صعود اتلتیکو و صدرنشینی رئال/ میلان حذف شد و پورتو به لیگ اروپا رفت
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شب نخست از هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با حذف تیم‌های فوتبال میلان و پورتو و تثبیت صدرنشینی رئال مادرید به پایان رسید.

در ادامه بازی‌های شب نخست از هفته ششم و پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، شش بازی برگزار شد که در مهم‌ترین دیدارها اتلتیکومادرید، رئال‌مادرید و لیورپول برنده میدان را ترک کردند.


در گروه B جایی که حساس‌ترین بازی‌ها برگزار می‌شد و هنوز یک سهمیه برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی باقی مانده بود، تیم میلان در ورزشگاه سن‌سیرو با نتیجه ۲-۱ به میهمان انگلیسی خود لیورپول باخت. میلان با گلزنی توموری در دقیقه ۲۹ از حریف خود پیش افتاد، اما لیورپول در ادامه با گل‌های صلاح در دقیقه ۳۶ و اوریگی در دقیقه ۵۵ ورق را به سود خود برگرداند تا با کسب حداکثر امتیاز از ۶ برد متوالی به‌عنوان تیم اول گروه راهی مرحله بعدی شود.

صعود اتلتیکو و صدرنشینی رئال/ میلان به لیورپول باخت و حذف شد/ پورتو به لیگ اروپا رفت

در بازی همزمان تیم پورتو در دیداری خانگی که مهدی طارمی را از ابتدا تا دقیقه ۸۲ در اختیار داشت، با نتیجه ۳-۱ به اتلتیکومادرید باخت. گریزمن در دقیقه ۵۶، کورئا در دقیقه ۹۰ و دی‌پائول در دقیقه ۲+۹۰ برای اتلتیکومادرید گلزنی کردند و تنها گل پورتو را هم اولیویرا در دقیقه ۶+۹۰ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. این نتیجه در حالی به ثبت رسید که اتلتیکومادرید از دقیقه ۶۷ با اخراج کاراسکو و پورتو از دقیقه ۷۰ با اخراج وندل ۱۰ نفره به کار خود ادامه دادند. دقیقه ۷۵ هم مارچسین اخراج شد تا پورتو ۹ نفره شود. با این نتیجه اتلتیکومادرید ۷ امتیازی شد و بالاتر از پورتوی ۵ امتیازی و میلان ۴ امتیازی به‌عنوان تیم دوم گروه B به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کرد. پورتو هم به‌عنوان تیم سوم این گروه راهی مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا شد.

پورتو - اتلتیکو


در گروه C آژاکس که پیش از این صعودش به‌عنوان تیم اول مسجل شده بود، با نتیجه ۴-۲ میهمان خود و دیگر تیم صعودکننده این گروه یعنی اسپورتینگ لیسبون را شکست داد. آلر در دقیقه ۸ از روی نقطه پنالتی، آنتونی در دقیقه ۴۲، نرس در دقیقه ۵۸ و برخوایس در دقیقه ۶۲ برای آژاکس گلزنی کردند و سانتوس در دقیقه ۲۲ و تاباتا در دقیقه ۷۸ گل‌های اسپورتینگ لیسبون را به ثمر رساندند.

آژاکس - اسپورتینگ

تیم فوتبال دورتموند که شانسی برای صعود نداشت و راهیابی‌اش به لیگ اروپا قطعی شده بود، در بازی همزمان این گروه در خانه مقابل تیم قعرجدولی و حذف شده بشیکتاش با نتیجه پرگل ۵-۰ به پیروزی رسید. مالن در دقیقه ۲۹، رویس در دقایق ۲+۴۵ (پنالتی) و ۵۳ و هالند دو بار در دقایق ۶۸ و ۸۱ برای زردپوشان وستفالن گلزنی کردند. بشیکتاش از دقیقه ۴۳ این بازی با اخراج ولینتون ۱۰ نفره به کار خود ادامه داد.

شادی گل هالند؛ دورتموند - اسپورتینگ


در گروه D حساس‌ترین بازی میان تیم‌های رئال مادرید و اینتر برای تعیین تیم صدرنشین بود که این بازی با برتری ۲-۰ رئالی‌ها و صعود آنها به‌عنوان تیم اول به پایان رسید. کروس در دقیقه ۱۷ و آسنسیو در دقیقه ۷۹ گل‌های رئال مادرید را در این بازی به ثمر رساندند، ضمن اینکه اینتر از دقیقه ۶۴ با اخراج بارلا ۱۰ نفره بازی می‌کرد.

رئال‌مادرید - اینتر

در بازی همزمان تیم‌های شریف و شاختار دونتسک اوکراین به تساوی ۱-۱ بسنده کردند. فرناندو در دقیقه ۴۲ برای شاختار میزبان و نیکولوف در دقیقه ۳+۹۰ برای شریف میهمان گلزنی کردند. به این ترتیب در گروه D رئال مادرید به‌عنوان تیم اول و اینتر به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند، شریف به‌عنوان تیم سوم گروه به لیگ اروپا رفت و شاختار هم حذف شد.

شاختار دونتسک - شریف تیراسپول

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی