نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
روبرت لواندوفسکی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لواندوفسکی در آخرین بازی خود در سال ۲۰۲۱ هم دست از رکوردشکنی برنداشت، با این وجود اخبار عجیبی در مورد او به گوش می‌رسد.

روبرت لواندوفسکی یک رکورد قدیمی دیگر از اسطوره بایرن مونیخ و فوتبال آلمان یعنی گرد مولر را هم شکست.

ستاره لهستانی چهل و سومین گل خود در بوندس‌لیگا را طی یک سال اخیر به ثمر رساند تا هم به پیروزی ۴-۰ بایرن مونیخ مقابل ولفسبورگ کمک کند و هم اینکه رکورد گلزنی در یک سال تقویمی را که توسط گرد مولر در سال ۱۹۷۲ ثبت شده بود، بشکند. لوا در این بازی در مجموع شصت و نهمین گل خود در سال ۲۰۲۱ را به ثمر رساند و از این نظر با کریستیانو رونالدو که رکورد مشابهی را در سال ۲۰۱۳ ثبت کرده، برابر شد. از نظر گلزنی در یک سال تقویمی، لیونل مسی با زدن ۹۱ گل در سال ۲۰۱۲ رکوردی رؤیایی را به نام خود ثبت کرده است.

لواندوفسکی که با زدن گل چهل و یکم خود در ماه می گذشته در آخرین دقایق بازی مقابل آگزبورگ که با برد ۵-۲ به پایان رسید، رکورد دیگری از گرد مولر که گلزنی که در یک فصل بوندس‌لیگا بود را شکسته بود، این بار هم با گلی که در دقایق آخر به ثمر رساند رکوردشکنی کرد. جمال موسیالا با سانتر خود لواندوفسکی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این گلزن لهستانی هم با ضربه آکروباتیک در دقیقه ۸۷ گلزنی کرد.

توماس مولر دیگر بازیکن بایرن مونیخ هم چهارصدمین بازی خود در بوندس لیگا را با زدن یک گل و ساختن یک پاس گل جشن گرفت تا بایرن مونیخ نیز همچنان با اقتدار در صدر جدول باقی بماند.

این‌ها آخرین رکوردهایی هستند که در این سال برای بایرنی‌ها ثبت شدند چرا که این تیم آخرین بازی خود را در سال ۲۰۲۱ انجام داد و حالا با روحیه‌ای مناسب به استقبال سال نو و تعطیلات ژانویه می‌روند.

روبرت لواندوفسکی از آخرین فرصت خود در این سال استفاده کرد تا به یک رکورد جاودانه دیگر دست پیدا کند. فوق ستاره ۳۳ ساله لهستانی برای سومین سال پیاپی عنوان گلزن ترین بازیکن اروپا را نیز از ان خود کرد. او در سال ۲۰۱۹ با ۴۸ گل، در سال ۲۰۲۰ با ۴۵ گل و در سال ۲۰۲۱ با ۶۹ گل بهترین عملکرد را بین گلزنان اروپایی داشته است.

لوا در این سه سال مجموعاً ۱۶۲ گل به ثمر رسانده است و از این نظر عملکرد به مراتب بهترین نسبت به دو فوق ستاره فوتبال جهان یعنی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در این سه سال داشته است.

در حالی که رقابت‌های بوندس‌لیگا به نیمه راه خود رسیده است لواندوفسکی با ۱۹ گل در صدر جدول گلزنان این لیگ قرار دارد.

باین در فکر فروش لواندوفسکی؟

اما با وجود این درخشش خیره‌کننده و بی‌نظیر از سوی لواندوفسکی، بعضی رسانه‌های آلمانی از این نوشته‌اند که بایرن مونیخ قصد دارد این بازیکن را بفروشد تا پول لازم برای خریدن ارلینگ هالند ستاره نروژی دورتموند به دست بیاورد، بازیکنی که توجه بسیاری از تیم‌های بزرگ اروپا و به طور ویژه منچستریونایتد قرار دارد.

البته این در صورتی است که آن‌ها نتوانند خواسته‌های مالی لواندوفسکی را در قرارداد جدیدش تامین کنند. لوا با رکوردشکنی‌هایی که انجام می‌دهد قطعاً خواهان افزایش قرارداد خود است هرچند که او در حال حاضر ۳۳ ساله است و بایرن ترجیح می‌دهد سرمایه‌گذاری‌های کلان خود را روی بازیکنان جوان‌تر مثل هالند انجام دهد. از قرارداد مهاجم لهستان با بایرن‌مونیخ ۱۸ ماه باقی مانده است و او هنوز قرارداد جدید امضا نکرده است هرچند که گفته می‌شود خودش تمایل دارد در بایرن بماند. اما از سوی دیگر بایرن مونیخ مطمئن نیست که بتواند پاسخگوی خواسته‌های مالی این بازیکن باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی