نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
پیش‌بازی اورتون - لیورپول
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اورتون بحران‌زده در هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس در گودیسون‌پارک از لیورپول آماده میزبانی خواهد کرد.

امشب از ساعت ۲۳:۴۵ در دربی مرسی‌ساید وسط هفته‌ای، اورتون در ورزشگاه گودیسون‌پارک میزبان لیورپول خواهد بود. پل تیرنی این دیدار از هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس را قضاوت خواهد کرد.

اورتون؛ بعد از ۳۶ سال

رافا بنیتس ۶ سال مقابل تیمی که روزهای خاطره‌انگیزی را با آن سپری کرد. حالا او با دشمن و رقیب دیرینه از لیورپول میزبانی خواهد کرد. اوضاع برای بنیتس روی نیمکت تیم آبی‌پوش بندر خوب نیست. در ۶ هفته ابتدایی با ۴ برد وضعیت خوبی داشت، ولی به یک‌باره در ۷ هفته با ۵ شکست و ۲ تساوی به رده چهاردهم سقوط کرده‌اند. به نظر می‌رسد اگر تیمش دربی را هم ببازد، شاید شغلش را از دست بدهد. با این حال اورتون فصل قبل نشان داد آن بازنده همیشگی مقابل لیورپول نیست و سرانجام بعد از ۱۱ سال برنده شد. در شرایط فعلی سخت است که رکورد ۳۶ سال قبل را تکرار کنند و ۲ بازی متوالی را از لیورپول ببرند، ولی فعلاً که در مجموع ۳ بازی را نباخته‌اند و روحیه خوبی برای دربی خواهند داشت.

لیورپول؛ توپ‌خانه مرسی‌ساید

اوضاع در سمت قرمز بندر لیورپول کاملاً برعکس سمت آبی است. لیورپول ۲ بازی آخرش مقابل آرسنال و ساوتهمپتون را با ۴ گل برده و آنقدر در خط حمله خوب کار کرده که شاید در دربی هم شاهد یک بازی یک‌طرفه دیگر باشیم. تیم یورگن کلوپ فقط در ۴ بازی این فصل کمتر از ۳ گل زده و به هیچ حریفی رحم نکرده است. در یک دهه گذشته لیورپول معمولاً مقابل اورتون مشکلی نداشته، ولی در ۲ فصل اخیر تافی‌ها توانسته‌اند هرطور که شده مقابل قرمزهای مرسی‌ساید نتایج خوبی بگیرند. فصل قبل هم لیورپول موفق به شکست اورتون نشد و سخت در پی تلافی این نتایج است. به‌خصوص این که حالا حریف شرایط بحرانی دارند و نمی‌خواهند در کورس قهرمانی در دربی امتیاز از دست بدهند.

آخرین جدال
پس از سال‌ها اورتون موفق شد دربی را فوریه ۲۰۲۱ از لیورپول ببرد. ریچارلیسون و سیگوردسون گل‌های تافی‌ها را زدند تا این تیم ۲ بر صفر برنده شود.

آمار بازی
۲۳۸) دربی مرسی‌ساید ۲۳۸ مرتبه برگزار شده که اورتون در ۶۷ بازی و لیورپول در ۹۵ بازی برنده شده‌اند و ۷۶ بازی مساوی شده است.
۵۸) در لیگ برتر انگلیس، لیورپول ۲۴ مرتبه اورتون را شکست داده و ۱۰ مرتبه شکست خورده. ۲۴ بازی دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته.
۲۰) بعد از نباختن در ۲۰ دربی متوالی در تمامی رقابت‌ها، لیورپول فصل قبل در آنفیلد مقابل اورتون شکست خورد. تافی‌ها از فصل ۱۹۸۵-۱۹۸۴ به بعد دیگر نتوانسته‌اند ۲ بازی متوالی را از لیورپول ببرند.
۱۱) ۱۱ سال و یک ماه قبل آخرین برد اورتون مقابل لیورپول در گودیسون‌پارک رقم خورد. آبی‌های بندر لیورپول اکتبر ۲۰۱۰ موفق شدند با ۲ گل همشهری را ببرند.
۵) با وجود این که آمار لیورپول مقابل اورتون در دهه اخیر نشان از برتری مطلق این تیم در دربی‌ها دارد، ولی در ۵ بازی آخر لیگ برتری آمارشان مساوی بوده، هرکدام یک برد داشته‌اند و ۳ بازی مساوی شده.
۱۷) لیورپول حداقل ۲ گل در ۱۷ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها زده است و در این رکورد خاص به ساندرلند رسیده که سال ۱۹۲۷ به چنین رکوردی دست پیدا کرده بود.
۱) اورتون در ۱۳ بازی آخر لیگ برتری در روزهای میانه هفته (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه) فقط یک شکست داشته که فوریه گذشته مقابل منچسترسیتی ثبت شد.
۳۹) خط حمله لیورپول این فصل بی‌نظیر بوده است. قرمزها در ۱۳ هفته لیگ برتر ۳۹ گل زده‌اند، یعنی به طور میانگین ۳ گل در هر بازی.
۷) دیوگو ژوتا مهاجم پرتغالی لیورپول در حالی ۷ گل در لیگ برتر برای این تیم زده که فقط محمد صلاح با ۱۱ گل زده آمار بهتری نسبت به او دارد.
۳۵۰) رافائل بنیتس در ۶ سال حضورش در لیورپول ۳۵۰ مرتبه روی نیمکت این تیم نشست که تیمش به ۱۹۴ برد رسید، در ۷۷ بازی امتیازات را تقسیم کرد و ۷۹ بازی را باخت.

مصدومان و محرومان
یری مینا، آندره گومس، دومینیک کالورت‌لوین و تام دیویس به طور قطعی نمی‌توانند اورتون را در دربی به‌دلیل مصدومیت همراهی کنند. میسون هولگیت هم با کارت قرمزی که مقابل تاتنهام گرفت همچنان محروم است. روبرتو فیرمینو، نبی کیتا، جو گومز، کرتیس جونز و هاروی الیوت هم مصدومان لیورپول هستند که به این بازی نمی‌رسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اورتون:
پیکفورد، کولمن، گادفری، کین، دین، تاونزند، آلان، دوکوره، گری، ایووبی و ریچارلیسون
لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، مانه و ژوتا
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی