نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
استعداد ذاتی همراه با آموزش‌های پدر؛ مسیر طلایی قهرمان فرمول‌یک جهان/ فرستاپن؛ پدیده‌ای که به فوق ستاره تبدیل شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مکس فرستاپن با شیوه تهاجمی و جسورانه خود سالهاست که توجه اهالی فرمول یک را به خود جلب کرده است.

مکس فرستاپن، عنوان قهرمانی رقابتهای فرمول یک قهرمانی جهان ۲۰۲۱ را در یک رقابت دراماتیک و جنجالی از آن خود کرد.

رقابتهای این فصل فرمول یک پر بود از اتفاقات عجیب و غریب و این روند در دور آخر مسابقات در ابوظبی به اوج خود رسید تا در حالی که لوئیس همیتلون تا آخرین لحظه پیشتاز بود، در پی رخ دادن یک اتفاق عجیب قهرمانی را از دست داد و نتوانست به رکورد هشت قهرمانی در فرمول یک برسد و همچنان با هفت عنوان در کنار میشائیل شوماخر افسانه ای قرار دارد.

فرستاپن هلندی راه خود به سوی افتخار را از دوران نوجوانی شروع کرد، زمانی که پدرش ژوس فرستاپن که خودش بین سالهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۳ راننده فرمول یک بود، او را به کارتینگ می‌برد تا با دنیای رقابت در رانندگی آشنا کند.

استعداد ذاتی همراه با توصیه‌ها و آموزش پدر باعث شد مکس به یک قهرمان در رقابتهای کارتینگ چه در سطح اروپا و چه در جهان تبدیل شود. این موضوع باعث شد او در سال ۲۰۱۴ به رقابتهای فرمول ۳ راه پیدا کند و رقابت خود را در این رقابتها آغاز کند.

یک سال بعد، او تبدیل شد به جوانترین راننده تاریخ فرمول یک و با حضور در گرند پری استرالیا در حالی که فقط ۱۷ سال و ۱۶۶ روز سن داشت، با تیم تورو روسو که تیم خواهرخوانده رد بول به حساب می‌آید، تاریخ ساز شد.

مکس سال ۲۰۱۵ را با تیم ایتالیایی تورو روسو به پایان رساند و بعد از عملکرد خوبی که در شروع سال ۲۰۱۶ از خود نشان داد به تیم ردبول ارتقا یافت و جانشین دانیل کویات شد.

او در شروع کار خود در رد بول توانست در گرند پری اسپانیا به پیروزی برسد در حالی که تنها ۱۸ سال داشت و تبدیل د به اولین هلندی و جوانترین رانده ای که تاکنون در تاریخ گرندپری‌ها به پیروزی رسیده است.

حالا دنیای رانندگی شاهد ظهور یک پدیده بود که در راه ستاره شدن گام برمی‌داشت و بزرگان فرمول یک را به چالش می‌کشید. فرستاپن گام به گام در فرمول یک پیش رفت و نام خود را به عنوان یکی ازهیجان انگیزترین و پرطرفدارترین رانندگان این رشته ثبت کرد. روش تهاجمی‌و جسورانه او باعث ایجاد لحظاتی ماندگار در پیست‌های رقابتهای فرمول یک شد و توجه بسیاری از طرفداران این رشته را به سوی این راننده هلندی جلب کرد.

اوج توجهات به او اما در رقابتهای فرمول یک ۲۰۲۱ بود و در نبرد فینال امسال در ابوظبی یکی از پربیننده ترین و جذابترین رقابهتای فرمول یک تاریخ رقم خورد.

لوئیس همیلتون با اختلافی ۱۰ ثانیه ای از فرستاپن جلو بود و فقط ۵ دور به پایان رقابت باقی مانده بود اما ناگهان یک تصادف در پیست رخ داد. ناگهان نیکولاس لطیفی راننده ایرانی ـ کانادایی تیم ویلیامز از مسیر خارج شد و به گارد ریل برخورد کرد. این اتفاق منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد و به این ترتیب فاصله زمانی راننده‌ها از میان رفت و فقط ترتیب خودروها حفظ شد

این اتفاق باعث شد فرستاپن از رقیب انگلیسی خود هملیتون در دور آخر جلو بیفتد و یک پایان دراماتیک برای فرمول یک این فصل رقم بخورد و دست همیلتون از رسیدن به هشتمین قهرمانی کوتاه بماند.

شاید این نوع قهرمان شدن کاملا مناسب روحیات و کارنامه فرستاپن در فرمول یک بود، او اولین قهرمانی خود را در این رقابتها به دست آورد و به نظر می‌رسد که از حالا دوران جدیدی را در فرمول یک شروع کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • میثم IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    به خاطر اون تصادف وشرتاپن شانس اورد مگرنه از وقتی مرسدس موتور ماشین و عوض کرد و همیلتونم سبکشو شرایط از پرندپلی برزیل گلا عوض شد . همیلتون قهرمان می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی