نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
کونته - سس کچاپ
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با وجود ارسال سس کچاپی که به صورت ارگانیک تهیه می‌شود برای تیم تاتنهام، آنتونیو کونته بر موضع خودش مبنی بر ممنوع بودن این سس پافشاری می‌کند.

بعد از اینکه کونته خوردن سس کچاپ را برای بازیکنانش ممنوع کرد، یکی از کمپانی‌های سس کچاپ با زیرکی هرچه تمام‌تر برای تیم تاتنهام یک بسته سس فرستاد و در روزنامه محلی هم آن را تبلیغ کرد.

بازگشت سس کچاپ!

سرمربی جدید تاتنهام بلافاصله بعد از ورودش به باشگاه سس کچاپ را از منوی غذای بازیکنان خط زد. اما حدوداً دو هفته بعد از تحریم سس، کچاپ دوباره راه خود را به خانه تاتنهامی‌ها پیدا کرد.

کمپانی سس کچاپ برادران کورتیس واقع در اتریش، مسئولیت فرستادن یک بطری سس قرمز به تاتنهام را بر عهده گرفتند و حتی تبلیغاتی را هم در روزنامه «انفیلد ایندیپندنت» چاپ کردند.

در این آگهی نامه‌ای برای کونته نوشته شده بود با این مضمون: «آنتونیوی عزیز، ما شنیدیم که شما کچاپ را ممنوع کردید. تصمیم شما را تحسین می‌کنیم. تغذیه مهم است اما لذت هم همچنین. می‌دانید چه چیز دیگری هم از ایتالیا می‌آید؟ گوجه‌های ما، آنتونیو. همه کچاپ‌ها برابر نیستند. پس همه کچاپ‌ها را حذف نکنید. ما فقط از مواد ارگانیک استفاده میکنیم. در واقع گوجه‌های ما آنقدر شیرین هستند که نیازی به اضافه کردن شکر نیست. بله آنتونیو. شیرین نشده‌اند. ما می‌دانیم که برای عوض کردن نظر شما به گوجه‌فرنگی‌های بزرگ ایتالیایی نیاز است. به طور دقیق، هر بطری ۱۵ عدد. به همین دلیل برای شما یک جعبه از طبیعی‌ترین سس گوجه‌فرنگی جهان را فرستادیم. برای شما و کل تیم تا آن را بچشید و لذت ببرید. روی هم رفته، همانطور که شما همیشه می‌گویید، تغذیه بسیار مهم است. و همینطور احساس لذت. آرزوی بهترین‌ها برای شما در تیم اسپرز. ماریو.»

سس کچاپ برادران کورتیس

اهمیت تغذیه

کونته از خواندن نامه لذت برد، اما بعید است که این ایتالیایی سختگیر موضع خود را در مورد منع مصرف سس کچاپ تغییر بدهد.

در واقع سرمربی سابق چلسی به بازیکنان اخطار داد که اگر قانون را زیر پا بگذارند روزگارشان سیاه است! او گفت: «من می‌توانم نتایج را از متخصص تغذیه بگیرم و متوجه می‌شوم که آیا منع سس خوب بوده یا نبوده، یا اینکه شاید شماها دور از چشم من قوانین را رعایت نمی‌کنید. این هم بخشی از کار من است، بهبود شرایط بازیکنان از هر نظر و در تمام زمینه‌ها، و باید بتوانم کاری بکنم تا بازیکنان هم این موضوع را درک کنند. زمین و بازی آخرین مرحله از وظیفه یک مربی است. باید ذهن و بدن خود را آماده کنید. همینطور قلب و اشتیاقتان برای انجام بهترین کارها را. من این کار را نه فقط در چلسی و یوونتوس و اینتر بلکه وقتی در سری‌بی و تیم سیِنا بودم هم انجام داده‌ام. همیشه همینطور بوده‌ام چون فکر می‌کنم تجربه خیلی خوبی به عنوان بازیکن دارم و سعی می‌کنم این تجربه را به حرفه مربیگری‌ام و روابطم با بازیکنانم انتقال بدهم.»

کونته در ادامه بیان کرد: «تغذیه و نوع نگرش را بسیار مهم می‌دانم. معتقدم که باید خود را به بهترین شکل آماده کرد. خوابیدن و خوب غذا خوردن خیلی خیلی مهم هستند. این دو مورد به بازیکنان کمک می‌کند تا سریعتر ریکاوری شوند. اگر خوب بخوابید و تغذیه عالی داشته باشید می‌توانید سریعتر بهبود پیدا کنید، آماده انجام کارها هستید، حتی گاهی اوقات می‌توانید خیلی سخت کار کنید و جلوی ایجاد مصدومیت‌ها را هم بگیرید. برای حرفه‌ای بودن باید تمام این موارد را در ذهن خود داشته باشید. من با متخصص تغذیه صحبت کرده‌ام. این جنبه بسیار مهم است چون شما باید چربی مفید و ماهیچه‌های خوب داشته باشید. این بخشی از کار ما و بازیکنان است. حرفه‌ای بودن به این معناست که باید از بدن خود مراقبت کنید. اگر این کار را بکنید ریسک مصدومیت را کاهش می‌دهید، و برای تمرین کردن آماده می‌شوید چون بعضی اوقات تمرینات خیلی سخت هستند. من آهسته آهسته پیش می‌روم چون در حال حاضر مهم این است که بازی خیلی خوبی در زمین انجام بدهیم و جنبه‌های فیزیکی، تاکتیکی و ذهنی را در اولویت قرار دهیم. مطمئناً ما قدم به قدم پیش می‌رویم. می‌خواهیم بازیکنان را از هر نظر بهتر کنیم. معمولاً وقتی کار با بازیکنان را شروع می‌کنم، ممکن است در ابتدا کسی نتواند این چیزها را درک کند، اما وقتی شروع به فهمیدن می‌کنند دیگر نمی‌توانند آن را نادیده بگیرند.»
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی