منچستریونایتد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رالف رانگنیک سرمربی آلمانی منچستریونایتد در همین مدت زمان کوتاه حضورش در جمع شیاطین‌سرخ تغییرات مهم و بزرگی را در این تیم صورت داده است.

هفته قبل رالف رانگنیک رسماً کارش را در منچستریونایتد آغاز کرد و حالا تلاش کرده در کوتاه‌مدت برنامه‌ها و تاکتیک‌هایش را در پرافتخارترین تیم لیگ برتر انگلیس اجرا کند.

نشریه «سان» با بررسی وضعیت شیاطین‌سرخ زیر نظر این سرمربی، مواردی را بررسی کرده که فیلسوف آلمانی در تیمش تغییر داده است.

تاکتیک‌ها

از سیستم تک‌بُعدی ۱-۳-۲-۴ اوله‌گنار سولشائر تا سیستم ۲-۲-۲-۴ رالف رانگنیک که در فاز هجومی انعطاف بیشتری در آن دیده‌ایم. رانگنیک از سانچو و فرناندش به‌عنوان دو بازیکن شماره ۱۰ پشت سر رونالدو و رشفورد استفاده کرده است. این باعث می‌شود رقبا تصور کنند که توانسته‌اند تاکتیک منچستریونایتد را خنثی کنند. بازی بدون توپ برونو و طعمه کردن رونالدو از نکات بارز این تاکتیک است. ۴ بازیکن هجومی منچستریونایتد در این تاکتیک دائماً جای‌شان را تغییر می‌دهند.

نقش رونالدو

او قرار بود بازیکنی باشد که با سبک پرسینگ رانگنیک مطابقت ندارد، اما سرمربی آلمانی هرگز یکی از بهترین بازیکنان تاریخ را نادیده نمی‌گیرد، حتی اگر او ۳۶ ساله باشد. در واقع زدن ۲ گل مقابل آرسنال باعث شد سرمربی جدید شگفت‌زده شود. به جای استفاده کم از رونالدو، او نشان داد در برنامه‌هایش این بازیکن نقش اساسی دارد و به بازیکنانش دستور می‌دهد هرچه زودتر رونالدو را پیدا کنند. رونالدو مقابل کریستال‌پالاس ۳۷ پاس داد که بهترین آمارش پس از نخستین بازی مقابل نیوکاسل در زمان بازگشت به اولدترافورد بود.

دفاع

خود رانگنیک در اولین کنفرانس خبری‌اش گفت که این بزرگ‌ترین مشکل یونایتد است. کلین‌شیت نکردن از ماه آوریل در خانه، نشان می‌دهد وضعیت شیاطین‌سرخ در فاز دفاعی خوب نیست. همه مربیان برتر قبل از هر چیز ابتدا به ترمیم خط دفاعی فکر می‌کنند. او به یک‌سوم دفاع خودی آنقدر اهمیت نداد که به پرس کردن از بالا اهمیت داده است. اگر یونایتد توپ را از دست بدهد، بازیکنانش نمی‌خواهند این توپ به محوطه جریمه خودی بازگردد و از همان بالا تلاش می‌کنند آن را بگیرند.

حفظ کنید

از زمانی که پپ گواردیولا منچسترسیتی را تبدیل به یکی از بهترین تیم‌های جهان کرد کرد، بازی با توپ به مُد روز تبدیل شد. مشکل اینجاست که برای انجام این کار باید بازیکنان مورد نظر و اعتمادبه‌نفس داشته باشید. منچستریونایتد هیچ‌کدام را نداشته و از همان دروازه با حضور دخئا و دفاع برای بازی کردن با توپ دچار مشکل شده‌اند. تلاش مدافعان یونایتد برای پاسکاری مثل این است که یک بمب دستی را رد و بدل کنند. رالف از تیمش خواسته هر وقت توپ را در اختیار گرفت خیلی زود آن را  به خط میانی برساند و از آنجا پیش‌روی را شروع کنند. به همین دلیل بود که از دریافت گل مقابل یانگ‌بویز به‌شدت عصبانی شد، زمانی که ماتیچ در یک‌سوم دفاعی پاسی اشتباه داد و در نهایت منجر به گل حریف شد.

چه چیزهایی از حضور رالف رانگنیک در منچستریونایتد یاد گرفتیم؟/ از تاکتیک‌های جدید تا برنامه رونالدو و استخدام روانشناس

با من یا علیه من

واضح است که سرمربی جدید به هر بازیکنی یک شروع تازه پیشنهاد داده و کسانی که برنامه‌هایش را قبول می‌کنند وارد تیمش خواهند شد. به همین دلیل بازیکنی مثل گرینوود مقابل یانگ‌بویز خیلی خوب عمل کرد و فِرِد ممکن است پس از ماه‌ها تمسخر حضورش ضروری به نظر برسد. سانچو هم تبدیل به بازیکنی شود که از ابتدا تصور می‌شد در منچستریونایتد باشد. اگرچه باید اعتبار پیشرفت سانچو را باید به کریک بدهیم.

ارتباطات و رسانه

سولشائر همیشه با رسانه‌ها عالی بود، اما از بیشتر بازیکن‌ها بیش از حد دفاع می‌کرد و خودش را سرزنش نمی‌کرد. رانگنیک برخلاف او به طور واضح می‌گوید تیم از دستوراتش پیروی نکرده و خوب نبوده. او به راحتی نحوه بازی تیمش را توضیح می‌دهد. رانگنیک خیلی زود عاشق فوتبال انگلیس شده و بسیاری از هواداران یونایتد هم به او علاقه‌مند شده‌اند. تا اینجای کار روش ارتباطی رانگنیک خوب بوده.

روانشناس

تنها زمانی که رالف اعلام کرد روانشناس ورزشی استخدام می‌کند، مشخص شد منچستریونایتد ۲۰ سال روانشناس نداشته و این جنبه مهم در ورزش امروزی نادیده گرفته شده است. سولشائر مطمئناً می‌توانست با یک روانشناس کار کند، چرا که عدم اعتمادبه‌نفس بازیکنانش منجر به نمایش‌های وحشتناکی شد. رانگنیک گفت که کاملاً منطقی است ساشا لنز که قبلاً با او کار کرده را به کار بگیرند تا به بازیکنان نفوذ کند. او به طور کامل در تمرینات شرکت می‌کند، چرا که به بازیکنان کمک می‌کند با روش‌های جدید سرمربی سازگار شوند و به آن‌ها اعتمادبه‌نفس و باور برای کارشان بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کوهمره_جروق IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    پنالدوی آماده خور
    • کارن IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      سلام به نظر من بهترین بازکن رونالد است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی