نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
مربی پرسپولیس علیه قهرمانی سرخپوشان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حمید مطهری ۱۸ سال قبل با پیراهن سپاهان دروازه پرسپولیس را باز کرد تا مانع قهرمانی سرخپوشان تهرانی شود.

حمید مطهری در دهه هفتاد در تیم ملی جوانان ایران در کنار استعدادهای درخشان دیگری چون کریم باقری، مهدی پاشازاده بازی می‌کرد و به عنوان یک هافبک آینده دار در فوتبال ایران مطرح شد. او در دهه هفتاد شمسی هافبکی خوش فکر و شوتزنی بود و شاید اگر مصدوم نمی‌شد می‌توانست در رده ملی نیز تبدیل به بازیکنی موثر در دوران خودش بشود. 

اما مطهری در کارنامه بازی‌های خود یک بازی ویژه را مقابل پرسپولیس انجام داد که یکی از بهترین نمایش‌های این هافبک بود. در سال ۱۳۷۲ او به تیم سپاهان پیوست که تیمی جوان شده بود رفت و به رغم اینکه سن کمی داشت ولی یکی از بازیکنان ثابت و کلیدی زردپوشان بود. در همان فصل که  رقابتهای  لیگ ازادگان شور و هیجان خاصی داشت و در حالیکه دو تیم سایپا و پرسپولیس در کورس قهرمانی بودند، دیدار حساس و سرنوشت ساز دو تیم سپاهان و پرسپولیس نقش تعیین کننده ای در قهرمانی داشت.

این دیدار در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۷۲ به میزبانی تیم اصفهانی برگزار شد و در حالیکه می‌رفت بازی با نتیجه بدون گل به پایان برسد حمید مطهری از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۸۰ تک گل این بازی را برای سپاهان وارد دروازه محمود خوراکچی کرد و پرسپولیس با این شکست از کورس با سایپا عقب و در نهایت تیم سایپا قهرمان لیگ شد. 

او در خصوص این بازی خاطره انگیز و در حالی که بیست سال داشت و مقابل سرخپوشان قرار گرفت گفت: آن سال پرسپولیس و سایپا در کورس قهرمانی بودند و این بازی سرنوشت قهرمانی را به نوعی تعیین کرد. بازی خیلی خوبی بود و حدود بیست، سی هزارنفر تماشاگر به ورزشگاه آمده بود. بازی صفر، صفر بود که دقیقه هشتاد و خرده ای پنالتی شد. کسی جرات نمی‌کرد پنالتی را بزند. من از همه کوچکتر بودم اما توپ را برداشتم و زدم و گل شد. این بازی باعث شد پرسپولیس قهرمانی را از دست بدهد.

در ترکیب سپاهان در آن بازی جالب برابر پرسپولیس علاوه برحمید مطهری بازیکنانی چون داوود مهابادی، پرویز برومند و حمید معماریان حضور داشتند. در ترکیب پرسپولیس هم بازیکنانی نظیر پنجعلی، درخشان، شاهرودی، محرمی، پیوس قرار داشتند. هدایت سپاهان را در آن سال فیروز کریمی به عهده داشت.

هرچند مصدومیت سنگین اجازه نداد مطهری در دوران بلوغ فوتبالش بتواند در سطح اول باشگاهی و تیم ملی بزرگسالان بدرخشد اما تا قبل از مصدومیت او همیشه یکی از مهره‌های ثابت تیم‌های ملی رده‌های جوانان و امید ایران بود.

جالب است که مطهری که ۲۸ سال پیش مانع از قهرمانی پرسپولیس شد در دو فصل گذشته لیگ برتر در کنار یحیی گل محمدی دو بار جام قهرمانی را بالای سر برده است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • آنتی لنگیزاسیون IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    عههههههههههههههه... پس لورن بلان به غیر از خاله زنک بازی به هنرهای دیگه ای هم آراسته بوده قبلا. اخخخخخخ
  • رضایاک IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    نویسنده جان آخر ما نفهمیدیم 18 سال یا 28 سال.خخخ اول تیر زدی18 آخر پست نوشتی 28. البته فکر کنم 28 درست باشه نویسنده جاااااان
  • اس اس دوستاره IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    پ رولان بلان اول سپاهانی بوده
  • امید IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    توعمرفوتبالش کلا1گل زده اونم پنالتی به لنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی