نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
مجتبی محرمی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی ایران گفت: مارادونا هم بعد از بازی با انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک وقتی با دست گل زد اعتراف کرد و گفت دست خدا بوده است.

یکی از این پیشکسوتان مجتبی محرمی ستاره سابق پرسپولیس است. مدافع چپ تاریخی سرخ‌ها معتقد است تیم محبوبش شانس آورده مغلوب هوادار رضا عنایتی نشده و... پیشنهاد می‌کنیم خودتان تا انتهای مصاحبه خبرورزشی با محرمی را بخوانید.

فکرش را می‌کردید پرسپولیس برابر تیم ته جدولی هوادار هم به تساوی برسد؟

نه اما شانس آوردیم نباختیم! ضربه سر سیامک نعمتی به این خورد و به آن خورد و رفت توی دروازه هوادار...

اما تیم حریف هم با دست گل زد؟

مارادونا هم با دست گل زد. گل به هر حال گل است دیگر! ما بعد از گل ۴۰ دقیقه فرصت جبران داشتیم. اینکه بخواهیم بگوییم مهاجم حریف با دست گل زده یا نزده و روی این موضوع کلید کنیم دردی از تیم پرسپولیس دوا نمی‌کند.

شما هنگام تماشای بازی از تلویزیون متوجه شدید جواد محمدی مهاجم هوادار با دست گل زده است؟

نه، هیچی مشخص نبود! من فکر کردم حامد لک توپ را توی گل خودمان کرده است اما...

پس از پایان مسابقه هم خود مهاجم هوادار اعتراف کرد توپ را با دست زده است؟

مارادونا هم بعد از بازی با انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک وقتی با دست گل زد اعتراف کرد و گفت دست خدا بوده است.

مهاجم هوادار اما زیرکانه تر از مارادونا زد. جوری با دست گل زد که هیچ کس نفهمید!

درست است اما تعجب می‌کنم چرا حامد آن طوری خروج کرد. حامد باید روی هوا بلند می‌شد و توپ را دفع می‌کرد. تازه روی خط دروازه هم ایستاده بود و من واقعا تعجب کردم.

شما هم جزو بازیکنان با هوش و زیرک زمان خودتان بودید. با دست هیچ وقت گل نزدید؟

با دست گل نزدم اما با دست جلوی گلی را گرفتم که می‌توانست قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن را از ایران بگیرد!

بازی نیمه نهایی ۱۹۹۰ پکن برابر کره جنوبی را می‌گویید؟

بله، ما آفساید گیری کرده بودیم که خط آفساید ما توسط کره ای‌ها شکسته شد و کیم جو سونگ ستاره تیم ملی کره جنوبی می‌خواست حرکت کند وقشنگ با احمدرضا ( عابدزاده) تک به تک می‌شد که توپ را با دست گرفتم!

ولی داور متوجه شد!

کارت زرد گرفتم و فینال بازی‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن مقابل کره شمالی را از دست دادم اما اگر کره جنوبی گل می‌زد ما اصلا به فینال نمی‌رسیدیم. اگر الان بود با قوانین جدید باید کارت قرمز مستقیم می‌گرفتم ولی داور یک کارت زرد داد.

بگذریم! با این وضعیت پرسپولیس می‌تواند از عنوان ششمین قهرمانی خود دفاع کند؟

کار سخت است. من فکر می‌کنم پرسپولیس باید در نیم فصل تقویت شود. پرسپولیس بازیکن خارجی خوب می‌خواهد و در بعضی پست‌ها باید نفرات مناسب جذب شوند. البته من بازی وحدت هنانوف و منوچهر صفروف را در ترکیب تیم امید تاجیکستان برابر امید ایران دیدم. هر دو خیلی خوب نشان دادند و می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند اما باید پنجره این تیم باز شود. در میان این بازیکنان فعلی پرسپولیس من فکر می‌کنم در چند بازی اخیر فقط وحید امیری در حد و اندازه‌های پرسپولیس ظاهر شده است.

وحید امیری هم خیلی در پرسپولیس جا به جا می‌شود. شما هم جزو بازیکنانی بودید که هر جایی می‌گذاشتند بازی می‌کردید. از دفاع چپ و راست بگیرید تا دفاع وسط،‌هافبک دفاعی،‌هافبک چپ و حتی فروارد! این جا به جایی باعث سردرگمی‌شما یا الان وحید امیری نمی‌شود؟

وقتی وحید امیری این توانایی را دارد و می‌تواند در چند پست بازی کند چرا نباید از او استفاده کرد؟ به نظرم اشکالی ندارد. من هم درپرسپولیس این مسئله را داشتم ولی مشکلی هم نداشتم و فقط یک بار اعتراض کردم.

من هم با دست اجازه ندادم قهرمانی تیم ملی ایران بر باد برود/ پرسپولیس شانس آورد به هوادار نباخت/ علی آقا باهوش ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است

چه زمانی؟

دوره سرمربیگری آقای درخشان که یک بازی دیر رسیده بودم قائم شهر و با نساجی بازی داشتیم. سرمربی من را دفاع راست گذاشت و ۲ پاس گل دادم. هفته بعد در تهران مقابل پاس بازی داشتیم. باز حمید درخشان اسامی‌را خواند و دیدم من را دفاع راست گذاشته است! گفتم من بازی نمی‌کنم!

چرا؟

به هر حال من دفاع چپ بودم و نمی‌خواستم موقعیتم در تیم ملی خراب شود. آن زمان هم رضا رضایی منش از سمت راست به چپ رفته بود یا اینکه جواد (منافی) و رضا شاهرودی هم مدافعان چپ جوان و با انگیزه ای بودند و من نمی‌خواستم تغییر پست بدهم.

در نهایت بازی کردید؟

بله، بالاخره با اصرار درخشان بازی کردم و باز پاس گل دادم و پنالتی هم گرفتم. آقای درخشان به من گفتند تو تا الان اشتباهی درسمت چپ بازی کردی و همین الان بهترین دفاع راست ایران هستی و ... به هرحال چند پسته بودن وحید امیری نشان دهنده هوش بالای این بازیکن است.

ببخشید که سئوالات ما کمی‌پراکنده می‌شود. باهوش ترین بازیکنی که در زندگی ورزشی تان دیدید؟

به جرأت می‌گویم علی پروین! با حدود ۴۰ سال سن آقای گل باشگاه‌های تهران شد. این که می‌گویم اصلا شوخی نیست. علی آقا درحالی آقای گل تهران شد که فرواردهایی مثل حمید علیدوستی، عبدالعلی چنگیز، ناصرمحمدخانی و... بازی می‌کردند. علی آقا به غلام فتح آبادی می‌گفت تو هنگام ارسال‌ها فقط بپر و لازم هم نیست سر بزنی! فتح آبادی در محوطه جریمه حریف با مدافعان می‌پرید اما سرنمی‌زد و توپ پشت سرآنها به علی آقا می‌رسید. پروین هم با یک استپ و کف پا گل می‌زد! چند تا گل را خودم دیدم همین جوری گل زد. واقعا هوش آقای پروین ذاتی و بی نظیر بود.

راستی شما در مورد دربی اخیر هیچ صحبتی نکردید. چرا؟

دربی هیچی نداشت که من یا کس دیگری بخواهد صحبت کند. یک بازی بی خودی که وقت همه ما و هواداران را پای گیرنده‌های تلویزیونی تلف کرد! به نظر می‌رسید هر کدام از تیم‌ها می‌باختند داستان می‌شد و به همین خاطر دنبال نباختن رفتند و هیچ کدام برای بردن بازی نکردند!

به عنوان سئوال آخر توصیه یا صحبتی با یحیی گل محمدی نداری؟

گل محمدی کارش را انجام می‌دهد و امیدوارم این تساوی کادرفنی پرسپولیس را به هم نریزد. باید تا نیم فصل بازی بازی کرد تا انشالله در نقل و انتقالات زمستانی تیم تقویت شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • !!! US ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    من نمیدونم چه اصراری دارید بگید هیچکس نفهمید. یله واقعا ۴۰ دقیقه فرصت بود و بهانه ای نیست. ولی گل یا دت دیگه خیلی جفاست.
    • عموشهرام ش IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      واقعا توهمين مصاحبه می توان فرق پیشکسوت پرسپولیس رو ازپيشکسوت استقلال فهمید،اقای محرمي مقصر اصليوتوبازی هوادار نه تنها داور نمی دونه با اون اشتباه فاحشش بلکه مشکلو از تیم می دونه و میگه پرسپولیس 40دقيقه وقت داشت برای جبران ،حالا باشگاه استقلال(رکاب زنان) می گفت تونیمه اول بازي باصنعت داور برامون پنالتی نگرفته،یک هفته تمام پيشکسوتهاي استقلال فقط به داور گیر دادن نه از کادرفنی بدون تاکتيکشون،،،،بله فرق پیشکسوت با پسکسوت همینه!!!!!!
  • عقاب IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    لطفا یه کم بیشتر به این عکس دقت کنید، توپ از بالای دست مهاجم رد شده و از سایه توپ و سایه دست لک میشه فهمید که توپ بین دست لک و مهاجمه. حالا خداوکیلی بیاید بگید که مهاجم توپ رو چطوری و با کجای دستش زده که با اون سرعت و زاویه وارد دروازه شد؟
  • ساوالان IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    کاش طرفداران پرسپولیس هر شخصی را در فضای مجازی فالو نمی کردند. عده ای با نام پرسپولیس به نان نوایی رسیدند . حالا هم 3 و 4 میلیون فالوور پرسپولیس را بدنبال دارند و با این برند در هر برنامه مجازی شرکت کرده . میلیاردی درامد دارند.. یک ریال به پرسپولیس کم نکرده اند که هیچ!!!! بدهی شان را تا اخر از پرسپولیس گرفتند!!! و در این روز ها سخت هیچ مطالبه نکردند که بر سر هوادار چی امد.. از نظر من پیشکسوت واقعی کفشگری هست که بدهی اش بخشید . نه اون اقاهه که حرفهای بزرگ می زند . و هیچ سواد ورزشی ندارد. بنده بغیر برانکو کسی را دنبال نکردم.. خواهشا بی جهت این افراد را بزرگ نکنید. خدا رحمت کند مرحوم میناوند را . بعد اون پرسپولیس بی کسوت شد . عده ای کانون پیشکسوتان را تشکیل دادند / تا حرف از پرسپولیس می شود . می فرمایند. از وزارت می خواهیم . سهام پرسپلیس را به ما بدهد . تا اداره کنیم. یعنی این ها اینقدر پول دارند!!! اونها تا الان کجا بودند. این همه مشکلات را نمی بینند. اونها با نام پرسپولیس بزرگ شدند. پرسپولیس مال هوادار هست. وگرنه هیچ ارزشی بدون هوادار ندارد!!! انفالو پیشکسوت بدرد نخور!!!!!!!
    • ... IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      چی میگی ساوالان واسه خودت. چند روزه داری هی حرفای تکراری میزنی و سوزنت گیر کرده رو وزیر و دست بردار هم نیستی. وزیر گفت یحیی بازیکن ناکارآمد بخره، وزیر گفت دو سال از روی ضربات ایستگاهی و کرنر گل بخوریم و فکری براش نداشته باشیم. جنابعالی مارادونا رو ول کردی چسبیدی به غضنفر. هرچند سجادی در بسته موندن پنجره پرسپولیس نقش داره ولی نقش سرنربی تیم پررنگتر از همه است. دوست عزیز مجتبی محرمی جزو ۱۱ بازیکن تاریخ فوتبال ایرانه که هیچوقت نزول نکرده و همیشه بهترین میدون بوده. حالا شما آنفالو کنی ایشونو به جایی برنمیخوره. جنابعالی ظاهرا دوست داری همه مثل تو فکر کنن و نظر بدن. اینطور نیست برادر من. شما تو این چند روزه همش همین حرفا رو تکرار کردی. یحیی دو ساله مدافع سرزن نداره اما باز دنبال جذب مدافع کوتاه‌قده. یحیی بازیساز نداره اون وقت توقع داره مهاجمها خودشون بیان توپگیری کنن و بزنن تو دروازه. هافبکهای دفاعی ما (سرلک و اسدی و کامیابی‌نیا) هر توپی رو که از دست دادن تبدیل شده به یه حمله خطرناک حریف. حالا شما هی وزیر وزیر کن تا خسته بشی.
  • Omid Aria IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    با وجود این که یه تاجی صد آتیشه هستم واقعا یادش بخیر مجتبی محرمی بهترین چپ پای ایران و آسیا بود چه لذتی می‌بردیم از بازی های این عجوبه اون وقت ها مثل الان نبود که فحاشی و دشمنی بین هواداران باشه منه تاجی صد آتیشه بازیکنان پرسپولیس رو هم دوست داشتم وبرام قابل احترام بودن واقعا یاد باد آن روزگاران...
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    باز قربون لب و دهن مجتبی محرمی که خودشم اعتراف میکنه تنها چیزی که کمک حال لنگه همیشه، شانس و اقبال بلند و تیم داوریه. وجدان اون گل چرک دقیقه نود و دو حال مجتبی رو هم بهم زده. به سی نفر خورد و به تیر خورد و تالاپی افتاد تو گل
  • farid US ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    in moraby perspolis avalin kesy hast ke bayad ekhraj shavad, in agha hamash donbaleh Picture gereftan hast, feker mikonad ke kheily khoshtip hast/ in agha aslan morabyghary balad nist, bazyhayeh Lack in ra neshan midahad
  • آره ما پیروزی هستیم کیسه کشا بسوزن IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    بابا پرسپولیس قدرتی ضربه بزنه تمومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی