نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
امیر حاج‌رضایی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارشناس فوتبال ایران گفت: شخصا دوست داشتم داور اقتدار بیشتری داشت و با خواهش و تمنا کارش را پیش نمی‌برد.

امیر حاج‌رضایی انتظارات بسیار بیشتری از دربی تهران داشت. او در مصاحبه ای انتقادآمیز درباره عملکرد استقلال و پرسپولیس در این بازی سخن گفت. گزیده ای از مصاحبه این کارشناس فوتبال را بخوانید:

واقعا انتظار بازی به این شکل را نداشتم و همه چیز آن بد بود. بازی روز شنبه و در یک ساعت نامناسب برگزار شد و تماشاگر هم که در ورزشگاه نداشتیم. اینها از تمام جاذبه‌های فوتبالی دربی که درست یا غلط برای هواداران اهمیت زیادی برخوردار است، کاسته بود.

*درون زمین هم چیزی نمی‌دیدیم و تقارن دربی تهران و دربی لندن (دیدار چلسی و وستهام) به نوعی آدم را به فکر فرو می‌برد. هرچند این قیاس درستی نمی‌تواند باشد اما اگر اسم آن مسابقه دربی بود، باید اسم دیگری برای این دربی انتخاب می‌کردیم. در مورد مسائل فنی و نوع تاکتیک تیم‌ها نمی‌توانیم هیچ صحبتی داشته باشیم و جای هیچ حرفی باقی نماند.

*در مورد داوری مسابقه، مظفری‌زاده که از داوران برجسته کشور است، نظر کارشناسی‌اش را گفت و در مورد هر دو صحنه حساس بازی صحبت کرد. من داور نیستم؛ با این حال شخصا دوست داشتم داور اقتدار بیشتری داشت و با خواهش و تمنا کارش را پیش نمی‌برد. من این اقتدار را در فغانی دیدم که خیلی محکم و قرص کارتش را درمی‌آورد.

*موضوع دیگر هم بیانیه‌هایی است که آنها دائما صادر می‌کنند. درست یا به غلط، این دو تیم نورچشم فوتبال مملکت ایران هستند؛ تنها تیم‌هایی که ۳۰ مسابقه‌شان پخش زنده دارد، در حالی که مسابقات سایر تیم‌ها نهایتا از شبکه استانی پخش می‌شود. بارها و بارها پای صفحه تلویزیون می‌آیند و همواره هم در زمینه‌های مختلف شاکی هستند.

*چیزی که از تلویزیون دیدیم اصلا حس خوبی به ما نداد. متاسفم یک مسابقه که برای همه اهمیت دارد و باید درس‌هایی از فوتبال به جامعه فوتبال منتقل کند، هیچ چیزی ندارد. برنده واقعی این بازی کسانی بودند که وقتشان را تلف نکرده و بازی را ندیدند. در دوران ما تلویزیون فیلم‌هایی از کمدین‌های صامت نشان می‌داد. یکی از آن شخصیت‌ها در سینمای صامت با زیرنویس می‌گفت خیلی تلویزیون را دوست دارم و برایم آموزنده است، چرا که وقتی تلویزیون روشن می‌شود، فورا می‌روم، کتاب می‌خوانم و چیزی یاد می‌گیرم. به عقیده من گروهی که بازی را ندیدند برنده این بازی بودند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • صدا و سیما انگل فوتبال ایران IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    همین احمدی و میثاقی ملعون که همش دم از دلسوزی واسه این دو باشگاه و انتقاد از مشکلات اونها میزنن.چرا تا الان یکبار نیومدن راجب به حق پخش تلویزیونی صحبت کنند؟؟؟؟؟ اگه صدا و سیمای دزد یک دهم از درآمد نجومی که هرسال از این دو تیم به جیب میزنه رو به باشگاه ها بده دیگه این دو تیم پرطرفدار مشکلی ندارن. حق پخش تلویزیونی حق مسلّم همه باشگاه هاست. الان همه جای دنیا درآمد اصلی تیما از حق پخش تلویزیونیه!! صدا سیما سالانه از چهار هزار تا بیست هزار میلیارد تومان از پخش بازیهای پرسپولیس و استقلال درآمد داره!!!! چرا نباید حداقل بخشی از این پول به خود باشگاه ها برسه؟؟؟
    • حمید علوی CA ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      دوستان مگه مجیدی نگفت اگه اون توپ آفساید باشه فوتبال رو کنار میذاره؟! الان کهکاملا معلوم شده آفساید درست بوده. مرد ه و حرفش
    • گلاب IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      خدا پدرتونو بیامرزه....حق گفتین...تمام تیم های شهرستانی از این دوتیم سدن...اینقد که به تیم های پایتخت میرسیدن به یه تیم شهرستانی برسن الان تو اسیا حرفی برا گفتن داشتیم
    • محسن IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      سلام نظر شما درباره حق پخش تلویزیونی صحیح است. اما نباید صدا و سیما را دزد خطاب کنیم. آنها فقط به قانون عمل می کنند. این وظیفه مجلس است که قوانین را در این زمینه اصلاح کند. اگر شبکه های خصوصی ایجاد شود و حق پخش انحصاری بازی این دو تیم از شبکه سه و شبکه ورزش گرفته شود، در آن زمان این دو باشگاه می توانند از حق پخش تلویزیونی با مبلغی بالا استفاده کنند. در چنین شرایطی شبکه ها برای خرید حق پخش تلویزیونی با یکدیگر رقابت می کنند و مبلغ بالایی را به دو باشگاه پیشنهاد می دهند. دلیل آن نیز جذب تبلیغات زیاد برای این بازی است. متاسفانه اصل ۴۴ قانون اساسی هنوز پیاده نشده و باعث مشکلات مختلف برای کشور شده است. تا خصوصی سازی کشور فاصله زیادی داریم. حل بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور به اجرای همین اصل وابسته است.
    • میهمان IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      محافظه کارها جام را نمیبرند. امسال یه تیم شهرستانی قهرمان میشود
    • Amir IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      درود بر شرفت
  • م م DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    خودت فهمیدی چی حاصل سخنرانی بود
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    مربیان ایرانی اصلان دانشی ندارن بزن زیرش بلدن و دلال بازی دیگه فقط داریم پول حیف میل میکنیم که از جیب ملته دلالها هم در فدراسیون وزارت تو زمین دارن پول در میارن بدم به ریش ملت میخندن تمام
  • گرگانی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    من همون روز چنتا کلاس داشتم خیلی مردد بودم بمونم خونه یا برم کلاس همین فکرو کردم و رفتم کلاس و در اخر هم خیلی خوشحال بودم ندسدم بازی رو
  • محمدسعید محصصی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    با درود خدمت جناب حاج رضایی که از کارشناسان درجه یک فوتبال ایرانن و خیلی هم خوش ذوقن. قصد خودنمایی ندارم اما به عنوان یک تحصیل کرده سینما باید عرض کنم که در مورد مثالی از شخصیت سینمای کمدی کلاسیک یک خطای لپی کرده ن: در دوران سینمای صامت (تا حدود 1935) هنوز تلویزیون اختراع نشده بود و همه گیری تلویزیون مربوط به بعد از دهه پنجاه قرن بیستمه. به احتمال قریب به یقین اون جمله مربوط به یکی از فیلمهای برادران مارکس هست که اساساٌ مبتنی بر دیالوگ های طنزه.
  • کیارش US ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    هیچ برنامه و هیچ پلنی برای توسعه ورزش و بخصوص فوتبال وجود نداره باشگاه ها زیرمجموعه دولت و فقط بنگاه هایی برای تولید هزینه هستن با احترام به نظر دوستان هزینه پخش تلویزیونی پرداخت بشه که چه اتفاقی بیفته؟؟بازیکنی که ۵۰۰ میلیون بیشتر ارزش نده بشه ۱۰ میلیارد بگیره؟یا اینکه پرونده ای تو فیفا بسته بشه؟غیر از تولید هزینه اتفاق دیگه ای میفته؟ ایا زیرساختی بوجود میاد یا توسعه ای اتفاق میفته ؟؟؟با احترام به اقای حاج رضایی هرکسی از مربی های خارجی تا مدیرهای ارشد فدراسیون قصد اصلاح واقعی داشتن با سد وصحبت های شما کارشناسان روبروشدن از اتهام دلالی که بعضی از دوستان شمازدن تا اتهام فخر فروشی و نگاه از بالا به فوتبال ما. اونچیزی که ما از دربی دیدیم برایند چندین سال عقب افتادگی و توسعه نیافتگی فوتبال ما بود (ازمربی های به اصطلاح حرفه ای که حتی بلد نیستن در مقابل خبرنگار که نماینده افکار عمومیه درست صحبت کنن بگیر تا بازیکنی که نمیتونه ۱۰ تا پاس درست بده و تا داوری که بازی رو حتی نمیتونه درست اداره کنه) که متاسفانه شما جناب حاج رضایی و امثال شما بی تردید نقش زیادی توی این وضعیت فوتبال امروز دارید
  • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    واقعا چه انتظاری از مجموعهٔ فوتبال از رئیسش که جادو و جنبل ابزار کارشه گرفته تا بازیکنانی که هیچکدامشان در حد واندازه های یک بازیکن آماتورهم نیستن ومربیان کم دانش و پر مدعا ویک تیم داوری که نه ابزار روز در اختیارشه ونه امنیت شغلی داره در مقابل لیدرهای خطرناک سرخابی از کوزه همان تراود که دراوس مادامی که وضعیت این طور باشه شاهد پیشرفت در ورزش نخواهیم بود اگر هم در عرصه جهانی مدال آوری هست فقط وفقط برای ساختن آینده خود به ورزش حرفه ای روی آورده که اونا هم پاداش درخوری بهشون داده نمیشه به قول معلم ریاضی ما که وقتی راه حل مسئله رو اشتباه می رفتیم میگفت این ره که می‌روی به ترکستان است بنابراین نباید انتظار بیشتری داشت وقتی درآمد زایی تبلیغاتی ارجحیت داره بر لزوم حضور تماشاگر ورزش با این مسئولان غیر ورزشی همینشم زیاده هر وقت کار افتاد دست کاردان اونوقت نظم وانظباط برقرارمیشه و تاجی نخواهد بود که ویلموتس رو بیاره ازش توضیح هم نخوان اونوقته که بازیکن برای رسیدن به حقش کم فروشی نمیکنه وبساط دلال بازی وووووو جمع میشه تا ورزشی نیان رأس امور این بساط هست و اوضاع سروسامان نخواهد رفت.
  • هوادار فوتبال IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    با احترام به همه مو سپیدان فوتبال اصولا از آدمهایی که فوتبالی هستن و سالها در این رشته فعالیت داشتن اما در مورد بازی بزرگ فوتبال ایران دربی سرخ و آبی چنین حرفی میزنند که مثلا تلویزیون رو خاموش کردم یا رفتم کتاب خوندم یا نشستم لب باغچه ................. حال نمیکنم همانطور که واقعا حسن روشن رو دوست دارم اما وقتی راجع به بازی استقلال ازش نظر میخوان میگه من بازی استقلال رو نمی بینم (اما دائما هم درحال نقد هست ) حال نمیکنم به هر حال افراد سن و سال دار و پیشکسوتانی که در فوتبال بودن و ازشون مصاحبه میگیرن باید حرفهای قشنگتری برای زدن داشته باشن همه میدونن که بهترین پیتزا رو ایتالیایی ها میپزن اما ما توی تهرون زندگی میکنیم و پیتزای مینی و سانتی و .... اینجارو میخوریم و حال میکنیم و باید درموردش حرف داشته باشیم ایده آلیسم با آنچه که الان هستیم متفاوته
  • مهدی IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    کسیم که گزارس تورو دید وقتش تلف شد من برم بخوابم خداحفظ
  • کیوان ارجمند US ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    درود به شرفت جاج رضایی مظفری زاده پنالتی و آفساید لنگ را تایید کرد
  • یاس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    صدا و سیما چند روزه که تبلیغات محیطی رو استقلال برده و می ترسه کسی سر تو آغورش کنه حالا میاد بازی این دوتا تیم رو می کوبه. اتفاقا به نسبت داشته ها از بهترین بازیا بود.
  • پرسپولیسی IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    با این کارشناسا شماها خود فوتبال از ریشه زدین حالا میایین از جذابیت حرف میزنین با ما استعداد بازیکنامون 100 برابر تیم های عربیه اما چی هنو دهنمون سرویس کلا ایران دلش به همون دوتا قهرمانی استقلال خوش ک اونم قهرمانیش با دوتا بازی جام گرفته پرسپولیس الان دوبار رفته فینال چی شد هیچی فقط هم به خاطر اینه ک ما به بازی کنامون اهمیت نمی دیم هر کسی به فکر جیب خودش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی