نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
اولین زن مسلمانی می‌شوم که در UFC مبارزه می‌کند/ من را با حجاب در UFC خواهید دید
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

ورزشکار ایرانی و قهرمان سابق ووشوی جهان عنوان کرد اکنون یک هدف دارد و آن هم حضور در بالاترین سطح رشته هنرهای رزمی ترکیبی است.

الهه منصوریان قهرمان ووشوی جهان اکنون یک هدف دارد و آن هم حضور در بالاترین سطح رشته هنرهای رزمی ترکیبی است. او قصد دارد در UFC رقابت کند و برای این منظور سخت تمرین می کند. 

او در ایران در مستنندی با عنوان «صفر تا سکو» از زندگی ورزشی خود و سختی ها و راه های رسیدن به قهرمانی در کنار خواهرانش شهربانو و سهیلا حضور داشت. منصوریان در ژوئیه ۲۰۲۱ از طریق مترجم درباره مرکز آموزشی خود در چین به سایت MMA Crossfire گفته بود: اولین انتظاری که داشتیم این بود که می‌خواستیم مردم ایران این (مستند) را ببینند و ما می‌خواستیم به زندگی مردم ایران امید بیاوریم. مردم ایران در شرایط سختی قرار دارند بنابراین ما می خواستیم نشان دهیم که رسیدن به اهداف شما حتی با این همه سختی ممکن است. اولین دلیلی که فیلم را ساختیم برای کشورم ایران بود و بعد از آن برای دنیا. ما واقعاً دوست داشتیم دنیا ببیند که با اینکه در ایران امکانات زیادی برای زنان در ورزش وجود ندارد و بیشتر فرصت‌ها برای مردان است ما کارمان را انجام می دهیم. بنابراین می‌خواستیم نشان دهیم که می‌توان جنگید و به هدفمان رسید.

خواهران منصوریان مرتباً تمرین می‌کنند و به مسافرت می‌روند و این امر باعث می‌شود تا با زندگی خانوادگی‌شان هماهنگی نداشته باشند. 

الهه در مسابقات جهانی ووشو در سال های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ طلا، یک نقره در تورنتو ۲۰۰۹ و یک برنز در بازی های آنکارا در سال ۲۰۱۱ به دست آورد.

منصوریان توضیح داد: قبل از شروع فیلمبرداری، مدال طلا داشتیم. بنابراین ما موفقیت های خود را داشتیم. ما به آن درجه از قهرمانی جهان و مدال طلا رسیدیم اما در ایران هیچکس ما را نمی شناخت. ما تا حدودی خسته و بسیار ناامید بودیم. اما درآمد مناسبی داشتیم و فقط می خواستیم بازنشسته شویم و تشکیل خانواده بدهیم و با آموزش ووشو به زندگی خود ادامه دهیم. اما وقتی این فیلم پخش شد، کم کم مردم ایران با ما آشنا شدند، چون قبل از آن هیچ توجهی به ما نداشتند. مردم با ما در خیابان عکس می گرفتند، ما را می شناختند چون ورزش بانوان در ایران از تلویزیون پخش نمی شود و مردم هرگز ما را نمی بینند. حتی در اخبار، هیچ ویدیویی از ما زمانی که در یک مسابقه بودیم و مسابقه می‌دادیم وجود نداشت. اما با این فیلم، مردم با ما آشنا شدند و برای اولین بار به برنامه های تلویزیونی دعوت شدیم. با این فیلم، بسیاری از مردم من را می شناسند و من در حال حاضر مشهور هستم، بنابراین از آنجایی که اکنون مشهور هستم، احساس می کنم مسئولیتی دارم و باید به زنان دیگر کمک کنم. همچنین برای رسیدن به اهداف خود سخت کار کنم. من بسیاری از بچه‌های جوان را تشویق می‌کنم که ورزش‌های رزمی را ادامه دهند و سعی می‌کنم به آنها توضیح دهم که آینده‌ای درخشان در صورت تمرین کردن مداوم برای آنها وجود دارد. من واقعا برای حقوق زنان ووشوکار در ایران جنگیدم زیرا فکر می‌کنم این بسیار مهم است و من واقعاً می‌خواهم در آن نقش داشته باشم. همچنین سعی می کنم ورزش ووشو را در نقاط مختلف ایران بگنجانم. مثلاً در اصفهان، یک تیمی هست به نام سپاهان، آنها تیم فوتبالشان خیلی معروف است اما من خیلی سعی کردم ووشو را هم بگنجانم. بنابراین آنها اکنون یک تیم ووشو دارند که برای زنان است و حقوق آنها از مردان بیشتر است. بحث ما این است که ووشو برای خانم ها سخت تر است پس باید حقوق بیشتری بگیریم و در حال حاضر سپاهان تیم بسیار معروفی است، آنها ۲۵ رشته ورزشی متفاوت  برای بانوان دارند که ووشو نیز شامل آنها می شود.

الهه منصوریان اکنون یک هدف دارد و آن هم این است که بتواند در بالاترین سطح UFC رقابت کند. او یک حامی دارد و آن هم رز ناماجوناس قهرمان سبک وزن UFC زنان در آمریکا است. 

ورزشکار ایرانی در پاسخ به این سوال که با دانا وایت رئیس سازمان UFC چه صحبتی دارد گفت: اگر مرا برای حضور در UFC انتخاب کنید، تنها و تنها ورزشکار زن مسلمانی خواهم بود که می تواند نماینده یک قشر بزرگی باشد. در حال حاضر هیچ زن مسلمانی در UFC وجود ندارد. من می‌توانم حضور داشته باشم و می‌توانم با حجابم بجنگم و می توانم همه آن مسلمانان را به جایگاهی که مد نظرم است بیاورم تا در UFC شرکت کنند و این می تواند درآمد بیشتری برای UFC به ارمغان بیاورد  و UFC می تواند از این طریق گسترش یابد. من فکر می کنم این ایده ای است که به وقوع خواهد پیوست.  من قول خواهم داد که می توانم در آوردن کمک های مالی برای  UFC نقش داشته باشم. من از آن پول نمی خواهم. من فقط می خواهم که در این رقابت ها باشم. من می خواهم نماینده جهان اسلام باشم.

UFC در حال حاضر به هر مبارز یک Fight Kit یا یونیفورمی که همه مبارزان می پوشند ارائه می دهد. از نظر شکل ظاهری می توان برای ورزشکاران مسلمان استثنا قائل شد و لباس های محجبه را برای آنها فراهم کرد.

الهه  منصوریان در ادامه گفت: من UFC را دنبال می کنم. سعی می کنم مبارزه ها را تماشا کنم. من واقعا فکر می‌کنم این برای من مهم است، زیرا تمام دنیا UFC را تماشا می‌کنند و من به عنوان یک زن مسلمان می‌توانم خودم این کار را انجام دهم. این کار من است و می خواهم دنیا آن را ببیند. در جهان اسلام و همچنین برای ایرانیان این کار بسیار بزرگ است. من الان در MMA تمرین می کنم. خیلی سخت است واقعا خیلی سخت است. من واقعاً می‌خواهم مطمئن شوم که می‌توانم به آنجا برسم، بنابراین برای این کار واقعاً سخت تمرین می‌کنم.

ادامه داد: من مبارزه های رز ناماجوناس قهرمان سبک وزن UFC زنان در آمریکا را تماشا می‌کنم. ما همدیگر را در اینستاگرام دنبال می کنیم. من مبارزه های او را از نزدیک تماشا کردم. من واقعاً اذعان می کنم که او یک مبارز بسیار سخت است. کمربندش را از دست داد ولی آن را پس گرفت. من همچنین کانر مک گرگور و حبیب نورماگومدوف را نیز دنبال می کنم. دوست دارم در وزن ۵۶ کیلوگرم شرکت کنم. من وزن سبک تر را ترجیح می دهم. من خیلی قد بلند هستم و با دست و پای بلند خیلی سریع ام. اما کشتی برای ایرانیان نیز بسیار مهم است. کشتی ورزش شماره یک ایران است و ایران در این زمینه بسیار خوب است. من آن سبک کشتی را از ووشو دارم و روی سبک خودم کار می کنم. یک روز من را در UFC خواهید دید. من واقعاً روی این مسئله کار می‌کنم.

حبیب نورماگومدوف در سال ۲۰۲۱ از هنرهای رزمی ترکیبی بازنشسته شد و سازمان خود را با نام Eagle FC (باشگاه عقاب) راه اندازی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • زنده باد ایران و سیستان(زابل جان) سیستانی بلوچ نیس IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    درود بر تو بانوی ایرانی
  • سیروس IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    خواستن توانستن است امیدوارم که موفق بشی ودر رینگ کشتی ببینمت به امید آن روز برات دعا میکنم خان منصوریان عزیز
  • حسین IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    واقعا دوست داشتنی هستید وسمبل خواستن توانستن است
  • زهرا IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    درووود بر شرفت زن مسلمان و ایرانی😘😘 با تمااام وجود و از صمیم قلب برات آرزوی موفقیت میکنم..♥️♥️ انشالله به همه آرزوهات برسی بانو💐💐
  • مانا DE ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    درود بر تو دختر شجاع و قهرمانی که هیچگونه جوسازی تورا تحت تاثیر قرار نداد و بعنوان یک دختر ایرانی مسلمان باعث افتخار همگانی درود بر تو و خانواده محترمت.
  • لیلا IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    آفرین بر تو زن مسلمان امیدوارم روز به روز موفق تر بشی و افتخار برای کشورعزیزمون بیاری با عفتت.ممنونم
  • ناشناس RU ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    با اولین ضربه حجابت به باد میره😁😁😁 هر جایی لباس مخصوص خودشو میطلبه،کوه نوردی یه لباس،باتلاق یه لباس.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی