نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
بین کشتی و پزشکی اولی را انتخاب کردم/ هنوز هم پاداش‌هایم را به مادرم می‌دهم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

عبدالرشید سعدالله یف از فراز و نشیب‌های دوران کشتی خود با رسانه کشورش گفت.

عبدالرشید سعدالله یف کشتی گیر مطرح روس و دارنده دو مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان از زندگی شخصی خود با رسانه کشورش صحبت کرد و عنوان کرد فرصت داشت در کودکی حرفه پدرش یعنی پزشکی را دنبال کند. او اعلام کرد هنوز نیز پاداش کشتی‌های خود را به مادرش می‌دهد.

مصاحبه این فوق ستاره کشتی جهان را در زیر می‌خوانید: 

- در دوران قرنطینه چه می کردید؟

اوقات فراغت زیاد بود و دوباره خواندن قرآن را از سر گرفتم. من مطالعه زبان انگلیسی را نیز شروع کردم. حیف که در مدرسه فکر می‌کردم که انگلیسی برای من مفید نخواهد بود و علاقه خاصی نداشتم. من همچنین کتاب‌هایی در مورد تاریخ کشورهای مختلف شرقی خواندم، تلویزیون تماشا کردم، زمان بیشتری را با خانواده‌ام گذراندم و البته تمرین کردم.

-رقیب اصلی شما کایل اسنایدر آمریکایی است. از آشنایی خود با او در کشتی و زندگی روزمره بگویید.

به عنوان یک رقیب، او بسیار قوی است، از نظر بدنی بسیار قدرتمند است. حتی او را دیدم که با خود بولدوزر می‌کشد. بنابراین، سر به سر گذاشتن با او احمقانه خواهد بود. ما باید روی تکنیک تمرکز کنیم. اگر در مورد او به عنوان یک شخص صحبت کنیم، باید بگویم او یک مرد بسیار خوش اخلاق و مذهبی است.

- می‌خواهم در مورد یک رقیب دیگر با شما صحبت کنم که اخیراً مجبور به مبارزه با آن شدم. فکر می‌کنید از کجا ویروس کرونا گرفتید؟از کرونا بگویید.

در ابتدا مثل خیلی‌های دیگر به کرونا اعتقادی نداشتم. پدر من نیز پزشک است، او در بیمارستان بالینی کودکان در ماخاچکالا کار می‌کند. در آنجا نیز در ابتدا هیچ موردی از عفونت با ویروس مشاهده نشد. تا زمانی که خود عزیزانم با این موضوع مواجه نشدند، من قبول نکردم. در نتیجه بسیاری از اقوام و دوستان بیمار شدند. و من نیز در ماه می کرونا گرفتم اما همه چیز برای من خوب پیش رفت. تب پایین و گرفتگی شدید در کمر وجود داشت. در خانه تحت درمان قرار گرفتم.  

- از این واقعیت که کاربران در شبکه های اجتماعی اغلب شما را با خبیب نورماگومدوف مقایسه می‌کنند، چه احساسی دارید؟

-این اولین بار است که در مورد آن می‌شنوم. من با او رابطه خوبی دارم، با هم ارتباط برقرار می‌کنیم. هر کدام از ما کار خودش را می‌کند - من روی تشک هستم، او در قفس است. من منظور مقایسه را نمی‌فهمم.

- اغلب به شما یک کشتی گیری با استعداد طبیعی می‌گویند، اما سختی‌ها و تمرین‌های زیادی هم کردید از این به ما بگویید.

وقتی مدرسه را در روستای خود تمام کردم، پدرم مرا کنار کشید و گفت: رشید، انتخاب کن، وقت تصمیم گیری است - سمت ورزش می‌روی یا دنبال حرفه من، پزشکی؟ یک هفته فرصت داری فکر کنی. می‌خواستم قهرمان المپیک شوم. تمرین در ساعت ۹ شب تمام می‌شد و فاصله زیادی تا خانه ما داشت و هیچ مینی بوسی از شهر به روستا وجود نداشت. باید با پای یاده این مسیر را می‌رفتم.

-شما اولین حقوق خود را که ۳۰۰ روبل بود به مادرتان دادید. امروز با پاداش خود چه می‌کنید؟

آن را هم به مامانم می‌دهم (می خندد). راستش را بخواهید کشتی آزاد آنقدرها هم ورزش غنی نیست. اما من همیشه سعی می‌کنم به والدین، اقوام و دوستانم کمک کنم. من پولم را آن طور که می‌خواهم خرج می‌کنم.

با آمدن همسر و دخترتان چه چیزی در زندگی شما رخ داده است؟

زمان کمتر برای دوستان و مسئولیت بیشتر ایجاد شده است. وقتی بچه دار شدی، دیگر متعلق به خودت نیستی، باید به خاطر خانواده از خودت مراقبت کنی. الان میتوانم وقت زیادی رو کنار امینکا بگذرانم، اون دوسالش است. این بسیار دلگرم کننده است. قبلا که سن او کمتر بود یک هفته در خانه، دو هفته در کمپ آموزشی بودم و وقتی برگشتم، او حتی مرا نشناخت، باید دوباره با من آشنا می‌شد.  

- ۱۰ سال دیگر خود را کجا می‌بینید - روی تشک کشتی، تجارت یا مجلس؟

هنوز نمی‌دانم. ما هنوز باید ببینیم تا آن زمان زندگی می کنیم. اکنون تمام توان و فکرم معطوف به آمادگی است. من یک ورزشکار فعال هستم، می‌خواهم بجنگم و برنده شوم.

- فصل مورد علاقه؟

تابستان

- بهترین مکان برای زندگی؟

داغستان

- فیلم مورد علاقه؟

قیام ارطغرل (سریال ترکی)

- خوشمزه ترین غذا؟

Avar Khinkali (غذای محلی)

- قهوه یا چای ؟

 قهوه

- چند بار می‌خواهی پدر شوی؟

۵ بار

- الگوهای شما در ورزش؟

الکساندر کارلین، بوویسار سایتیف و الکساندر مدود.

- رشته مورد علاقه بعد از کشتی آزاد؟  

فوتبال

- شایستگی اصلی شما چیست؟  

این را دیگران باید قضاوت کنند. 

- نقص؟

غرور. اما من دارم روی آن کار می‌کنم.

- رویای تو؟ 

من در آن سن نیستم که رویاپردازی کنم. باید هدف گذاری کنیم و به سمت آن‌ها برویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی