نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
بهتاش فریبا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی اسبق استقلال گفت: تقابل تیم فرهاد مجیدی با فولاد که پرس خیلی خوبی انجام می‌دهد قطعا دشواری‌هایی را برای استقلال به وجود می‌آورد اما راه‌هایی برای شکستن این پرس وجود دارد.

تیم استقلال پس از کسب پیروزی سه بر صفر مقابل شهرخودرو در هفته یازدهم حالا خود را برای دیدار هفته دوازدهم مقابل فولاد خوزستان آماده می‌کند که سرمربی و کاپیتان سابق استقلال و کاندیدای سرمربیگری این تیم در ابتدای فصل جاری روی نیمکت مربیگری‌اش می‌نشیند. بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار تیم‌های استقلال و فولاد و رویارویی فرهاد مجیدی و جواد نکونام حرف زد:

مصاف تیم‌های استقلال و فولاد را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعاً دیدار با فولاد یکی از مسابقات مهم باقی مانده تا پایان دور رفت است. البته همه بازی‌ها برای استقلال مهم است و در واقع بازی آسانی وجود ندارد. به نظرم استقلال باید شرایطش را در صدر جدول طوری حفظ کند که ضمن حفظ این اختلاف امتیاز تلاش کند آن را بیشتر هم بالا ببرد. چون این امتیازات در دور برگشت به کمک استقلال خواهد آمد.

چه شناختی از تیم نکونام دارید؟

تیم‌های جواد نکونام در این سال‌ها نشان داده اند که خیلی خوب پرس می‌کنند و فضا را از جلو می‌بندند. تیم‌های نکونام دونده و فیزیکی هستند. شیمبا هم یک مهاجم خطرناک است که روی ضدحملات نشان داده در این سالها به استقلال زیاد گل زده است. بنابراین خط دفاعی باید مراقب این بازیکن باشد.

وضعیت خط دفاعی استقلال می‌تواند امیدواری‌هایی برای این موضوع به کادر فنی این تیم بدهد؟

خط دفاع استقلال در این فصل خودش را به خوبی ثابت کرده و تا اینجا فقط سه گل دریافت کرد که یکی در جام حذفی بود. دو گلی هم که در لیگ برتر خورده روی ضربات ایستگاهی بوده به همین خاطر این شرایط می‌تواند باعث شود یک بازی قشنگ را از دو تیم شاهد باشیم.

نقطه قوت استقلال کجاست؟

استقلال در همه خطوط نقاط قوت دارد و آنچه در این چند بازی به چشم آمده مدیریت خوب مهدی پور در خط هافبک است که آن وسط کار را در دست گرفته است. البته ما امیدواریم وریا به این بازی برسد چون حضور این بازیکن در تیم بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد روحیه تیمی‌استقلال را بالا می‌برد. از طرفی استقلال در این بازی‌های اخیر که وریا نبوده بیشتر از چپ حمله کرده و اگر وریا بیاید از راست هم قدرتش بیشتر می‌شود.

استقلال یک مدیر خوب در زمین دارد/ جناح راست با حضور یک استقلالی تقویت می شود؛ امیدوارم او زودتر برسد

چطور می‌توان به فولاد گل زد؟

استقلال می‌تواند روی ضربات کاشته با استفاده از نیروهای سر زن خوبی که دارد حساب باز کند. در حال حاضر ما در استقلال بیش از هفت بازیکن سر زن داریم. ژستد، آرمان رمضانی و ارسلان در جلو بازیکنان سرزنی هستند و سیاوش یزدانی، عارف آقاسی، محمد دانشگر و مرادمند هم نشان داده اند که ضربات سر را خوب می‌زنند. جعفر سلمانی هم نشان داده بازیکن باهوشی است و می‌توان روی او حساب ویژه ای باز کرد چون همه جا خودش را به موقع می‌رساند و گل هم می‌زند. به هر حال بازی سخت و دشوار خواهد بود.

برای عبور از پرس شدید فولاد چه راه‌هایی وجود دارد؟

یکی از راه‌های شکستن پرس عبور از یار مستقیم است که استقلال نشان داده در ترکیبش چنین نفراتی را دارد که بتوانند یار مستقیم را از پیش رو بردارند. نکته دیگر پاس‌های کوتاه از لابه لای‌هافبک‌هاست که مهدی پور و حسین زاده در این زمینه توانایی‌های شان را نشان داده‌اند. در کل تقابل این دو مربی جوان همیشه سخت بوده. البته طبیعی است ما دوست داریم استقلال این بازی را ببرد.

در پایان حرف خاصی باقی مانده بفرمایید...

خوشبختانه استقلال بدون محاسبه دو امتیازی که از بازی گل گهر به این تیم اضافه شد باز هم در صدر جدول قرار می‌گیرد. باید ببینیم کمیته استیناف چه پاسخی به پرونده گل گهر خواهد داد. به هر حال استقلال باید شرایطی برای خودش ایجاد کند که همچنان درصد باقی بماند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی