نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
لالیگا اسپانیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لالیگا در پایان سال ۲۰۲۱ در آمد هرکدام از تیم‌های اسپانیایی در یک سال گذشته از طریق حق پخش تلویزیونی را اعلام کرد.

باشگاه بارسلونا بیشترین درآمد را از حق پخش رقابت‌های لالیگا در سال ۲۰۲۱ به دست آورده و از این نظر بالاتر از رقیب قدیمی خود رئال‌مادرید قرار گرفته است.

وب‌سایت رسمی لالیگا مثل چند سال اخیر در پایان سال میلادی، دریافتی هر کدام از باشگاه‌ها در طول فصل گذشته از حق پخش تلویزیونی بازی‌های این لیگ را در یک جدول اعلام کرد.

طبق اعلام سازمان لیگ اسپانیا، بیشترین سهم از حق پخش تلویزیونی لالیگا در فصل ۲۱-۲۰۲۰ به بارسلونا رسید که مبلغ ۱۶۵٫۶ یورو بود. رئال‌مادرید با ۲٫۶ میلیون یورو کمتر یعنی با دریافتی ۱۶۳ میلیون یورو در رده دوم قرار گرفته و اتلتیکو مادرید دیگر تیم مادریدی هم با ۱۳۰ میلیون یورو تیم سوم از نظر دریافت حق پخش است.

بارسلونا با وجود روند پرنوسانی که در سال گذشته داشت و در نهایت نیز فقط به قهرمانی جام حذفی رسید بتوانسته از نظر حق پخش بالاتر از رئال‌مادرید و اتلتیکویی که قهرمانی فصل قبل شد دریافتی بیشتری داشته باشد.

تیم اوئسکا که به دسته دوم اسپانیا سقوط کرد با ۴۶ میلیون یورو در رده بیستم این جدول قراردارد، رئال وایادولید با ۴۸ و اوساسونا با ۴۹ میلیون رو نیز در رده‌های نوزدهم و هجدم هستند.

لالیگا در فصل جدید قرارداد جدیدی برای حق پخش منعقد کرد که به ادعای خودش سود بسیار بیشتری را در سال ۲۰۲۲ نصیب تیم‌های لالیگایی خواهد کرد. اما رئال‌مادرید و بارسلونا با این طرح مخالفت کردند و حاضر به امضای آن نشدند چرا که معتقدند در دراز مدت این قرارداد به ضرر آن‌ها تمام می‌شود.

نکته مهم در این مورد مهم بودن حق پخش در درآمدهای باشگاه‌ها در سطح اول فوتبال جهان است. اتفاقی که با راهکار درست در همه لیگ‌ها در حال اجرا است و سود خوبی را نصیب تیم‌ها می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    شفاف سازی همینه ، دیگه حرف و حدیثی هم توش نیست برعکس ما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی