نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
نواک جوکوویچ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

​دادگاه به دولت استرالیا دستور داد تا تنیسور صربستانی را از بازداشت آزاد کند و ویزا را بازگرداند.

نواک جوکوویچ، ستاره تنیس جهان، روز دوشنبه در تلاش برای جلوگیری از اخراج از استرالیا به پیروزی حقوقی دست یافت، زیرا قاضی به دولت دستور داد تا او را از بازداشت آزاد کند و ویزا را که به دلیل عدم تزریق واکسن کرونا به جوکوویچ، لغو شده بود، بازگرداند.

این حکم که توافقنامه بین دو طرف را تأیید می کند، پنج روز پس از بازداشت جوکوویچ در فرودگاه هنگام ورود به ملبورن از دبی صادر شد. او امیدوار بود که از عنوان قهرمانی خود در مسابقات آزاد استرالیا دفاع کند که ۹ بار به قهرمانی در آن دست یافته است.

جوکوویچ با ویزا و معافیت واکسیناسیون برای بازی در این مسابقات که از ۱۷ ژانویه آغاز می شود وارد کشور استرالیا شد اما مقامات مرزی با حمایت نخست وزیر، اسکات موریسون، ویزای او را لغو کردند. مقامات گفتند که جوکوویچ واجد شرایط معافیت از این شرط نیست و همه افرادی که وارد کشور می شوند، باید کاملاً واکسینه شوند.

در حالی که به نظر می رسید حکم روز دوشنبه راه را برای رقابت او باز کرد، دولت هشدار داد که ممکن است ویزای او را برای بار دوم حتی پس از تصمیم دادگاه لغو کند! کشمکش طولانی بر سر ماجرای ویزای برترین تنیسور مرد جهان که به دنبال کسب رکورد بیست و یکمین عنوان گرند اسلم بود، در آغاز یک سال انتخاباتی در استرالیا آغاز شد و دور دیگری از بحث های بین المللی را در مورد سیاست واکسیناسیون آغاز کرد.

جوکوویچ در موارد متعدد مخالفت خود را با دستورات واکسن اجباری اعلام کرده و گفته که واکسیناسیون یک تصمیم خصوصی و شخصی است. با این حال، او تا هفته گذشته فاش نکرده بود که آیا واکسینه شده است یا خیر.

وکلای جوکوویچ در پرونده‌ای در دادگاه روز شنبه گفتند که تست کرونای ستاره تنیس در اواسط دسامبر مثبت شده است و با دستور مقامات تنیس استرالیا به همین دلیل از معافیت واکسیناسیون برخوردار شده‌اند. در دادگاه روز دوشنبه، وکلا استدلال کردند که دولت استرالیا در لغو ویزای جوکوویچ به دلیل نیاز به تزریق واکسن، اشتباه کرده است.

آنتونی کلی، قاضی دادگاه فدرال که بر درخواست جوکوویچ نظارت می کند، متنی از تعامل تنیسور با مقامات مرزی در فرودگاه را مورد بررسی قرار داد و اشاره کرد که او از ساعت ۴ صبح، زمانی که دستور خاموش کردن تلفن همراه خود را انجام داد، "از دسترس" خارج بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی