نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
بازیکنان آزاد ژانویه ۲۰۲۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

ستاره‌های بزرگی در ژانویه به پایان قراردادشان نزدیک خواهند شد و تصور می‌شود که اتفاق‌های مهمی در آغاز سال ۲۰۲۲ در نقل‌وانتقالات زمستانی رخ بدهد.

برخی از ستاره‌های فوتبال شاید ماه ژانویه ۲۰۲۲ با باشگاهی جدید به توافق برسند و فصل آینده، فصلی جدید در دوران فوتبال‌شان باشد. در واقع باشگاه فعلی آن‌ها نمی‌تواند مانعی برای انتقال‌شان به تیم دیگری باشد، چرا که در پایان فصل بازیکن آزاد خواهند شد.

کیلیان امباپه، پل پوگبا و گرت بیل را می‌توان سوپراستارهای لیستی نامید که با آغاز سال ۲۰۲۲ کمتر از ۶ ماه با باشگاه‌شان قرارداد دارند. آن‌ها می‌توانند پیش‌قراردادشان را با باشگاه جدید امضا کنند. البته که این امضا کردن قرارداد به این معنی نیست که نیم‌فصل دوم پیراهن دیگری را بپوشند و باید چند ماه آینده را هم در تیم فعلی‌شان سپری کنند.

آماری که نشریه «سان» گرفته نشان می‌دهد ۵۳۹ بازیکن در ۵ لیگ معتبر اروپا پایان فصل بازیکن آزاد خواهند شد. این که بازیکن‌ها از باشگاهی به باشگاه دیگری نقل مکان کنند عجیب نیست، ولی در سال‌های اخیر ستاره‌های بسیاری را دیده‌ایم که برای آزاد شدن لحظه‌شماری می‌کنند. این امر باعث می‌شود پیشنهادهای بیشتری به دست‌شان برسد و برای باشگاه مقصد انتقال آن‌ها هزینه کمتری داشته باشد.

چند نام بزرگی که شاید فصل آینده در پیراهن دیگری به دوران حرفه‌ای‌شان ادامه دهند را مرور خواهیم کرد.

دروازه‌بان‌ها

هوگو لوریس (تاتنهام)

دروازه‌بان کهنه‌کار فرانسوی سال ۲۰۲۲ وارد دهمین سال حضورش در باشگاه شمال لندنی خواهد شد، اما حضور طولانی‌مدت او در تاتنهام هم به منزله ماندگاری‌اش نیست. شاید کاپیتان تاتنهام را فصل بعد در تیم دیگری ببینیم. او چند پیشنهاد هم از همین حالا دارد.

سم جانستون (وست‌برومویچ)

دروازه‌بان سوم تیم ملی انگلیس به این فکر می‌کند که به لیگ برتر برود. او در حال حاضر سنگربان تیم وست‌برومویچ است که در لیگ چمپیونشیپ حضور دارد و مشخص نیست به لیگ برتر برسد. گفته می‌شود تاتنهام و وستهام خواهان دروازه‌بان سابق منچستریونایتد هستند.

مدافعان

آندریاس کریستنسن (چلسی)

قهرمان لیگ قهرمانان اروپا سرانجام پس از یک و نیم سال خودش را در ترکیب چلسی تثبیت کرده، ولی با باشگاه برای تمدید قرارداد به توافق نرسیده، چرا که هنوز نمی‌داند تیم با تفکراتش مطابقت دارد یا خیر. در حال حاضر باشگاه امیدوار است مدافع دانمارکی با تغییر خواسته‌هایش مانع برای تمدید قرارداد را بردارد.

آنتونیو رودیگر (چلسی)

این بازیکن شخصیتی الهام‌بخش در چلسی است، اما پیشنهادهای بزرگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها از رئال‌مادرید است و همچنین بایرن‌مونیخ هم تمایل دارد ملی‌پوش آلمانی را به خدمت بگیرد. در باشگاه چلسی احساس می‌شود که رودیگر می‌خواهد پیشنهاد تمدید قرارداد را رد کند و جدا شود.

تیاگو سیلوا (چلسی)

مدافع کهنه‌کار چلسی که امسال ۳۷ ساله شده، با وجود سن بالایش همواره کیفتش را هم به خوبی نشان داده. به نظر می‌رسد او بازیکن ارزشمندی برای تیم غرب‌لندن شده، اما واقعیت این است که همین چند ماه از قراردادش باقی مانده و هواداران از این بابت نگران هستند.

سزار آسپیلیکوئتا (چلسی)

با ظهور ریس جیمز، این مدافع اسپانیایی برای تیم توخل اهمیت کمتری پیدا کرده است. این احتمال وجود دارد که کاپیتان چلسی بعد از یک دهه این تیم را ترک کند. شاید باشگاه هم طبق سیاست‌های توخل تصمیمی برای تمدید قرارداد بازیکن ۳۲ ساله نگیرد.

هافبک‌ها

پل پوگبا (منچستریونایتد)

هنوز هم خیلی‌ها می‌گویند منچستریونایتد بازنده بزرگ انتقال پوگبا است، چرا که ۸۹ میلیون پوند برای بازیکنی که رایگان از دست داد، خرج کرد. حالا بعد از به بن‌بست رسیدن مذاکرات برای تمدید قرارداد، مینو رایولا ایجنت او در پی انتقالش به باشگاهی دیگر است. از یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن به‌عنوان مشتریانش نام برده می‌شود.

اکسل ویتسل (دورتموند)

هافبک بلژیکی چند روز دیگر ۳۳ ساله خواهد شد، اما هنوز بازیکن سطح بالایی برای دورتموند و تیم ملی کشورش است. او ۳ سال خوب را در جمع زنبورها داشته، ولی پایان فصل قرارداد ندارد. هنوز مشخص نیست می‌خواد در جمع بازیکنان دورتموند بماند یا راهی تیم دیگری خواهد شد.

فرانک کِسیه (میلان)

ستاره ساحل‌عاجی یکی از بازیکنان آزاد پرمشتری خواهد شد. باشگاه میلان نمی‌خواد کِسیه جدا شود، ولی این بازیکن به باشگاه اعلام کرده قصد جدایی دارد. تاتنهام جلوتر از همه باشگاه‌های خواهان فرانک است، ولی هر احتمالی برای آینده او وجود دارد؛ از جمله ماندن در جمع بازیکنان میلان.

لوکا مودریچ (رئال‌مادرید)

یک هافبک کلاس جهانی که موفق شد به سلطه رونالدو و مسی در سال ۲۰۱۸ خاتمه دهد و توپ‌طلا بگیرد. مودریچ هنوز هم بازیکن مهمی برای رئال‌مادرید است، ولی ههنوز تصمیمی برای تمدید قرارداد با باشگاه در سال ۲۰۲۲ نگرفته. او از سال ۲۰۱۲ در ترکیب کهکشانی‌ها حضور دارد.

گرت بیل (رئال‌مادرید)

زمانی یکی از بهترین‌های دنیا بود، اما سال‌های اخیر فوتبالش به‌دلیل مصدومیت‌های پی‌درپی خراب شده است. ستاره ولزی برای تصمیم‌گیری کار سختی دارد؛ این که در رئال بماند و نیمکت‌شین باشد اما حقوق ۶۵۰ هزار پوند در هفته را بگیرد یا با حقوق کمتر به تیمی دیگر برود و بازی کند. برخی هم می‌گویند شاید در ۳۲ سالگی بازنشسته شود.

مهاجمان


کیلیان امباپه (پاری‌سن‌ژرمن)

یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های فعلی دنیا ۶ پیشنهاد باشگاه پاری‌سن‌ژرمن رای تمدید قرارداد را رد کرده تا به ندای قلبش گوش دهد و راهی رئال‌مادرید شود. پاریسی‌ها آخرین پیشنهاد رئال‌مادرید با ۲۰۰ میلیون پوند برای این بازیکن را رد کردند، اما حالا ضرر کرده‌اند و امباپه می‌تواند پایان فصل در انتقالی رایگان راهی مادرید شود. او حتی می‌توان همین ژانویه هم با رئالی‌ها قرارداد ببندد.

پائولو دیبالا (یوونتوس)

زمانی هدف منچستریونایتد و تاتنهام بود، اما این روزها منتظر است که باشگاه یوونتوس قراردادش را تمدید کند. این ستاره آرژانتینی تمایل دارد در تورین بماند، ولی هنوز توافقی بین طرفین صورت نگرفته. هنوز آینده دیبالا مشخص نیست و اگر تیم دیگری را پایان فصل انتخاب کرد، نباید تعجب کنیم.

عثمان دمبله (بارسلونا)

لینک شده با خیلی از باشگاه‌های اروپایی! ستاره جوان فرانسوی از لحاظ فیزیکی وضعیت خوبی ندارد، ولی هنوز هم مشتریان زیادی دارد. گفته می‌شود ژاوی خواهان حفظ دمبله است، ولی باشگاه ۱۳۵ میلیون پوند هزینه کرده و تصور می‌کند باید او را بفروشد تا فایده‌ای داشته باشد. احتمال تمدید قراردادش بیشتر از جدایی است.

لورنتسو اینسینیه (ناپولی)

یکی از قهرمانان یورو ۲۰۲۰ هم پیشنهادهای بزرگی از تیم‌های مطرح دارد. او حتی در لیگ MLS آمریکا هم مشتری دارد. با این حال ناپولی هنوز هم تلاش می‌کند قرارداد این ستاره را تمدید کند و مذاکرات در جریان است. شاید در آینده این ستاره ایتالیایی را در لیگ برتر انگلیس ببینیم.

آندره‌آ بلوتی (تورینو)

یکی از مهاجمان توانایی که چند سالی می‌شود مورد توجه باشگاه‌های بزرگ است. او در ۲۸ سالگی باید به فکر گام جدید دوران بازی‌اش باشد. بلوتی با توجه به درخواست بالای باشگاهش فعلاً ماندگار شده، اما سرانجام با اتمام قراردادش خودش می‌تواند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد و باشگاه دیگر دخیل نیست.

الکساندر لاکازت (آرسنال)

مهاجم فرانسوی در ورزشگاه امارات بلاتکلیف است. او انتظار داشت قراردادش تمدید شود، ولی فعلاً جوان‌ها در اولویت هستند. باشگاه آرسنال باید سریع در مورد او تصمیم نهایی‌اش را بگیرد و اگر این اتفاق نیفتد، لاکازت را از دست خواهند داد. شاید برای این که تجربه توپچی‌ها از دست نرود، نیاز به حفظ الکساندر باشد.

جسی لینگارد (منچستریونایتد)

درخشش در وستهام در دوران قرضی باعث شد که تصور کند در منچستریونایتد دوباره جایگاهی برای خودش پیدا خواهد کرد، ولی او مرد فراموش‌شده اولدترافورد است. لینگارد دوست ندارد رؤیای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از دست بدهد و به همین دلیل به پیشنهادهایش به طور جدی فکر خواهد کرد.

دیووک اوریگی (لیورپول)

حتی کلوپ هم به مهاجم بلژیکی به طور کافی اعتقاد ندارد. اوریگی گل‌های حساس و مهمی برای لیورپول زده، ولی باز هم نمی‌توان در ترکیب اصلی بازی کند. لیورپول اگر او را ژانویه نفروشد، پایان فصل هیچ درآمدی از جدایی او نخواهد داشت. گفته می‌شود باشگاه وستهام مترصد فرصتی برای استخدام اوریگی است.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی