توضیح فدراسیون درباره حکم جنجالی علیه گل گهر/ رای همین است؛ گل گهر زمان دارد ...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال اعلام کرد کمیته انضباطی براساس استعلام‌هایی که از فیفا و پلیس فتا گرفته بود، تصمیم به اعلام رأی بازی‌های گل گهر گرفته است.

اعلام رأی روز گذشته کمیته انضباطی درخصوص غیرقانونی بودن اریک بوکوم بایناما بازیکن گابنی گل گهر به بحث اصلی و سوژه فوتبال ایران تبدیل شده است. کمیته انضباطی با تشخیص مقصر بودن باشگاه سیرجانی در این قضیه، ۳ دیدار گل گهر مقابل استقلال، پیکان و سپاهان را ۳ بر صفر به سود این تیم ها اعلام کرد. مسئله ای که با اعتراض شدید باشگاه سیرجانی همراه بوده است.

حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال در گفتگو با برنامه ورزشگاه درباره بند ۸ ماده ۳۲ آیین نامه نقل و انتقالات مصوب سال ۹۳ که آمده است اگر بر فرض غیرمجاز بودن بازیکنی در هفته دهم کشف شود، از آن هفته به بعد بازی های آن تیم ۳ بر صفر می شود ولی چرا نتیجه دیدارهای گل گهر تغییر کرده، گفت:  فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مسئولیتی در قبال استعلام ها ندارند. آن چیزی که به دست آنها می رسد اصل بر صحت و برائت است و همان را ملاک و مبنا قرار می دهند. پس از اینکه قوانین حضور بازیکنان خارجی در لیگ ایران تغییر کرد و تضامینی خواسته شد، آیین نامه ای در اختیار باشگاه ها قرار گرفت و طبق همان آیین نامه صحت سنجی و راستی آزمایی به خود باشگاه ها واگذار شده و این باشگاه ها بودند که باید مسیر را به گونه ای طی می کردند که خللی در در آن شرایطی که برای بازیکنان خارجی در نظر گرفته می شد، به وجود نمی آمد.

او ادامه داد: کمیته انضباطی روز گذشته جلسه فوق العاده ای را تشکیل داد. چندین و چند ساعت این بحث را مطرح کرد. مدارکی که وجود داشت و استعلام هایی که از فیفا و پلیس فتا گرفته شد را کنار هم قرار دادیم تا به یک جمع بندی کلی برسیم تا کمیته انضباطی بتواند تصمیم لازم را بگیرد. مفاد پرونده به گونه ای بوده که کمیته انضباطی را به این نتیجه رسانده که این رأی را صادر کند. باشگاه گل گهر زمان دارد تا در کمیته استیناف درخواست تجدید نظر بدهند و حتی به مراجع بالاتر مراجعه کنند و به دادگاه CAS مراجعه کنند.

وی در مورد اینکه تنها فدراسیون فوتبال ایران حق مکاتبه با سایر فدراسیون های کشورها را دارد و چگونه کمیته انضباطی پس از اینکه مدارکی که خودش تأیید کرده باشگاه گل گهر را بازنده اعلام کرده است، پاسخ داد: قبلا گفته ایم و باز هم تکرار می کنیم. فدراسیون فوتبال اداره تشخیص هویت نیست. وقتی که چنین مواردی پیش می آید و بازیکن خارجی وارد کشور می شود، از طریق راه های ارتباطی که فیفا برای کشورها تعیین کرده، مکاتبات آغاز می شود. فدراسیون فوتبال نیز این کار را کرده و مکاتبات را انجام داده است.

شریفی ادامه داد: فدراسیون فوتبال درباره این بازیکن ۹ ایمیل رسمی دریافت کرده است. من پیش از این اعلام کردم صحت دو نامه که از طرف فیفا مورد تأیید قرار گرفته، اعلام شد. ۷ نامه دیگر را تأیید نکرده بودند. حسن زاده رئیس کمیته انضباطی از پلیس فتا درخواست بررسی این ایمیل ها را داشت.

او در ادامه بیان کرد: فدراسیون فوتبال اختیاری از خودش نداشته است چرا که ما نمی توانیم مبدأ نامه را صحت سنجی کنیم. زمانی که قانون گذار تعیین تکلیف کرده و مسئولیت را متوجه خود باشگاه کرده است. ۷ نامه دیگری که باقی مانده توسط پلیس فتا بررسی شده و اعلام کرده مبدأ، مبدأ درستی نیست. اینکه مبدأ ایمیل ها کجا بوده را من نمی دانم و خبر ندارم پلیس مبدأ آن را اعلام کرده است یا نه ولی می دانم که پلیس فتا اعلام کرده است مبدأ این ایمیل ها، درست نیست و با آن چیزی که شما می خواهید، در تضاد است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان گفت: کمیته انضباطی این گزارش ها را مبنا قرار داده اند چرا که پلیس فتا ضابط قضایی ماست و پس از بررسی، اعلام کرده است فقط ۲ نامه را تأیید می کند که همان ۲ نامه را فیفا مورد تأیید قرار داده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • قالی شویی افشین IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    بله دیگه، وقتی پای پول و بخور بخور در میون باشه مثل بحث تبلیغات دور زمین فدراسیون همه کارست اما وقتی جایی پول و سود براشون نباشه فدراسیون هیچ کاره و بی مسئولیت هستش. این فدراسیون و فوتبال باید چند سال تعلیق بشه و بعد از پاکسازی از این افراد از نو فوتبال و فدراسیون رو پایه ریزی کرد
    • پودر فروشی قهرناز IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      منم با نظر شما موافقم. ولی خب تعجب میکنم تو اولین و تنها طرفدار کیسه هستی که از عملکرد درخشان فدراسیون ناراحته... اینهمه کار کردن که شما را بیارن بالا... کمی تفکر!!! نمکدان نشکن لطفا.. بابا حمید ناراحت میشه.. #قهرناز پودری
  • مجید FR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    پاتوسی شرایط حضور در فوتبال ایران را داشت؟ اینها نتیجه لابی گری های آجرلو هست
    • درجواب IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      اگر پاتوسی مشکل داره چرا الان در فولاد بازی میکنه ؛) جواب بدین
    • شهرام IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      قانون در زمان پاتوسی به این شکل بود که او برای بازی در لیگ ایران در دوسال آخر قبل از‌حضور در استقلال یا باید ۱۰ بازی در لیگهای اروپایی میداشت یا در دو سال آخر در تیم ملی کشورش بازی میکرد. از نظر تاریخ میلادی او یک بازی در بلژیک کمتر انجام داده بود(۹تا) و در تیم ملی هم دوسال + دو ماه و نیم قبل بازی کرده بود. پس مثل بایناما نبود که برای پیدا کردن رزومه‌اش باید گوگل رو سوراخ میکردیم که آخرش هم‌ هیچی پیدا نکنیم!! اما‌ مشکل چطور حل شد؟! ساده است: ملاک سوابق بازیکن، استعلام به هجری شمسی بود نه به میلادی. پاتوسی در سال ۹۷ معادل سال ۲۰۱۹ به استقلال پیوست وقتی استعلام گرفته شد سوابق او در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ رو ارسال کردند که طبیعتا مجوز بازی داده نشد و او چند بازی بیرون نشست اما ما لیگ ۹۷ رو در سال ۲۰۱۸ آغاز کرده بودیم که با استعلام سال ۹۵-۹۶ ، پاتوسی در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ هم بازی ملی داشت و هم در اروپا به اندازه کافی بازی کرده بود. به همین دلیل مجوز بازی پاتوسی صادر شد. به همین راحتی. - نکته بعد اینکه برخلاف بایناما درمورد پاتوسی جعلی انجام نشده بود. دلیل سه هیچ شدن بازیهای گل گهر دقیقا ج
  • پرسپولیس سرور کیسه کش IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    همش کیسه کشا با کمک شاه دوتا ستاره گرفتن زمانی که تیم شاه بودن پرویز مظلومی گفت. تازه کیسه تاسیس شد ستاره نداشت تازه یه تیم اول یه ستاره میگیره بعد دومی چطوری کیسه کشا دوتا ستاره باهم گرفتن تازه اول پرسپولیس با نام شاهین تاسیس شد سال ۱۳۲۱ و دوم کیسه با نام دوچرخه سواران سال ۱۳۲۱ تاسیس شد
    • ۴فینال آسیاعقده تیم سوم ایران(بعدازتاج وپاس) GB ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      لنگ بنام شاهین تاسیس نشد بلکه وقتی شاهین به مسکلاتی برخورد کرد و تیم نداده بود شما سواستفاده کردین و سریع با یکسری از بازکنان قدیمی شاهین روهم ربختین و آن تیم مردمی رو قلع و قمع کردین رفت و تادیدین هیچکس دنباله حق خواهی شاهین نمیاد سریع یه اسم جعلی بنام لنگ(فوت آروم آسیا) را گذاشتین روش الان تو واسه خودت چی میگی میخای تاسیس شاهین رو بنام خودتون بزنین شما حتی عرزه داشتین یه تیم خودتون دورهم جمع کنین و لنگ رو ببندین بنامش حالا داری باتیمی که ارتشبد این آب و خاک با زحمت درست کرد و جزو سه تیم پرافتخار آسیاست این لحظه میخاهین با هوجیگری زیر سوال ببرین فقط اینو بهت بگم که هنوز خیلی خیلی کوچکتر از این حرفهایین اوایل انقلاب که همه ریخته بودن رو سر تاج کبییر و اسطوره هاش تا همه رو با خاک یکسان کنند زورشون اندازه یه دست خدابیامرز منصور خان نرسید الان میخاهین با مدیریتی که خود جمهوری اسلامی بالاسرش گذاشت این تیم رو زیر سوال ببرین نه حاجی فعلا بوق بزن
  • ..... ES ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    چراشخصی که هیچ اطلاعی از فوتبال نداردصرفایک خلافککاروااختلاسس گربورس است وشخصی که به عقیده بسیاری درزمان جنگ نابرابر هشت ساله جاسوس عراقی‌ها بودوبباعث لطمات زیادی به رزمندگان اسلام شده الان بایدوزییرباشدلین شخص خائن همان سجادی یاستون پنجم دشمن است.. خواهشا مراجع قضایی ورودکنند..... جراژستدویامگاه بازی میکنن.. مگر خودفدرااسون وشخص عزیز خادم هشت میلیارد ازگل گهر نگرفت وایشونوتاییدکردحال که کیسه بازی کرده برای تیم تیم رنگیش بیایدبالا شایدبه خیال کورخودش قهرمان بشه اینکارو کردببین باشکایت گل‌گهر اگرفوتبالمون مثل کویت نشد... دو خیانت کاربه کشوریکی سجادی وزیر وخادم وخادم عزیزی هرچه زوددتردستگییرتااختللاس سنگین وفرارنکرردن
  • سربازسرخ US ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    آقا قسم میخورم این قضیه جعل و پلیس فتا رو مافیای کیسه درست کردن دادن هکر براشون کارو در آورده سر تیم مظلوم گل گهر سیرجانو ببرن بازی نخورید آقایون کمیته انضباطی.
    • شاهین IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      چقدر جالب شد جنگ مافیا علیه رییس مافیا چه شود حالا آقای قلعه نوعی برات مشخص شد تیم خاص کدوم نیمه
  • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    آقای شریفی کم حافظه است یادشون رفته طارمی و پاتوسی و بازیکنان جدید استقلال همین مشکل رو داشتند و نتیجه ها تغییر نکرد حتی پارسال نتیجه بازی پیکان هم بالاخره تغییر نکرد . حالا چطور این بار گل گهر نقره داغ شده. این حکم با شکایت به CAS راحت لغو میشه مشکل فدراسیون ما اینه کا نگاه رنگی داره کافیه به ترکیب این کمیته نگاه کنید تا بفهمید چه خبره
  • حمید IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    پیروزی متقلب ترین تیم جهان .
    • رضایاک IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      چرخ سوارا هم مفت خور ترین تیم جهان #کیسه
  • deep blue IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    سلام. یک.بار.برای.همیشه.چرا.دعوا.را.رنگی.می.کنیم؟بگذاریم.تشکیلات.قضایی.تصمیم.خود.را.اجرایی.کند.این.حکم.بر.علیه.زشتی.وکژی.وپلیدی.های.باند.سیسیلی.نفوذی.در.ارکان.مرتبط. با.دلال.هاست.دستان.بزرگوار.کوچک.را.از.فوتبال.این.مرز.وبوم.قطع.کنید.که.ارتباط.شاخه.ی.اصلی.این.باند.مافیایی.تضعیف.وبه.تدریج.نابود.شود.هرسال.بازی.بچگانه.ای.طراحی. می.شود.و.امسال.این.شروع.پلیدی.هاست.دوستان.پلیس.فتا.ارسال.کننده.ی.اصلی.را.شناسایی.کرده.است.که.فدراسیون.با.قاطعیت.پیگیری.از.کمیته.ی.استیناف.و.کاس. را.پیشنهاد.می.کند.به.این.دلیل.است.که.این.بار.علی.آقای.مشهور.امیروی.کل.یوم.سیسیلی.ادر.گستره.ی.ایمیل.بازی.وایمیل.سازی.شناسایی.شده.است.اگر.این.آیینه.ی.تمام قد.کژی.ها.ممنوع.کار.شود.هم.تیم.های.باشگاهی.وتیم.های.ملی.وهم.فدراسیون.فوتبال.وهم.طرفداران.اصیل.نفس.راحتی.خواهند.کشید.چون.باند.مافیایی.کاملن.شناسایی.شده. اند.
  • حسودان ساکت IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    رای سوپر جام و بازی با سپاهان.... فراموش کردید؟؟؟
  • سنگ پا IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    ما طرفداران تیم کیسه اعتراض خود را شدید نسبت به اعطای دو امتیاز مفت به تیم ما اعلام می داریم ....نامردان چرا به تیم شله زرد سه. امتیاز دادیم ...ما با این همه قدمت باید پنج امتیاز بدین ...شما کمکت تخلف. کردین بیشتر میدادین ...سجادی باید قانونی وضع کنه که تیمم کیسه دوازده نفره بازی کنه ..
  • محسن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    سلام ۴ تا دربی رو سه صفر به اسم استقلال زدن بعد اینها میگن رای بازی با سپاهان؟ چطور حرفی از پاتوسی نمی زنید، پیله کردید به طارمی؟ یک حرف هم با فدراسیون دارم. صحت سنجی قرارداد بازیکنان با شماست، ولی مسئولیت اشتباه آن با باشگاه؟ اگر اینگونه باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود و از فردا تیمی جرات نمی کند بازیکن خارجی بخرد. با این قوانین، جذب بازیکن خارجی در رده امید محال است و تیم ها نمی توانند بازیکنان با استعداد خارجی در رده امید را خریداری کنند.
    • اس اسی دستا بالا IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      اون دربی ها همگی بخاطر جنجال بازیکنان و هواداران و هجوم به درون زمین و شکستن نیمکتها و صندلی های ورزشگاه وخرابکاری از طرف هواداران تیم محبوبتان لنگ تهران بوده از آن ۴ دربی ۲ تای آنرا خودم در ورزشگاه بودم دربی دوستانه سال ۵۸ یک بر صفر عقب بودید دربی سال ۷۳ هم بازی دو بر دو بود و فشار استقلال آنقدر بالا بود که حتما گل سوم هم میخوردید اما دو دربی هم در پیش از انقلالب ناتمام بود که بازهم یکی از آنها تاج یک برصفر جلوبود که به زمین هجوم بردید خخخخخ بعدی هم بازی یک یک مساوی بود که باز هجوم بردید خخخخخخخخخخخخخخخخالنگی حیاکن چاخان پاخان رو رها کن
  • مختار IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    خیلی تابلو دارید استقلال را می برید بالای جدول! طمع آدم را تباه می کنه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی