نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
باید از مجیدی حمایت کرد؛ خیلی تلخ است اما .../ جای تکیه روی داوری ضعف گل‌زنی استقلال را برطرف کنید/ مشابه صحنه دربی را برای پرسپولیس پنالتی گرفتند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال تاکید دارد بازیکنان خارجی این تیم تاثیر چندانی نداشته‌اند.

جدال با پرسپولیس مساوی شد تا استقلال پنجمین تساوی متوالی خود در این فصل را متحمل شود و دو امتیاز حساس دیگر نیز از دست برود. در چنین شرایطی صمد مرفاوی سرمربی و مدیر فنی اسبق استقلالی‌ها معتقد است به جای خیمه زدن روی ماجرای اشتباهات داوری، بهتر است کادر فنی آبی‌پوشان در اندیشه حل مشکلات تاکتیکی تیم باشند تا در هفته‌های آینده بتوانند دوباره روی نوار پیروزی قرار بگیرند.

مرفاوی در گفت‌وگو با خبرورزشی مسائل و مطالب جالبی را در رابطه با شرایط این روزهای استقلال مطرح کرد که توصیه می‌کنیم حتماً آن را بخوانید:  

به دنبال نباختن

دربی تهران حکایت خاص خودش را دارد و ما این مسابقه را هم با سرمربیان خارجی و هم با سر مربیان داخلی دیده ایم. واقعیت امر این است که هر دو مربی به دنبال نباختن بودند چون می‌دانستند اگر این بازی را نبازند، قطعاً با فشار هواداران مواجه نخواهند شد. استقلال به دنبال آن بود تا فضا را ببندد و بلافاصله پس از حمله پرسپولیس، با گرفتن توپ از باز شدن بازیکنان حریف استفاده کرده و سریع یورش ببرد. پرسپولیس هم همین تفکر را داشت ولی سعی می‌کرد توپ را از استقلال بگیرد و زمین و مالکیت را در اختیار داشته باشد. در واقع هر دو مربی محترم برای نباختن برنامه داشتند و همین مسئله موجب شد مسابقه متعادلی را شاهد باشیم ولی کاملاً بدیهی است این دو بازی مورد پسند هواداران نباشد.

تکیه بر ماجراهای داوری

استقلال حالا پنج مسابقه متوالی است که مساوی می‌کند و شکی وجود ندارد که باید این شرایط را تغییر بدهد. اینکه مرتب بگوییم داور به ضرر ما قضاوت کرد یا پنالتی را نگرفت دردی را دوا نمی‌کند. به جای تکیه روی داوری‌ها باید ضعف گل‌زنی استقلال را برطرف کرد. به نظرم این ضعف بزرگی است که استقلال دارد و باید هرچه سریع‌تر ساختار تاکتیکی خود برای گل‌زنی را تقویت کند.

من کاملاً حرف هواداران و مربیان استقلال در رابطه با اشتباهات داوری علیه این تیم را قبول دارم ولی بحث اینجاست که باید با همین شرایط بسازیم. در حال حاضر چه چیزی را می‌توانیم تغییر بدهیم؟ تکنولوژی کمک داور ویدئویی نداریم و کاملاً بدیهی است که اشتباهات داوری از قبل بوده و باز هم خواهد بود. قبول دارم که راه حل برطرف کردن چنین معضلی استفاده از سیستم  V.A.R است ولی حالا که این سیستم به هر دلیلی در فوتبال ما نیست، کادر فنی استقلال، هواداران و من نمی‌توانیم بنشینیم و مرتب غصه بخوریم. مسئله خیلی تلخ است ولی چاره‌ای نداریم و باید با آن بسازیم.

پنالتی پرسپولیس

صحنه‌ای که در دقیقه ۸۷ دربی رخ داد کاملاً شبیه به همان اتفاقی بود که هنگام رویارویی پرسپولیس و مس در رفسنجان به وقوع پیوست. عیسی آل کثیر دقیقاً مانند رودی ژستد سرنگون شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و پرسپولیس به لطف همان گل از شکست گریخت ولی برای استقلال پنالتی اعلام نشد.

خارجی‌ها

من در مورد بازیکنان به صورت خاص صحبت نمی‌کنم ولی وقتی یک فوتبالیست خارجی به تیمی می‌آید باید حتماً یک سروگردن از بازیکنان خودمان بالاتر باشد که مربی فوتبالیست داخلی را کنار بگذارد و به مهره خارجی بازی بدهد. درواقع بازیکن خارجی باید تأثیرگذار باشد ولی تا اینجای کار مهره‌های خارجی استقلال را تأثیرگذار ندیدم. امیدوارم در هفته‌های آینده شرایط بهتر بشود و آنها کیفیت بالاتری از خودشان به نمایش بگذارند.

کار گروهی  

چون در تمرینات استقلال نیستم، نمی‌توانم از نظر کیفی پیرامون عملکرد گابریل پین نظر شخصی بدهم ولی فوتبال یک کار گروهی است و همه اعضای کادر فنی استقلال باید کمک کنند تا شرایط این تیم روز به روز بهتر شود و به رتبه‌های بالاتر جدول برسد.

سلیقه مربیان

استقلال تیم بزرگی، پرطرف‌دار و با افتخاری است  بنابراین هر بازیکنی که جذب این تیم می‌شود باید افتخار کند که پیراهن این تیم را بر تن کرده است. بازیکنان استقلال بر اساس تفکرات سرمربی این تیم جذب شده‌اند. برخی افراد در فوتبال امروز معتقدند دیگر نباید مانند گذشته از وجود یک هافبک بازی‌ساز کلاسیک استفاده کرد بلکه تمام نفرات باید در حملات و تدابیر تدافعی حضور داشته باشند. به هر حال بازیکنی مثلاً مانند  آرش رضاوند که الان چند سال است در استقلال بازی می‌کند، باید در شرایط حساس بتواند مهاجمان را تغذیه کند. منظورم فقط شخص این بازیکن نیست بلکه به طور کلی در مورد هافبک‌ها صحبت کردم.

شرایط پرسپولیس

در فوتبال روز جهان کار ترکیبی بسیار مهم است. همین الان پرسپولیس دو هافبک دفاعی دارد؛ کامیابی نیا و سرلک. این دو نفر بازیساز نیستند ولی وحید امیری و مهدی ترابی کار بازی‌سازی را انجام می‌دهند تا تیمشان با استفاده از راهکارهای ترکیبی شرایط را جلو ببرد.

حساسیت داوران

واقعیت امر این است که داوران هم دقیقاً مانند مربیان، عملکرد بازیکنان و کادر فنی تیم‌های لیگ برتری را آنالیز می‌کنند و برخی حرف‌ها می‌تواند آنها را حساس کند. به نظرم صحبت‌های مربیان استقلال باعث حساسیت جامعه داوری روی این تیم شده است.

حمایت از مجیدی

باید از فرهاد مجیدی حمایت کرد چون سرمربی استقلال است و تازه هشت هفته از آغاز فصل جدید گذشته است ولی فراموش نکنیم که تمام بازی‌ها دشوار است و اصلا نباید تصور کنیم همه مسائل با کسب یک پیروزی مقابل پیکان در هفته نهم تمام می‌شود. اینکه من نوعی بنشینم و بگویم ان‌شاءالله شرایط استقلال در آینده بهتر می‌شود هم به تنهایی کافی نیست چون شرایط وقتی بهتر می‌شود که تلاش بیشتر و تفکرات بهتری بر استقلال حاکم شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حمید علوی CA ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    خیلی مردی که با وجود بلایی که پارسال مجیدی سرتون آورد بازم میکی بایست از مجیدی حمایت کرد. دمت گرم بخاطر این همه درست بودنت.
    • اشکان IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      خب بنده خدا در این مورد اگه بخواد حرف دلشو بزنه و حرف درست رو بزنه که یه عده فحاش شروع میکنن بهش بد و بیراه گفتن، وقتی میگه بجای چسبیدن به یک پنالتی باید روی تاکتیک تیم کار کرد یعنی چی؟ یعنی تیم مجیدی تاکتیک نداره ، وقتی میگه باید بازیکن خوب خرید و این بازیکن ها رو مجیدی خریده و این تیم رو مجیدی جمع کرده یعنی اینکه دیگه مربی بهانه ای واسه توجیه ناکامی نداره وقتی میگه... ، کمی دقیق بخون قشنگ متوجه میشی چی گفته
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      هوادارن استقلال بدونن حمید علوی یک پرسپولیسیه که خودش رو جای هوادار استقلال جا زده. فصل پیش که محمود فکری سرمربی استقلال شد اکثر پیشکسوتان و هوادارن استقلال از نحوه بازی تیمش ناراضی بودن و همه هوادارن خواستار بازگشت استراماچونی بودند ولی مسعود سلطانی فر که خودش محمود فکری رو سرمربی استقلال کرده بود تصمیم گرفت فرهاد مجیدی رو جایگزینش کنه. در حالی که همه هوادارن استقلال می دونستن نه فرهاد مجیدی و نه محمود فکری توانایی و دانش سرمربیگری استقلال بزرگ رو ندارن.
    • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      حتی تیمی که استراماچونی ساخته و پرداخته کرده بود توسط مهندسین لیگ و دست نشانده مسعود سلطانی فر جناب احمد مددی در فصل نقل و انتقالات قبل از دیدار با الهلال نابود شد. محمد نادری، مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، میلیچ، دیاباته و مهدی قایدی رو فرستادن برن تا این استقلال جدید که هیچ هماهنگی با هم نداشتن جلوی الهلال قرار بگیره و ببازه. استقلالی که از گروه مرگ به عنوان تیم اول صعود کرد یعنی قوی ترین تیم غرب آسیا بود و به راحتی به فینال آسیا می رسید. ولی هم استراماچونی رو فراری دادن و هم تیمی که ساخته بود رو نابود کردن.
    • کوهمره_جروق IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      استراماچونی و شفر مجیدی فراریش داد. تو که نوشته لنگ مافیا که این لقب برازنده استقلال هست ،مطمعن هستم خودت جیره خور مجیدی هستی و ارتش فهاشی. یه کتاب طومار نوشتی بدون یه کلمه مفید. همش حرف مفت
  • علی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    آقا صمد این حرف آخر مصاحبه ات که میگی باید از فرهاد مجیدی حمایت کرد رو مطمئنا بخاطر رودروایستی و تعارف و حجب و حیا زدی وگرنه الآن دیگه هر بچه ای می دونه که استقلال با مجیدی به جایی نخواهد رسید
  • تاجی اصیل IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    برادران مجیدی تو بهترین شرایط استقلال رو تحویل گرفتند،کادر مدیریتی قوی،حمایت پيشکسوت،انتخاب بازیکن ،دستیار خارجی ایتالیایی و.......حالا پارسال محمود فکری با مدیریت مددی،عدم حمایت پیشکسوت علی الاخصوص برادران مجیدی وارتش مجازي،عدم انتخاب بازیکن توسط خودش و....... نتیجه دربی هم تا دقایق آخر دو به یک به نفع استقلال بودهمچنین تاپایان نیم فصل جناب فکری صدر جدول بود حتی با رقباي قوی پارسالي نسبت به امسالی،ولی نتیجه کارمجيدي بااین همه اشانتيون پنجمی جدوله .....ازهمه مهم تر تیم مجیدی روبه نزوله چه ازلحاظ کیفیت بازی،چه ازلحاظ نتيجه.
    • فرهاد دست بسته IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      استقلال بدون قایدی مثل بارسلونا بدون مسی میمونه با این وضع از مجیدی توقع شگفتی نداشته باشید
    • ناصر IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      پنجم جدول؟ الآن استقلال ششم جدوله کجای کاری
    • به دست بسته IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      مگه استقلال با قائدي چند تاجام آورده،که اونو بامسي بارسا مقایسه میکنی??????درضمن قائديو فروخت بازیکن خوب می گرفت نه این خارجی های آسمان جل.
    • لنگ پولیس در حسرت (۶۰ساله )قهرمانی اسیا IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      بازیکن خوب هم داشت یا همه بازیکنا رفتن میلیچ قایدی دیاباته مسعود ریگی بازم بگم با بس۶
  • مرغابي IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    هنوز يادم نرفته تو ACL خواستي بازيكن پودريتو تعويض كني محلت نزاشت و دست اخر از تعويضت پشيمون شدي! اين همون ادمه حالا با غرض ورزيهات ماله بكش رو واقعيت.
  • مصطفوی GB ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    آقا صمد فقط نقطه خطای عیسی و ژستد به تقریب مشابه بود ولی نوع خطا یکسان نبود در ضمن سقوط عیسی و ژستد نیز یکسان نبود.نمایش ژستد هنگام سقوط کاملاً نمایشی بود و این از چشم کارشناسان وطنی دور ماند اما کارشناس خبره انگلیسی بدرستی اعلام کرد زبان بدن ژستد حکایت از نمایش دادن کرد که از چشم بنیادیفر دور نماند
  • حسن IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    الحق ارتش مجازی کارشو درست انجام داده .هیچ پیشکسوتی جرات انتقاد رو نداره‌ .تا پارسال که قصه بابا مسعود ورد دهان سرمربی عزیز بود وامسال هم سریال جذاب پنالتی وVAR.واین وسط تنها کسی که مقصر نیست مافیای جدید فوتباله.
    • فرشاد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      مگه دروغ میگه چندساله پشت سرهم برااستقلال جلوپیروزی پنالتی نمیگیرند بیشترازهمه لنگیاناراحتندVARبیاد
  • کوهمره_جروق IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    یادش به خیر به مرفاوی میگفتن لوک خوش شانس
  • الکسیه مافیا فوتبال ایران IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    راسته استقلال اسم سریاله؟آخه طرفداراش همش منتظرن فصل جدید شروع بشه.
  • تاج کبير اسیا IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    دمت گرم اقای مرفاوی
  • سعید IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    اگر میخان هر سال سپاهان و پرسپولیس مدعی قهرمانی باشند با وزیر و داوری و سلطانیفرد خودتون و گول بزنید چون تو این چند سال پرسپولیس اندازه یک‌تیم کامل فوتبال بازیکنان کلیدی و تاثیر گذارش و از دست داده ک اکثرا ملی پوش موفق هم هستند و با اینکه درآمدش بیشتر از استقلال بوده اما به همون اندازه بخاطر بدهی به مربی و بازیکنان سابقی ک‌شکایت کردن پنجرش بسته بوده اشتباهات داوری دیگه از این واضح تر ک گل سالم آل کثیر افساید و گل عبدی گرفته نشد ...؟پس اشتباهات داوری ام قطعا برا همه تیماست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی