نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۸ صحنه جنجالی لیگ برتر/ پنالتی پرسپولیس درست بود؟/ گل سپاهان سوخت؟/ یک پنالتی علیه استقلال گرفته نشد؟
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فوتبال ایران یک هفته جنجالی دیگر را با نقش آفرینی داوران سپری کرد.

در روزی که تمام بازی‌های لیگ برتر به فاصله چند ساعت برگزار شدند، دیدار پرسپولیس و سپاهان با جنجال تاثیرگذار داوری همراه بود؛ یکی گل دقیقه ۵۹ سپاهان که از سوی داور مردود اعلام شد و دیگری یک صحنه پنالتی پرسپولیس و صحنه مشکوک به پنالتی روی مهدی ترابی.

این در حالی است که ساعتی پیش از این دو بازی، دیدار تیمهای مس رفسنجان و نساجی مازندران با دو پنالتی به پایان رسید؛ یکی به سود نارنجی‌پوشان و دیگری به نفع تیم ساکت الهامی که بحث‌های زیادی را متوجه خود دید.

همچنین در بازی مدعیان تازه یعنی آلومینیوم و گل‌گهر یک صحنه مشکوک روی اسماعیل شریفات رخ داد که داور ترجیح داد این صحنه را پنالتی نگیرد. علاوه بر این در بازی استقلال - شهرخودرو، برخورد توپ به دست بازیکن استقلال، اعتراض میزبان را به دنبال داشت.

در همین خصوص کارشناسان داوری اظهار نظر کرده‌اند که آنها را بررسی می‌کنیم.

* سپاهان - پیکان (خطای بازیکن سپاهان روی دروازه‌بان - دقیقه ۵۹ - داور: علی اصغر مومنی)

نوذر رودنیل: گل آفساید بود اما خطایی از سوی دروازه‌بان رخ نداد.

غلامرضا جباری: روی دروازه بان خطایی نشد اما اگر بازیکن شماره ۱۱ سپاهان توپ را لمس کرده باشد آفساید اتفاق افتاده است.

ابراهیم میرزابیگی: هیچ خطایی روی دروازه‌بان نبود اما می‌شود گفت که آفساید بود.

حسین عسگری: خطایی روی دروازه‌بان ندیدم اما آفساید است. قانون در آفساید می‌گوید حداقل دو بازیکن مدافع باید نزدیک تر به خط دروازه باشند که در ۹۹ درصد مواقع یک نفر موجود است که دروازه بان است و نفر دوم را آخرین مدافع می‌گویند. در این صحنه هنگامی که بازیکن سپاهان ضربه را یا نوک پا می‌زند بازیکن دیگر سپاهان از آن مدافع عقب تر نیست و آفساید را پر کرده ولی دروازه بان جلو آمده و چیزی که قانون می‌گوید وجود ندارد و فقط یک بازیکن نزدیک تر به دروازه است و آفساید بود.

حیدر سلیمانی: هیچ خطایی روی دروازه‌بان انجام نشد اما لحظه‌ای که دروازه‌بان تیم پیکان توپ را دفع می‌کند، یک مهاجم نوک داریم و یک مهاجم عقب‌تر. مهاجم عقبی توپ را مجددا ضربه می‌زند و یک مدافع که باید حساب کنیم دروازه بان تیم است و روی خط دروازه ایستاده و طبیعتا آن آخرین مدافع می‌شود. پس مهاجم دوم تیم سپاهان با تاثیرگذاری روی توپ باعث گل می‌شود که در وضعیت آفساید قرار دارد چون کاملا نسبت به آخرین مدافع حریف به خط دروازه نزدیک تر است و آفساید بود.

* پرسپولیس - ذوب آهن (داور: سیدمهدی سیدعلی)

پنالتی روی آل‌کثیر (دقیقه۸۸):

نوذر رودنیل: زاویه تلویزیونی که ما دیدیم چند بازیکن آنجا حضور داشتند و نتوانستیم تشخیص بدهیم آیا پای بازیکن را زدند یا نه و مثل اینکه خود داور هم پنالتی را نگرفت و کمک دوم پنالتی را اعلام کرد و من نمی‌توانم تصمیم صحیح درباره این صحنه بگیرم.

حیدر سلیمانی: کاملا آقای سیدعلی با تجربه در این صحنه قضاوت کرد. مدافع تیم ذوب آهن تکل می‌زند و در ادامه چون کنترل ندارد پای عیسی آل‌کثیر را از ناحیه مچ مورد ضربه قرار می‌دهد که باعث از بین رفتن کنترل آل کثیر می‌شود و اعلام پنالتی هم کاملا صحیح بوده است.

حسین عسگری: پنالتی به درستی اعلام شد. بازیکن با بی احتیاطی تکل می‌رود و توپ به پایش نمی‌خورد و سمت خارجی پای بازیکن پرسپولیس را می‌زند که داور به درستی پنالتی اعلام کرد.

ابراهیم میرزابیگی: من فکر می‌کنم بازیکن توپ را زد.

مشکوک به پنالتی (دقیقه ۹۰+۲):

نوذر رودنیل: خطا روی ترابی اتفاق نیفتاد و ادامه بازی درست بود.

ابراهیم میرزابیگی: خطایی روی ترابی انجام نشد.

حیدر سلیمانی: جدال بین مدافع و مهاجم بوده و طبیعتا در جدال بر سر توپ برخوردهایی پیش می‌آید اما برخوردی نبود که داور بتواند اعلام پنالتی کند و ادامه بازی کاملا درست بود.

حسین عسگری: یک تماس بدنی معمول فوتبال بود و خطایی اتفاق نیفتاد و بازیکن ذوب آهن می‌چرخد و پشتش با او تماس دارد که جزو اتفاقات معمول فوتبال است و خطا نیست و ادامه بازی درست بود.

* مس رفسنجان - نساجی ( داور: ناصر جنگی)

پنالتی مس (دقیقه ۷۱):

ابراهیم میرزابیگی: وقتی دو بازیکن باهم برخورد می‌کنند مشخص نیست چه کسی روی چه کسی خطا می‌کند و داور نزدیک بود و به رای او احترام می‌گذاریم.

حیدر سلیمانی: مشخص نیست.

غلامرضا جباری: به نظر من پنالتی رخ نمی‌دهد.

حسین عسگری: صحنه در تصاویر واضح نیست.

پنالتی نساجی (دقیقه ۸۰):

ابراهیم میرزابیگی: من فکر می‌کنم داور اشتباه کرد و این برخورد طبیعی در فوتبال بود و این پنالتی که به نفع نساجی گرفته شد، اشتباه بود.

حیدر سلیمانی: پنالتی نبود و داور اشتباه کرد. مدافع تاثیری روی بازی مهاجم نداشت.

غلامرضا جباری: به هیچ وجه پنالتی نیست.

حسین عسگری: در تصاویری که ما دیدیم نمی‌توانیم بگوییم این صحنه پنالتی است. شاید پنالتی بوده اما در تصاویر چیزی بعنوان خطای پنالتی دیده نمی‌شود.

* فولاد - صنعت نفت (صحنه مشکوک به هند در محوطه جریمه فولاد - دقیقه ۸۱ - داور: پیام حیدری)

حیدر سلیمانی: هند نیست چون دست در امتداد بدن قرار دارد.

غلامرضا جباری: پنالتی نبود.

ابراهیم میرزابیگی: به دست برخورد می‌کند اما چون دست در حالت عادی است و فضایی را اشغال نکرده، نمی‌تواند خطای هند باشد.

حسین عسگری: توپ هند نیست. مشخص نیست توپ به دست بازیکن می‌خورد یا خیر اما اگر خورده باشد هم دست بازیکن حالت طبیعی دارد و استفاده ای از دست برای پوشش فضا ندارد.

* آلومینیوم - گل گهر (صحنه مشکوک به پنالتی برای آلومینیوم - دقیقه ۱۲ - داور: بیژن حیدری)

حیدر سلیمانی: مدافع گل گهر روی مهاجم آلومینیوم خطا می‌کند و پنالتی است.

غلامرضا جباری: این صحنه پنالتی بود.

ابراهیم میرزابیگی: روی اسماعیل شریفات خطای پنالتی می‌شود و باید داور سوت می‌زد.

حسین عسگری: باید یک پنالتی مسلم برای آلومینیوم گرفته می‌شد. بازیکن گل گهر پای بازیکن آلومینیوم را می‌زنند و بی احتیاطی و خطا می‌کند.

* شهرخودرو - استقلال (صحنه مشکوک به هند در محوطه جریمه استقلال - دقیقه ۳۸ - داور: میثم حیدری)

حیدر سلیمانی: مدافع ابتدا با سر توپ را لمس می‌کند و در ادامه توپ به دست مدافع برخورد می‌کند و چون دست فضایی را اشغال نکرد و در امتداد بدن قرار دارد هند نیست.

غلامرضا جباری: داور تصمیم درستی گرفت و پنالتی نبود.

ابراهیم میرزابیگی: توپ اول به بازیکن برخورد می‌کند و بعد روی دستش میفتد و دست در امتداد بدن است و هیچ فضایی اشغال نکرده و در حالت عادی است و پنالتی نیست.

حسین عسگری: به هیچ وجه هند نیست‌. دست بازیکن حالت طبیعی دارد و بازیکن می‌خواهد سر بزند و توپ به سرش هم برخوردی دارد و بعد از آن توپ به دستش که حالت طبیعی دارد برخورد می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه US ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    تقدیم به آقای احمدی.
  • مجید NL ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    چطور با وجود اینکه تلویزیون از یک نمای کاملا واضح نشون داد که بازیکن ذوب آهن اول پای آل کثیر رو زد بعضی کارشناسان این صحنه واضح رو تشخیص ندادن ؟
  • ارتش سرخ IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    ب این اوصاف یعنی بازی کیسه و پدیده صحنه داوری نداشت که در این گزارش بررسی نشده پس صحنه خطای وحشیانه مرادمند چی؟
    • /// IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      اولا کیسه نه استقلال ثانیا مگر صحنه مشکوک به پنالتی را که البته همه گفتند پنالتی نیست نمی بینی؟شما به آن خطا میگوئید وحشیانه؟یک خطای معمولی بود که در هر بازی ممکن است ۲۰ مورد از این خطا ها رخ دهد ثالثا بالفرض که مرادمند باید اخراج میشد مثلا پدیده ای که ۳ گل عقب است و از دقیقه ۸۰ هم گذشته چه کار میتوانست بکند؟اختلاف یک گل نیست که بگویید شاید مساوی میشد،رابعا شما به فکر پنالتی مشکوک تیم خودت باش که دو نفر تایید کردند و دو نفر نه.
  • افشین فرش خور IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    این نظر به اصطلاح کارشناسای خودفروخته نشون میده یک نفر یا دو نفر نیستن که پشت پرده از لنگ حمایت میکنن، بلکه یه تیم و باند بزرگن که همه ارکان فوتبال از داور گرفته تا کمیته انظباطی و کارشناسای داوری رو تحت کنترل داره، وگرنه خیلی خنده داره وقتی همه مردم دیدین بازیکن توپ رو زده و اصلا پنالتی نبوده این چندتا مثلا کارشناس میگن پنالتی بوده. یاد اون پلان از جناب خان در برنامه نود افتادم که کارشناس داوری بود خخخخخ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی