جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
۱ |
۵
زلاتان ایبراهیموویچ
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره سوئدی تیم فوتبال میلان می‌تواند به رکوردی دست پیدا کند که پیش از او تنها لیونل مسی و کریستیانو رونالدو موفق به ثبت آن شده‌اند.

زلاتان ایبراهیموویچ در آستانه تبدیل شدن به سومین بازیکن تاریخ است که در ۵ لیگ برتر فوتبال اروپا (شامل لیگ برتر انگلیس، لالیگا، بوندس‌لیگا، سری A و لوشامپیونه) موفق به ثبت ۳۰۰ گل شده است.

ستاره ۴۰ ساله خط حمله میلان از زمان انتقالش از آژاکس به یوونتوس در سال ۲۰۰۴، تاکنون ۲۹۹ گل در ۵ لیگ برتر قاره سبز زده که شامل ۲۳ گل در یوونتوس، ۵۷ گل در اینتر، ۷۳ گل در میلان، ۱۷ گل در منچستریونایتد، ۱۶ گل با بارسلونا و ۱۱۳ گل در پاری‌سن‌ژرمن می‌شود.

طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا، از ابتدای قرن ۲۱ تاکنون تنها کریستیانو رونالدو و لیونل مسی موفق شده‌اند در یک یا بیش از یکی از ۵ لیگ برتر فوتبال قاره سبز ۳۰۰ گل به ثمر برسانند.

رونالدو ۴۸۲ گل زده که شامل ۳۱۱ گل در رئال مادرید، ۸۱ گل در یوونتوس و ۹۰ گل در منچستریونایتد می‌شود. مسی هم ۴۷۵ گل زده که ۴۷۴ مورد آن در بارسلونا و تنها یکی با پاری‌سن‌ژرمن بوده است.

زلاتان پس از پیوستن به یوونتوس به جز یک مقطع یک سال و نیمی که در MLS برای تیم لس‌آنجلس گلکسی توپ زد، همواره در یکی از ۵ لیگ برتر فوتبال قاره سبز بازی کرده است. او ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ به میلان برگشت و در این فصل ۱۳ بازی در تمامی رقابت‌ها انجام داده و در آن ۶ گل هم به ثمر رسانده است.

انتظار می‌رود که زلاتان در بازی فردا (شنبه) برابر میلان در مصاف با اودینزه در ورزشگاه داسیا آره‌نا به میدان برود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ‌... IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    واقعا عالیه این بشر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی