نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
اظهارات ملی‌پوش سابق ایران درباره بازی جنجالی‌/ در دهان بازیکن خودمان زدم که فحش ندهد/ شروع‌کننده دعوا عادل غلامی بود
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

آرمین تشکری در مورد اتفاقات رخ داده در بازی پیکان و شهرداری ارومیه صحبت کرد و مدعی است که فحش‌های آنها را با فحش جواب نداده است.

چند روز پیش و در جریان دیدار بین دو تیم پیکان و شهرداری ارومیه در لیگ والیبال شاهد یک اتفاق عجیب و جنجالی بودیم؛ جایی که حمله آرمین تشکری به عادل غلامی باعث ایجاد یک درگیری بین این دو ملی پوش سابق والیبال ایران شد؛ موضوعی که نهایتاً باعث شد این دو بازیکن از سوی کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی محروم شوند.

 به همین بهانه با آرمین تشکری ملی‌پوش سابق ایران که بازی جنجالی‌ای را پشت سر گذاشته و یک طرف دعوا بوده هم کلام شدیم. این مصاحبه را در این صفحه می‌خوانید.

*از دست دوم شروع به فحاشی کردند
بازی از قبل بازی سنگینی بود و مشخص بود بازی قشنگی می‌شود که قشنگ هم شد اما آخرش زشتی‌هایی داشت که ای کاش اتفاق نمیفتاد. بازی شروع شد و دست‌ اول را ما بردیم و از دست دوم شروع به فحش دادن و بی ادبی کردن کردند. اینکه به من بگویند غوره نشده مویز شدی حرف خوبی است؟ چرا باید این حرف را بزنیم! کسی در رفاقت ادعا دارد چرا باید چنین حرفی بزند. دلیلی ندارد. در وطنی به نام ایران هستیم و با افرادی در ارتباطیم که زبان مشترکی داریم و هر شخص گویش متفاوت خودش را دارد. من ارزش و احترام زیادی برای ترک زبان‌ها، لر زبان‌ها، کرد زبان‌ها و فارس زبان‌ها قائلم و هیچ گونه خصومتی با آن‌ها ندارم. آن جا که عادل می‌گوید که با میلیون‌ها ترک زبان است و اصلا ربطی به آن ندارد و اصلا نمی‌خواستیم تیم آن‌ها را خراب کنیم. مثلا از قبل نقشه کشیدیم؟

*بالای ده سال است در والیبال فحاشی وجود دارد

یک جا گفتند پیمان اکبری گفته است من دوست دارم کارت زرد بگیرید و دست به یقه شوید. بابک فریدی خوشحالی کرد و به سمت دوربین رفت. دوربینی که در کنار زمین و پشت داور بود. آن‌جا کارت زرد گرفت و آقا پیمان گفت چرا کارت زرد می‌گیری؟ اشکالی ندارد دوباره خوشحالی کن دوست دارم کارت زرد بگیری ولی بی احترامی نکرد. ما در هر اندازه که درون زمین رقیبیم در بیرون از زمین رفیقیم. یعنی در زمین باید در این اندازه فحاشی شود؟ در این بازی فحاشی هم بوده و بی ادبی هم کردند. زیر تور خیلی فحاشی می‌شود و بالای ده سال است که این اتفاق می افتد اما زیر تور کسی نیست که آن‌ها را اداره کند و تبدیل به سیاست شده است. من هم نمی‌توانم این موارد را تحمل کنم. یک بار، دوبار، یک سال، دوسال یا ده سال تحمل می‌کنم و بالاخره جایی بیرون می‌زند.

*چهار گیم مدام فحاشی کردند
من هم روحیه خوبی نداشتم و یکی از فامیل‌های نزدیکم را از دست دادم و همان جا ناراحت بودم و آن‌ها فحش می‌دادند و ما نشنیده می‌گرفتیم. آن جا رفتم و به عادل غلامی گفتم چه می‌گویی؟ من دست اول تا چهارم و دست پنجم تا امتیاز ده در زمین بودم و بعد کمرم درد می‌کرد و بیرون آمدم.  چهار گیم فحش می‌دادند و بی احترامی می‌کردند. آن‌جا هم به من‌گفتند گفتند برو سرجایت بتمرگ! این حرف بد است. وقتی من از عادل می‌پرسم چه شده می‌گوید برو بابا تو چه می‌گویی! این اتفاق بدی است. دیدم در حال فحاشی هستند و به سمت‌شان رفتم.

*در دهان بازیکن خودمان زدم که فحش ندهد
به شخصیت طرف بستگی دارد. آن‌ها فحش می‌دهند و بقیه هم فحش می‌دهند. ولی من اینطور نیستم که فحش بدهم. به دلیل همان فحاشی و بی ادبی‌هایی که کردند و همان لحظه هم مثل چهار دست قبل فحاشی می کردند از کوره در رفتم. من اگر پشیمان می‌شدم می‌رفتم و عذر خواهی می‌کردم ولی وقتی فحاشی کردند من هیچ وقت پشیمان نمی‌شوم. حتی شده بازیکن خودمان فحاشی کرده و من دهنش را گرفتم و گفتم تو چنین حقی نداری فقط والیبالت را بازی کن و از بازی لذت ببر. جلوی بازیکن خودمان را گرفته و در دهنش زدم که بی احترامی نکند. ما ۳۵ سال‌مان است و دنبال داستان نیستیم و شخصیت من جوری نیست که بخواهم فحش را با فحش جواب دهم. به هر صورت کارم اشتباه بوده و توجیه نمی‌کنم.

*نمی‌بینند در زمین والیبال چه خبر است
از عادل شروع شد و بی احترامی کرد و آتش را شعله ور کرد. مشکل من با شخص عادل غلامی نبود چون من آن لحظه بیرون بودم و آنها داشتند بی ادبی می‌کردند. الان در دایرکت اینستاگرامم هم همه جوره فحش می‌دهند ولی اصلا دعوای قومی نبوده. من گفتم مخلص ترک زبان‌ها هستم و خودم آنجا دو سال بازی کردم ولی هرکس یک خصوصیتی دارد. من از کوره در رفتم و کارم را توجیه نمی‌کنم و هر جریمه‌ای کمیته انضباطی بکند روی چشمم می‌گذارم. همه آن اشتباه را می‌بییند ولی کسی نمی‌آید ببیند چه خبر است در والیبال. بدبختی من این است نمی‌توانم جواب فحش را با فحش بدهم.

*به زمین حریف رفتم که از فحاشی جلوگیری کنم
من هیچ بی احترامی نکردم ولی ایشان همه جوره به والیبال و فدراسیون توهین کردند و صداهایش هم وجود دارد. ما هرچه داریم از این والیبال و فدراسیون است. امیدواریم به هم احترام بگذاریم و کاری نکنیم این اتفاقات بیفتد. من اصلا نباید وارد زمین حریف می‌شدم ولی فقط رفتم که جلوی دهانش را بگیرم.اگر بشود کاری کرد که این فحاشی‌ها کمتر شود خیلی خوب است. دوست دارم والیبالم به خوبی تمام شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی