نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
بازی‌های گل گهر ۳ بر صفر می شود؟/ ممکن است کارت بازی مهاجم گابنی باطل شود
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آرش شکر ریز، وکیل بین المللی ورزشی در خصوص پرونده مهاجم گابنی گل گهر صحبت کرد.

آرش شکرریز در خصوص ماجرای بازیکن گابنی گل گهر و شکایت سه باشگاه از حضور این بازیکن در ترکیب این تیم اظهار داشت: طبق قوانین داخلی مسئولیت بررسی و صحت سنجی مدارک و صلاحیت بازیکن طبق شرایط مندرج در آیین نامه با باشگاه است و از این نظر با توجه به اطلاعات ضد و نقیضی که از فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران رسیده در صورتی که مسجل شود او شرایط بازی در ایران را ندارد کارت بازی‌اش باطل و دیگر اجازه همراهی تیم را نخواهد داشت ولی با توجه به اینکه این قانون داخلی است و جزو قوانین بین المللی نیست بازیکن می‌تواند تمام حق و حقوق خود را تا پایان دوره قراردادش از باشگاه گل گهر سیرجان بگیرد.

وی در مورد اینکه آیا ممکن است نتایج سه دیداری که این بازیکن در آنها حضور داشته تغییر کند یا نه، گفت: تغییر نتیجه بازی در صورتی رخ می‌دهد که بازیکن غیر مجاز در ترکیب بوده باشد. آیین نامه‌های داخلی از نظر بررسی صلاحیت بازی برای یک کشور یا مسابقات کشوری مرجع و موثر هستند اما تعیین مجاز یا غیرمجاز بودن یک بازیکن براساس مقررات فیفا انجام می‌شود. فیفا می‌گوید بازیکن غیرمجازی کسی است که در بازی قبل کارت قرمز گرفته باشد یا خارج از پنجره نقل و انتقالات جذب شود یا شناسنامه خود را جعل کند و ... اما این بازیکن مشمول هیچ یک از این موارد نمی‌شود.

وکیل بین المللی ورزشی در ادامه گفت: در صورتی که کارت بازی هم صادر شود اما به اشتباه در صدور کارت بازی پی ببرند، به علت نقض آیین نامه – نه مقررات – کارت بازی این بازیکن باطل می‌شود. همانطور که گفته شد این اشکال جزو نقض مقررات بازی که از سوی فیفا تعیین می‌شود، نیست.

شکر ریز در ادامه عنوان کرد: این موضوع به طور کلی چند وجه دارد. ابتدا اینکه دستورالعمل مربوط به محدودیت جذب بازیکن خارجی هنوز ابلاغ نشده است و در ثانی در مقررات فیفا بازیکن فاقد صلاحیت با بازیکن غیر مجاز متفاوت است که این در آیین نامه ما به درستی به آن اشاره نشده و باعث شده سو تفاهم ایجاد شود. این مورد را فصل گذشته در بازی سایپا - پیکان که یک تعویض اضافه انجام شد هم دیدیم. بازیکن غیر مجاز به کسی می‌گویند که محرومیتش به وی ابلاغ شده باشد. مثلا بازی قبل کارت قرمز گرفته باشد. بازیکن گل گهر طبق مقررات کارت بازی گرفته و محرومیتی به او ابلاغ نشده است. از زمانی که کمیته مسابقات و سازمان لیگ به او اعلام کنند که صلاحیت بازی ندارد و کارت بازی او را باطل کنند تبدیل به بازیکن غیر مجاز خواهد شد و حضورش از آن به بعد ممنوع است. در اینجا باشگاه گل گهر طبق مقررات تشریفات لازم را رعایت کرده است و از فدراسیون مبدا استعلامات لازم گرفته شده و اینکه شخصی به آن ایمیل دسترسی داشته و اطلاعات غیر واقعی داده است معنی اش جعلی بودن ایمیل نیست.

وی افزود: در قوانین آمده که مسئولیت صحت موارد مربوط به یک بازیکن بر عهده باشگاه است و این به طور هوشمندانه در آیین نامه آمده است و معنی اش این است که اگر بازیکن به هر دلیلی مجوز بازی اش باطل شود تمام حق و حقوق آن بازیکن را باشگاه باید بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • گداي امتياز IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    جونم پوئن مفت ميگيريم ميريم صدر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی