم بسته و بی تحقیق کردن هر حرفی رو باور کردن...دوری کنه، بعدشم میدونی یکی از گناه هایی که خدا ازش نمیگذره تهمت زدن به یه مسلمانِ؟؟؟؟
    • امیر IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      امیرآقای پرسپولیسی،اصل حرف بر روی شخصیت داشتن افراد هست،چه اشکالی داره مثل کریم باقری و یا بیژن طاهری باشیم،این آقا اینقدر گنده دماغ،حاشیه پرداز،جفنگ گو هست که پیش خودم میگم این برادر شاه غلام هست؟اگر از فوتبال لذت نمیبریم به دلیل امثال فنونی زاده ها هست،حالا که مربیان خارجی با کیفیت را از فوتبال ما گرفتند و یه مشت نق نقو بعد باخت و مساوی رو تحمیل کردن رویش آدمهای بی مایه لاجرم هست،بپذیریم که وزین بودن دست خودمان هست اگر بخواهیم.
    • محمد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      طرف هرچقدرم فوتبالیست خوبی بوده باشه وپرافتخاراصلا مسی وقتی شعورنداشته باشه عفت کلام نداره حقشه آقای امیرپرسپولیسی
    • Amir perspolisi IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      چه ربطی داره برادر من؟؟؟ افشین پیروانی چه بی ادبی به جنابعالی کرده؟؟؟ اصلا افشین پیروانی بد، آیا گناه ایشون پای شما نوشته میشه؟؟؟ خواهشا حرف بی ربط نزنید، اگر افشین پیروانی بی ادبی به کسی کرده میتونه بره عاجز بشه از دستش، ما کلا همینیم، بعضی تکنولوژی ها برامون زوده هنوز چون بلد نیستیم و نمیدونیم برا چی ساخته شده، هرکی یه گوشی گرفته دستش و توی خونه ی خودش نشسته هرچی دلش میخواد به دیگران نسبت میده، اینترنت و فضای مجازی ساخته نشده برا این چیزا بلکه ساخته شده زندگی آدما بهتر بشه نه اینکه بدتر
  • اره IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    اره والا بخداوندی خدا کار درستی میکنه اصن مگه لیگ دیدن داره همش بازی های زجر آور .... تازگی ها هم که قوی ها ضعیف شدن ، بعد هر بازی ادم افسرده میشه...
  • رستا IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    هرچه هم بگویید و خودشان بگویند، یک غم پنهانی در صحبتهای جناب خاکپور هست. دلخورند و غمگین. آقا که باشی و متخصص، ولی قدر و منزلتت را در رشته ات ندانند، یا فرصت نشده باشد، همینطور میشوی. هستی اما ساکتی و یک گوشه به کار خود مشغول و به نظاره، و بقول آقای بازیگر(عزت الله انتظامی در فیلم خانه خلوت) انگشتت لای کتاب حافظ است و مولانا و ...
    • Amir perspolisi IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
      دقیقا، مخصوصا بخاطر تیم ملی امید خیلی باهاش بدی کردن، محمد خاکپور زمان بازی کردنش هم خیلی با شخصیت و دور از حاشیه بود، بخدا من ندیدم هیچوقت به داور بازی یا بازیکن حریف بی احترامی کنه یا حاشیه ای درست کنه ❤ الان در آمریکا خیلی بیشتر از کشور خودش بها بهش میدن و ارزششو میدونن
  • غضنفر IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    محمد خاکپور؛ خوب، فقط خوب..
  • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    مرد بزرگ وجنتلمن وبا شخصیت شما باعث افتخار هستی،هر جا هستی همیشه موفق و سلامت باشی پسر خوب.
  • بهروز US ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    امدی با مایلی کهن سرمربی تیم امیدشدی .تیمو اوت کردید با شش میلیارد خرج .بعد طلبکار شدی وبدون جوابگویی دررفتی امریکا .وهمه راانداختی گردن کیروش .والله خجالت که نمیکشید وهمچنان مصاحبه میکنید .
  • جلیل IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    واقعا مسوولین قدر آدمهای بامعرفت و پیشکسوت رو نمیدونند و امثال محمد خاکپور که برای پرچم مملکت از جون مایه گذاشتند کاری سر آنها آوردند که حتی رغبت نمی‌کنند فوتبال نگاه کنند!!! واقعا محمد خاکپور من یادم هست وقتی فوتبال بازی میکرد بدون حاشیه وخیلی بچه خوبی بود ، فقط یک سوال دارم چرا مسوولین ما باعث مردن احساسات مردم ایران زمین میشوند!!!!!؟؟؟؟
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    جنتلمن و مودب وموقر . محمد آقا دوستت داریم . لطفا در فوتبال بمان . این فوتبال به شما بزرگان نیاز دارد
  • ملت IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    نه داداش اشتباه قضاوت نکنید ایشون ازق بل تیم ملی بارخودشو سالیان قبل بسته وکاری دیگه با ایران تیم ملیش و.......نداره،در آمریکای جنایت کار زندگی میکنه بیزینس داره و..........اموراتشو میگذرونه آره!!!!!!!
  • اشرافی IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    بایدقدر افرادی همچون خاکپور که زحمات زیادی برای تیم ملی کشیدندرابدانیم مشخص است خاکپور ناراحت هستند واقعا حیف این سرمایه های تکرارنشدنی ست
  • سعید RU ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    برادر بزرگوار شما اگه الان به آرامش و آسایش رسیدی همش درسایه پول فوتبال و تماشاگران هست
  • على IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    خاكپور عشقه عشق
  • فوتبال زندگی ماست IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    اولا کلک نزن شما اگه فوتبال ایران رو نگاه نمیکنی از کجا میدونی که مربی تیم امید مهدوی کیاست دوما امریکا حتی اگه تو فوتبال سرمایه گذاری هم بکنه موفق نمیشه چون فوتبال تنها ورزشیه که فقط به پول بستگی نداره به خیلی چیزهای دیگه بستگی داره که امریکا اون چیزها رو نداره خودش هم میدونه برای همین به فوتبال نزدیک نمیشه پس شما کار بزرگی نکردید که امریکا رو شکست دادید شما باید آلمان و یوگوسلاوی رو میبردید که با وجود بازیکنان آب زیر کاهی مثل گل ممدی و پیروانی و عابدزاده در قلب دفاع عمرا نمیتونستید ببرید عیار این سه تا آب زیر کاه هم توی همین دوتا بازی بزرگ معلوم شد اما کسی نفهمید چون انقدر بی اعتماد بنفس بودیم که هیچکس باورش نمیشد که ما حتی به مرحله گروهی جام جهانی برسیم چه برسه به اینکه قهرمان جهان رو شکست بدیم و به مرحله حذفی بریم
    • در پاسخ((فوتبال زندگی ماست)) IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
      مثل اینکه فراموش کردید که الان دیگه همه حداقل یکی از شبکه های اجتماعی رو تو موبایل شان دارند و یا حداقل به سایت‌های خبری سرک می‌کشند و یا از طریق زیر نویسهای شبکه های خبری از اخبار اطلاع پیدا می‌کنند و یا یک اشاره کوچک از طریق ارتباط تلفنی با همین آقای منصوریان هم بالاخره کافی است که مثلا آقای منصوریان بگویند که فلانی سرمربی تیم ملی شده و یا صبح که به بیرون می‌روند کافی است فقط تیتر روزنامه های سر دکه را بخوانند پس می‌بینید که راههای زیادی برای اطلاع ناخواسته از بعضی اخبار است
  • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    تنها بازیکن که اگر حافظه یاری کند هیچ کارت زردی واخطار درزمان بازیگری نداردوبهترین دفاع ایران تاکنون بوده هنوز کسی دراندازه اودردفاع نداریم وادمی که مثل بعضی ها با چاپلوسی بجایی برسد نبود
  • علی ماهی ‏ Glyptothorax alidaeii AU ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    این مظلوم نمایی ، با طعنه صحبت کردن و طلبکار بودن پدر فوتبال ما رو درآورده. بابا هرکس که بازیکن بوده قرار نیست مربیگری و تیم ملی بهش دودستی تقدیم کنن . بازیکن خوب با ادب و کم حاشیه ای بودی ولی قبول کن مربی و منیجر خوبی نیستی تمام.
  • عباس IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    محمد خاکپور پسر باشخصیت دوست داشتنی فقط لامصب خیلی دیر تکل میزد و ایران گل میخورد
  • EbiKING QA ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    اسطورش فقط علی کریمی هست فکر کنم زیادی قبولش داره
  • محمد IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    جناب خاکپور هر چی داری از فوتبال داری نه از کار کردن. چی شد اونوقت ها زندگیت فوتبال بوده الان بیخیال هر چی به فوتبال بر میگرده شدی.
  • نامور US ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    اولا مشخصه که داره به روزنامه نگارا متلک میندازه وقتی اسم کریمی میاد .میگه اون اسطوره ست بعد بلافاصله میگه ما هم که چیزی نبودیم کاملا مشخصه از گنده کردن افراد معمولی شاکیه .دوما این که میگه من اصلا لیگ رو نمی بینم یعنی لیگ رو بخاطر تیم کثیف و قهرمان کردنش به قدری آلوده کردند که بازیکن خودشون میگه من نمی بینم چون انسان درست و باشخصیتیه و نمیتونه این نامردی ها و ظلم ها رو ببینه حتی اگر تیم قبلیش ذینفع باشه .البته ایشون هیچ موقع تعصب پرسپولیسی نداشتند و تو مصاحبه ای که دهه هشتاد و پس از اختلاف با استیلی کرده بود علنا گفت من همیشه یه پاسی هستم و حمید باعث شد بخاطر تیم ملی از پاس بریم پیروزی .چون همونطور که دایی گفته بود راه دعوت به تیم ملی زمان پروین رفتن به پیروزی بود .بله لجن بودند از همون موقع ‌.علی دایی تو دعوای چندین سال قبلش با پروین تو روزنامه خبرورزشی گفت پروین پیغام داده بود اگه بیای پیروزی تیم ملی دعوتی و من و حردانی نرفتیم و خط خوردیم .پلیدی تا این اندازه
  • کامران زارعی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    آقای یکتا:ممنون از گزارشتون آقای یکتا،چرا هواداران رو،به جون هم میندازید، میخوای به همه بگی طرفدار تیم پرسپولیسی،راحت بگو ،اینجانب مهدی یکتا طرفدار این تیم هستم،نه اینکه،در مصاحبه تون،سوال هایی رو انتخاب میکنید،که نظر شخصی خودتونه؟ زنده باد استقلال و طرفداران عزیزتر از جان ام
  • ناهید IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    تاثیر خوندن آثار مولانا کاملا در برخوردشون مشخصه ، چه انسان درستی
  • رضا IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    آقای خاکپور دوست داشتنی است ولی چون بهش بی احترامی در فوتبال شد ناراحت است ...یک جا می گوید من اصلا فوتبال را دنبال نمی کنم و دنبال هم نمی کنم ،قبول شما راست میگویید وقتی سوال شد مهدوی کیا...گفتید برایش در تیم امید آرزوی موفقیت میکنید....دروغگو کم حافظه است ....اینجاست که بگویم از شما انتظار نداشتیم......شما که سالها در آمریکا زندگی کردید و تازه به ایران آمدید........خوبه هر چه دارید از فوتبال دارید ...خدایی هیچ کس علی دایی نمیشود .....
  • احمد IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    اقای خاکپور چطور فوتبال دنبال نمیکنی که حتی میدونی سرمربی تیم امید کیه یا میدونی بیرانوند چرا بازی نکرد چرا میخواید مردم رو گول بزنید چرا ورزشکاران ایرانی عادت کردن حتما باید تو ورزش باشن مگه ارث پدری شماست یه زمانی فوتبال بازی کردی قرار نیست همیشه تو فوتبال باشی حتما لایق نیستی چون در تیم امید ثابت کردی مربی گری لیاقت میخواد جناب محمد خاکپور
  • مهدی همدان IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    متاسفم که رفتارهای اجتماعی ما در حدی است که افراد با شخصیت را از جامعه رانده میکنیم
  • مجید IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    مثل زمانی که بازی میکردن، آرامش بهم داد
    • ممل IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      نه خدایی عجب دفاع می‌کرد دفاع خوب. می ایستاد
  • afshin IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    انشاالله خدا بهشون سلامتی بده
  • یاسر DE ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    فوتبال میبینه و دنبال میکنه قول میدم و ثابت میکنم
  • احمد IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    سلام من هم ازاین مصاحبه کیف کردم وهم حالافهمیدم چراتواین فوتبال جای همه نیست دوقسمت شدن اگه یک گروهی باشن پای کاردیگه،اون گروه دیگه نمیتونن باشن پای کارولی الانم خوبان هستن ولی قاطی پاتی
  • رضا IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    مصاحبه عالی ، مصاحبه شونده عالی تر
  • ورزشی IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    دوستان هوشیار و آگاه باشید که این مصاحبه ها ،هدف اصلییش،حمله به اسکوچیچ و ایجاد حاشیه برای تیم ملی است. در این صحبت ها ،هیچ حرفی از بردهای پیاپی تیم ملی با اسکوچیچ نشد.تیم ملی به این راحتی داره میره جام جهانی،و خاکپور بازیها رو نگاه نمیکنه!!!!! پس تیم ملی دیگه باید چیکار کنه که نکرده، شاید بعضی ها انتظار دارن،تیم ملی در زمین فوتبال شنا هم بکنه!!!! این مصاحبه ها مقدمه است و یک هفته قبل از بازی ایران و عراق،حمله به اسکوچیچ را به اوج میرسانند.تیم ملی در جام جهانی ۹۸ با چه وضعی صعود کرد ،به بحرین باختیم،خیلی از تیمهای عربی رو نمیتونستیم ببریم.اما الان همان تیمها رو چند تا ،چند تا میزنیم.پس این مصاحبه ها برای طرفداری از تیم ملی نیست بلکه،زمینه سازی برای تخریب بیشتر اسکوچیچ است.البته از زمان تشکیل اولین تیم ملی تا الان شاید هزاران نفر فوتبالیست حرفه ای الان به عنوان پیشکسوت هستند. ولی تیم ملی به یک نفر سرمربی نیاز داره و همزمان هزار نفر نمیتوانند سرمربی باشند.لذا باید به سرمربی احترام بگذاریم.الان اسکوچیچ طبق آمار ،بهترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را گرفته،چرا حرفی از او نزدید؟؟
  • مم IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    نعیم سعداوی واستاداسدی کجاندپیداشون نیست؟
  • ناسناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    من بازنشسته ام وفوتبال بندرت نگاه میکنم گفتگوی ایشان انسان رو یاد اصحاب کهف میندازه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی