بررسی آمار اوله در اولدترافورد/ آیا سولشائر از مورینیو، فان‌خال و مویس بدتر بود؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اولدترافورد از منچستریونایتد جدا شد اما آیا عملکرد او فاجعه‌بار و از مربیان قبلی منچستریونایتد خیلی بدتر بوده است؟

اوله‌گنار سولشائر از منچستریوینایتد اخراج شد. این اتفاق بعد از شکست تحقیرآمیز ۴-۱ در زمین واتفورد رقم خورد، شکستی که ادامه روند ناامیدکننده شیاطین‌سرخ زیر نظر مربی نروژی بود، روندی که با دو شکست خانگی مقابل لیورپول و منچسترسیتی پیش از این بازی نیز همراه بود.

سولشائر که در دسامبر ۲۰۱۸ به عنوان مربی موقت به باشگاهی که سابقه بازی در آن را داشت، برگشته بود، به خاطر نتایج خوبی که همراه این تیم کسب کرد در مارس ۲۰۱۹ عنوان مربی دائم تیم را از آن خود کرد. اما حالا او در شرایطی از این تیم جدا می‌شود که منچستریونایتد در رده هفتم جدول قرار دارد و در ۱۱ بازی اخیر خود در همه رقابت‌ها فقط سه برد به دست آورده است.

آمار

مربی ۴۸ ساله نروژی نتوانست منچستریونایتد را به یک مدعی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس تبدیل کند و بهای آن را هم با اخراج شدن از این تیم پرداخت. اما آمار و ارقامی که او از خود به جا گذاشت، در مقایسه با دیگر مربیان منچستریونایتد چگونه بوده؟ این آمار شاید معیار منصفانه‌ای برای قضاوت در مورد عملکرد اوله‌گنار سولشائر در تیم قرمزپوش شهر منچستر باشد.

بازی مقابل واتفورد، صد و شصت و هشتمین حضور سولشائر روی نیمکت منچستریونایتد بود. او در مجموع ۹۱ بازی را با برد پشت سر گذاشت، در ۳۷ بازی مساوی کرد و ۴۰ بار نیز بازنده بود. از زمان خداحافظی الکس فرگوسن از منچستریونایتد چهار مربی شامل دیوید مویس، لوئی فان‌خال، ژوزه مورینیو و سولشائر به عنوان مربی دائم هدایت این تیم را بر عهده گرفته اند. در این بین سولشائر با ۵۴ درصد آمار برد، در رده دوم قرار می‌گیرد.

بررسی آمار اوله در اولدترافورد/ آیا سولشائر از مورینیو، فان‌خال و مویس بدتر بود؟

مورینیو با نرخ برد ۵۸ درصد بهترین عملکرد را از این نظر داشته و مویس و فان‌خال به ترتیب با ۵۳ و ۵۲ درصد در رده‌های بعد از سولشائر قرار می‌گیرند. شکست اخیر منچستریونایتد در دربی مقابل منچسترسیتی، که با برتری کامل شاگردان پپ گواردیولا همراه بود و شکست هفته قبل آن‌ها مقابل لیورپول نشان داد که چه فاصله عمیقی بین تیم فعلی یونایتد زیر نظر سولشائر با تیم‌های مدعی قهرمانی لیگ برتر وجود دارد.

در مجموع آمار سولشائر مقابل ۵ تیم دیگر از جمع بیگ سیکس (شش تیم بزرگ سنتی فوتبال انگلیس) یعنی منچسترسیتی، لیورپول، چلسی، آرسنال و تاتنهام شامل ۱۴ برد ۱۰ تساوی و ۱۲ باخت است.

بررسی آمار اوله در اولدترافورد/ آیا سولشائر از مورینیو، فان‌خال و مویس بدتر بود؟

بررسی آمار اوله در اولدترافورد/ آیا سولشائر از مورینیو، فان‌خال و مویس بدتر بود؟

سولشائر از این نظر عملکردی بهتر از مورینیو و مویس داشته اما پایین تر از فان‌خال قرار می‌گیرد. سرمربی هلندی سابق یونایتد در ۱۰ بازی از ۲۳ رویارویی مقابل بیگ سیکس برنده بوده و رکورد ۴۳ درصد برنده شدن را به نام خود ثبت کرده است.

درصد بردهای سولشائر او را همطراز و گاهی بهتر از مربیان قبل از خود در منچستریونایتد قرار می‌دهد اما یک مشکل بزرگ در مورد او وجود داشت. سولشائر ابتدا به عنوان مربی موقت به منچستریونایتد آمد تا در کوتاه مدت اوضاع این تیم را بهتر کند کاری که او در نیم فصل دوم ۱۹-۲۰۱۸ به خوبی انجام داد اما داستان وقتی عوض شد که او به عنوان مربی دائم تیم انتخاب شد. روند نتایج اوله از آن زمان با یونایتد تغییر کرد.

بررسی آمار اوله در اولدترافورد/ آیا سولشائر از مورینیو، فان‌خال و مویس بدتر بود؟

از زمان انتخاب به عنوان مربی دائم، وظیفه سولشائر این بود که یونایتد را به تیمی که همواره مدعی قهرمانی لیگ برتر انگلیس باشد، تبدیل کند و در واقع این تیم را به روند سابق خود در زمان فرگوسن برگرداند اما شکست‌های این تیم مقابل منچسترسیتی و لیورپول نشان داد که هنوز فاصله زیادی بین یونایتد و رقیبانش وجود دارد.

در واقع در مینی جدول مربوط به رقابت‌های رو در روی بیگ سیکس از زمان انتخاب سولشائر به عنوان سرمربی منچستریونایتد، این تیم ۱۸ امتیاز کمتر از سیتی و ۲۳ امتیاز کمتر از لیورپول دارد.

سرمایه گذاری کلان

این نتایج در شرایطی رقم خورده که سرمایه گذاری‌های زیادی در منچستریونایتد برای خرید بازیکنان جدید انجام شده است. همین تابستان اخیر، یونایتد در بازار نقل و انتقالات توانست کریستیانو رونالدو، جیدن سانچو و رافائل واران را جذب کند که آوردن این بازیکنان با هزینه زیادی انجام شد.

از زمان حضور سولشائر در منچستریونایتد این تیم حدود ۳۱۲ میلیون پوند برای خرید بازیکنان جدید سرمایه‌گذاری کرده است که از این نظر بالاتر از همه تیم‌های لیگ برتری قرار می‌گیرد. بعد از آن‌ها، آرسنال با ۲۷۹ میلیون پوند قرار دارد.

همانطور که گفته شد ایده اصلی مدیران باشگاه این بود که منچستریونایتد دوباره به یک مدعی قهرمانی تبدیل شود اما در عوض آن‌ها خودشان را حالا با ۱۲ امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در شرایطی کاملاً بحرانی می‌بینند. عملکرد فنی تیم حتی از رتبه تیم در جدول نیز بدتر است و اگر قرار بود بسته به کیفیت تیم رتبه این تیم تعیین شود، یونایتد قطعاً باید جزو تیم‌های پایین جدولی قرار می‌گرفت.

منچستریونایتد البته مدت‌هاست که در نقل و انتقالات در حال ولخرجی کردن است اما نتیجه لازم را به دست نمی‌آورد. از این نظر البته سرمایه‌ای که در زمان سولشائر هزینه شد یعنی ۴۴۱ میلیون پوند بیشتر از دوران مورینیو (۴۳۰ میلیون پوند) و فان‌خال (۳۰۹ میلیون پوند) بوده است.

بررسی آمار اوله در اولدترافورد/ آیا سولشائر از مورینیو، فان‌خال و مویس بدتر بود؟

سطح انتظار

به همین دلیل انتظارات از سولشائر و تیمش بالاتر رفت اما این مربی نروژی و کسی که در دوران بازیگری به شدت در اولدترافورد محبوب بود، نتوانست در حد انتظاراتی که از او وجود داشت عمل کند. او توانست تیم را در همان سطحی نگه دارد که مربیان قبل از او نیز نگه داشته بودند اما از او توقع بیشتری وجود داشت. منچستریونایتد حالا همه امیدش به این است که بتواند مربی‌ای را به اولدترافورد بیاورد که اوضاع را در این تیم سر و سامان دهد و بعد از سال‌ها آن‌ها را به افتخارات گذشته خود نزدیک کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی