نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
مجازات سنگین برای توهین‌کنندگان آنلاین به ورزشکاران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بریتانیا قانون جدیدی را مصوب کرده که طبق آن توهین‌کنندگان آنلاین نیز مثل متخلفان داخل ورزشگاه‌ها مجازات می‌شوند.

کسانی که پست‌ها و تصاویر توهین آمیز و نژادپرستانه در مورد ورزشکاران به صورت آنلاین منتشر می‌کنند با مجازات ممنوعیت از حضور در ورزشگاه‌ها تا مدت ۱۰ سال و همچنین مجازات احتمالی زندان روبه‌رو خواهند شد.

پریتی پاتل وزیر امور داخلی بریتانیا در مورد قانون جدید گفت: «نژادپرستی غیرقابل قبول است و برای مدت طولانی فوتبال با این تعصب شرم آور خدشه دار شده است. کسانی که مسئول توهین نژادپرستانه آنلاین هستند باید مجازات شوند. تغییرات قانونی که من اعلام می‌کنم باعث می‌شود که آن‌ها از حضور در مسابقات فوتبال منع شوند. نژادپرستی و توهین‌های آنلاین مرتبط با فوتبال باعث می‌شود مجرمان تا ۱۰ سال از حضور در مسابقات در انگلیس و ولز محروم شوند.» ممنوعیت فوتبالی در حال حاضر تنها در قانون قبلی برای افرادی که به دلیل خشونت، بی نظمی و شعارهای نژادپرستانه در ورزشگاه‌ها محکوم شده‌اند، اعمال می‌شود.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که برخی از بازیکنان سیاهپوست انگلیس پس از فینال یورو ۲۰۲۰ در تابستان مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفتند و نخست وزیر متعهد شد که علیه توهین‌کنندگان آنلاین اقدام قاطعانه‌ای انجام خواهد داد.

انتظار می‌رود قانون جدید به شکل اصلاحیه‌ای در دستورالعمل پلیس، و دادگاه‌ها باشد و در اوایل سال جدید ارائه شود. وزیر امور داخلی بریتانیا افزود: «در تابستان امسال شاهد بازی زیبا بودیم که با نژادپرستی شرم‌آور و توهین‌های آنلاین افرادی که پشت صفحه موبایل پنهان شده بودند و به فوتبالیست‌های ما توهین می‌کردند، خدشه‌دار شد. » در حال حاضر ۱۳۰۰ حکم ممنوعیت حضور در ورزشگاه‌ها در سراسر انگلیس و ولز وجود دارد که افراد متخلف را از حضور در مسابقات فوتبال به مدت ۳ تا ۱۰ سال منع می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امید IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    توایران این جورباشه همه لنگیارامیبرنداونجاکه......

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی