نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جای زخم استقلال روی تن پرسپولیس پیداست/ پرسپولیس خاصیت تیم‌های بزرگ را دارد/ دربی سرّی‌ترین مسابقه ایران است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هافبک اسبق استقلال گفت: فشاری که از سوی فضای مجازی بر بازیکنان و مربیان استقلال وارد می‌شود هزاران برابر بیشتر از فشاری است که زمان ما در استادیوم وجود داشت.

در آستانه برگزاری دربی نود و هفتم پایتخت با یکی از بازیکنان اسبق استقلال که سابقه حضور در تیم پرسپولیس را هم دارد به بررسی وضعیت دو تیم پرداختیم.

داوود سیدعباسی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره مصاف روز شنبه تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر بیست و یکم اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی روز شنبه تا چه اندازه به جایگاه دو تیم استقلال و پرسپولیس در جدول ربط دارد؟

این بازی ربطی به جدول ندارد. نه به تیم بحران زده ربط دارد نه به تیم همیشه برنده. اصلا نمی‌دانم چه سرّی در این بازی وجود دارد که به هیچ وجه نمی‌توان روی نتایج قبلی دو تیم حساب کرد. به طور کلی این مسابقه با همه رقابت‌های فوتبالی فرق دارد و اینکه عده‌ای می‌گویند دربی هم سه امتیاز دارد اصلاً درست نیست. به خدا اگر از همین الان به اعضای دو تیم بگویند نتیجه صفر بر صفر می‌شود خیال همه شان راحت می‌شود چون هیچکدام از نفرات روی نیمکت و درون زمین دو تیم دوست ندارند بازنده این بازی باشند.

شما باخت در دربی را تجربه نکردید؟

خدا را شکر هرگز در دربی طعم شکست را نچشیدم. چه در استقلال و چه در پرسپولیس یا برنده زمین را ترک کردم یا با نتیجه مساوی. اما فرقی که استقلال نسبت به چند فصل گذشته دارد این است که این تیم در شرایط آرامش بیشتری به دربی رفت این فصل رسیده است.

استقلال در این سالها مسابقات حساسی را مقابل پرسپولیس با برد به پایان رسانده که دو مسابقه در جام حذفی بوده است. از این نظر چطور می‌توان دربی پیش رو را بررسی کرد؟

دربی مثل هندوانه دربسته است. شاید یک تیم در لیگ اصلا نتیجه نگیرد و دربی را ببرد و شاید هم برعکس، ولی استقلال در جام حذفی دو زخم‌عمیق روی بدن پرسپولیس گذاشته که می‌تواند از نظر روحی برای استقلال خوب باشد.

هر دو تیم استقلال و پرسپولیس با ورودی‌های نسبتاً زیاد در فصل نقل و انتقالات تابستانی دربی اولی زیاد دارند. شرایط دربی برای این بازیکنان چطور است؟

خیلی از دربی اولی‌ها در همان مسابقه اولشان موفق به گلزنی و درخشیدن می‌شوند ولی خیلی‌ها هم دست و پایشان را گم می‌کنند. این به خود بازیکن ربط دارد.

قبول دارید دربی برای دربی بازهاست؟

من خودم وقتی که به استقلال آمدم چند سال در فجرسپاسی فیکس بازی می‌کردم و عضو تیم ملی بودم و در لیگ هم برای استقلال فیکس بازی می‌کردم اما به محض رسیدن به دربی مرا روی نیمکت می‌گذاشتند و می‌گفتند دربی متعلق به دربی بازهاست. اما در حال حاضر کادر فنی استقلال باید ببیند کدام نفراتش بیشتر به دردش می‌خورد تا آنها را در میدان به بازی بگیرد.

جای زخم استقلال روی تن پرسپولیس پیداست/ پرسپولیس خاصیت تیم‌های بزرگ را دارد/ دربی سرّی‌ترین مسابقه ایران است

مدیر مجموعه ورزشی آزادی گفته دربی بدون تماشاگر است، ولی شاید تا لحظه آخر این وضعیت فرق کند. بازی با تماشاگر یا بدون تماشاگر چقدر برای بازیکنان استقلال اهمیت دارد؟

قطعاً تماشاگران فشار بازی را مضاعف می‌کنند اما امروزه فشاری که از سوی فضای مجازی روی بازیکنان فوتبال وارد می‌شود هزاران برابر بیشتر از زمان ماست. من خودم چند بار در دربی بازی کردم که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استادیوم آزادی تماشاگر بازی بودند اما فشاری که امروزه از سوی مردم در فضای مجازی روی فوتبالیست وارد می‌شود چندین برابر فشار آن زمان است. می‌خواهم بگویم اگر هم دربی بدون تماشاگر برگزار شود هیچ فرقی با دربی با تماشاگر ندارد. چون مردم در فضای مجازی حضور دارند.

بخت کدام تیم را برای برد بیشتر می‌دانید؟

اصلا قابل پیش بینی نیست. خیلی وقت‌ها ما با دست بالا وارد دربی می‌شدیم و فکر می‌کردیم مسابقه را با سه گل برنده ایم اما می‌رفتیم و به زور مساوی می‌کردیم از طرفی گاهی اوقات می‌ترسیدیم به میدان برویم تا چندین گل بخوریم ولی می‌رفتیم و برنده می‌شدیم.

شرایط پرسپولیس را برای دربی چطور می‌بینید؟ می‌دانید که این تیم این فصل، فوتبال همیشگی اش را به نمایش نگذاشته است؟

پرسپولیس تیم باثباتی است و معمولا تیم‌های بزرگ خاصیتشان این است که در روزهای بزرگ به شرایط قبلی برمی‌گردند. به همین دلیل قطعا پرسپولیس هم در دربی متفاوت با هفته‌های قبل بازی می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی. IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    ولی تو مطمئن باش اگر همان دو تا برد با پنالتی جام حذفی برای پرسپولیس مهم بود مانند لیگ که با گل آل کثیر پیروز شد در آن دو بازی هم با برد زمین را ترک می کرد ولی خوب قهرمانی لیگ با قهرمانی جام حذفی زمین تا آسمان فرق می کند بماند که آن دوبار هم تراکتور و فولاد استقلال را تشنه برگرداندند
  • حمید علوی US ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    پرسپولیس 4 کیسه 1
  • ؛؛؛ IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    سیدعباس سیدداوودی کیه؟
  • ناشناس IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    احمدنورالهی رو تو عکس دیدم چقدر دلم براش تنگ شد
  • محسن IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    یکبار برای همیشه ضربات پنالتی برد حساب نمیشه در تاریخ این دوتیم دوبازی جام حذفی که در ضربات پنالتی کیسه برده طبق قانون فیفا تا پایان ۱۲۰ دقیقه محاسبه میشه و اون دوبازی مساوی تمام شده درامار دربیها حالا اگه کیسه کشا فیفا را قبول ندارن برن زیر نظر فدراسیون کبدی تیم تشکیل بدن
  • محسن IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    دوتا دربی حذفی هم با شانس استقلال به پنالتی کشید. یک بازی که در دقیقه پایانی مساوی شد و هنوز صدای اون دیرک آل کثیر تو دربی قبلی، تو گوش استقلالی ها نجوا میکنه. این دربی به روند تساوی های استقلال در لیگ پایان میدیم :)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی