فوروارد استقلال می‌خواست زرنگی کند/ درخشش حسینی نگذاشت پرسپولیس به گل برسد/ آبی‌ها وارد حاشیه شده‌اند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاپیتان اسبق پرسپولیس گفت: اگر یک گل در نیمه اول بین دو تیم پرسپولیس و استقلال رد و بدل می‌شد قطعاً بازی از این سردی و آرامش بیرون می‌رفت.

دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر با حواشی داوری و نتیجه بدون گل همراه شد. محمد پنجعلی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دربی ۹۷ و صحنه مشکوک این بازی حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

چرا دربی ۹۷ تا این اندازه سرد و حوصله سر بر بود؟

به نظرم باید به جرات گفت که این دربی حساس ترین مسابقه فوتبال در کل جهان است. چون تبعات برد و باخت آن ظرف پنج تا شش ماه بعد ادامه دارد. همین باعث می‌شود روی دو تیم اثر مستقیم داشته باشد. هم روی بازیکنان و هم روی مربیان. آنها سعی می‌کنند با کمترین ریسک بازی کنند تا لااقل نبازند. گرچه بازی در نیمه دوم از سوی پرسپولیس خیلی بهتر انجام شد. شاید اگر یک گل در بازی رد و بدل می‌شد دربی از این حالت سرد و کسل کننده خارج می‌شد.

شرایط پرسپولیس در دربی را چطور ارزیابی کردید؟

پرسپولیس در این دو بازی آخر نشان داده کم کم شبیه تیم فصل قبل می‌شود. این تیم تغییرات زیادی در فصل نقل و انتقالات داشت ولی به سرعت رو به خوب شدن پیش می‌رود. در نیمه دوم پرسپولیس بی‌نقص بازی کرد و اگر دروازه بان استقلال واکنش‌های خوبی نداشت حتماً دروازه استقلال باز می‌شد. شاگردان یحیی در پیاده کردن دستورات تاکتیکی سرعت خوبی داشتند و من معتقدم پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی است. این را بدون تعصب به پرسپولیس می‌گویم.

استقلال را چطور دیدید؟

نمی‌خواهم درباره استقلال حرف بزنم. متاسفانه این تیم وارد حاشیه شده و این حاشیه‌ها به این تیم لطمه میزند.

درباره صحنه خطای مشکوک در محوطه جریمه چه نظری دارید؟ استقلالی‌ها خیلی تاکید داشتند که پنالتی شده؟

اصلاً نبود. باور کنید هیچ خطایی انجام نشد. فوروارد استقلال می‌خواست زرنگی کند چون مطمئن بود فرجی توپ را میزند، به همین خاطر خودش را پرتاب کرد. داور هم به درستی دستور به ادامه بازی داد. البته برخی داوران گفتند که خطای پنالتی بوده ولی خیلی‌ها هم گفتند پنالتی نشده است.

فوروارد استقلال می خواست زرنگی کند/ درخشش حسینی نگذاشت پرسپولیس به گل برسد/ آبی ها واردحاشیه شده اند

شرایط پرسپولیس در خط دفاع را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم تیم در دفاع خوب کار می‌کند. بازیکنان دفاع به هماهنگی لازم دست پیدا کرده‌اند و رفته رفته از این هم بهتر می‌شوند. خوشبختانه کادرفنی نمی‌گذارد تیم وارد حاشیه شود. حضور یحیی، کریم باقری، افشین پیروانی و بقیه در این زمینه نقش مهمی‌را ایفا می‌کند.

بازی با هوادار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ ظاهراً نباید خیلی برای پرسپولیس سخت باشد؟

این را بدانید هر تیمی‌که جلوی پرسپولیس حاضر می‌شود انگیزه می‌گیرد، چون دیده می‌شود. اگر آمار بگیرید بازی پرسپولیس بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون نفر را پای تلویزیون می‌نشاند. بازیکنی هم که مقابل پرسپولیس بازی می‌کند می‌داند دیده می‌شود برای همین دو برابر توانش را می‌گذارد.

تا اینجای فصل کدام تیم‌ها را مدعی دیده اید؟

غیر از پرسپولیس، سپاهان هم تیم خوبی است. البته استقلال هم اگر بتواند خودش را جمع و جور کند تیم بدی نیست. البته تیم‌هایی که در حال حاضر بالای جدول هستند ممکن است تحت فراز و نشیب‌های ادامه فصل، پایین بروند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگ پولیس در حسرت (۶۰ساله )قهرمانی اسیا IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    چرا همه پیشکسوت های لنگ پنالتی رو قبول دارن ولی همه کارشناس ها قبول دارم یه سوال از شما میپرسم اگه همین اتفاق اون طرف زمین می‌افتاد بازم پنالتی نبود
    • لنگی هستم اما منطقی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      لنگیا رو زیاد جدی نگیرید همه میدونن فقط هوچیگر هستن تامام
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    من اصلا کاری به استقلال یا پیروزی ندارم. شاید این موضوع برای استقلال پیش میومد... ولی تمام این به اصطلاح پیشکسوتان لنگ که یه کامیون هم نمیتونه ادعاهای مبنی بر اخلاق و صداقت و مردونگی! و چه و چه اونارو بکشه با اینکه قطعا میدونن اون صحنه پنالتی بود به طرز مضحک و خنده داری این حقیقت رو نادیده میگیرن. وقتی که عالم و آدم از عام و خاص که کارشناسهای داوری باشن اذعان دارن که اون صحنه پنالتی بود، هر کدوم ازین لنگیای پیر به شکلی این قضیه رو تخطئه میکنن. مردونگی اینه که حتی اگر طرفدار لنگ باشی بیای و بگی که بله اون صحنه پنالتی بود... وقتی اینا اینجورین دیگه چه توقعی از ممدلی فرشچی و مطهری لورن بلان...
  • رامين تاج IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    درخشش حسينى؟ شوت تو چارچوب پرسپوليس نداشت كدوم درخشش؟؟؟؟ شما يه شوت تو چارچوب ميزدين تك تك ما تاجيا قبول ميكنيم ميبردين چون حسينى گلر نيست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی