حمید درخشان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس گفت: باورتان نمی‌شود یک روز قبل از دربی به چند تا از دوستانم گفتم دربی مساوی می‌شود و حتی گفتم بعید می‌دانم گلی رد و بدل شود.

علی دایی در مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی، دربی اخیر را بی کیفیت و یکی از ضعیف ترین دربی‌های تاریخ خواند. حالا حمید درخشان سرمربی و کاپیتان پیشین پرسپولیس نیز با اظهارات علی دایی موافق است و می‌گوید: بله، این دربی هیچی نداشت! ادامه صحبت‌های درخشان در زیر از نظرتان می‌گذرد:

علی دایی در مصاحبه با خبرورزشی دربی اخیر را بی کیفیت و یکی از ضعیف ترین دیدارهای دو تیم استقلال و پرسپولیس خواند. شما با او موافقید؟

صددرصد حق با علی دایی است و با او موافقم. این دربی هیچی نداشت و ما پای گیرنده‌های تلویزیونی هیجان زده نشدیم. دو تیم سعی می‌کردند بازنده نباشند و اگر هم نبردند حداقل به هدف اولیه خود برسند. به عبارت بهتر احتیاط نزد دو تیم حرف اول و آخر این دربی را زد.

ضربه داخل چارچوب هم فکر می‌کنم فقط یکی دیدیم؟

در بازی استقلال و پرسپولیس موقعیت به اندازه سایر مسابقات خلق نمی‌شود اما انتظار می‌رود ۵ یا ۶ موقعیت گلزنی حداقل ببینیم. البته هر دو تیم با شناخت کافی نسبت به هم داشتند و به قول معروف راه گل زدن رقیب را بسته بودند.

شما چند دقیقه از بازی که گذشت با خودتان گفتید این دربی مساوی می‌شود؟

باورتان نمی‌شود یک روز قبل از دربی به چند تا از دوستانم گفتم دربی مساوی می‌شود و حتی گفتم بعید می‌دانم گلی رد و بدل شود. البته در رسانه‌ها چنین چیزی نگفتم و امیدوار بودم من اشتباه کنم و دربی گل با پیروزی پرسپولیس داشته باشد.

چرا چنین احساسی داشتید؟

نه پرسپولیس و نه استقلال حال و هوای دربی نداشتند. من هیجان لازم را در دو تیم نمی‌دیدیم و شاید حضور تماشاگر می‌توانست دربی را زیباتر کند که این امکان هم به وجود نیامد.

 یک روز قبل از دربی می دانستم بازی مساوی می شود!/ پرسپولیس داشت جان می گرفت اما داور.../ با علی دایی موافقم؛ این دربی هیچی نداشت

چهره شاخص دربی چه کسی بود؟

دربی اصلا در سطحی نبود که چهره شاخصی داشته باشد.

نظرتان درباره داوری موعو بنیادی فر چیست؟

موعود بنیادی فر داور بین المللی و خوبی است اما به نظر من نه تنها کمکی به زیباتر شدن دربی نکرد بلکه در نیمه دوم دو مرتبه در حالی که پرسپولیس در حال حمله و سوار بازی بود سوت زد و در مسابقه سکته ایجاد کرد. به اشتباه به امید عالیشاه و حتی یحیی گل محمدی کارت زرد داد درحالی که باید خطای روزبه چشمی‌را روی عالیشاه اعلام می‌کرد.

خود شما جزو مربیانی هستید که هرگز دربی را نباختید. در رختکن پرسپولیس قبل از شروع دربی به شاگردان خود چه می‌گفتید؟

نه تنها در رختکن و پیش از شروع بازی بلکه از یک هفته قبل دربی مرتب در طول تمرین با صدای بلند می‌گفتم که ما برنده ایم، ما دربی را می‌بریم، ما حتما استقلال را شکست می‌دهیم و... از همان اول هفته سعی می‌کردیم ذهن بچه‌ها را برای بردن آماده کنیم اما یک نکته ای همین الان به ذهنم رسید که اگر اجازه می‌دهید بگویم؟

خواهش می‌کنیم بفرمایید؟

شاید یکی از رموز موفقیت در دربی شروع خوب باشد. شما وقتی بازی را خوب آغاز کرده و با پاس‌های متوالی و بدون اشتباه استارت بزنید، اولین موقعیت گل یا خطرناک دربی را هم می‌توانید به نام خود ثبت کنید. این اتفاق اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد و حتی اگر منچسترسیتی هم باشید ولی بد شروع کنید تا انتهای مسابقه شاید به خودتان نیایید. تفاوت دربی با سایر بازی‌ها همین اعتماد به نفسی است که خودتان می‌توانید به خودتان بدهید.

بازی بعدی پرسپولیس برابر هوادار است و شاید خیلی‌ها از الان سه امتیاز این دیدار را به نام یاران یحیی گل محمدی نوشته اند؟

نه، این طوری هم نیست. هوادار شاید از لیگ یک به لیگ برتر آمده باشد اما برای اعاده حیثیت بازی می‌کند. این تیم همین که یک مساوی هم بگیرد برایش کافی است اما پرسپولیس باید ببرد. من هم شانس بیشتری برای پرسپولیس قائلم به شرطی که حریف را دستکم نگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی