نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟
جلسه AFC برای «اعلام» رأی است نه «تغییر» رأی!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وزیر ورزش و جوانان در تازه‌ترین مصاحبه خود اعلام کرده هنوز تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشده‌اند!

او هم چنین گفته به همه تیم‌ها برای اعتراض به رای صادره از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت داده شده و کنفدارسیون فوتبال آسیا در نشست کمیته استیناف اعتراض‌ها را بررسی خواهد کرد.  

آیا حذف تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر از لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست؟ و کورسویی امید برای تغییر این تصمیم وجود دارد؟  

واقعیت این است که حذف تیم‌های ایرانی و دیگر تیم‌های آسیایی از لیگ قهرمانان تصمیم شرکت آلمانی بوده که طرف قرارداد با کنفدراسیون فوتبال آسیا است و مدارک تیم‌های باشگاهی آسیا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

این شرکت در اعلام به کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شده تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل گهر و یک سری تیم‌های دیگر در کشورهای مختلف آسیایی مدارکی که ارایه داده اند برای تایید مجوز حرفه ای کافی نیست و به همین دلیل نمی‌توانند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند.  

پیش تر این شرکت به همه تیم‌هایی که مجوز حرفه ای اشان برای تایید دچار چالش شده بود، زمان داد که از خود دفاع کنند و بعد از ارایه دفاعیات تصمیم خود را اعلام کرد که منجر به حذف خیلی از تیم‌ها از جمله باشگاه استقلال، پرسپولیس، گل گهر و ... شد.  

تصمیمات اعلام شده از سوی کمیته‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا قابل تغییر نیست. این تصمیمات رای نیستند که کمیته استیناف آنرا تغییر دهد. کمیته استیناف پرونده ای را بررسی می‌کند که از سوی کمیته انضباطی منجر به صدور رای شده باشد، در حالی که حذف این تیم‌ها تصمیم کمیته کنترل بوده نه رای کمیته انضباطی.  

نشستی که وزیر ورزش و جوانان بدان اشاره کرد به واقع به منظور بررسی میزان محرومیت تیم‌ها و هم چنین جرایمی است که از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته می‌شود. همه تیم‌ها و همه فدراسیون‌های ملی جریمه خواهند شد.

این بدین خاطر است که پیش تر کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون‌های ملی و هم چنین تیم‌های حاضر در لیگ قهر مانان آسیا فرجه داده بود که الزامات تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا را رعایت کنند.

مادامی که تیم‌های ایرانی موفق به کسب مجوز حرفه ای نشوند حق حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت. به طور مثال اگر استقلال این فصل قهرمان شود نیز فصل آینده در صورتی می‌تواند وارد لیگ قهرمانان آسیا شود که مجوز حرفه ای اش تایید شده باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه دیدار صنعت نفت - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی