نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ارسلان مطهری از رودی ژستد خیلی بهتر است/ فکر می‌کردم بابانوئل از دودکش می‌آید ...
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ادموند اختر مهاجم ارمنی پیشین استقلال می‌گوید: زمان ما تا ۲۰ سالگی فکر می‌کردیم بابانوئل از دودکش بخاری وارد منزل می‌شود و کادو برای ما می‌آورد اما بچه‌های امروز مگر گول می‌خورند؟!

ایرانیان ارمنی در فوتبال ایران همواره نقش داشته و ستاره‌هایی را در ادوار مختلف معرفی کرده‌اند. ادموند اختر روزی یکی از بهترین مهاجمان فوتبال ایران به شمار می‌رفت. اختر راه گلزنی به پرسپولیس را در هر سن و سالی به خوبی می‌دانست و حتی در سن ۳۸ سالگی با پیراهن صنعتی کاوه این کار را فراموش نکرد. اختر ۴ بازی ملی و دو گل زده را هم در کارنامه خود دارد. به بهانه کریسمس و سال نو میلادی بد ندیدیم با ادموند اختر هم کلام شویم.

سال نو مسیحی را به شما تبریک می‌گوییم؟

ممنونم از شما که یاد ما بودید. من هم به نوبه خودم سال نو مسیحی را به هموطنان ارمنی خودم تبریک می‌گویم.

سال نو را کجا سپری کردید؟

به خاطر شیوع مجدد ویروس کُرونا اغلب خانه بودیم و خیلی نتوانستیم این طرف و آن طرف برویم. متأسفانه چند سالی است برف درست و حسابی نمی‌بارد و کریسمس هم کریسمس قدیم‌ها!

هنوز هم بابانوئل برای بچه‌ها کادو می‌آورد؟

آقا این بچه‌های نسل جدید خیلی باهوش هستند و منتظر بابانوئل نمی‌مانند!

چه طور؟

نقدی با ما حساب می‌کنند! زمان ما تا ۲۰ سالگی فکر می‌کردیم بابانوئل از دودکش بخاری وارد منزل می‌شود و کادو برای ما می‌آورد اما بچه‌های امروز مگر گول می‌خورند؟! (می‌خندد!)

با فوتبالیست‌های ارمنی همدوره خودتان در ارتباط هستید؟

اغلب خارج از کشور هستند اما با سامسون پطروسیان، ماسیس هاکوپیان، وازگن صفریان، ادموند بزیک و خیلی‌های دیگر در ارتباط هستیم.

آرارات یک زمانی تیم بسیار خود و خطرناکی بود که یقه تیم‌های بزرگ را می‌گرفت. در کنار آن باشگاهی سازنده بود که بازیکنان بزرگی را به فوتبال ملی ایران معرفی کرد. چرا آرارات نابود شد؟

متأسفانه دیگر آراراتی وجود ندارد. زمین خاکی رافی یا سبلان و ... هم جمع شدند. این زمین‌های سازنده هم جای خود را به چمن مصنوعی و مدارس پولی فوتبالی دادند و...

خود شما هم از همین زمین‌ها به فوتبال باشگاهی و ملی رسیدید؟

بله، من در همین زمین‌ها و سپس آرارات خودم را پیدا کردم و ملی پوش شدم. زمان ما شما اول باید عضو استقلال یا پرسپولیس می‌شدید تا به تیم ملی دعوت شوید اما من ابتدا ملی پوش شدم و بعد به استقلال رفتم.

۵ سالی هم در استقلال توپ زدید. خاطره ای از دوران بازی در این تیم در ذهن دارید؟

بازی در استقلال سراسر خاطره بوده است. دو تا گلی که در دربی‌ها زدم یا پنالتی که گرفتم جزو خاطرات خوبم در این تیم دوست داشتنی بوده است.

چرا اغلب ارمنی‌ها استقلالی می‌شدند؟ شاید وازگن صفریان و ادموند بزیک استثناء بودند؟

بله، از قدیم ارامنه بیشتر استقلالی بودند. ما بازیکنان زیادی به استقلال دادیم و هواداران این تیم هم به خوبی ما را به یاد دارند.

به نظر شما بهترین بازیکن ارمنی تاریخ فوتبال ایران چه کسی است؟

اینجا دیگر کارنامه صحبت می‌کند. آندو تیموریان با بالای ۱۰۰ بازی ملی بهترین بازیکن ارمنی تاریخ فوتبال ما بوده است.

بهترین بازیکن تاریخ استقلال چه کسی بوده است؟

دهه ۶۰ واقعا استقلال بازیکنان شاخصی داشت. عبدالعلی چنگیز، شاهرخ و شاهین بیانی، جواد زرینچه، مجید نامجو مطلق، امیرقلعه نویی که من فوتبال آنها را خوب به خاطر دارم. قبل از آن هم مرحوم ناصرخان حجازی، علی جباری، حسن روشن، غلامحسین مظلومی‌و خیلی‌های دیگر که واقعا نمی‌توان اسم یک نفر را آورد.

شما یک مهاجم گلزن و باهوش در محوطه جریمه بودید. ارزیابی شما از خط حمله کنونی استقلال چیست؟

فرهاد مجیدی زحمت کشیده و تیم خوبی به ویژه در فاز دفاعی ساخته است. این تیم سخت گل می‌خورد اما به نظر می‌رسد در خط حمله نیاز به تغییراتی داشته باشد. البته تأکید می‌کنم این نظر من است و فکر می‌کنم ارسلان مطهری بهتر از ژستد است!

جدا؟ فرهاد مجیدی که خیلی از رودی ژستد تعریف می‌کند؟

به هرحال فرهاد سرمربی تیم است و باید از بازیکن خودش تعریف کند اما به عنوان یک طرفدار استقلال فکر می‌کنم ارسلان مهاجم کامل تری باشد. او خیلی بهتر از رودی ژستد است.

استقلال با وجود تساوی در اراک باز هم صدرنشین لیگ برتر است. فکر می‌کنید این بار بتواند طلسم قهرمان نشدن را شکسته و قهرمان لیگ بیست و یکم شود؟

ما با همین کادر و فرهاد مجیدی دوم و سوم لیگ شدیم. این بار نوبتی هم باشد نوبت استقلال است که جام قهرمانی لیگ برتر را بالای سر ببرد. به نظرم امسال استقلال با مدیریت سردارآجرلو که از مدیران با تجربه و برجسته فوتبال ماست به یک آرامش نسبی رسیده است. دیگر تیم نه مشکل مالی دارد و نه حاشیه ای و انتظار همه هواداران قهرمانی است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رمض IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    ادموند جان من هم بعنوان یک طرفدار قدیمی پرسپولیس که اتفاقا عاشق تیم خوب آرارات بودم , فرا رسیدن سال نو میلادی را به شما و آقای بزیک دوست داشتنی و آقای وازگن صفریان عزیز و تمام هموطنان ارمنی عزیز تبریک عرض میکنم و امیدوارم که همیشه سلامت و موفق باشید.
  • مجهول الهویه IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    با سلام و عرض تبریک به آقای اختر، آخه مسئله اینجاست که جام آوردن نوبتی نیست. تا بیست سالگی؟!!! فکر نمیکنید خیلی بزرگ بودید واسه همچین فکری.؟
  • محمدطاها IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    خب هدف استقلال امسال قهرمانیه..هواداران هم فقط قهرمانی میخوان‌حالا به هر روشی، مالکانه، ری اکتیو،پرو اکتیو ،تیکی تاکا،کاتاناچیو،توتال‌فوتبال، کیک‌اندراش،بکش زیرش، علی اصغری، هر روشی که شد استقلال تو باید قهرمان شی..
    • !!! IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      و روشهای دیگر از قبیل اهدای پنالتی، سه هیچ پشت میزی،و غیره.
  • 6 IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    روشهاي كيسه متنوع: اقاي علي ال سي دي فتوشاپ پودر4200 كمك هاي غيبي و معيشتي و ...
    • آنتی پیروزی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
      فوتوشاپ؟ مدارک تحویلی پیروزی به AFC؟ سیر داغ :)))

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی