نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بوژیدار رادوشویچ
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به نظر می‌رسد پرسپولیس و بوژیدار رادوشویچ به بن‌بست رسیده‌اند و این بار، جدایی، تنها چیزی است که چشم انداز رابطه طرفین دیده می‌شود.

این بن بست شاید پیش زمینه بیانیه صبح روز سه شنبه باشگاه پرسپولیس نیز بود؛ زمانی که باشگاه با اشاره به تامین یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار توسط مجید صدری برای پرونده گابریل کالدرون و ماریو بودیمیر، از نهادهای نظارتی خواست تا با بازرسی عملکرد مدیران وقت باشگاه، خسران آنها را شفاف سازی کنند اما مسئله احتمالا فقط پرونده سرمربی آرژانتینی و مهاجم کروات نبوده است.

بخش پایانی بیانیه نکته مهمی را در خود داشت؛ اینکه در آینده نزدیک چه اتفاقاتی در باشگاه رخ خواهد داد: «همیشه از خواسته‌های هواداران بوده است که مدیران، ضامن جبران خسارت‌هایی باشند که در پی اشتباهات ایشان به وقوع می‌پیوندد. این باید به یک رویه برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات در آینده تبدیل شود. باشگاه پرسپولیس نیز از این پس، بیش از پیش در ارتباط با کلیه موارد، شفاف سازی خواهد کرد.»

اینکه باشگاه پرسپولیس تاکید کرده که از این پس در ماجراهای این‌چنینی شفاف‌سازی خواهد کرد، چیزی جز اشاره‌ پنهان به وضعیت رابطه رادوشویچ به این باشگاه نیست؛ رابطه‌ای که به خاطر قرارداد بلند مدت محمدحسن انصاری‌فرد با او ادامه دارد و تعهدی سنگین را به باشگاه تحمیل کرده است.

رادو پس از بازی مس رفسنجان به نزدیکان خود گفته بود که قصد جدایی از پرسپولیس را دارد و این مسئله به هیچ عنوان ارتباطی با نیمکت‌نشینی‌اش در بازی آینده ندارد، بلکه به دلیل بی توجهی باشگاه پرسپولیس است. حالا یکی دو هفته پس از آن، زمزمه‌های جدایی این گلر کروات بیش از پیش به گوش می‌خورد تا مشخص شود او این صحبتها را فقط به خاطر عصبانیت انجام نداده است.

احتمالا او این موضوع را به اطلاع باشگاه هم رسانده و همین مسئله سبب شده تا قرمزها با چنین ادبیاتی این بیانیه را بنویسند. خشم موجود در بیانیه شاید به این خاطر باشد که مدیران باشگاه پرسپولیس در صورت تسویه حساب انصاری‌فرد با گابریل کالدرون و عدم ثبت قراردادی سه ساله با رقم حدود ۳۰۰ هزار دلار با رادوشویچ و تحمیل تعهد میلیون دلاری به باشگاه، حالا شرایطی بسیار خوب داشت و می‌توانست با این ارقام بخش بزرگی از دستمزد این فصل بازیکنان را پرداخت کند.

پرسپولیس در زمان جعفر سمیعی به رادو وعده داده بود که باقی مانده قراردادش را در دو قسط تسویه خواهد کرد اما این اتفاق رخ نداد تا میراث آن به سرپرست باشگاه برسد. صدری نیز به دلیل مشکل نقدینگی که در اثر اقاله با کارگزار و ناکامی در وصول پاداش آسیایی بود، تسویه حساب را انجام نداد تا رادو ۴۰ هزار دلار از فصل گذشته طلبکار باشد.

رادو در گفتگوهایی که انجام داده، اعلام کرده که قصد دارد پس از دربی، ایران را به مقصد کرواسی ترک کند و «هیچ راه برگشتی نیست». این بحران تازه‌ای را برای پرسپولیس خواهد ساخت و در چنین مقطعی سرخپوشان را با مشکلاتی بزرگ در خط دروازه مواجه خواهد کرد و از طرف دیگر برای حل آن، رادو به هیچ وجه پذیرای وعده جدید نیست و شاید تنها پرداختی مطلوب، بتواند مسیر را تغییر دهد.

در پایان فصل گذشته مشابه این اتفاق رخ داد و رادو با ارسال دو نامه به باشگاه پرسپولیس و فدراسیون جهانی فوتبال، عزم خود برای جدایی را اعلام کرد اما در نهایت نیاز باشگاه پرسپولیس و پیام یحیی گل‌محمدی باعث بازگشت وی شد.

رادوشویچ

باتوجه به اینکه رادو ماه‌هاست حقوقش را نگرفته، بر اساس قوانین فیفا می‌تواند با شکایت از پرسپولیس، علاوه بر دستمزد فصل گذشته، قراردادش برای فصل جاری و فصل آینده را هم دریافت کند؛ مشابه آن اتفاقی که در پرونده ماریو بودیمیر رخ داد. البته که جملات استفاده شده در بیانیه باشگاه پرسپولیس، نشان می‌دهد که احتمالا آنها نیز حرف‌هایی برای گفتن خواهند داشت اما بعید است این حرفها جلوی غرامت از سوی فیفا را بگیرد.

پرسپولیس در سالهای گذشته به خاطر تصمیمات مدیران این باشگاه در پرونده بازیکنان خارجی، همواره تعهداتی را داشته که مانع از رتق و فتق مطلوب امور جاری باشگاه شده و حالا پس از گذر از پرونده برانکو، بودیمیر و کالدرون، قرارداد بلند مدت و دلاری با بوژیدار رادوشویچ، به چالش بزرگ مدیران باشگاه تبدیل شده است.

البته رادو که امروز در بازی مقابل گل گهر به میدان رفت ممکن است در لحظه آخر دوباره با باشگاه به صلح برسد گرچه پرداخت دستمزد او بعنوان گلر دو واقعا برای باشگاه کمرشکن است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • منطق اث‌دق‌لالی IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    قرارداد رادو سیصدهزار دلار برای سه فصل هست اگه که نهایتش می‌شه فصلی سه میلیارد! آیا این رقم زیادیه برای دروازه‌بانیه تیمی که ۵ساله پیاپی قهرمان لیگ شده ودوبار به فینالacl رسیده! همتاهای وطنیه رادو در تیم کیسه چقدر می‌گیرند؟ رشید بالای ده میلیارد قرارداد داره جالبه که حامد لک هم دومیلیارد می‌گیره!! به همین دلایل بود که درخواست‌های مکرر پرسپولیسی ها برای انتشار قراردادهاازسوی اث‌دق‌لالی ها،،بی پاسخ ماند! جالبتر اینکه شفر وبرانکو تقریبا همزمان از سرخ‌آبی جدا شدن اما شفر در هنگام جدایی ششصدهزاردلار دریافتی داشته اما بابت همان سالی که شفر۶۰۰هزاردلار گرفت،،به برانکو حتی یک سِنت هم ندادن،، راجه به منشا هم همانطور که می‌دونین پرسپولیس از پرداخت دستمزد دلاری عاجز بود ولاجرم منشا به تیم حکومتی پیوست حالام که پرسپولیس قادر به نگه‌داشتن بازیکنی با دستمزد سالانه صدهزار دلار نیست اما تیم حکومتیه کیسه پس از جذب دوبازیکن سیصد وشیصدهزاردلاری درحال فراهم نمودن پدیده چندمیلیون دلاریه برزیلیه شرم بر کیسه و وزیر کیسه‌دوست
  • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    دروازه بان های لیگ خودمون بسیار بهتر از رادو هستند اصلا دروازبان ذخیره چه کمکی به تین می کند که قراردادش با دلار تمدید می شود اینجا سرمربی مقصر است که به جای هافبک بازیساز دروازبان درجه ۳ خارجی را لیست قرار می دهد
  • کجا از اینجا بهتر IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    کجا میخوای بری . کجا از اینجا بهتر. لم میدی رو نیمکت و دلار بیت المال میگیری. عجولانه تصمیم نگیر رادوی با تعصب.
  • ساوالان IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    باشگاه دو سال هست با قرض اداره می شود . یک پاداش اسیایی بوده . روی ان حساب کردند . سمیعی و صدری دارند قرض می گیرند . و امور می گذرانند . حالا ان پاداش نبود . یا نتوانیذد ار ای اف سی بگیرید . انوقت چه خواهید کرد... اقای صدری تشنه مدیر بودن و بلوف زدن !!!!!!!!!!!!! مگر می شود لیگ به وسط برسد تیم اسپانسر نداشته باشد . چرا خودت را به هر قیمتی تحمیل کردی. یعنی الان نمی دانی از طرف وزارت بازی خوردی.. چقدر صندلی را دوست می داری... همان انصاری فرد که پرسپولیس را نابود کرد رفت. تو از ان بدتر می کنی!!! لااقل پول رادو بدهید. یا سازش کنید . بذارید بره!!! پس فردا یک میلیون غرامت می خواهد . این بشر!!!! صدری امسال پرسپولیس نابود می کند و می رود.. 100میلیارد بدهی اورده. تیم یک ریال پرداختی ندارد . پنجره بسته هست . اسپانسر نیست . پول کالدرون بلوکه شده وووووووو انوقت بلوف می زند . تا بماند . عجب .. بخدا دندانساز از اینها بهتر بود .برایش پرونده ساختند..تا عده ای دکان دار به نان نوا برسند . در فضای مجازی!!!!!!!
  • قرمز IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    دروازه بان تیم امید پرسپولیس از این کروات بهتره
  • نقتقت IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    دلار دلار پول گرفت حسابش پر شد داره میره ماشالا به این فوتبال
  • کوهمره_جروق IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    آمدن صدری پروژه نابودی پرسپولیس هست
  • Alireza IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    خب پول بنده خدا را بدید دیگه . گناه نکرده که 5سال بدون حاشیه داره کار می‌کنه .قهرمانی را فقط مدیریت بی کفایتی مثل صدری می‌تونه از پرسپولیس بگیره و یک عده نمک نشناس که از رادو انتقاد می‌کنند که یا پرسپولیسی نیستند یا از فوتبال هیچی نمی‌فهمند و با دو تا بازی اونو قضاوت میکنند واقعا یک عده قدرشناسی تو خونشون هست با شجاع و طارمی و رامین و...هم همین کارو کردن فردا با سید و کمال ..همین کارو میکنند
  • بروفعلی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    والا رادو اصلا خوب نیست باید بزارن بره باید یکی دیگه بیارن که از حامد لک هم بهتر باشه عليرضا حقیقی باید برگردونن پرسپولیس
  • مجید IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    من پرسپولیسی کاملا بهش حق میدم ، کدوم بازیکن خارجی را در فوتبال آماتور گونه ایران که لقب لیگ حرفه ایی را یدک میکشد سراغ دارید که چیزی حدود 5 سال در یک تیم باشد و فقط چیزی در حدود 85درصد فرصت حضور در بازیهای تیمش را داشته ولی در عین حال گلایه کندی هم نکند درحالی که بازیکن خوبی هم هستش ،حرف درست را رادیو میزند وحقس را میخواد!
  • بیژ رستمی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اصلا بازیکن خارجی با سالی ده دلار با توجه به مشکلات پرداخت وتحریم از انجاییکه رادو دروازبانی در جه پنج هم نیست در عجبم که چرا هواداران اورا بمب غیرت معرفی می کنند ما دروازبانی از نوجوانان یا جوانان جذب وباهاش کار کنیم بهتراز رادویی هستند که توپ از بالای دستان او به طاق دروازه نمی نشیند ،دروازبان ذخیره بی کیفیت باعث نزول لکی می شود که حتی قادربه حرکت توپ در دومتر جلوتر نیست در مقطعی خیلی خوب شده بود ولی به مرور دروازبانی از یادش رفت ،بدتراینکه ضعف هافبکها باعث می شود توپ را به دفعات به دروازبان پاس بدهند که سوتی ازش در می اید
  • مهسا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    رادو با اینکه بی توجهی بهش میکنم و پولم بهش نمیدن بازم بهترین بازیشو انجام میده
  • فرشاد IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اگه یحیی دلال بزاره بره
  • فیروز IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    سلام مگه پرسپولیس و استقلال دولتی نیستن چطور باشگاه استقلال تسویه میکنه با بازیکنای خارجی و فوتبالیست جدید از فرانسه میگیره چرا این تسویه کردن تو پرسپولیس اتفاق نمی افته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی