۱۰ انتقال احتمالی در ژانویه ۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

نقل‌وانتقالات زمستانی فرصت خوبی برای برخی از ستاره‌ها است که مسیر جدیدی را در پیش بگیرند یا این که برخی باشگاه‌ها از این فرصت استفاده کنند و یک مهره کارآمد برای نیم‌فصل دوم به لیست‌شان اضافه کنند.

ژانویه بهترین زمان برای تقویت تیم‌های لیگ برتری است و در روزها کریسمس و در آستانه سال نوی میلادی با وجود برگزاری مسابقات در انگلیس، تیم‌ها به فکر استخدام بازیکنان جدید خواهند بود.

ژانویه ۲۰۲۱ که حسابی شلوغ بود و حالا این احتمال وجود دارد در ژانویه ۲۰۲۲ هم شاهد انتقال‌های بزرگ و مهمی باشیم. مثلاً نیوکاسل پایین‌جدولی با مالک جدید و متمول بی‌شک در فکر تقویت کردن خودش خواهد بود. یا منچستریونایتد و تاتنهام که به وضوح سرمربیان جدیدشان گفته‌اند تیم‌شان نیاز به تقویت دارد.

نشریه «میرر» ۱۰ بازیکنی که شاید در نیم‌فصل دوم در تیم دیگری توپ بزنند را لیست کرده است.

پیرامریک اوبامیانگ (از آرسنال به بارسلونا)

پس از سلب کاپیتانی از پیرامریک اوبامیانگ، ممکن است میکل آرتتا به طور کامل این ستاره گابنی را از برنامه‌هایش کنار بگذارد. شاید تصور کنید مشتریان بزرگی برای یک بازیکن ۳۲ ساله در خشکسالی گلزنی وجود نداشته باشد، اما بارسلونا به‌دنبال بازیکنی مثل مهاجم سابق دورتموند است. پس از این که سرخیو آگوئرو مجبور شد به‌دلیل مشکل قلبی از فوتبال خداحافظی کند، بارسا برای تقویت خط حمله به طور قطع در ژانویه مهاجمی جدید به خدمت خواهد گرفت و اوبامیانگ یکی از گزینه‌های مهم آن‌هاست.

ناتانیل فیلیپس (از لیورپول به وستهام)

اهمیت ناتانیل فیلیپس فصل قبل برای لیورپول آشکا بود، اما بازگشت مدافعان مصدوم قرمزها باعث شد فرصت بازی این مدافع باز هم کم شود. این بازیکن ۲۴ ساله تا دسامبر برای اولین بازی در ترکیب لیورپول صبر کرد. شاید اگر لیورپول باز هم وارد بحران مصدومیت شود، فیلیپس ارزش خودش را نشان دهد. اما یکی از تیم‌هایی که به فکر جذب مدافع است، وستهام خواهد بود، چرا که آنجلو اوگبونا و کورت زوما با مصدومیت‌های طولانی‌مدت از میادین دور شده‌اند. چکش‌ها تابستان قبل هم به فکر جذب فیلیپس بودند و شاید دوباره به سراغ او بروند.

دله اَلی (از تاتنهام به نیوکاسل)

پس از احیای کوتاه‌مدت در دوران نونو اسپریتو سانتو، به نظر می‌رسد دله اَلی آماده جدایی از تاتنهام است. آنتونیو کونته نتوانسته فضای مناسبی برای این هافبک ۲۵ ساله پیدا کند و اَلی هم به اندازه کافی جوان است که نتواند اوضاع را تغییر دهد. او فقط به محیطی جدید نیاز دارد و نیوکاسل می‌تواند بهترین مقصد برای ملی‌پوش سابق انگلیس باشد که بیش از ۲ سال در تیم ملی کشورش حضور نداشته. شاید این بازیکن و باشگاه تاتنهام به نتیجه‌ای برسند که منجر به جدایی موقتش از تیم لندنی شود.

کیران تریپیه (از اتلتیکومادرید به نیوکاسل)

این امکان وجود دارد که کیران تریپیه بازیکن سابق تاتنهام هم به لیگ برتر برگردد، چرا که او پایان فصل با اتلتیکومادرید قراردادی نخواهد داشت و آزاد می‌شود. به همین دلیل هم تیم مادریدی می‌خواهد ژانویه از فروش این بازیکن پول نقد دربیاورد. نیوکاسل در موقعیتی هست که برای جلوگیری از سقوط نیاز به ستاره دارد و کیران تریپیه هم از بهترین‌های اتلتیکو در فصل پیش بود که قهرمان لالیگای اسپانیا شدند. این ملی‌پوش انگلیسی تابستان گذشته هم مورد توجه منچستریونایتد بود. حالا حضور ادی هاو که سابقه کار در برنلی را با او دارد شاید این بازیکن را راهی سنت‌جیمزپارک کند.

آرون رمزی (از یوونتوس به آرسنال)

با توجه به این که آرسنال این روزها درگیر مسئله تغییر کاپیتان است و تعادل بین جوانی و تجربه را می‌خواهند حفظ کنند، بعید نیست آرون رمزی به این تیم بازگردد. خریدهای تابستانی آرتتا خوب بوده‌اند و جوان، اما بعد از رفتن آرسن ونگر بازیکنان مهم و باتجربه‌ای را از دست داده‌اند. یکی از راه‌های رفع این مشکل می‌تواند بازگرداندن رمزی بازیکن فعلی یوونتوس باشد که در پی فسخ قراردادش است. گفته می‌شود به‌دلیل این که باشگاه یوونتوس می‌خواهد دستمزدها را کاهش دهد، بعید نیست با جدایی هافبک ولزی موافقت کند.

دوشان ولاهوویچ (از فیورنتینا به تاتنهام)

آنتونیو کونته همین حالا هم روی نتایج و سبک بازی تاتنهام تأثیر گذاشته، ولی به‌دنبال سرمایه‌گذاری در این تیم لندنی است. تیم او مشخصاً نیاز به گل دارد و حتی با وجود حضور هری کین ستاره دیگری برای خط حمله می‌خواهد تا بار گلزنی از روی دوش کاپیتان تیم ملی انگلیس برداشته شود. دوشان ولاهوویچ صربستانی اخیراً به تاتنهام هم لینک شده. ستاره ۲۱ ساله فیورنتینا در فصل جاری درخشان بوده و به پیشرفتش ادامه داده. بنا بر گزارش‌های اخیر، او پیشنهاد تمدید قرارداد با فیورنتینا را رد کرده و تعدادی پیشنهاد از لیگ برتر انگلیس دارد.

فرانک کِسیه (از میلان به منچستریونایتد)

شاید برای کوتاه‌مدت تقویت منچستریونایتد با بعضی خریدها در دستور کار رالف رانگنیک قرار بگیرد. یک هافبک دفاعی اولویت سرمربی آلمانی است و نام فرانک کِسیه از قبل در ارتباط با شیاطین‌سرخ بوده است. از آنجایی که میلان از مسابقات اروپایی کنار رفته و قرارداد هافبک ساحل‌عاجی رو به اتمام است، در ژانویه مشتریانش شانس دارند تا او را به خدمت بگیرند. همین حالا هم اریک بایی به‌عنوان هموطن کِسیه در اولدترافورد حضور دارد و شاید او را برای انتقال به لیگ برتر وسوسه کند. رانگنیک قبل از استفانو پیولی قرار بود سرمربی میلان شود و از توانایی‌های بازیکنی مثل کِسیه مطلع است.

ادن آزار (از رئال‌مادرید به لیگ برتر انگلیس)

جادوی ادن آزار در رئال‌مادرید کار نکرده، چرا که زین‌الدین زیدان رفت و او با مصدومیت‌های متعدد از ترکیب اصلی دور شد. ستاره سابق چلسی هنوز هم آماده نیست و برای بازیابی فرم خوبی که داشته باز هم زمان می‌خواهد. بازگشت به انگلیس می‌تواند شروعی دوباره برای بازیکنی ۳۰ ساله باشد که شاید سال ۲۰۲۲ آخرین جام‌جهانی خودش را سپری خواهد کرد. با این حال با توجه به دستمزد بالای هافبک بلژیکی مشخص نیست کدام باشگاه به سراغ او خواهد رفت. شاید مثل گرت بیل، حضور قرضی در تاتنهام گزینه خوبی برای آزار باشد.

نیکولاس په‌په (انتقال قرضی از آرسنال)

در حالی که جدایی ادن آزار از چلسی به این بازیکن ضربه زده، مسیر برعکس برای نیکولاس په‌په وجود داشته. وینگر ساحل‌عاجی که گران‌ترین بازیکن آرسنال بوده با درخشش بازیکنانی مثل بوکایو ساکا، امیل اسمیت‌راو و گابریل مارتینلی به حاشیه رفته است. فروش او در ژانویه شاید سخت باشد، اما اگر آرسنالی‌ها بخواهند بخشی از ضرر خرید چنین بازیکنی را جبران کنند می‌توانند او را قرض بدهند. هیچ باشگاهی تمایل به خرید په‌په نداشته و مشخص نیست در صورت جدایی در لیگ برتر می‌ماند یا از انگلیس خارج می‌شود.

آنتونی مارسیال (از منچستریونایتد به جایی که بازی کند)

در حالی که برخی از بازیکنان منچستریونایتد با حضور رالف رانگنیک شرایط خیلی بهتری پیدا کرده‌اند، آنتونی مارسیال مهاجمی است که به نظر می‌رسد از آینده‌اش مطمئن نیست. مهاجم سابق موناکو با آمدن کریستیانو رونالدو فرصت بازی کمتری پیدا کرده و زمانی که اوله‌گنار سولشائر هم حضور داشت ۲ مرتبه در ترکیب اصلی تی مبه میدان رفت. به زبان ساده برای حضور مهاجم ۲۶ ساله در جام‌جهانی ۲۰۲۲ این بازیکن نیاز دارد به تیمی برود که بازی کند. یوونتوس شاید مقصد خوبی برای این بازیکن باشد، اما از بارسلونا و برخی باشگاه‌های لیگ برتری هم برای انتقال مارسیال نام برده می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ستاره شب IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    امباپه رو یادتون رفت
  • عاشق رئال مادرید IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    به نظر من اگه رئال با وکیل هالند به توافق نرسه میاد دوشان ولاهویچ رو میگیره برای آینده ی خط حمله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی