نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
توماس توخل - آنتونیو کونته
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه استمفوردبریج نبرد رفت نیمه‌نهایی جام‌اتحادیه انگلیس بین چلسی و تاتنهام برگزار خواهد شد.

امشب از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه استمفوردبریج نبرد رفت نیمه‌نهایی جام‌اتحادیه انگلیس بین چلسی و تاتنهام برگزار خواهد شد.

چلسی؛ جبران ناکامی

شک نکنید که توماس توخل و شاگردانش آنقدر بلندپرواز هستند که با قهرمانی در جام‌اتحادیه راضی نخواهند شد. با این حال این هم یک جام است و کسی از بیشتر جام گرفتن بدش نمی‌آید. آبی‌ها که کمی در کورس قهرمانی لیگ برتر از منچسترسیتی عقب افتاده‌اند، به مصاف تیمی می‌روند که ۳ سال است مقابل آن شکست نخورده‌اند. با این حال همیشه نبردهای چلسی و تاتنهام حساس بوده و احتمال وقوع هر اتفاقی در آن وجود دارد. توخل می‌خواهد ناکامی شکست در فینال جام‌حذفی فصل قبل مقابل لسترسیتی را به نوعی در این فصل جبران کند.

تاتنهام؛ بالاخره قهرمان شو

آنتونیو کونته به استمفوردبریج برمی‌گردد. سرمربی ایتالیایی که مشخصاً روی تاتنهام تأثیر گذاشته، می‌خواهد بعد از ۱۴ سال یک جام برای این تیم به ارمغان بیاورد. صبر هواداران تاتنهام تمام شده و می‌خواهند یک قهرمانی را ببینند. تاتنهام از بحران کرونایی تقریباً گذر کرده و حالا می‌تواند در آغاز سال ۲۰۲۲ با قوای بهتری به مصاف رقبا برود. تیمی که یکی در میان می‌برد، ولی اتفاق خوب این است که از زمان حضور کونته شکستی در لیگ برتر نداشته. کونته می‌خواهد تاتنهام مقابل تیم سابقش طلسم پیروز نشدن را بشکند. البته چون این مرحله رفت و برگشتی است شاید یک تساوی در استمفوردبریج هم برای اسپرز بد نباشد.

آخرین جدال
دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس  را نوزدهم سپتامبر ۲۰۲۱ چلسی با ۳ گل از تاتنهام برد. سیلوا، کانته و رودیگر گل‌های آبی‌ها را زدند.

آمار بازی
۱۷۰) در ۱۷۰ نبرد تیم‌های چلسی و تاتنهام؛ آبی‌ها برنده ۷۴ بازی و سفیدها برنده ۵۴ بازی بوده‌اند. ۴۲ بازی هم مساوی شده است.
۵) چلسی با ۵ قهرمانی و ۳ نایب‌قهرمانی سومین تیم پرافتخار جام‌اتحادیه انگلیس به شمار می‌رود. آخرین قهرمانی این تیم سال ۲۰۱۵ به‌دست آمده است.
۴) تاتنهام هم ۴ قهرمانی در جام‌اتحادیه انگلیس دارد. این تیم که سال ۲۰۰۸ برای آخرین مرتبه قهرمان شد، فصل قبل هم به فینال رسید و به منچسترسیتی باخت.
۸) چلسی در ۸ دیدار آخرش مقابل تاتنهام شکست نخورده. این تیم در تمامی رقابت‌ها ۶ برد و ۲ تساوی مقابل اسپرز داشته.
۳) آخرین برد تاتنهام مقابل چلسی دقیقاً به ۳ سال قبل برمی‌گردد که در دیدار رفت نیمه‌نهایی جام‌اتحادیه ۱-۰ برنده شدند.
۳) در ۳ دیدار آخر دو تیم در جام‌اتحادیه هر تیم یک برد داشته و یک بازی مساوی شده است. البته بعد از آن تساوی که فصل گذشته بود، چلسی در ضربات‌پنالتی حریفش را شکست داد.

مصدومان و محرومان
آندریاس کریستنسن، ریس جیمز، بن چیلول، روبن لوفتوس‌چیک، تیمو ورنر، روملو لوکاکو، تیموتی شالوبا و ادوارد مندی همگی به دلایلی از جمله مصدومیت، انضباطی و سفر به آفریقا برای جام ملت‌ها غایب خواهند بود. کریستین رومرو، استیون برخواین و رایان سسنیون هم مصدومان تاتنهام هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
آریسابالاگا، آسپیلیکوئتا، سیلوا، سار، هادسون‌اودوی، کواچیچ، جورجینیو، آلونسو، مانت، زیاش و هاورتس
تاتنهام: لوریس، داوینسون، دایر، تانگانگا، دوهرتی، رگیلون، وینکس، هویبیرگ، لوسلسو، لوکاس و کین
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی