بایرن‌مونیخ – بارسلونا؛ نبرد مرگبار باواریا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بارسلونا در دیداری حساس که برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا احتمالاً به برد آن نیاز پیدا خواهند کرد، در مونیخ به مصاف بایرن خواهند رفت.

امشب در آلیانتس‌آرنای شهر مونیخ از آخرین هفته لیگ قهرمانان اروپا دیداری برگزار خواهد شد که برای بایرن‌مونیخ تشریفاتی و برای بارسلونا نبرد مرگ و زندگی است. آیا بایرنی‌ها در دیداری که از ساعت ۲۳:۳۰ شروع می‌شود، بارسایی‌ها را به لیگ اروپا می‌فرستند؟

بایرن‌مونیخ؛ نابـــودگـــر

این بایرن‌مونیخ رحم ندارد؟ باید در آخرین هفته لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا ببینیم. فعلاً که رسانه‌ها مدعی شده‌اند شاید برخی بازیکنان اصلی باواریایی‌ها را ناگلزمن روی نیمکت بنشاند، اما در هر صورت نابودگری مثل لواندوفسکی بازی خواهد کرد. بایرنی‌ها با ۵ برد و زدن ۱۹ گل که به طور میانگین نزدیک به ۴ گل در هر بازی است برای همه تیم‌های اروپا خط و نشان کشیده‌اند. حالا بایرنی‌ها مدعی اول قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا هستند و هیچ تیمی نمی‌خواهد با آن‌ها رودررو شود. شاید امشب در مونیخ کاری کنند که بارسلونا به جای سه‌شنبه یا چهارشنبه‌ها در ادامه فصل پنج‌شنبه‌ها در مسابقات اروپایی بازی کند. آیا بایرن امتیاز از دست خواهد داد و هواداران بارسا را خوشحال خواهد کرد؟

بارسلونا؛ مـرگ یا زنـدگـی؟

کومان رفت و ژاوی آمد، اما هنوز بارسلونا خیلی چیزها کم دارد. برد مقابل اسپانیول و ویارئال دلخوشی موقتی بود، چرا که خیلی زود با ژاوی هم بارسا باخت و این اتفاق در آستانه نبرد حساس مقابل بایرن در دیدار با رئال‌بتیس رخ داد. از همان ابتدا که ژاوی آمد به فکر دیدار مقابل بایرن‌مونیخ بوده و نمی‌خواهد خیلی زود فرصت حضور در لیگ قهرمانان اروپا همراه بارسلونا را از دست بدهد. از بخت بدش بازیکن‌های جوان و کلیدی تیمش یعنی فاتی و پدری مصدوم هستند. با این حال ژاوی اشتیاق زیادی برای برتری در این دیدار سخت دارد. آمار نشان می‌دهد بارسلونا با دوجین ستاره هم مقابل بایرن کم آورده، حالا که نه شرایط خوب است و نه ستاره قابل‌اتکایی برای چنین دیدار دشواری دارند. آیا امشب، شب مرگ بارسا در لیگ قهرمانان خواهد بود یا در باواریا به زندگی برمی‌گردند؟

آخرین جدال
دیدار رفت دو تیم در اولین هفته مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را بایرن‌مونیخ با ۳ گل از بارسلونا برد. 

آمار بازی
۱۰) ۷ برد برای بایرن‌مونیخ، تنها ۲ برد برای بارسلونا و یک تساوی در ۱۰ دیدار قبلی بین غول‌های آلمان و اسپانیا ثبت شده است. ۲۵ مرتبه بایرن‌مونیخ دروازه حریفش را باز کرده و ۱۳ مرتبه هم بارسلونا.
۵) ۵ شکست بارسلونا در ۶ دیدار آخرشان مقابل بایرن‌مونیخ ثبت شده. ۲۱ گل در این ۵ بازی دریافت کرده‌اند، یعنی به طور میانگین بیش از ۴ گل در هر بازی.
۶۴) در ۶۴ دیدار مقابل اسپانیایی‌ها، بایرن‌مونیخ ۳۰ برد داشته، در ۱۵ بازی به تساوی رسیده و ۱۹ بازی را باخته است.
۶۳) بارسلونا هم ۶۳ مرتبه به مصاف تیم‌های آلمانی رفته که ۳۳ برد، ۱۴ تساوی و ۱۶ شکست در کارنامه‌اش ثبت شده است.
۲۷) بایرن‌مونیخ در ۲۷ بازی آخرش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده است. باواریایی‌ها آخرین باخت در این مرحله را سپتامبر ۲۰۱۷ مقابل پاری‌سن‌ژرمن متحمل شده‌اند.
۹) روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ با ۹ گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ قهرمانان اروپا است. لِوا در این فصل ۲۷ گل در ۲۱ بازی زده است.
۲) بارسلونا در ۵ هفته قبلی لیگ قهرمانان اروپا آمار ضعیف و تحقیرآمیز ۲ گل زده را به ثبت رسانده است.
۱۹) شرایط بایرن‌مونیخ کاملاً برعکس بارسلونا است. تا پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا با ۱۹ گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارند.

مصدومان و محرومان
مارسل زابیتسر، بونا سار و یوسیپ استانیشیچ مصدومان بایرن‌مونیخ هستند. یاشوا کیمیش و اریک‌ماکسیم چوپوموتینگ هم به‌دلیل ابتلا به کرونا و واکسن نزدن نمی‌توانند تیم‌شان را همراهی کنند. آنسو فاتی، پدری و مارتین بریت‌ویت بازیکنان مصدوم بارسلونا هستند که غیبت‌شان می‌تواند برای تیم ژاوی دردسرساز شود. سرخیو آگوئرو هم که مدتی است به‌دلیل مشکل قلبی کنار بارسایی‌ها نیست.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ:
نویر، پاوار، زوله، نیانزو، ریچاردز، تولیسو، گورتسکا، موسیالا، مولر، سانه و لواندوفسکی
بارسلونا: تراشتگن، دِست، آرائوخو، پیکه، آلبا، گاوی، بوسکتس، فرنکی دی‌یونگ، الزلزولی، دمبله و دپای
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امید IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    خدا به دادمون برسه این بارسا بااین بایرن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی