نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شهاب عزیزی خادم
منبع: میزان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس فدراسیون فوتبال در قبال حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا سکوت اختیار کرده تا ابهامات در این خصوص به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند.

سکوت عجیب فدراسیون فوتبال در قبال حذف محتمل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا نشان دهنده این واقعیت است که مسئولان فدراسیون فوتبال چندان بی‌تمایل به حذف این دو باشگاه از چرخه لیگ قهرمانان آسیا نیستند.

البته قبل‌تر هم مشاوران رئیس فدراسیون فوتبال تلویحاً به این موضوع اشاره کرده بودند، اما این بار به دلیل نگرانی از حمله هواداران دو باشگاه به نظر می‌آید سیاست سکوت به عنوان کلیدی‌ترین خط مشی مدیریت فوتبال انتخاب شده تا به این ترتیب میزان انتقادات به فدراسیون فوتبال کاهش پیدا کند و همه چیز به سمت دولت و وزارت ورزش و جوانان سوق داده شود.

عزیزی‌خادم که خود را در برزخی بزرگ می‌دید و دیگر توان مقابله با منتقدان را نداشت و حتی صدای انتقادها از داخل هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز به وضوح می‌شنید، تصمیم گرفت با برپایی نشست روسای هیئت‌های فوتبال سراسر کشور در یکی از گران‌قیمت‌ترین هتل‌های نصف جهان به نوعی بستر تعامل با آن‌ها را فراهم سازد تا چنانچه کسی به سمت برگزاری مجمع فوق‌العاده رفت آقای رئیس پیش از هرگونه بحران، یارگیری لازم را انجام داده باشد، در حالی که همزمان با این برنامه هدفمند، نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به سئول جنوبی رسیده بود که اگر اتفاقی رخ ندهد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از گردونه رقابت‌های آسیایی حذف خواهند شد.

اما عزیزی‌خادم همانطور که نسبت به حضور سرمربی تیم المپیک با پیراهن منتقش به پرچم رژیم جعلی صهیونیستی واکنشی نشان نداد، این بار نیز در خصوص این موضوع سکوت پیشه کرد تا به این ترتیب هواداران ناراضی دو باشگاه را به سمت دولت و وزارت ورزش و جوانان سوق دهد!

عزیزی‌خادم و مشاورانش خوب می‌دانستند این ماجرا می‌تواند به نوعی نجات بخش آن‌ها باشد، چون در صورت حذف استقلال و پرسپولیس از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا دیگر کسی به سراغ مشکلات موجود در ساختار مدیریت فوتبال نخواهد رفت؛ موضوع خوبان عالم به دست فراموشی سپرده می‌شود و از طرفی دیگر کسی پیگیر ماجرای حضور مهدی مهدوی‌کیا در بازی جنجالی نخواهد شد.

اما برخلاف تصور رئیس فدراسیون و همفکرانش باید اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در اسرع وقت به مردم توضیح دهند که اگر موضوع به این شکل بود چگونه هفته گذشته داریوش مصطفوی همه چیز را گل و بلبل نشان داد و شوی تبلیغاتی آن‌ها در حضور دوربین‌های تلویزیونی و عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های گروهی به چه ترتیبی بود؟

البته که از همان جلسه استارت این ماجرا زده شد و مصطفوی مدعی شد اگر مشکلی پیش بیاید باید هواداران فوتبال متوجه شوند که دولت کارشکنی کرده وگرنه مجموعه مدیریتی فدراسیون فوتبال به شکل تمام و کمال وظیفه خود را انجام داده است؛ در صورتی که برخی قطعات این پازل با ادعای رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای همخوانی ندارد و شائبه بهره‌برداری سیاسی از این اظهارات به نظر می‌آید.

با این حال همچنان رئیس فدراسیون فوتبال در قبال مساله‌ای به این مهمی سکوت اختیار کرده تا ابهامات در این خصوص به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کند و این سوال از سوی کارشناسان حقوقی، فوتبال و اجتماعی مطرح شود که آیا سکوت عزیزی‌خادم به این معناست که آقای رئیس تلاش دارد مرز عصبانیت هواداران را تا بالاترین حد ممکن برساند که علاقمندان به این دو تیم مستقیماً واکنش نشان دهند و دست به رفتارهای احساسی بزنند؟

قطعاً نهادهای نظارتی و بالادستی تمام رفتارهای موجود در این اتفاقات را به خوبی رصد می‌کنند و در صورت تداوم این سوء استفاده‌ها از فضای موجود با خاطیان برخورد خواهند کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سید جلال DE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    بله، همونطور که با خاطیان قبلی برخورد کردن
  • حامد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    فعلا استاد برنامه ریزی کردن تا نیم فصل شب قبل بازیهای پرسپولیس برن اردوی رقیب و ...
  • بابا حمید IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    اون کسانی که به عزیزی خادم رای دادن حق اعتراض ندارند وقتی که عزیزی خادم بهتون میخواست دلار بده تا بهش رای بدین باید فکر اینجاشو میکردین
  • آره ما پیروزی هستیم کیسه کشا بسوزن IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    هههههههه نقش جهان بعد نفت مسجد سلیمان نوبت دوستی میلیارد دادن سکه چک کشی....و غیره خادم الکیسه و حمید و دوستان (آجورلو پت و مت خودتان میدونید کین کیسه سپاهان سازمان لیگ داوران فدراسیون فقط آبی...)رسیده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی