نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
قدرشناسی به سبک عقاب آسیا/ وقتی احمدرضا دست استادش را بوسید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

احمدرضا عابدزاده کاپیتان اسبق تیم‌های ملی استقلال و پرسپولیس یکی از به‌یادماندنی‌ترین سنگر باران تاریخ فوتبال ایران است که افتخارات زیادی را به دست آورد.

احمدرضا عابدزاده ملقب به عقاب آسیا با تیم ملی قهرمان بازیهای آسیایی پکن شد با استقلال تهران نیز به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید. او همچنین سال‌ها با پیراهن پرسپولیس نیز در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد و یک مقام سومی هم با این تیم به دست آورد.

مرد دوست داشتنی فوتبال کشورمان همچنین با تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه حضور پیدا کرد. احمدرضا با اینکه در کنار زنده یاد ناصر حجازی یکی از به یاد ماندنی ترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران است اما چه حالا و چه زمانی که بازی می‌کرد قدرشناس مربیان پیشینش بود.

از رسول کربکندی گرفته تا محمد مایلی‌کهن، علی پروین، زنده یاد منصور پورحیدری، زنده یاد ناصر حجازی و ... همواره مورد احترام ویژه عقاب آسیا بودند.

این عکس مربوط به دهه هفتاد و بازی دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان است که احمدرضا را در حال بوسیدن دست استاد خود رسول کربکندی سرمربی وقت ذوب‌آهن است. کربکندی سال‌ها عضو تیم ملی بود و به عنوان دروازه‌بان این تیم در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین روی نیمکت نشست.پشت سر آنها منصور ابراهیم‌زاده سرمربی پیشین تیم‌های سپاهان و ذوب آهن هم دیده می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی