نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
خطرناک‌ترین دربی برای فرهاد مجیدی/ صدای اعتراض‌ها بلندتر می‌شود/ خارجی‌بازی به نام آجورلو
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شکست در دربی می‌تواند برای سرمربی استقلال خیلی گران تمام شود.

می‌دانیم که تازه داریم وارد مسابقات هفته هشتم لیگ می‌شویم، می‌دانیم که فرهاد مجیدی به تازگی قراردادش را برای ۳ فصل دیگر با استقلال تمدید کرده است، حتی این را هم می‌دانیم که او بین هواداران سخت محبوب است و به این سادگی جایگاهش را از دست نمی‌دهد، اما واقعا شرایط داربی پیش روی تهران طوری است که اگر استقلال در آن بازنده شود، اوضاع برای مجیدی سخت خواهد شد؛ خیلی سخت. صد البته بین هواداران پرسپولیس هم کم نیست تعداد کسانی که از کیفیت تیم یحیی گل‌محمدی در این فصل راضی نیستند، اما هر طور که به ماجرا نگاه کنیم شهرآورد شنبه برای کادرفنی استقلال خطرناک‌تر است. یحیی تیمش را قهرمان ایران کرده و به فینال آسیا برده؛ اما مجیدی چه کرده که قرار باشد در پناه آن دمی بیاساید؟

پوکر تلخ مساوی‌ها

فرهاد مجیدی بعد از ۴ مساوی پیاپی گام به داربی تهران می‌گذارد. تیم او فصل را با ۳ پیروزی شروع کرد و خیلی‌ها در آن فضا دم از رکوردشکنی و این حرف‌ها می‌زدند، اما فجرسپاسی تازه‌وارد ترمز استقلال را کشید و پس از آن هم این تیم برابر نساجی، گل‌گهر و نفت آبادان متوقف شد. در سیستم ۳ امتیازی، ۴ مساوی تقریبا یعنی ۳ شکست. استقلال ۸امتیاز کلیدی از دست داده که اگر نیمی از آنها را می‌گرفت، الان صدر جدول بود. پوکر تساوی‌های این تیم حتی برابر رقبای گردن‌کلفتی هم رقم نخورده است. بین ۴ تیمی که اخیرا از استقلال امتیاز گرفتند، شاید فقط گل‌گهر سیرجان حریف نامداری بود که این تیم هم در فصل جدید واقعا کیفیت قابل دفاعی ندارد. با این رویه اگر قرار باشد تعداد بازی‌های دور از برد استقلال به عدد ۵ برسد و به‌ویژه اگر این تیم برابر پرسپولیس شکست بخورد، هواداران به آسانی از مجیدی نخواهند گذشت. این را مطمئن باشید.

صدای انتقادها را می‌شنوید؟

نتایجی که اخیرا استقلال به‌دست آورده، حتی صدای برخی پیشکسوتان خودی را هم درآورده است. آنها سبک بازی تیم را نمی‌پسندند. شاید تنها بازی قابل دفاع استقلال در این فصل، دیدار اخیر آنها با نفت آبادان بود، اما فراموش نکنید پرسپولیس هم برابر همین نفت فوتبال خوبی بازی کرد و ممکن است اشکال از تیم رده سیزدهمی علیرضا منصوریان باشد. یکی از پیشکسوتان استقلال با انتقاد از نمایش این تیم گفته حتی تیم نوجوانان باشگاه هم می‌توانست نفت را ببرد. قطعا این ادعا اغراق‌آمیز است، اما نشان از عمق نارضایتی در مجموعه استقلال دارد. خیلی مواقع از این غرولندها بین قدیمی‌های فوتبال ایران داریم، اما صدای اعتراض‌ها در اردوگاه آبی مدام بلند و بلندتر می‌شود.

نه فرصت دارد، نه عذر و بهانه

حالا دیگر فرهاد مجیدی یک مربی تازه‌وارد نیست که لازم باشد زمان بیشتری در اختیار او قرار بگیرد. این سومین مقطع مربیگری مجیدی در استقلال است. این فصل از تیم او هیچ توقعی جز قهرمانی نمی‌رود و البته که حضور پرسپولیس و سپاهان در کورس، کار را برای آبی‌ها سخت کرده است. سپاهان کمی فاصله گرفته و اگر قرار باشد پرسپولیس هم با فتح داربی خودش را بالا بکشد، استقلال عمیقا دچار بحران خواهد شد. به علاوه مجیدی در دوره فعلی بهانه خاصی هم ندارد. همه‌چیز برای او فراهم شده؛ از مدیرعامل همسو تا بازیکنان خارجی و دستیار ایتالیایی. این بار دوره مدارا با او کوتاه‌تر خواهد بود.

خارجی‌بازی به نام آجورلو

شاید اینطور به‌نظر برسد که فرهاد مجیدی آلترناتیو جدی ایرانی ندارد و تحت هر شرایطی به کارش در استقلال ادامه خواهد داد، اما از یاد نبرید منع جذب مربیان خارجی برطرف شده و مصطفی آجورلو هم همیشه علاقه شدیدی به استفاده از این دست مربیان داشته است. او در پاس مصطفی دنیزلی را به ایران آورد، در استیل‌آذین تومباکوویچ را سرمربی کرد و در تراکتور با تبلیغات فراوان آرطغرول ساغلام را روی نیمکت سرخ‌های تبریز نشاند. بنابراین مجیدی برای مساوی کردن و امتیاز دادن، تا ابد وقت نخواهد داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    اصلا شرایط برای استقلال و فرهاد مجیدی سخت نیست. مهندسین لیگ قبل از دربی 6 امتیاز استقلال رو خوردن. اگه تیم مجیدی این 6 امتیاز رو از دست نمی داد الان با 19 امتیاز صدر جدول بود و پرسپولیس 14 امتیاز خودش رو داشت. در نهایت اگه دربی رو فرهاد می باخت باز هم 2 امتیاز بیشتر از پرسپولیس داشت. پس فرهاد مجیدی و استقلال رو مهندسین لیگ قبل دربی زمین زدن و به لبه پرتگاه بردن تا شرابط قبل دربی برای استقلال و فرهاد بسیار سخت بشه.
    • آ بی دلان IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      باز هم لشکر مجازی و لابی برادران مجیدی شروع کردند به نق زدن و توجیه های بیخودی،با قاطعیت میگیم،اگر مجیدی مقابل پرسپولیس موفق نشد،جایی بین طرفداران واقعی استقلال نخواهد داشت و قطعا باید این تیم بزرگ را ترک کند،صبر ما ها هم حدی داره،تا روز شنبه حمایت قاطع،بعد از بازی همه چی مشخص خواهد شد،یا با برد،خودش را بیمه مبکنه،یا هم شکست میخوره و با شعار حیا کن و رها کن مواجه خواهد شد،دیگه تعارفی با هیچ کس نداریم
    • پرویز IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      رفیق خودمونیم استقلال بد بازی میکنه.در خوشبینانه ترین حالت ، اصلا خوب بازی نمیکنه.این حرفها دیگه گوش شنوایی براش نیست.دیگه تیم رو خودش بسته ، مدیرعامل باهاش همسو است ، خارجی هایی که میخواست گرفت ،قراردادا سه ساله هم باهاش بستند که حاشیه امنیت رو براش ایجاد کنند ، هر کسی هم که باهاش مشکل داشت از استقلال بیرون کردند نمیدونم منظور از مهندسی چیه.حرف اصلا نتیجه نیست.استقلال بلحاظ شکل بازی بغیر بازی با نفت ، افتضاخ بوده واقعا واقع بین باشیم.هیچکس مهمتر از نام استقلال نیست.فرهاد یا گنده تر از فرهاد ، با وجود اینکه قدردان خدماتش خصوصا در دوران بازیگریش هستیم ، اگه نمیتونه تیمی بسازه که لااقل خوب بازی کنه ، هیچ دلیلی برای حضورش توی استقلال وجود نداره.اشتباه نکنیم این شکل دفاع کردن از فرهاد ، حمایت نیست. قربانی کردن مصلحت یک تیم برای یک شخصه
    • حمید علوی CA ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      نمیشه گفت استقلال در ۷ بازی گذشته (مجموعأ) ضعیف کار کرده. الانم سه امتیاز با صدر فاصله داریم که قابل جبرانه. درسته که با این همه هزینه و بازیکن که حتی سکونشینهامون هم جزو بهترینهای لیگ بودن، انتظار خیلی بیشتری از استقلال میرفت اما بنظر بنده بایست فعلن به کادرفنی وقت داد و از الان با حرف زدم در مورد آلترناتیوهای خارجی و داخلی عرصه رو به مربی تنگ نکرد.
  • شمسعلی. GB ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    پرسپولیس هم کم از داوری ضرر نکرده پنالتی به ناحق فولاد گل سالم آل کثیر به نساجی و گل عبدی به صنعت نفت و پنالتی روی ترابی در همین بازی ولی پرسپولیس عرضه داشت و برد و اشتباهات داوری به چشم نیامدولی استقلال نشان داد شخصیت برد و قهرمانی ندارد لطفا اینقدر مظلوم نمایی نکنید که دستتان برای پیشکسوتان خودتان هم رو شده
  • علیرضا پایمرد IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    مساوی و باخت دیگه. ممنوع. از همان. طرف خودتان می‌رید که اعصاب برا ما نمونده این 10ساله
  • رضایاک IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    #قهرناز خطرناک ترین فرد کیسه
  • ss IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    با برد دربی و سه هیچ شدن گلگهر، دوباره شرایطمون خوب میشه و به کورس برمیگردیم. خود سردار هم گفت حمایت میکنم. پس خودتو الکی گول نزن:))
  • تیشه فرهاد برکمر مافیا IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    به اونایی که نشستن تا انتقام حقارتشون رو از فرهاد بگیرن بگم اگر دکتر قریب به امیر اردشیر سه فصل فرصت نمیداد امیر چندین سال پیش از فوتبال محو شده بود و سوخته بود و اینطور نمیتوانست در هر تیمی کاندید و مدعی باشد اون اتاق فکر و مافیایی که بسیار با مطالعه میاد اوایل فصل از پیشکسوتان مصاحبه میگیره و نظرات مخالف خودش و دیگران رو با هوچیگری رسانه ای تبدیل به مقاله و نظر و پیشنهاد و.... میکنه و چپ و راست میریزه تو حلقوم هواداران فوتبال مثل زمان مربیگرین علیمنصوریان و مضلومی و فکری و حالا مجیدی فقط و قطعا مشکلش با فرهاد و فلان سرمربی تاجی نیست اینها با اصل و اصالت تاج و استقلال دشمن هست و البته منافعشون در همین مخالفتها و سنگر گرفتن پشت پرسپولیس است پس مراقب این رذایل باشیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی