نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
جنجالی‌ترین مدرک ماجرای ۳ بر صفر شدن بازی استقلال - گل‌گهر/ نامه‌های جعلی از این گوشی در تهران ارسال شد
منبع: فرارو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جعل مدرک بازی‌های ملی اریک بانیاما، بازیکن گابنی گل‌گهر، باعث ۳ بر صفر شدن بازی این تیم مقابل استقلال شد.

موضوع ۳ بر صفر شدن بازی گل‌گهر با استقلال با وجود تساوی‌ای که تیم قلعه‌نویی از فرهاد مجیدی گرفته بود هنوز داغ است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در آرای مشابهی بازی گل‌گهر با تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان را 3 بر صفر کرد تا تیم امیر قلعه‌نویی، هفت‌ امتیازی که در این دیدارها به دست آورده بود را از دست بدهد.

۳ بر صفر شدن نتایج این دیدارها به دلیل استفاده گل‌گهر از بازیکنی گابنی به نام اریک بانیاما است.

آن‌طور که فدراسیون فوتبال عنوان کرده، در پرونده بازی‌های ملی این بازیکن گابنی جعل صورت گرفته و در نتیجه، چون این بازیکن در این سه دیدار حضور داشته و از طرفی استقلال هم شاکی خصوصی گل‌گهری‌ها بوده در نتیجه رأی این پرونده با شکست گل‌گهر در این بازی‌ها صادر شده است.

بعد از اعلام این رأی، گل‌گهر با کسر هفت امتیاز (دو برد برابر سپاهان و پیکان و یک تساوی مقابل استقلال) صدر جدول را از دست داد و تیم سپاهان دوباره صدرنشین شد.

اعلام این رأی، اما با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شده است. مسئولان گل‌گهر و البته مسئولان باشگاه پرسپولیس، فدراسیون را متهم به «آبی» بودن کرده و این رأی را به نفع استقلال و سایر رقبا در جنگ قهرمانی توصیف کرده‌اند.

پرسپولیسی‌ها می‌گویند حتی اگر گل‌گهر تخلفی کرده نباید سه تیم دیگر تشویق شوند و جایزه بگیرند.

در این بین گل‌گهر هم ادعا کرده مسئولیت این اتفاق برعهده فدراسیون فوتبال است، چون این فدراسیون باید متوجه جعلی‌ بودن نامه‌های ارسالی از فدراسیون گابن می‌شده است.

این هم نکته مهمی است؛ در واقع درباره تعداد بازی‌های ملی بانیاما (طبق قانون ایران، باید در دو سال اخیر چهار بازی ملی داشته باشد) شک و تردید زیادی است.

شایعه شده بود که این بازیکن چهار بازی ملی ندارد و در نتیجه نمی‌تواند در لیگ برتر ایران بازی کند.

باشگاه گل‌گهر مدعی است استعلام لازم صورت گرفته و ایمیل‌هایی از سوی فدراسیون گابن به فدراسیون فوتبال ایران ارسال شده که نشان می‌دهد بانیاما چهار بازی ملی دوستانه دارد. بعد از تأیید توسط فدراسیون فوتبال، حالا خبر رسیده که این نامه‌ها جعلی بوده است. از ۹ نامه‌ای که با سربرگ فدراسیون گابن فرستاده شده هفت‌تایش جعلی است و فدراسیون گابن هم تأیید کرده نامه‌های ارسالی جعلی است و ارتباطی با فدراسیون گابن ندارد.

اینجا مسئله اصلی رخ‌داده و اینکه چه کسی نامه را جعل کرده محل سؤال است؛ فدراسیون فوتبال از پلیس فتا درخواست کمک کرده و حالا نتیجه‌اش عجیب و جنجالی شده است. در گزارش ۵۱ صفحه‌ای پلیس فتا، عنوان شده که نامه‌های جعلی مذکور از تهران با گوشی شیائومی و با وی‌پی‌ان، به همراه آی‌پی‌هایی از هنگ‌کنگ و روسیه فرستاده شده و جعل مسجل است! اینجاست که دیگر نمی‌شود از کنار این تخلف عجیب و غریب به سادگی عبور کرد.

گل‌گهر به کمیته استیناف برای این رأی اعتراض کرده، ولی مدارکی که پلیس فتا رو کرده می‌تواند معادلات را به هم بزند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه US ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    خب گوشی مال کی بوده؟
    • شمسعلی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      یعنی هنوز نمیدونی؟ بلافاصله کیا به ضرس قاطع ادعا کردن این بازیکن مشکل بازی کردن داره؟ صد در صد مطمئن بودن تو این پرونده برنده میشن! شما شک نکردی این همه اطمینان از کجا میاد؟ کیا سود بردن؟ بقول ریش سفیدان و بزرگان اگه میخواین ببینین یه مشکل چه جوری درست میشه و از جانب کیه، برید ببینید کی سود کرده . تمام
    • احسان IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      هفته پیش آقای "حیرانی" روزنامه نگار سابق یک پست در اینستاگرام گذاشت که با حمله شدید طرفداران شاه مجازی مواجه شد.ایمیل به روسیه رو ایشون افشا کردند. تخلف از سوی اسطوره اینستاگرامی صورت گرفته بدون تردید.
    • حمید علوی CA ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      گوشی امیرقلعه خودش که میدونم شیائومی نیست، احتمالا گوشی هومن باشه !
    • حمید علوی CA ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      الان سوال بنده اینه که چرا خانم اسدی که سوابق بازیکن رو تایید کرده چرا هنوز سر کاره؟! چرا اخراج نشده؟ چرا ازش تحقیق نشده که مطمئن باشن فقط یه اشتباه بوده و نه زد و بند و رشوه و اینا..؟!
    • نام من IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      فرهاد مجیدی
    • مجهول الهویه IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      منظورم این بود که باید علنا اعلام کنند گوشی مال کی بوده.
    • شاهین IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      الان من هم می توانم ایمل بفرستم!! از کجا معلوم رقیبان این کار را نکردند. تا از اب گل الود ماهی بگیرند
    • حسین استقلالی دوآتشه IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      گل گهر مگر همین کی‌روش استنلی موردعلاقه قلعه نویی نبود چرا فقید ازکشور ناشناخته‌ بازیکن گرفتید واقعا این دلال‌ها باید سخت مجازات‌ شوند
    • لنگی متوهم IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      نمیدانم اين لنگیهای بی‌خاصیت چرادچارسوزش شدند اين رای لنگ را ازرده ششم به پنجم آورد پس چرا اینقدر هوچی‌گری می‌کنند استقلال مثل شیر بزرگ است وبابزرگی خودش پس مانده ایی هم برای لنگ گذاشت دیگه نمی‌دانم چراناسپاسی می‌کنند
    • شمسعلی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      مشخصه که اسم اعلام نمیکنن براحتی پلیس فتا می‌تونه بفهمه کی این کارو کرده و البته هدف هم الان دیگه مشخص شده شاید اگر بازی رو در رو برده بودن، هیچ وقت برملا نمیشد چون سودی نداشت و این نقشه رو میذاشتن برای بقیه تیمها! فرض کنن ف. میم! میم، نون!
  • جنگ تا فوتبال پاک IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    بابا بخدا اصلا بحث امتیاز مهم نیست کسانی که با این شیوه کارکردن و منافعی داشتن یعنی بار اولشون بوده ؟ این جارو جنجالی که برخی آدمها و تیمها راه انداختن واقعا شک برانگیزه و گویا میخوان عامدا جلوی افشا و روشنگری این کارهای کثیف رو بگیرن
    • کارآگاه راکفورد (۱) IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      اینکه پرسپولیسیا میگن ارکان فدراسیون آبی هستن و وزیر ورزش کیسه‌کش تشریف دارن برای حرفاشون دلیل دارن. مافیای پشت پرده تیم کیسه در ارکان فدراسیون رسوخ کردن و پست گرفتن. مسئول چک کردن مدارک بازیکن گابنی خانوم حمیرا اسدی همسر سعید فتاحی عضو هیئت مدیره استقلال بوده که پای ایمیل فدراسیون گابن رو امضا کرده و نوشته "سوابق فوق مورد تایید است". اصلا سوال اینجاست که باشگاه کیسه از کجا فهمیده مدارک این بازیکن جعلیه و میتونه علیه این بازیکن و باشگاه گل‌گهر شکایت کنه؟! حتما راپورتی از فدراسیون آبی (روابط بین‌الملل فوتبال) براش ارسال شده که طبق اون میتونه علیه "اریک بابوئه باگناما بوکوم" اعلام جرم کنه. نکنه مدیرای تیم کیسه علم غیب داشتن و ما و خواجه حافظ شیرازی از اون بی‌خبر بودیم. مافیای آبی با تمام قدرتی که داره انقدر حقیره که یا دنبال پنالتی گمشده است یا بریدن سر تیمهای لیگ از جمله پرسپولیس، پارس جنوبی جم و گل‌گهر. یادمون نره که فصل قبل توی دو بازی سر تیم امیر قلعه‌نوعی رو بریدن. این بازی هم که اینجوری سرشو بریدن.
    • یک استقلالی متعصب IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      چجوری از یه تیم امتیاز کسر میشه بعد به اون یکی تیم اضافه نشه؟ یعنی با این منطق شما استقلال باید یک امتیاز بگیره و گلگهر هیچ امتیازی ؟ یعنی بازیو یک امتیازی کنیم؟ ارتش مجازي سرخ قصد ایجاد یه قانون جدید رو دارن که بازی باید یک امتیاز داشته باشه عزیزان یه کوچولو دیتای فوتبالیتونو بالا ببرید سه هیچ استقلال یه سه هیچ تکنیکالی به دلیل تخلف باشگاه مقابل هست که تقریبا در هر تخلفی این نتیجه اعلام میشه باشگاه استقلال به جعلی بودن ایمیل ها که اگاهی نداشته فقط با انجام چندتا سرچ دیدن بازی ملی نداره و به خاطر نداشتن بازی ملی اعتراض کردن و بعدش فدراسیون با استعلام از پلیس فتا دیده که ایمیل ها جعلی هستن اصلا چه ربطی بهمجیدی داره؟ در ضمن اگر استقلال 24 ساعت بعد اعتراض میکرد اعتراضش اصلا وارد نمیشد در کل این بازی خیلی جنجالی بود هم به خاطر ماجراهایی که سر بازی ندادن خارجی های استقلال پیش اومد هم داستان های همین اریک بایناما و من نمیفهمم وقتی یک طرف دعاوی استقلال و سپاهان و پیکان و طرف دیگه گلگهر هست نقش پرسپوليس چی هست که بیانیه صادر میکنه ،اظهار نظر میکنه و دستور میده؟
    • /// IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      کارآگاه راکفورد هم به یکی از نام های این کاربر ۱۰ اسمی اضافه شد،جناب با یک سرچ ساده میتوان متوجه شد که این بازیکن بازی ملی ندارد نیازی به راپورت عوامل فدراسیون هم نیست،حتی قبل از بازی با استقلال هم نسبت به استفاده از این بازیکن به گل گهر هشدار داده شده بود اما نه تنها مقابل استقلال بلکه مقابل پیکان و سپاهان هم به عنوان بازیکن تعویضی ازش استفاده کردند در حالی که بازی را برده بودند،اگر در این دو بازی لااقل استفاده نمی کردند فقط یک امتیاز از گل گهر کم میشد،اون بحث بازی حذفی با گل گهر را هم بار ها به شما توضیح دادم اما نرود میخ آهنین بر سنگ،در آن بازی خطایی که منجر به گل گل گهر شد و پنالتی اول استقلال اشتباه بود در واقع نتیجه بازی میشد یک بر صفر به نفع استقلال،در ضمن به نظر بنده خود این قوانین دادن ضمانت نامه بانکی و داشتن ۴ بازی ملی مشکل دارد،شاید بازیکنی که اصلا بازی ملی ندارد از بازیکنی که ۳۰ بازی ملی دارد با کیفیت تر باشد.
    • ارتش سرخ کیس سوز IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      من چند سال پیش تا الان متوجه این موضوع شدم ، و خیلی سعی کردم ک دست این آدما مافیای آبی رو ، رو کنم ، ب وسیله دوستانم تو مطبوعات و رسانه ها .... اما ی قدرت خیلی بزرگ مانع شده هر بار ، این قدرت خیلی بزرگ و قوی تر از اون ک فکرش رو بکنی ، من دیگ کلا بیخیال شدم ، نزدیک سی تا مدرک رو بود ، همین خبرورزشی هم جرات نداره این مدارک رو رو کنه ، فقط امیدوارم ی زمان همه چی رو بشه
    • کارآگاه راکفورد (۱) IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      جناب /// شما فرض کن من ۵۰ تا اسم کاربری دارم که براساس کامنتهای دیگر کاربران ازشون استفاده میکنم. فرضا وقتی میخوام توضیح واضحات بدم از نام کاربری "پشت کوهی" استفاده میکنم و میخوام بگم برادر من شما این چیزا رو فرضا به عنوان خبرنگار یا هوادار باید بدونی ولی نمیدونی. دوست عزیز فرمودی با یه سرچ ساده میشه خیلی چیزا رو فهمید در صورتی که اگه شما تجربه کاری من رو داشته باشی قطعا باید بدونی که به محتوای اینترنت اصلا اعتمادی نیست. چون هر کسی میتونه هر متنی (درست یا غلط) رو بنویسه و روی اون بذاره. در ضمن ایمیلهای جعلی هم توسط اینترنت فرستاده شده‌اند. فکس نبوده که بشه شماره فرستنده رو فهمید. پس لطف کن و در مورد چیزی که درباره‌اش اطلاع کافی و وافی نداری محکم صحبت نکن. شما بفرمائید مسئول روابط بین‌الملل وظیفه‌اش چیه و برای چی اونجا نشسته که فرضا نامه‌ای رو پاراف کنه و به صحت و سقمش کاری نداشته باشه. اگه شما فرمایش این خانوم و سخنگوی فدراسیون رو قبول داری جسارتا باید بگم شخص کوته‌فکری هستی و میانه‌ای با مطالبه‌گری نداری.
    • کارآگاه راکفورد (۲) IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      مشکل ما با این رای تناقض‌گویی مسئولین فدراسیونه که نمیخوان تخلف و کم‌کاری خودشونو بپذیرن و توپو انداختن تو زمین باشگاه گل‌گهر بدبخت که رفته یه بازیکن خارجی خریده تا مشکلشو حل کنه. شما اگه چیزی رو امضا کنی نمیتونی زیرش بزنی و بگی مسئول امضای من شمایی. اتفاقا جنابعالی مصداق نرود میخ آهنین در سنگ هستی که متوجه حرف من نمیشی و تعصبات رنگیت جلوی قضاوت عادلانه‌تو گرفته و به چیزایی استناد میکنی که با عدالت فاصله داره. اگه اینطوره پس بگید  هیچکس در برابر اختیاراتش مسئول نیست و چون گردنش کلفته کسی نمیتونه متعرضش بشه. بفرمائید پس قوه قضائیه و مجریه و مقننه الکی درست شدن و هیچ مسئولیتی در برابر اختیاراتشون ندارن و به هیشکی هم نباید پاسخگو باشن چرا، چون حوصله جوابگویی به سوالات بحق دیگرون در مورد اهمالشون رو ندارن. دوست عزیز بهتره بری و  از ظلم دفاع نکنی چون ممکنه فردا دامن خودتو بگیره. بعضی از استقلالیا میگن پرسپولیس رتبه‌اش تو جدول اومده بالاتر ولی نمیگن امتیازش با صدر جدول بیشتر شده. دعوای ما سر لحاف ملاست دوست عزیز نه پتوی میرزا عبدالله.
    • /// IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      جناب کارآگاه راکفورد من نگفتم که کار روابط بین الملل فدراسیون درست بوده اتفاقا باید تمامی عوامل این اتفاق مورد تنبیه واقع شوند و حتی خود فدارسیون هم مقصر است منتها در متن قانون نوشته که هر گونه مشکلی پیش بیاید باشگاه باید پاسخگو باشد و به همین دلیل گل گهر محکوم شد و گرنه شاید اصلا گل گهر تقصیری نداشته باشد،من هم عرض کردم خود این قوانین مشکل دار است اما وقتی که وجود دارند باید به آنها عمل شود و یا بهتر است این قوانین من درآوردی را حذف کنند و به جای آن ها چوب لای چرخ درآمد زایی تیم ها نگذارند تا پرونده ای برای تیم های ایرانی در فیفا تشکیل نشود،در مورد این مسائل حقوقی قطعا اون هایی که رای را صادر کرده اند از من و شما بیشتر میفهمند،شما گفته سر تیم های پرسپولیس و گل گهر بریده شده من هم جواب شما را دادم که گل اول گل گهر هم خطا بود و پنالتی دوم استقلال کاملا درست بود و داوری به نفع استقلال نبوده،در دو دربی از سه دربی اخیر هم که با داوری امتیاز گرفتید.
    • کارآگاه راکفورد (۱) IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      جناب ///  ببخشید وقتی این بند آئین‌نامه اون بندشو نقض میکنه و هر بچه‌ای متوجه اون میشه بنابراین نباید منتظر حکم درستی از سوی کمیته انضباطی باشیم در صورتی که خود این کمیته اگه واقعا علم کافی و عدالت وافی داشته باشه باید خواهان اصلاح آئین‌نامه باشه. اینه که میگم آئین‌نامه‌های سازمان لیگ و کمیته انضباطی باید بازنگری بشن برای همینه. دوست عزیز من شما رو نمیدونم ولی از خودم مطمئنم که از قانون سر درمیارم و توی این سالها با انواع و اقسام متنها و کتابها و پایان‌نامه‌ها و هر چی مربوط به حوزه نشر میشه اَشنا هستم و انقد مطالعه داشتم و دارم که میتونم توی خیلی از زمینه‌ها صاحب‌نظر باشم. مهم اینه که من هیچوقت پا روی عقلم نذاشتم و از چیزی که درست و عقلانی نیست و نبوده حمایت متعصبانه و کورکورانه نکردم و همیشه سعی کردم با وجدان باشم. استقلال دو دربی حذفی رو با پنالتی برد و به گواه کارشناسان داوری داخلی و خارجی چند تا از پنالتیهای استقلال باید تکرار میشدن که نشدن. همچنین بازی حذفی مقابل گلگهر که باز همین مشکل رو داشت.
    • کارآگاه راکفورد (۲) IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      دوست عزیز دروازه‌بانی که پاشو از خط دروازه جلوتر میذاره بالاخره باید پنالتیش تکرار بشه یا نه. خطای فرجی هم آره پنالتی بود اما باید قبول کنیم که قبل از این خطا داور خطای چشمی رو عالیشاه رو  تقدیم استقلالیا کرد و همون توپ تبدیل به خطای فرجی شد. اصلا کاری ندارم پای ژستد رو زد یا نه ولی بی‌مبالاتی کرد و میتونست پنالتی باشه. پارسال هم که پنالتی روی سیدجلال و کنعانی از نظر اکثر کارشناسا پنالتی بود همونطور که خطای امیری روی قایدی پنالتی بود. حالا شما اینو می‌بینی ولی اونو نمیخوای ببینی یه چیز دیگه است. خوبه در کنار طرفداری باوجدان هم باشیم و تعصب کور نداشته باشیم.
  • عباس معصومی FR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    چه استدلال مسخره ای میکنن لنگیا چون گل گهر تخلف کرده بازی نباید ۳-۰ بشه ؟ پس چطور وقتی تیم اصفهانی دیر به استادیوم‌ رسید پیروزی تشویق شد با ۳ امتیاز مفت ؟ یا بازی سوپرجام بدون تشریفات قانونی برگزار نشد ولی یه جام رو با اسنپ فرستادند به باشگاهشون نکته اینجاست که اگر بازیکن گابنی ۳۰ ثانیه مقابل پیردزی بازی کرده بود دیگه این اراجیف رو نمی گفتند...الان ناراحتیشون از اجرای عدالت هست در فوتبال ایران عدالتی که ازش پیروزی نفعی نبره عدالت نیست...شرط عدالت فقط نفع این تیم فاسد هست که به دیل ارتکاب جرم‌ مشابه (در یک فصل کامل) هواخواه گلگهر شدند
    • رایان IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      تو که ایقد شعار دادن خوب بلدی چرا وقتی کل تیم کیسه جک تر دی استفاده کردن قهرمان شدن فدراسیون اون زمان هوای کیسه رو داشت نظری نداری.بازی با نساجی ناظر بازی به سرپرست کیسه اعلام کرده از بازیکنهای خارجی نمیتونن استفاده کنن اما با اینکه ممنوعیت استفاده از بازیکنهای خارجی اعلام میکنن اما باز اون بازیکنها به بازی گرفته شدن باز فدراسیون ابی باز هوای کیسه رو داشته نظری نداری.اخه شما کیسه ها چه روی دارید....
    • وزرات ورزش کیسه و فدراسیون آبی IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      مسول رابطه ببن المل همسر ..... یکی از ارکان ساابقه فدراسیون الان از ارکان کیسه هست یعنی مسول روابطه بین المل آدرس،استعلام فیفا و فدراسیون گامبی نداشت تا اصالت استعلام بگیره ؟؟!! اینها همه اش حرف مفت به بهانه این توهمات می خوان جلوی اعتراضات امتیازهای ناپاک کیسه بگیرند تا کیسه بعد ده سال خارج زمین قهرمان کنند
    • کمک امتیاز معیشتی به کیسه حقیر IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      یعنی فدراسیون فوتبال ایران آدرس و فکس فدراسیون گاین نداشته که مدارک جعلی از طریق گوشی ارایه شده ؟؟!! آخه با عقل جور در نمیاد فدراسیون گاین داری آدرس ایمیل باشه از طریق ایمیل یا فکس مدارک جعلی بفرستند؟؟!! این حرف ها بیشتر ناشی از توهمات هست هر طور که شده سه امتیاز ناپاک به کیسه بدن تا سرگل گهر به خاطر فلعه نوعی و مصاحبه بعداز جام حذفی هدیه پنالتی ها به کیسه و فساد کیسه داوری نسبت به فدراسیون بگیرن و کیسه بعد از ده سال قهرمان ناپاک کنند
    • شاهرخ خان: IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      توقع داشتی پرسپولیس ۳۶ ساعت تو زمین بمونه تا سپاهان از رختکن نزول اجلال کنه. طبق قانون و به حکم داور و ناظر بازی نیم ساعت باید میموندن که موندن. به قول معروف: آمدیم، نبودید، رفتیم!! در ضمن همون موقع فیلم رختکن تیم سپاهان در اومد که قلعه‌نوعی به بازیکناش میگفت تو زمین نرید تا پرسپولیسا استادیومو ترک کنن. توی بازی سوپرجام هم شما تشریف نداشتین، ترکیه بودین. عضو هیئت مدیره‌تون آقای ملکی صورت‌جلسه‌ای رو امضا کردن و تحویل سازمان لیگ دادن که تیم استقلال از ترس پرسپولیس فرار کرده به ترکیه و به علت نداشتن شلوار اضافه (استقلال خودشو خیس کرده بوده) نمیتونه بیاد ایران و بازی کنه. بنابراین سازمان لیگ و کمیته انضباطی مختارن که هر تصمیمی خواستن بگیرن. شما کیسه‌کشا کی میخوایین روراست باشین و حداقل به خودتون دروغ نگین!!
  • شمسعلی. GB ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    آلان که معلوم شده مسئول روابط بین الملل همسر س ....... ف است دیگر کاملا معلومه که این از پیش برنامه ریزی شده بوده و مسلم بدانید اولا خود اینها کارت بازی را صادر کردند و سریع به استقلالیها اطلاع دادند که بعد از بازی شکایت کنید والا آنها که علم غیب نداشتند در ضمن اگر کیسه گلگهر را برده بود هرگز این مسئله رو نمی شد سپاهان و پیکان هم مدیون استقلال و این لجن بازار هستند
    • سراوانی US ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      چقدر تو دیگه حقیری که توی یه پاراگراف حرف خودتو نقض کردی. تو حقارت رو معنا کردی واقعا .این کامنت تو نشاندهنده اینه که لنگی جماعت حرف خودشونو اصلا و به هیچ وجه قبول نداره .یعنی حاضره تو یه متن چند بار حرف خودشو نقض کنه که فقط جواب استقلالیا رو بده .
    • آنتی شمسلی IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      الان تو از این ناراحتی که این کثیف کاریا رو شده ؟؟؟ عجله نکن شمسلی کثیف کاریهای تیم حقیرت تو این ۵ سال هم رو میشه ، ببین چجوری روسیاهی به زغال می مونه .
  • دوچرخه سواران بی خاصیت DE ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    هزاری هم که جعل مسجل شده باشه همونطور که نصیرزاده هم گفت برنده کردن سه تیم استقلال و سپاهان و پیکان خلاف قانونه . با کدوم قانون به این‌ سه تا تیم امتیاز هدیه دادن ؟ وقتی گل‌گهر و سازمان لیگ هردو مرتکب خطا شدن چرا باید این سه تا تیم سودشو ببرن ؟؟؟ با کدوم قانون ؟ ولی من دلیلشو میدونم ؛ به خاطر اینکه حکومتیا دیگه دوست ندارن پرسپولیس قهرمانی شیشم هم بدست بیاره و جاودانه شه . این جاودانه شدن شیش قهرمانی پرسپولیس واسه هر سه تا تیمی که مقابل پرسپولیس شیشتایی شدن میتونه خیلی خطرناک باشه که جبرانش واسشون حالا حالا ممکن نیست . کاملا مشخصه میخوان همه کاری بکنن تا پرسپولیس قهرمانی شیشم رو بدست نیاره وگرنه بر خلاف قانون به این سه تا تیم سه امتیاز هدیه نمیدادن ...
    • ناشناس IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      فقط یک سوال فرض کنیم بازهم تکرار میکنم فرض کنید تیم پرسپولیس دربازی با گل‌گهر وبا وجود بازیکن گابنی مسابقه را واگذار میکرد آیا بعد از بازی مربیان و سرپرستان وبازیکنان پرسپولیس هیچ اعتراضی نمی‌کردند تیمی که سرشار ازاعتراض به زمین و زمان است تیمی که اگر یک گنجشگ در زمان بازی روی سرشان پرواز کند اعتراض راشروع میکنند قضاوت باشد به وجدان بیدار همه انسان های باوجدان البته شاید تیم استقلال هم مانند پرسپولیس اگرسه امتیاز به این نوع به پرسپولیس میدادند دادوهوارواعتراض هم میکرد
  • وحید IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    فرهاد از این مدل گوشی داره.
    • ناشناس IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      مطمئن باش کار فرناز پودری
  • یونس پرسپولیسی IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    راستی چرادربازی باگل گهراستقلال نتونست ازدوتابازیکنش استفاده کنه تابتونه شکایت کنه ونگن شمام ازدوتابازیکنت استفاده کردی.چراتونستن به کیسه هاخبربدن.نشدبه گل گهربگن یاقلعه زهی چراوقتی۳بر۱ازسپاهان جلوبودودونست کیسه هاشکایت کردن ازبازیکنش دوباره استفاده کرد.بارئیس فدارسیون احمق ازخودشون.وگرنه همه چی دست به دست دادن تاکیسه هاامتیازالکی بگیرن.سپاهان وپیکانم زدن تنگشون تاکسی شک نکنه ولی خودتونید دقیقاخودتون
  • بهزاد IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    از کجا معلوم که ایمیل جعلی و خودشون درست نکردن ازش به نفع خودشون رای نگرفتن
  • منطق اث‌دق‌لالی IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    یاللعجب!! پس نهایتا کیسه یه سه امتیاز بهش هبه شد ومقصرش هم که من نبودم دستم بود تقصیر آستین‌م بود. فدراسیون کیسه‌دوست عزیزیِ خادم کیسه‌پوست پشت تمام این ماجراها هستش!! فدراسیون کیسه‌پرست‌مون کاملا درجریان جعلی بودن مدارک بوده وگرنه چطور ممکنه که بلافاصله پس ازبازی کیسه‌ها مطلع شده باشن؟! تمام ارکان مافیای کیسه در تلویزیون میلی هم از جریان خبردار بودن وشانتاژ میثاقی هم در راستای نیل به همین هدف کثیف ورذیلانه بود. اول فدراسیون تخلف کرد وبامدارک جعلی قرارداد بازیکن گل‌گهر رو برخلاف قانون ثبت کرد وکارت بازی‌ش صادر شد وقتی دیدن می‌شه از این نمد کلاهی برای کیسه بافت دست به‌کار شدن وبهشون اطلاعات لازم رو رسوندن. کیسه_تجسم_بلاهت کیسه_جمیع_صفات_رذیله
  • کارآگاه راکفورد (۲) IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    ما پرسپولیسیا از امیرخان میخواییم در بازیهای بعدی و احیانا با تیمهای بعدیش مواظب گشتاپو باشه تا گرفتار اس‌اس نشه. اگه فرض کنیم که باشگاه گل‌گهر تخلف کرده خب به چه دلیلی بازیهاش سه هیچ اعلام شه؟ در اینجور مواقع تیم متخلف با جریمه و کسر امتیاز تنبیه میشه. آقایان حسن‌زاده و رضا جاودانی که از کیسه‌کشای حموم تیمسار خسروانی هستن با کدوم قانون چنین حکمی صادر کردن و سه بازی رو سه هیچ اعلام فرمودن؟! باشگاه گل‌گهر در این قضیه فی‌الواقع هم چوبو خورد هم پیازو. انشالله که کمیته استیناف بعد از ردیابی گوشی فوق‌الذکر توسط پلیس فتا حکم کمیته انضباطی رو نقض کنه و دامن فدراسیون رو تطهیر نماید.
  • ابی از فلاح IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    وقتی زن سعید فتاحی کارمند کیسه کش باشگاه و یکی از ذوسای این سالهای گذشته نسئول تایید بازیکن بوده واضح و مبرن هست ک میدونسته و از قصد تایید کرده تا گل گهر و تو دام بندازن برای پیشی گرفتن نور چشمی های فدراسیون فاسد.این وسط باید زن سعید فتاحی و خودش رو بخاطر تبانی برای جعل محاکمه کرد. اینم بگم تمام اظین سالهای گذشته عشقپولیسیا میگفتن فتاحی کیسه کش هست،چون تمام تصمیماتش در آخر بنفع کیسه میشد و به ضرر عشقپولیس ولی کیسه ها ک میدونستنن این قضیه روفرار رو بجلو میکردن ک واویلتا ایها الناس فتاخی قرمز هست!!!!!آفتاب آمد دلیل آفتاب.الانم میخواد مردمیترین تیم ایرانو سرشو ببره تا انتقام مث همیشه از مردم ایران بگیره..
  • چهل سال مافیای ننگین لنگ IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    تقصیر تیم های دیگر مثل استقلال و سپاهان و تراکتور پیکان و ذوب و..است که اگر در گذشته هم مثل این قضیه بازیکن گابنی در قضیه جعل طارمی یا ۳ بر صفر شدن لنگ مقابل سپاهان و یا هزاران جعل و فسادی که مافیای لنگ انجام داده ورود و به جدیت پیگیر میشدن دیگه این تا این مفت خورهای لنگ حموم با حمایت بابا مسعود و ماما آذر و عمو حواد ظریف و.عیادی آنها این .جام های اسنپی ها رو نمی گرفتن..
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    یک سرچ ساده در اینترنت نشون میده بازیکن گابنی در تیم کشورش بازی نکرده باشگاه متمول گل کهر تقلب خودش باید قبول کنه
    • حسن IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      سوپر .خودتو محق نشون نده .اگر خیلی ساده است پس چرا فدراسیون کارت بازی صادر کرده درضمن همسر فتاحی هم تایید کرده خوب خودتونو زدید به اون راه
  • ااااا IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    به نظر من هر چی هست نباید بازیها 3-0 میشد چون ازین اتفاقات در فوتبال ایران زیاد رخ داده. بگردن مسبب اصلی رو پیدا کنن اگه خود باشگاه گل گهر مقصر بوده باید باشگاه جریمه شود و ناجوانمردی هست که بازیها 3-0 شود
  • 6 IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    تا چند روز بعد...
  • mahdi IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    خوب معلومه گوشی یا مال آقای درودگر بوده یا آقای عابدینی
  • س IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    اقاعباس هرچی بگی لنگ و پیروزی جای سوزش ۵تا قهرمانی و ۱۰سال رنگ قهرمانی ندیدنو خوب نمی کنه
  • واعظ آشتیانی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    قانون برای همه ، استقلال ۴بازی از بازیکن خارجی بدون‌مجوز استفاده کرده که باید طبق همین رویه فدراسیون ، ۳بر ۰ اعلام بشن .
  • پادشاه فوتبال ایران IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    تاریخ تیم کیسه اینو بما میگه که این تیم همواره بدنبال کسب امتیاز از راههای غیر فوتبالی و ناجوانمردونه بوده بارها توسط فداراسیون عابی پرسپولیس کببر ۳بر۰ بازنده اعلام شده
  • استقلالی⭐⭐ IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    بچه های تیم پیروزی فک میکنن زمان بابا مسعوده هرکاری میکردن هیچ کس باهاش کاری نداشت یحیی روازتیم دیگه وسط لیگ میارن پیروزی طارمی رو از ترکیه میارن هیچی به هیچی نه عزیزم چشاتوبازکن بابا رفته بعدشم جوری میگیدآبیه فدراسیون انگار به همه سه امتیازدادن به استقلال ۹امتیازمیگفتیدفدراسیون زرده بازمیشدشک کنی داداشای تیم پیروزی اگه عدالت برقراربشه باز مثل سالهای قبل بایدتواستادیوم اشک بریزیدکه تیمتون نمیتونه گل بزنه چه برسه جام بگیره تیم استقلال نمیزاره حقشو بوخورن زمان بابا مسعودتو نگاه نکن نمیتونست کاری کنه چون بابا بچه هاش جام میخواستن
  • رضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    اگر در پرونده طارمی رییس جمهور دخالتنمی کرد اینا باید الان دسته یک می بودند.
  • شایان حلاج نیشابوری IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    خوشم میاد جماعت بی سوادی و کم اطلاعاتی بحث میکنن . رو حرف بی منطق خودشون هم هستن . 1. بابا تا بازیکنی غیر مجاز در بازی استفاده نشه رای 3_۰ نمیشه صادر کرد . ۲. در صورت بازی‌کردن ، بازیکن غیر مجا تیم های مدعی فقط تا ۲۴ ساعت میتونن معترض بشن وبعد ۲۴ ساعت قابل استماع نیست . ۳ . در مورد طارمی شامل حالش نمیشه ‌‌‌. بیسوادها و بی شرف ها(شامل کسانی میشه عرفا این موضوع رو می‌دونن و خودشون رو عین گاو به نفهمی میزنن . هر بازیکنی یه کارت ITC داره . و بدون این کارت ، برای هیچ بازیکنی کارت بازی صادر نمیشه . در مورد طارمی اون بی شرف های که حرف مفت میزنن (دقیقا عین آرش برهانی {خبر ورزشی منتشر کن بنده شخصا تمام مسیولیت حقوقیش رو میپزیرم } و نمی‌دونم چرا یه آدمی پیدا نمیشه برای تشویش اذهان عمومی و افترا و نشر اکاذیب از این نفهم ها شکایت کنه ) طارمی قرار داد داخلی با تیم ترکیه ای امضا کرده بوده. هنوز ITC و مدارکش برای ثبت قرار داد رسمی در ترکیه ارسال نشده بوده . که اگر ITC طارمی دست ف ف ترکیه بود و تحت قرار داد تیمی در ترکیه بود. نمیتونستی بدون ITC در فدراسیون فوتبال ایران با هیچ تیمی قرار داد ببن
  • فرحبخش TR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    زمان قدیم یه فیلم ساخته شد بنام گدایان تهران کار کیسه ای ها کلمه گدایان امتیاز را در ذهنم متبادر کرد باباجان درسته هفت ساله که سوختید ولی جام با هر قیمتی که درست نیست اینو بدونید امثال هم داغ جام بولتون خواهد ماند صبر کنید تا آخر پاییز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی