نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
حمله باورنکردنی به عزیزی‌خادم؛ گول خوردیم تو را به فوتبال آوردیم/ مگر قبلا ملی‌پوشان با شتر سفر می‌کردند که منت می‌گذاری؟/ نکند مرکز پک را خودت ساختی؟
زمان مطالعه: ۷ دقیقه

علی خطیر گفت: رئیس فدراسیون فوتبال چند جا گفتند که من ۱۲ سال دیگر هم هستم، چون روی خوبان عالم مثل اینکه خیلی حساب کرده اند!

وقتی شهاب الدین عزیزی خادم وارد عرصه رقابت برای نشستن بر روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال شد، نام علی خطیر به عنوان چهره ای شناخته شده در حوزه مدیریت فوتبال، در لیست حامیان او به چشم می خورد. خطیر که قبلا سابقه مدیریتی در فوتبال ایران، باشگاه استقلال و فدراسیون را داشت، به عنوان دست راست عزیزی خادم، یکی از حامیان اصلی او در انتخابات بود و برای پیروزی اش تلاش زیاد کرد،تا جایی که خیلی ها بخش بزرگی از موفقیت و آرای رئیس فدراسیون را مدیون خطیر دانستند و نقش او را غیرقابل انکار. خطیر که در اظهار نظرهایش صریح است و بارها از مشکلات و فساد در فوتبال ایران سخن گفته پس از مدتی کوتاه حضور در کنار رئیس فدراسیون فوتبال، ناگهان از او جدا شد و به جمع افرادی پیوست که عطای کار با رئیس فدراسیون را به لقایش بخشیدند. حالا بخش هایی از مصاحبه علی خطیر را در همین زمینه می خوانید:

*یک سری تفکرات و پیش‌بینی‌ها داشتم که متاسفانه محقق نشد و اتفاقاتی افتاد که باعث شد من از جامعه فوتبال بابت حمایتم از عزیزی خادم عذرخواهی کنم. من نیتم کمک به فوتبال بود و ۷-۸ ماه برای برنامه‌ای که نوشتم و به برنامه "برفا "معروف شد، وقت گذاشتم. چون من در فدراسیون فوتبال کار کرده بودم و نقاط ضعف و قوت فدراسیون را کامل می‌شناختم و تمام نقطه‌گذاری و هدف‌گذاری‌ها چیزهایی بود که می‌شد به آن‌ها رسید و پتانسیلش در فدراسیون فوتبال وجود داشت. من فوتبال ایران را می‌شناختم و با جزییات در فدراسیون کار کرده بودم و معاون اجرایی دبیرکل بودم. برنامه‌ای که نوشتم چیزی نبود که از جایی کپی کرده باشیم و یا از روی برنامه های فدراسیون فوتبال آلمان و فرانسه و یا ایتالیا صرفا ترجمه باشد، برنامه‌ای بود که روی نقطه به نقطه آن کار شده بود. قبل از انتخابات مدام صحبت از برنامه بود و بعد هم در تلویزیون مدام از نیروی انسانی و فدراسیون دانش‌بنیان که من به شخصه با این کلمه دانش بنیان مخالف بودم ولی بعد از انتخابات اتفاقات دیگری رخ داد و کلا خلاف این شعارها انجام شد و انگار برنامه" برفا"مثل برف آب شد. اگر نگاهی به صحبت‌های آقای عزیزی خادم در فوتبال برتر قبل از انتخابات بیاندازید می‌بینید که هیچ‌کدام از آن شعارها محقق نشده و نخواهد شد چون اراده به تغییر نیست و پتانسیل لازم در فدراسیون جهت تغییر وجود ندارد.

*اگر از اول می‌دانستم قرار است مسیر فوتبال به این سمت برود و فضای دیگری باشد و از فضای برنامه‌محوری خارج شود امکان نداشت به این شخص در  مسیر انتخابات کمک کنم. معذرت‌خواهی من به همین دلیل بود و احساس می‌کنم ما گول خوردیم و به آدمی که شعار برنامه‌محوری می‌داد اعتماد کردیم. معذرت‌خواهی من به این خاطر بود که این فدراسیون آنی نشد که انتظارش می‌رفت و قرار بود باشد. شعارهایی داده می‌شد که درست بود ولی پیاده نشد. رئیس فدراسیون فقط مدیرعامل، دبیرکل یا مدیر اجرایی یک مجموعه نیست بلکه رئیس فدراسیون، رئیس هیئت رئیسه است و وظایف رییس فدراسیون در اساسنامه فدراسیون کاملا مشخص است. چه کسی گفته رئیس فدراسیون باید قرارداد بندد؟ مربی ها و سرپرست های تیم های ملی را شخصا انتخاب کند؟ یا کارمند و پرسنل به دلخواه به فدراسیون بیاورد؟ هیچ جای دنیا چنین چیزی نیست. رییس فدراسیون در واقع ناظر بر عملکرد سازمان اداری فدراسیون است نه مدیر اجرایی این سازمان. این آقا طوری چیده که همه کارها به خودش ختم شود و دبیرکل هم نقش امضاکننده دستورات ایشان را دارد و در واقع ماشین امضا باشد.

*مگر ملی پوشان ما قبلا با شتر مسافرت می‌کردند که ایشان هواپیما گرفته است؟ قبلا تیم ملی در چادر می‌خوابیده که حالا ایشان می‌گوید هتل گرفتم؟ این کار روال بوده که همه فدراسیون‌ها از ۵۰ سال قبل انجام می دادند و کار جدیدی نیست.

*حداقل ۱۰ تا نوشته در رسانه ها در  این چند روز اخیر خواندم که گفتند آقای عزیزی خادم این نتایج تیم ملی را به خودتان گره نزنید چون محصول شما نیست.

*ایشان چند جا گفتند که من ۱۲ سال دیگر هم هستم، چون روی خوبان عالم مثل اینکه خیلی حساب کرده اند! فارغ از شوخی، بنده خیلی به آینده این فدراسیون امیدوار نیستم و فضای فدراسیون  مثبت نیست. تخصص و دانش در این فدراسیون نمی‌بینم و اگر باشد همان دوستانی هستند که از قبل بودند. تقریبا نزدیک به ٨٠ نفر به فدراسیون فوتبال اضافه شده اند که هیچکدام متخصص نیستند. یکی از وعده‌ای ایشان چابک‌سازی بود ولی نه تنها فدراسیون چابک نشده بلکه چاق‌تر هم شده و برخلاف برنامه‌های وعده داده شده قدم برداشته می‌شود.

حمله باورنکردنی به عزیزی خادم؛ گول خوردیم تو را به فوتبال آوردیم/ مگر قبلا ملی پوشان با شتر سفر می کردند که منت می گذاری؟/ نکند مرکز پک را خودت ساختی؟

*این اصلا زیبنده فدراسیون و حتی کشور ما نیست که آدم‌ها زمان انتخابات با یک سری شعار و برنامه بیایند و خودشان را جوری که نیستند جلوه دهند و بعد که برنده شدند همه چیز فراموش شود و بخواهند با فضای رسانه‌ای آن را جمع کنند. هر روز در مصاحبه خودت از خودت تعریف کنی و هیئت رئیسه خودت از شما تعریف کنند که نمی‌شود. باید بگذاری منتقد حرف بزند و جامعه فوتبال انتقاد کند.ایشان نقد هم نمی‌پذیریند و کسی نقد کند با واکنش منفی شان روبرو می شود.

*یک مدت گفتند رسانه‌ها کارت هدیه گرفته اند ولی این‌ها تا یک مقطعی جواب می‌دهد. چرا بعدش حمایت نکردند؟ رسانه را که نمی‌توانی با کارت هدیه بخری. رسانه آدم‌های باشرفی دارند و در نهایت به منفعت فوتبال فکر می‌کنند. رسانه وقتی چیز بدی می‌بیند یک بار به خاطر ارتباط چشمش را می‌بندد، دو بار می‌بندد ولی بار سوم دیگر نمی‌پذیرد و انتقاد می‌کند. الآن همه رسانه‌ها از هر جناح و رنگی دارند به عملکرد فدراسیون انتقاد می‌کنند. اخیرا هم ایشان آمده همه این رسانه ها و منتقدین را یک عده آدم فراموش‌کار خوانده است. اتفافا رسانه ها فراموشکار نیستند بلکه شما فراموشکارید که چه وعده وعیدهایی داده بودید و به آنها عمل نکردید.

*مردم مدیریت و عملکرد مدیر را کامل می‌فهمند. مثالی برایتان می زنم، تیم ملی در زمان آقای صفایی فراهانی در جام جهانی ۲۰۰۲ حضور نداشت ولی اسم صفایی فراهانی به عنوان کسی که در فوتبال ایران تحول ایجاد کرد هم‌چنان شنیده می‌شود. رئیس فدراسیون چکار کرده که بخواهد موفقیت تیم ملی را به خودش متصل کند؟ مگر ایشان  پاس گل داده یا گل زده؟ پشتیبانی درستی هم که از تیم ملی نبود و صدای بازیکنان درآمده و استوری هم گذاشتند! حالا یکی از خوبان عالم را هم آورده اند ولی در کل ما از نظر سطح بازیکن یکی از بهترین دوران خودمان را داریم و این نسل،نسلی طلایی بعد از سال ۱۹۹۸ است. نسل فوتبالی هم محصول یکی دو ماه و یکی دو سال نیست و پروسه حداقل ٧-٨ ساله دارد. اینکه نسل طلایی را به عملکرد فدراسیون فوتبال وصل کنیم خب حرف غلطی است و پذیرفته نیست.

حمله باورنکردنی به عزیزی خادم؛ گول خوردیم تو را به فوتبال آوردیم/ مگر قبلا ملی‌پوشان با شتر سفر می‌کردند که منت می‌گذاری؟/ نکند مرکز پک را خودت ساختی؟

*تیم ملی عراق در سال ۲۰۰۷ که وسط جنگ بود قهرمان جام ملت‌های آسیا شد. سوال من از شما این است که آیا این موفقیت را باید به پای مدیریت فدراسیون فوتبال وقت عراق گذاشت که کلا بودجه و اردوی درست و حسابی نداشت یا نسل موفقی که از قبل در فوتبال عراق ایجاد شده بود؟ شما موقعی می‌توانید عملکرد یک فدراسیون را مثبت در نظر بگیرید که هر سال حداقل ٢٠ بازیکن از لیگ ایران به لیگ های تراز اول و دوم اروپایی ترانسفر شوند که از این ٢٠ بازیکن حداقل ۱۰ بازیکن زیر ۲۳ سال باشند. آن موقع می‌توانید بگویی فوتبال در مسیر درست و  تحول قرار دارد.

شما در فدراسیون و باشگاه‌های مختلف بوده اید و این شاید اولین باری بود که بازیکنان ما چنین انتقادی از فدراسیون می کردند. در شان فدراسیون ماست که لباس‌ها را بشورند؟ دلیل خاصی دارد یا اینکه نه واقعا لباس نداریم؟ مگر می‌شود لباس نباشد؟ چه اتفاقی افتاد که بازیکنان هم اینگونه علیه فدراسیون موضع گرفتند؟

*وقتی بازیکن تیم ملی می‌گوید لباس نگرفتم حتما نگرفته که می‌گوید. من احساس می‌کنم شان تیم ملی رعایت نشده و رئیس فدراسیون باید پاسخگوی نیاز اولیه تیم ملی باشد. وقتی می‌گوید هواپیما و هتل گرفتم خب حداقل لباس هم می‌گرفتید. در فدراسیون قبلی هم این کارها انجام می‌شد و هتل می‌گرفتند و کسی اصلا این چیزها را نمی‌گفت. این‌ها چیزهای اولیه است. شما هر وقت ۱۰ تا پروژه توسعه انجام دادید و ۱۰ تا پروژه زیرساخت ایجاد کردید می توانید با جامعه فوتبال این‌گونه طلبکارانه صحبت کنید! ایشان آمد در تلویزیون گفت حتی یک برانکارد وارد این فوتبال نشده است، حال من از ایشان سوال می کنم که مجموعه "پک" چگونه ساخته شد؟ نکند مجموعه پک را هم شما ساختید؟ ایشان با وعده درآمدزایی هزار میلیاردی در فوتبال برنده انتخابات شد ولی تا امروز حتی نتوانسته یک ریال درآمدزایی برای فدراسیون داشته باشد و دائم دنبال پول گرفتن از دولت و بیت المال است! حتی حاضر نمی شود به نهادهای نظارتی و حتی هیات رییسه خود بابت هزینه کرد مبالغ دریافتی از بیت المال در ٨ ماه گذشته پاسخگو باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حامی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    حقته حقیر جان همون موقع که داشتی ضد کریمی کار میکردی معلوم بود آخرعاقبت فوتبال چه خواهد شد. پ.ن: کریمی و جباری و آندو و... نداره یه نفر که از جنس فوتباله میتونه برای این رشته بهتر باشه البته اگه واقعا دلش با روشنگری و شفافیت باشه
    • منصورشاهی DE ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      برادر چرا فکر میکنی یه فوتبالیست با سطح سواد کم و اعصاب متشنج و بیان ضعیف و بدون تحصیلات در رشته مدیریت و البته با سواد راهنمایی و بلد نبودن زبان انگلیسی و فقط صرفا بخاطر فوتبالیست بودن میتونه تو کار اجرایی اونم به این وسعت و در سطح کشوری کار کنه؟ چرا روی تعصب حرف میزنید؟ تعصب زیاد انسان رو دیدش رو کم میکنه منطقش رو ازش میگیره و کاملا بی منطق میشه .تو کشورهای خارجی فقط فوتبالیست هایی میتونند کار اجرایی کنند که سالها مدیریت خونده باشند و دوره هایی جدا هم گذرونده باشند .علی دایی تو مصاحبه ش گفت حرفی که رسانه های ما میگن رئیس فدراسیون باید از جنس خود فوتبال باشه رو فقط در یک صورت قبول دارم و اون اینه که حداقل ۲۰ سال سابقه مدیریت تو کوله بارش باشه و خودش رو دارای این ویژگی نمیدونست میگفت من فقط سابفه بازیکنی و مربیگری دارم و این شرایط برای دیگران هم به همین صورته .شما نگاه کنید تو المپیک تمام رئیس فدراسیونا بالای ۶۰ سال سن داشتند و فقط ایرانیا بودند که همه زیر ۴۰ سال و ۳۵ سال بودند و باعث تعجب حارجی ها شده بود که چرا مدیران ایرانی اینقدر جوان هستند
    • حامی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      جناب محمد عزیز من کامل توضیح دادم که نفراتی مثل کریمی ها میتونن کمک بیشتری کنن چون میفهمن درد فوتبال کدوم قسمته و چه کاری برای فوتبال خوبه و چه کاری باعث تخریبش میشه. اینکه کمیته داوران بیاد حرف الکی بزنه و یا دبیرفدراسیون بله قربانگو باشه و سراجی و امثالهم که هیچ شناختی از فوتسال ندارن بشن تصمیم گیرنده اصلیش یا نایب رئیس خانومش هروز یه مشکل شخصی اونم بصورت کلاهبرداری داشته باشه و..... به چه درد این فوتبال داغون ما میخوره. ضعف مدیریت همین نفرات رو میشه با قراردادن چندنفر قوی پوشش داد. مگه ما کم مدیر فوتبالی داریم آخه نفرات خیلی زیادی هستن که مدیریت ورزشی دارن ولی خوب بهشون فرصتت نمیرسه تا امثال این خوبان بر مسند قدرت باشن.
    • آنالیزور DE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      دیر یا زود علی کریمی هم بایستی امتحانش رو پس بده ، هرچند تا اینجا هم مردود بوده و بنا به هواداری نمیتونید ایراداتش رو ببینید ! علی کریمی و امثال علی کریمی بصرف فوتبالیست بودن نمیتونن با ورود مجدد به فوتبال موفقیت تضمیین شده ایی داشته باشن ؛ هر چند که علی کریمی که اصلا" نمیتونه و فقط باعث آبروریزی در عرصه بین الملل میشه چون چیزی نداره ! نه سواد نه سابقه مدیریتی و نه زمینه مدیریت و فقط اطرافش افراد امثال خودش رو داره که فاجعه س اگر روزی بخودد رئیس فدراسیون بشه
    • پسر پرسپولیسی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      حقیقتا تنها کسی که میتونه فوتبال ایران رو در حال حاضر متمول کنه سعید آذریه
  • محمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    تو این ک فدراسیون پر از اشکال هست شکی نیس.ولی این مصاحبه ها دلیلش سهم خواهیه.طرف حمایت کرده حالا دیده کسی تحویلش نمیگیره شروع کرده به مصاحبه.شک نکنید اگر الان در فدراسیون بود ؛ این فدراسیون بهترین فدراسیون و علمی ترین فدراسیون بود
  • محمدی GB ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    آقای خطیر سهم شما از زحمتتان موقعیت برتر استقلال و شرایط وخیم پرسپولیس است.نگران نباشید کامرانی فر و دیگران نیز به سهم خود میرسند
  • حامد IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    اینا همه فیلمشونه. این تیم قصد بدبخت کردن پرسپولیس و داشت که همه تلاششونو کردن و تا اینجام به بخشی از اهدافشون رسیدن. ولی چون خدا پشت تیمه دستشون رو میشه به زودی. آقایان سجادی، عزیزی خادم، خطیر، مهدی، سخندان، کامرانی‌فر و متاسفانه و متاسفانه ذوالفقارنسب.
  • قلب سیا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    اقای خطیب بعد از مردن سهراب نوش دارو خیانت کردی به ملت حالا معزرت خواهی میکنی نکنه فکر کردی عزیزی خاین میاد به تو وامسال تو که باوعده بهش کمک کردین باج میده نه برادر این یکی اشتباه کردی اخه افشاریان خداییش چه رزومه داره مگه غزر ازاینکه چهار بار سوت زده هزار غلط غلوط داشته توی هر دوسه بازی چهارتا یقه جر داده پنج تا پیرهن مردم بیگناه پاره کرده خدا تو حاج صفی وفوتبالیهای خاین دیگرو لعنت میکنه
  • آریا IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    آقای خطیر شما با این سطح تحصیلات تون چطور گول خوردید؟ شاید صلاح دیدید که گول بخورید! مثل روز روشن بود که چه قرار است بشود از چاله به چاه.
  • الدوچرخه چی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    استخوان ایشون دیر شده!خب اقای عزیزی خادم چرا یکی رو مسئول سهم استخوان اینها نمیکنی که تا دیر میشه شروع به معذرت خواهی از فوتبال و مردم میکنند!عجب جانورانی در این مملکت زندگی میکنند!قدیما بعضیها نهایتش هفت رنگ میشدن اما امروزه هفتاد میلیون رنگ هم داریم.
  • آبی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    خادم عزیز تاجی هست، خطیر هم تاجی هست. سجادی هم تاجی و حتی رییس دپارتمان داوری هم. نوبت استقلاله که بتازه. پرسپولیس رفت واسه دوازده سال آینده
    • قرمز IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      کیسه با تمام این حمایت ها نتیجه نمیگیره و همه این ها که گفتی یهو میشن پرسپولیسی و بهانه واسه کیسه. کیسه کش می میرد، منطق نمی پذیرد. به قول محمود فکری:در زمین غصبی گوهر هم بکاری خون درو میکنی.
  • تاج کبیر IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    با حمایت های داوری و فدراسیون و وزارت ورزش، و کشیدن شمشیر برای نابودی لنگ، استقلال رفت واسه قهرمانی. اونم دبل(حذفی و لیگ)
  • علی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    اقای خطیر مچکریم شما تازه از خواب زمستانی بیدار شدی
  • بوسجين IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    من كاري با انتخاب اين اقا ندارم البته را درست منطقي و انتخاب شايسته نبودواي از نظر انتقاد دارم اول اينكه خود اين اقاست شما با چه وجداني مي دانستي كه از اين اقا اصلح تر بوده براي ايشان جاده صاف كني كردي اين نوعي كم لطفي به صاحبان اين رشته نبود ثانيا صحبت من با ان فوتبالي هاي راي دهنده به ايشان است كساني كه مصلحت رشته كاري خود را به مقاماتي سياسي مي فروشند كه ان كار نبود و از جنس انها نبوده اياخود اين شيوه راي دادن به سفارش اين و ان بودن تفكر و اگاهي و اراده راي دهند گان را زير سوال نمي برد از ماست كه بر ماست را تداعي نمي كتد
  • کیارش US ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    با سلام این فوتبال به مدیری مثل صفایی فرهانی احتیاج داره و البته به یه سازو کار مقابله با فساد محکم چون اینجا رسمه که مطبوعات خیلی مطالبو نمینویسن (رکن چهارم دموکراسی و بزرگترین مرجع مقابله با فساد و جهت دهی افکار عمومی در غرب )خود سانسوری میکنن بنا به خیلی دلایل امثال خطیر و کریمی عزیزی خادم و درودگر توانایی اداره یه تیم گل کوچک ندارن و چیزی تا الان جز افتضاح نداشتن اینا نباید بعنوان دربان هم استخدام بشن چه رسد به مدیریت ارشد یه سازمان اینا سیاهی لشگرهایی هستن که از بد حادثه جا پای کسانی گذاشتن که در حد سایشونم نیستن
    • حمید AZ ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      مگه صفایی فراهانی اوین نیست
  • حسین666666 IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    انگار دربقیه بخش های مملکت افراد لایق مسئولیت دارن همین خادم نالایقه نه نودونه درصد مسئولان باید تعویض بشن
  • التح IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    بهاروند رئیس اصلیه این آدم بهارونده تو فدراسیون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی