کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر، سرمربی شد | عابدینی: دوست دارم روزی به سطح فخری برسم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مجتبی عابدینی بعداز سالها دوئل برای ایران با شمشیربازان دنیا، این روزها با مربیگری، دنیای جدیدی را تجربه می کند. دنیایی که شاید باعث شود قید کاپیتانی تیم ملی را بزند.

مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر، در لیگ رسما مربیگری حرفه ای را تجربه کرد. تجربه ای که با قهرمانی تیمش، مس سونگون در مرحله اول لیگ شمشیربازی خوشایند بود

او که فعلا در حال درمان کتف مصدومش است، آخر دی ماه با تیم به جام جهانی گرجستان نمی رود و به جایش برای آمادگی تیم نوجوانان و جوانان برای قهرمانی آسیا برنامه ریزی می کند. 

اولین تجربه سرمربیگری در لیگ شمشیربازی سابر چطور بود؟

من قبلا هم تجربه مربیگری داشتم، اما چون خودم بازی هم می کردم، خیلی سرو صدا نکرد. من در واقع شمشیربازی سابر مازندران را احیا کردم و مربی و بازیکن زیادی ساختم. حالا اما حرفه ای کار می کنم.

اتفاق خوبی است؟

قطعا اتفاق خیلی خوبی است و امیدوارم تداوم داشته باشد.

عابدینی

مربیگری سخت تر است ؟

خیلی سخت تر است چرا که باید همه جوانب را در نظر بگیری. هر بازیکن وضعیت خاص خودش را دارد . البته که مربی همین شرایط را دارد و باید از همه بازیکنان شناخت کامل پیدا کند، چرا که برگ برنده اش می شود.

با این حساب تو با تیم به جام جهانی نمی روی؟

از حالا معلوم است که به جام جهانی گرجستان نمی روم.

 نرفتن تو به اردو، یعنی خداحافظی با تیم ملی؟

نه، من سعی می کنم خیلی زود به تیم ملی برگردم. بعید می دانم شروع مربیگری به معنی خداحافظی با تیم ملی شمشیربازی باشد. هنوز هیچ چیزی معلوم نیست و تا یک ماه دیگر مشخص می شود.

فرزاد باهر ارسباران می گفت نبود مجتبی عابدینی در اردو به چشم می آید، تو هم دلت تنگ می شود؟

صد درصد منم دلم برای بچه ها و تمرین با آنها تنگ می شود و حتما می روم بچه ها را می بینم.

تو در دوره مربیگری سولیداریتی شرکت نمی کنی؟

من کارت مربیگری درجه 2 دارم و از اول تا 10 بهمن ماه هم در دوره مربیگری بین المللی با حضور مدرس روسی  شرکت می کنم. البته اسم مرا هم برای دوره مربیگری سولیداریتی رد کرده بودند که با شیوع کرونا از آسیا یک نفر را انتخاب کردند که من نبودم. حالا اسم من در لیست ذخیره است. به هر حال حضور در این دوره برایم موقعیت خوبی است.

دوست داری روزی سرمربی تیم ملی سابر شوی، در حد پیمان فخری؟

حتما، خیلی دوست دارم و تلاش زیادی هم می کنم. البته پیمان فخری جایگاه خودش را دارد ولی دوست دارم به سطح او برسم. 

پیمان فخری

از  تیم های نوجوانان و جوانان چه خبر؟

متاسفانه دی ماه نمی توانم اردو برگزار کنم. چرا که بچه ها درگیر امتحان هستند وبنابراین  تمرین در بهمن ماه فشرده تر می شود، به دلیل اینکه 5 اسفندماه مسابقات قهرمانی آسیا است. البته بعداز انصراف ازبکستان، هنوز میزبان جدید مشخص نیست. امیدوارم که میزبانی به یکی از کشورهای غرب آسیا داده شود.

چرا؟

ازبکستان دور است و هزینه سفر تیم زیاد می شود، شاید فدراسیون سفر را کنسل کند.

از حالا ترکیب تیم های پایه برای قهرمانی آسیا مشخص است؟

نه ، همه بچه ها خوب هستند و 3 شمشیرباز جوان هم دعوت می شوند. هنوز ترکیب تیم مشخص نیست و انتخابی می گذاریم تا در نهایت 4 شمشیرباز نوجوان و 4 جوان انتخاب شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی